[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:18

Kitty_ mooie paarse pad hoor en dat zadelbontje ziet er heerlijk uit.
Karev die heerlijk 2,5 uur gereden heeft gelijk tijd inhalen.
Geryon die dubbelop bezig is geweest. :D
_Deniise_ veel plezier met je zadel en natuurlijk foto plaatsen. ;)
Quibje veel plezier van het weekend.

Nog even over de Nut wil best geloven dat die in het begin zou bruggen, maar dat leer is dan ook vele malen stugger (dikker en zwaardere kwaliteit) dan dat je bij de andere modellen gebruikt word. En denk ook dat dit zadel pas na maanden intensief gebruik soepel zal gaan worden. ;)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:37

Ik heb de bbp van barefoot (mt paard) nu een aantal keer gebruikt en het rijdt heerlijk. Mijn moeder heeft foto's vanaf het dakterras gemaakt, het paard is 1.80m om de verhoudingen recht te krijgen.

Afbeelding
Afbeelding

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:39

karev schreef:
Grrrrrrr...nu ligt de c singel zo dicht op de oksel en doordat het stug leer is heeft karev nu een schaafplekje in de oksel

Een C-singel ontziet toch juist de oksel? Vind 'm bij mn merrie echt ideaal, die heeft ook een gevoelig huidje bij haar oksels, maar zo'n singel ontziet juist de plekken achter de voorbenen?

Geryon ik zie n boel verschil hoor! Leuk om te zien en leuk dat je zo blij bent met je adjust! Is een aanpasbare cheyenne met dijbeenwrongen toch, even kort samengevat?

Mijn VPS london was achter ook net wat hard, qua rand zegmaar, op de onderrug. Maar dat wordt steeds soepeler. Zeker als je gaat zitten in het midden, kan ik me niet voorstellen dat een barefoot zadel blijft bruggen, maar elke rug is anders :)

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:41

Mizora ziet er comfi uit eigenlijk! En wat een leuk paard heb je zeg, was dit die ene waarvan je zei dat schoftspieren waren weggevallen na rijden met bf zadel? (Of haal ik je nu door de war met iemand anders of een ander paard? :o )

Mizora

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:44

Die ja, nu zijn zijn schoftspieren tegenwoordig weer helemaal een ramp want hij heeft uiteindelijk 6 weken stil gestaan en hij heeft nog niet erg de neiging te bewegen nu we terug aan het trainen zijn begonnen. Maar dat pakken we wel weer op, eerst maar rustig aan doen totdat de hoefschoenen binnen zijn.

Het zit echt ontzettend lekker en ook verbazingwekkend stevig (hij schrok en gaf een fikse bok terwijl hij naar voren schoot, ik bleef zitten).

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:46

@ Mizora, gaaf paard is dat zeg! Die van mij heeft nu ook nog amper schoftspieren. Longeer je wel eens?

@ Phillipa, ja dat klopt! Alleen ik gebruik de dijwrongen niet, want ik voel er persoonlijk geen steun van dus ze zitten alleen maar in de weg :+

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:49

Ja, de voorkant is dus iets dikker? Dat viel me idd ook op, zo van productfoto lijken ze vrij glad zegmaar. Staat m stoer hoor :D Hij heeft hoefproblemen waardoor hij stil heeft gestaan?

Als ik ooit een bbp zou aanschaffen wil ik denk ik toch iets met wrongen en schaapzitting, maar die zijn dan qua prijs wel weer duur voor een bbp wat je soms wil gebruiken. Zijn er hier mensen met ervaring met de libra bbp? Die is qua prijs wel weer aantrekkelijk.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:57

Op dit moment longeer ik voornamelijk. Maar hij is niet vooruit te branden (lees, als ik heel hard werk dan perst hij er met protest 10 rondjes galop uit, verdeeld in 4 keer en 2 handen). Zijn hoeven zijn ondertussen te kort geworden en daar ben ik al mee bezig, maar ijzers is geen mogelijkheid (op de bestraatte paddock onder mijn moeders slaapkamerraam). Maar hij heeft 6 weken alleen aan de hand gestapt/helemaal stil gestaan i.v.m. een vermeende peesblessure die gelukkig mee bleek te vallen en daarna eerst nog geen tijd gehad om de training verder op te pakken. We moesten ook zoeken naar een fijne werkplek, want we hadden hem naar huis gehaald om zelf de revalidatie op te pakken, we gingen immers uit van die peesblessure en dus veel stappen op het harde. Maar ondertussen hebben we een prettige zandvlakte gevonden om te werken (de cirkel is helemaal goed en de rest van het terrein moet je wel opletten op stenen, maar is ook goed te rijden) en is besloten dat hij permanent aan huis blijft staan.

Rijden moet ik gewoon vaker oppakken, mijn broertje gaat morgenochtend nadat ik er even op gezeten heb. Die krijgt dan zijn tweede rijles (en dus op de bbp). Zowel aan de voorkant als de achterkant zit een verdikking. Je zit dus echt in een kuiltje met een soort suede waardoor je ook min of meer blijft kleven aan het zadel. Een christ butterfly of zo lijkt me ook heerlijk, maar viel ruim buiten het budget. Er moet dus ook nog een keer een echt zadel voor hem komen (wow) en daar zijn we dan maar voor aan het sparen. Hopelijk wordt zijn bespiering ook weer beter als ik vaker ga rijden.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:01

Zo te lezen ben je al wel goed bezig! Ik longeer de mijne met zo'n longeerhulp, helpt top en is zeer vriendelijk :D Maar de schoftspieren komen het langzaamst terug bij de mijne.. Misschien komen ze wel nooit meer goed terug, atrofie.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:17

Is hij los van z'n pezen ook verder gecheckt? Als een paard met protest galop eruit moet persen denk ik direct aan iets nog lichamelijks? :o Of zijn z'n hoeven zo pijnlijk?

Maar klinkt wel als een prettige bbp! Dat je dan toch het gevoel hebt dat je stevig zit :j

Geryon, waarom denk je dat de schoftspieren nooit meer goed terug komen? Heeft je paard blessure gehad daar? Áls je paard daar goed ontwikkelde spieren heeft gehad, kunnen ze juist sneller terugkomen.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:21

Phillipa ik had de boog naar het hoofd zegmaar. Leek mij het meest logische omdat de boog dat op de normale singelplek ligt en de gespen wat meer richting kont zegmaar heel globaal haha.

mizora is kumststof beslag geen optie? Maakt geen lawaai. Ik gebruik het ook. Fluisterzacht.

karev is vandaag ook weer op ijzers gekomen maar helaas kwam ik dr vanavond achter dat ze vernageld is...

Ik heb ook de bf bbp..ideaal. door het suede zit je echt vast en heb al menig 180° uitgezeten op mijn vertrouwde bbp. Liefst zou ik altijd er mee rijden.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:27

Phillipa schreef:
Is hij los van z'n pezen ook verder gecheckt? Als een paard met protest galop eruit moet persen denk ik direct aan iets nog lichamelijks? :o Of zijn z'n hoeven zo pijnlijk?

Maar klinkt wel als een prettige bbp! Dat je dan toch het gevoel hebt dat je stevig zit :j

Geryon, waarom denk je dat de schoftspieren nooit meer goed terug komen? Heeft je paard blessure gehad daar? Áls je paard daar goed ontwikkelde spieren heeft gehad, kunnen ze juist sneller terugkomen.

Hij heeft echt een tijd gehad dat hij totaal geen rug en schoft spieren had. Hij was ziek, veel koliek, weinig ruwvoer, een waarschijnlijk niet passend boomzadel + werd dus een hele lange tijd niet gereden (hij loopt van nature totaal niet goed). Ik had gelezen dat de schoftspieren soms niet goed meer terug komen.

Ooit is hij wel in perfecte conditie geweest, spierbundel :D Maar dat is laaaaang geleden :') In wedstrijdperiode. Nu rijd ik al jaren recreatief.

Denk je dat het helemaal terug zou kunnen komen?

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:27

hoe zit deze pommel?
Afbeelding
staat hem zo leuk:
Afbeelding
en met zijn nieuwe verzorgster op zijn rug:
Afbeelding

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:47

Ik zou zeggen dat die pommel past? Zadel ligt ook vrij horizontaal dus lijkt me prima :)

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:54

deze pommel zit niet in het zadel, de rits is kapot dus kan hem er niet indoen.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:32

In ieder geval lijkt het zo vanaf de foto's of de pommel die nu in het zadel zit past.

Dat de cantle wat lager is maakt niet uit, dit is een ouder model zadel met een lagere cantle.

De losse pommel heeft misschien (nu ik een tweede keer kijk) te weinig schoftruimte maar kan ook zijn dat de vacht vertekent. Lijkt wel mooi aan te sluiten op de zijkanten.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:35

die erin zit is een stuk groter als ik het goed begreep, ik kan ze helaas nog niet vergelijken.
Denk dat die los op de rug ligt erin moet.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 00:51

quibje schreef:
maar wel leuke momenten van doos uitpakken, pas sessie's etc :j

vergeet het teleurgestelde gezicht van je lief niet als je meer interesse hebt in de doos dan in hem :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 00:55

Dan moeten die mannen maar beter hun best doen en leuker worden dan een nieuw zadel :D

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 01:00

Dat is bij jou niet zo moeilijk momenteel,leuker als je nieuwe zadel zijn.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 01:01

Jij kent dus duidelijk mijn man niet :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 01:03

tijd voor een kennismaking!
wanneer heb je de koffie klaar?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 01:04

Die staat nu lekker dampend naast me :9k

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 01:06

Ben onderweg. Woonplaats is bekend hihi

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 01:09

Shirley schreef:
Die staat nu lekker dampend naast me :9k

de koffie hoop ik en niet je man :D