Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JeDe schreef:Ik heb het kopstuk en de neusriem met sperriem zelf gemaakt. De bakstukken en frontriem zijn van het hoofdstel dat het paard eerder droeg. Maar ook die zou ik zelf kunnen maken.
De neusriem/sperriem loopt door tot achter de jukbeenderen, dat boogje bedoel ik.
Op de foto kijkt het paard naar links waardoor het bit niet goed in de mond ligt. Daardoor wordt het bakstuk over het andere riempje getrokken. Normaal liggen ze keurig naast elkaar.
xxVon schreef:JeDe schreef:[ [url]Afbeelding[/url] ]
Een (mooier) alternatief voor de Micklem?
Oh wouw, ik ben echt fan van die neusriem, zeer elegant!
Sonja_vR schreef:Ik vind die laatste ook niet direct aansprekend....
Moet nog eens goed kijken hoe hij zit
Edit: de neusriem en het bakstuk vind ik vreemd zitten bij het kopstuk maar ook de neusiem oogt vreemd? Zoals hij achter het bit langs zit...
Maar goed ik denk dat voor mij het beeld wat vertekend omdat het bit ook niet erg ergonomisch verantwoord naar 1 kant getrokken word ... het gejeel ziet er toch gespannen uit waatdoor het heilzame effect van een ergonomisch hoofdstel niet echt naar voren komt,
Loretteeee schreef:tanjaatjuhh schreef:Heb een nieuwe besteld! Momenteel bij Agradi 122,50 inclusief verzendkosten voor de micklem
Oeioei! Had je mond gehouden.![]()
Nu moet ik ook daar winkelen. Wel hopen dat ze deze keer wel echt maat pony sturen. En anders weet ik dat ik eerst moet kijken voordat ik gaatjes prik.
Sonja_vR schreef:JeDe, ben idd wel benieuwd naar nog een foto, vind het sowieso knap dat je hem zo genaakt hebt .
Ben ook wel benieuwd hoe je het neus en bakstuk gefabriekt hebt , omdat die me op die eerste foto zO opviel
Hoeveel uur zit er in zo een hoofdstel?
Sonja_vR schreef:nee daarom ben ik er juist benieuwd naar , lijkt me best een monnikenwerkje, zeker omdat het geen recht toe, recht aan verhaal is,
kan me voorstellen dat een simpel hoofdstel niet zo heel lang hoeft te duren, maar dit is natuurlijk wel even een ander verhaal
wat betreft die neus/bakriem vraag, het viel me op jouw foto op dat het punt waar de bak en de neusriem het kopstuk uitkomen ze een soort van over elkaar heen lopen![]()
kan ook vertekenen op de foto natuurlijk, maar op het origineel lijkt het bakstuk+die riemen 1 geheel te zijnof in ieder geval echt naast elkaar te blijven liggen...vandaar dat ik het me afvroeg
ben zelf ook wel van het prutsen met tuigage, maar dit is toch wel even een aantal niveautjes verder zeg