[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 07:26

Ik dacht idd ook dat kleine plekjes zorgelijk zijn ( of iig reden t ff in de gaten te houden).

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 07:35

Ik vond inderdaad de eerdere zweetplek van jou, Bliksem, wel zorgelijk, omdat die maar aan 1 kan was en omdat de plek warm werd. Daarnaast zat hij volgens mij verder naar voren op de schoft.

De zweetplekken die je nu hebt zijn mooi gelijk aan beide kanten, en redelijk groot. Dus als deze niet warm worden of opzetten zou ik me hier niet teveel zorgen over maken :)

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 08:40

Ah ok dus dit is wel een vooruitgang. Alleen wel irritant dat m'n pad nu te klein is voor onder het zadel, de kussens vallen nu ruim over de pad.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 08:51

Je hebt nu wel 2 zaken aangepast toch? Probeer dit anders nog eens met je blauwe fleece pad. :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 09:22

Ik zie ook geen schrikbarende dingen. Het is niet warm/opgezet? Wat Marit zegt; probeer het ook weer eens nu je de kussens breder hebt gezet met de fleecepad?

We kunnen ook altijd eens kijken hoe het met dikkere kussens gaat?

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 09:47

De vorige keren was het wel warm op rechts, nu niet inderdaad.
Ik ga zondag weer een rit maken, zal dan weer de fleecepad eronder doen.

Dikkere kussens sta ik ook voor open ja.

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 11:06

Fjordengek93 schreef:
Merk toch dat de Ghost ook niet alles is, ik ben ook een beetje allergisch voor klittenband.. als Ghost nou vaste kussens had was ik om geweest

Bison kit helpt goed daarvoor

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 12:02

Fjordengek93 schreef:
Kan gewoon niet tegen klittenband of ritsen heeft niets met Ghost te maken

Wat wil je dan???

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 12:18

Ik vind het juist een voordeel dat je zelf zo makkelijk aan kan passen naar je paard en uit kunt proberen. :j

Ik ben er zo goed als uit. Vanavond bestelling doorgeven. :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 12:42

Het kan ook een nadeel zijn, als de klant geen idee heeft.... dan is iets wat je niet kunt aanpassen, soms makkelijker. :) We kunnen wel kussens leveren die aan elkaar zitten - dan kan je niet rommelen met stukje dichter naar elkaar, of wijder uit elkaar - maar je plakt ze in 1x vast.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:09

Ik denk dat dit wel een beetje een nadeel van losse kussens kan zijn, is dat mensen maar IETS doen, hoeveel zie je er niet rondrijden met de kussens compleet scheef geplakt, of bij bv wintec met shims op de verkeerde plaats, verkeerde bomen erin, etc. Onlangs ook iemand dat ik ken, paard ging gaan staken, ook een trekpaard, bleek dat ze met de smalste boom van wintec wide erin reed en zadel achterover kantelde. Op mijn advies had ze een bredere erin gestopt en paard liep weer als een tierelier. Maar daar waren ze zelf gewoon nooit opgekomen.

Ikzelf heb wel een beetje een idee wat of hoe, dus ik denk dat ik vrij 'goed" bezig ben, maar voor hetzelfde geld ben ik ook gewoon erg domme dingen aan het doen ...

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:18

Oei ja dat zijn wel weer belangrijke nadelen inderdaad. Verstelbaarheid is leuk zolang je jezelf maar goed in leest of laat informeren. En scherp blijft dat alles goed zit. Goed punt, dat pleit weer voor vaste kussens. :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:29

Dat is inderdaad ook de reden dat Barefoot geen losse kussens wilde :j

Een jaar of 10 geleden zat ik er nog op te hameren dat ik dacht dat dat toch wel de toekomst zou zijn en dat het fijn zou zijn om de zadels met klittenbandkussens te gaan maken, maar Barefoot heeft toen toch gekozen voor het VPS systeem.

Met het idee dat het veel meer rotzooi-proof is en mensen dan nog altijd de inlages in de pad aan kunnen passen als ze iets willen veranderen. En eigenlijk ben ik er al jaren blij om dat we geen verplaatsbare kussens hebben want ik vind het zelf ook een crime om ze er recht en helemaal goed symmetrisch onder te krijgen :P

Maar als je graag alles wilt kunnen verstellen en het ook heel goed secuur kan en doet, dan is het zeker wel een meerwaarde :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 16:28

Ik durf t nooit zo goed.
Vind Barefoot in dat opzicht voor mijzelf idealer.

Fjordengek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 18:52

Dat bedoelde ik dus ik wil het vps van barefoot en de bovenkant van Ghost

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 20:16

pmarena schreef:

Een jaar of 10 geleden zat ik er nog op te hameren dat ik dacht dat dat toch wel de toekomst zou zijn en dat het fijn zou zijn om de zadels met klittenbandkussens te gaan maken, maar Barefoot heeft toen toch gekozen voor het VPS systeem.

Met het idee dat het veel meer rotzooi-proof is en mensen dan nog altijd de inlages in de pad aan kunnen passen als ze iets willen veranderen. En eigenlijk ben ik er al jaren blij om dat we geen verplaatsbare kussens hebben want ik vind het zelf ook een crime om ze er recht en helemaal goed symmetrisch onder te krijgen :P

Maar als je graag alles wilt kunnen verstellen en het ook heel goed secuur kan en doet, dan is het zeker wel een meerwaarde :j

Maar barefoot heeft weer een pommel wat veel te smal of te groot kan zijn als mensen niet opletten of zich er in verdiepen.., hoevaak ik wel niet hoor "boomloos past altijd" nou nee, met elk merk is wel iets waar je op moet letten!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 20:29

Boomloos past zeker niet altijd, maar is vaak wel passend te maken. Bij de betere merken althans :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 20:41

DubbelDun schreef:
Boomloos past zeker niet altijd, maar is vaak wel passend te maken. Bij de betere merken althans :)

Niet iedereen snapt dat "passend te maken", het is boomloos dus past toch?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 20:49

Ach dat hebben 'ze' ook altijd gezegd van westernzadels en er zijn nog steeds mensen die dat verkondigen |o

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:29

Ik zit eraan te denken of een schoftuitsparing te knippen in mijn standaard BF pad. Ik heb 2 pads en bij de ene zit er al een kleine uitsparing en de andere helemaal niet. Zijn er toevallig mensen die ook een uitsparing hebben gemaakt???

Afbeelding

Afbeelding

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 09:19

Debbie00 schreef:
Ik zit eraan te denken of een schoftuitsparing te knippen in mijn standaard BF pad. Ik heb 2 pads en bij de ene zit er al een kleine uitsparing en de andere helemaal niet. Zijn er toevallig mensen die ook een uitsparing hebben gemaakt???

Ja ik :) , heb bij mijn Haf pad stukje ingeknipt en met een grove steek met de hand omgelust, werkt prima. Zat me altijd te ergeren dat de pad zo naar beneden trok met rijden. had ik eerder moeten doen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 09:28

pluisbeer schreef:
Debbie00 schreef:

Ja ik :) , heb bij mijn Haf pad stukje ingeknipt en met een grove steek met de hand omgelust, werkt prima. Zat me altijd te ergeren dat de pad zo naar beneden trok met rijden. had ik eerder moeten doen.

Grappig, hier lag juist de kifra pad zonder inkeping beter en trok degene met juist naar beneden op de schoft.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 09:54

Bij mij ook die met inkeping slechter dan zonder. Maar zal ook aan je paard liggen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:10

_PatriciaH schreef:
pmarena schreef:

Maar barefoot heeft weer een pommel wat veel te smal of te groot kan zijn als mensen niet opletten of zich er in verdiepen.., hoevaak ik wel niet hoor "boomloos past altijd" nou nee, met elk merk is wel iets waar je op moet letten!

Ja maar ja, als mensen (met een Barefoot) dat denken dan hebben ze ook wel een enorm bord voor hun kop want wij bij Barefoot zijn er volgens mij wel behoorlijk duidelijk in :j

Ik heb ook (net als met die velcro kussens :P ) altijd gehoopt dat Barefoot met een soort zichzelf aanpassende pommel zou komen maar ook dat willen ze niet, omdat het risico daarvan simpelweg te groot is dat die pommel op een gegeven moment toch teveel gaat inzakken en te breed gaat staan...en de schoft niet meer goed vrij houdt. Dan krijg je dàt weer.

Wat dat betreft is het inderdaad wel zo dat elk type / merk / model zijn voor- en nadelen heeft :j
Maar dat is per combinatie dan weer verschillend, wat de 1 een voordeel vindt is voor de ander weer een nadeel....lekker al die verschillende behoeftes :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:14

Verschillende behoeftes zijn gelukki helemaal niet erg gezien er ook verschillende keuzes zijn