[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lisa_WB

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:58

Mocht er iemand nog interesse hebben in een normale maat Roma voor een kleine prijs....

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:58

Sterrenpony schreef:
Wat ook kan helpen om op de plekken waar de haren afschuren een klein beetje antiklit te spuiten.
Zodat het makkelijker glijd

Goed plan, maar dan alleen daar!!!! Anders hang je binnen de kortste keren onder aan de buik van je paardenvriendje :D

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:44

Kwetal schreef:
Sterrenpony schreef:
Wat ook kan helpen om op de plekken waar de haren afschuren een klein beetje antiklit te spuiten.

Goed plan, maar dan alleen daar!!!! Anders hang je binnen de kortste keren onder aan de buik van je paardenvriendje :D

En ook niet aan sluitingen van de stal zitten nadat je net anti-klit in de staart van je paard hebt gesmeerd... :+ :+ :+
Leuk spul :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:56

Of teugels. Die fout heb ik eens gemaakt :)

Sterrenpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:11

Kwetal schreef:
Sterrenpony schreef:

Ja je moet het niet onder je zadel sprayen :')

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:59

Ik ben hier een stille meelezer en wil toch even een vraag uitzetten. Ik had eem roma-zadel, heel blij mee maar mijn paard werd kreupel en ik besloot na een jaar toch afstand te doen van mijn zadel. Hrt zou immers niet meer beter worden met mijn paard. Vrij direct daarna ging mijn paard weer goed lopen. :+

Nu ben ik op zoek naar een mandriana of buttera mt piccolo. Idealiter tweedehands o.dat ik niet weet hoe groot de belastbaarheid van mijn paard nu echt is. Maar volgens mij is dat zoeken naar een spelt in een hooiberg. Mocht iemand eens wat vinden of horen - let me know! _/-\o_

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:50

"Helaas" is iedereen er zo content mee dat ze er geen afstand van willen doen. De 2e handsjes gaan ook heel snel, hoop voor je dat je snel wat moois vind!

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:57

Buitenzinnig schreef:
"Helaas" is iedereen er zo content mee dat ze er geen afstand van willen doen. De 2e handsjes gaan ook heel snel, hoop voor je dat je snel wat moois vind!

Alleen maar fijn natuurlijk! Mocht ik niets vinden, dan komt er een nieuwe :D

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:28

Weet iemand wat er aan de hand is bij Barefoot? Ik wil graag de physio support nature bestellen maar die is nergens te verkrijgen.

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:55

Is het voor de ghost zadels alleen mogelijk ook daadwerkelijk de Ghost seat saver te gebruiken? Of passen andere seatsavers hier ook op?

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:55

Macs schreef:
Weet iemand wat er aan de hand is bij Barefoot? Ik wil graag de physio support nature bestellen maar die is nergens te verkrijgen.

Door corona misschien problemen met de levering / voorraden enzo?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 11:49

Nandos schreef:
Is het voor de ghost zadels alleen mogelijk ook daadwerkelijk de Ghost seat saver te gebruiken? Of passen andere seatsavers hier ook op?

Ik had er een normaal mattes bontje op in maat M. Ik heb de picollo maat.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 12:51

Macs schreef:

Hij is helaas overal uitverkocht, en er komen over een aantal weken weer nieuwe binnen, als het goed is. Maar daar kan Pmarena je meer over vertellen

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 12:52

Nandos schreef:

Ik durf niet te zeggen of er ook anderen goed op passen, maar de seat safers en zalea's gemaakt door Ghost zijn mooi passend, met klittenbandjes op de juiste plek om hem goed te bevestigen. Voor de Zalea's van bv. echt vel een insteekvak voor de zweetbladen en extra bescherming op de onderzijde om je zadel te beschermen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 14:44

Bij Barefoot zijn momenteel allerlei artikelen niet leverbaar. De vraag is extreem gegroeid nu zoveel mensen met Corona thuis zitten.... de productie is wel opgevoerd maar het effect daarvan heeft altijd een vertraging en dan komt het hele Corona-gebeuren er ook nog bij natuurlijk...waardoor bvb. de aanvoer van benodigde materialen ook niet vlekkeloos gaan, en de eigen productie (ondanks vergroten van de capaciteit) toch ook aangepast moet draaien door regelgeving enzo....

We verwachten de komende tijd nog wel in dit schuitje te zitten.

De meeste Ride-on-Pads, ook de Support en Nature, zijn uitverkocht en verwachten we pas weer tegen april binnen te krijgen.... :/

Vandaag en morgen ga ik er voor zitten om de levertijden die ik heb doorgekregen, bovenaan de artikelomschrijvingen te zetten :) Als eerste verwachten we nog in begin februari (als het goed is) wel een aantal zwarte Physio RoP binnen te krijgen. De rest is echt wachten tot april zoals de planning er nu voor staat....

Enige dat nog hier op voorraad ligt is de Support in het bruin in maat S.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 15:30

Hier niet helemaal hetzelfde liedje - wij maken in de EU, dus dat is geen groot probleem, maar sommige onderdelen/materialen komen wel met vertraging en verzenden naar buiten de EU is een ellende.

Hopelijk komen we hier snel uit....

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 15:47

Dank voor alle informatie! Dan wachten we gewoon af!

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 19:34

Wat vinden jullie een nette prijs voor een toscana, gekocht juni vorig jaar, met wrongen waar ik 1 keer op heb gezeten, en een mandriana uit half 2019, niet intensief gebruikt waar ik m van heb gekocht vorig jaar en bij mij helemaal niet gebruikt en echt in super nette staat? Ik krijg biedingen van 150 euro, vind ik zelf echt te weinig, en dan wordt ik ook nog uitgemaakt voor bitch! omdat ik dat te weinig vind. Ik vind het echt zo bizar!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 19:41

Ik heb volgens mij ze op FB zien staan kan dat kloppen? Zou je mij anders een linkje willen sturen?
Tja, het hoort er een beetje bij soms, mensen weten niet hoeveel iets nieuw kost, of er is een goedkopere namaak/look-a-like en die zijn nieuw al bijna de helft van de prijs van een goed product.
Gewoon je poot stijf houden

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 20:06

siskeh schreef:
Ik heb volgens mij ze op FB zien staan kan dat kloppen? Zou je mij anders een linkje willen sturen?
Tja, het hoort er een beetje bij soms, mensen weten niet hoeveel iets nieuw kost, of er is een goedkopere namaak/look-a-like en die zijn nieuw al bijna de helft van de prijs van een goed product.
Gewoon je poot stijf houden

Ja ik heb ze inderdaad op Facebook staan, en ook op marktplaats. Dan zijn de pb’s op Facebook gelukkig nog netjes, maar die op marktplaats man man man, echt zo asociaal! Ik stuur je een linkje wel even via pb.

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 20:08

Samantha89 schreef:
Wat vinden jullie een nette prijs voor een toscana, gekocht juni vorig jaar, met wrongen waar ik 1 keer op heb gezeten, en een mandriana uit half 2019, niet intensief gebruikt waar ik m van heb gekocht vorig jaar en bij mij helemaal niet gebruikt en echt in super nette staat? Ik krijg biedingen van 150 euro, vind ik zelf echt te weinig, en dan wordt ik ook nog uitgemaakt voor bitch! omdat ik dat te weinig vind. Ik vind het echt zo bizar!

Dat is ook echt niet normaal hoor...

Zou zelf zn €350-370 redelijk vinden, en inderdaad je daar aan vast houden, dan maar iets langer over de verkoop doen :+

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 20:11

Naja ik wilde zakken voor de mandriana naar 300 en voor de toscana 425. Zonder de beugelriemen, want de meeste willen die er toch niet bij, maar als ze dit lezen dan zeggen ze oh ja ik wilde er 200 voor geven. Terwijl ik de nieuwprijzen erbij gezet heb. Dan denk ik echt jeetje, ik snap dat ze in waarde zakken, maar het lijkt wel steeds erger te worden dan mensen er een habbekrats voor willen geven. En dan nog zo asociaal doen! Ik kan er echt met mijn verstand gewoon niet bij.

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 20:46

Samantha89 schreef:
Naja ik wilde zakken voor de mandriana naar 300 en voor de toscana 425. Zonder de beugelriemen, want de meeste willen die er toch niet bij, maar als ze dit lezen dan zeggen ze oh ja ik wilde er 200 voor geven. Terwijl ik de nieuwprijzen erbij gezet heb. Dan denk ik echt jeetje, ik snap dat ze in waarde zakken, maar het lijkt wel steeds erger te worden dan mensen er een habbekrats voor willen geven. En dan nog zo asociaal doen! Ik kan er echt met mijn verstand gewoon niet bij.

Denk dat je echt heel redelijk zit qua prijs. Mensen willen het of niet, er zitten soms ook wel echt vreemde mensen op mp -O-

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 20:54

Mensen zijn echt onbeschoft soms, gewoon aan de vraagprijs vasthouden. Een echte geïnteresseerde kent de prijzen. Heb op mijn Toscana veel vreemde reacties gehad, uiteindelijk wilde ik best zakken maar bleek ze niet serieus. Laat je niet gek maken hoor

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:47

Zijn hier al meer ervaringen met de edix tudor zadels?
Dus de flex zadels?