voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 16:50

nientje78 schreef:
De cheyenne type stella heeft ook kniewrongen,zit tussen een cheyenne en cherokee in :)

Maar als ze niets had aan de kniewrongen van de london zal ze met de stella ook weinig kunnen doen vrees ik...

Diva_Jenny

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:25

Klopt vandaar dus ook mijn interesse in evt. een cheyenne met wrong-seatsaver zodat je dijwrongetjes hebt ipv kniewrongen of een cherokee mits die seatsaver daar op past natuurlijk :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:30

Heeft er hier iemand een Barefoot of ander goed merk boomlooszadel over voor weinig..het is voor nood want mijn paard staat te koop en in mijn andere twee zadels zit een grotere pommel, die wil ik dus niet op mijn paardje gebruiken en iedere keer wisselen is geen doen.

Weet dat het erg weinig is maar kan er niet meer voor uitgeven dan € 150,- a € 200,- :o

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 01:24

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:08

MarvanTom schreef:
pmarena schreef:
Och, wat is er gebeurt, ergens achter blijven hangen een keertje ofzo...?

Er zijn wel meer mensen die de ringetjes niet willen. Die zagen ze er gewoon uit, zie je niks van als ze weg zijn :P

Nee, gewoon versleten garen.
Dit hoofdstel hebben we dan ook al echt jaaaaaren, maar het is zo'n fijn hoofdstel...
Vandaar dus ook de poging tot reparatie. ;)

JAAAH! reparatie is goed gelukt! *\o/*
Wel dubbel gelegen: krijgt mijn dochter het hoofdstel weer terug met commentaar.
Je moet hem wel ff goed in de olie zetten, het is helemaal ruw...
Lijkt ons geen goed plan. :+

Hooguit ooit ff in een emmer water gehangen om van haar en huidvet af te komen, drogen, opborstelen en voila!
Of doen wij toch iets niet goed..?
pmarena? Help?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 16:09

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 16:40

Als hij helemaal uitgedroogd is dan mag er wel een likje olie op inderdaad, maar ik weet niet hoe hij er uitziet natuurlijk :P

(pffffft, wat is het warm....)

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 10:21

Het is nu trouwens mooi weer om je pads te wassen.
Gisterochtend in de wasmachine gedaan en s'avonds was hij al weer droog!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 17:12

amouroke schreef:
nientje78 schreef:
De cheyenne type stella heeft ook kniewrongen,zit tussen een cheyenne en cherokee in :)

Maar als ze niets had aan de kniewrongen van de london zal ze met de stella ook weinig kunnen doen vrees ik...

Maar omdat ze het ook over een cherokee had ;) en al een cheyenne had gehad...
Zit de stella ertussen in,vandaar dat ik die dus ook noemde :)

Kan er mss hier iemand mij vertellen welke zadeltassen er op een cheyenne stella kunnen?
Of maakt het niet uit welke en kan alles wel?

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 00:22

Ja klopt maar meer ivm de wrong-seatsaver of die evt. op een cherokee past. Kniewrongen werken voor mij helaas niet dus vandaar eventueel de optie voor dijwrongen daar heb ik volgens mij meer aan als kniewrongen. Zou wel wat zijn als ik een zadel kan testen met zo'n seatsaver met dijwrongen :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 01:19

Ik heb een oud model seatsaver met dijwrongen liggen die je wel zou mogen testen, woon je in de buurt?

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:03

Als iemand nog een oud boomloos (beleer)zadel heeft liggen voor weinig mag je even pb'en
Mag best oud en versleten zijn, pony sloopt hem toch tijdens het onderzoeken (of gooit hem in de mesthoop, net als mijn poetskist :+ )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:33

Ik heb nog een DryTexje in bruin liggen, maat 1. Is om duistere redenen een flink gat in de zijkant gesleten, daar zou eigenlijk een strook leer overheen gezet moeten worden zodat het er weer netjes uitziet. De bijbehorende bruine DryTex beugelriemen zijn ook gescheurd, het DryTex dan, de nylon kern is gewoon nog heel. Zadel mag inclusief die beugelriemen en een zelfgemaakte maar goed functionerende pad met inlages weg voor 150 euro.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 15:10

Maat 1 ga ik niet in passen vrees ik :+

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 15:14

Vraagje voor de kenners...ik heb een Missoula Nut gekocht en zoals al eerder aangegeven werd heb ik te korte pootjes voor het zadel. Nu is het zadel bedoeld voor mijn man dus gelukkig geen miskoop maar ik zou er ook zo graag eens mee rijden als het lukt en het is niet te groot voor mij maar is het (ondanks dat het minder fraai is) mogelijk om er andere westernfenders aan te doen die korter zijn? bijvb. Endurance fenders of zijn deze net zo lang? Bedankt weer!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:43

.. hoe lang ben je zoek? en welke maat miss nut heb je ?

ben zelf 158 met korte pootjes
heb zelf de miss.nut maat 1 in gebruik gehad en soms echt kort kort gezeten
ivm mijn vaak zo fantastisch meewerkend lijf %)

volgens de o zo informatieve site van pmarena :D is de kortte stand van de endurance fenders ca.50cm
en zijn de western fenders ook in de maat 0 verkrijgbaar waarbij de kortste stand ca.44cm is

als je de fenders van de miss.nut op meet kan je vergelijken :Y)

@ Rider heb nog een goedkoper (type cheyenne maat 2 ) zadel liggen
en misschien ook nog wel een maat 2 beschadigd gerepareerd drytex maat 2
maar die laatste is momenteel in gebruik

welke pommel maat heb je nodig ?
mail anders even naar nickyskeet@gmail.com , liefst met foto paard
kan ik eens overleggen wat dat BF nog moet kosten en of die goedkopere een optie zou kunnen zijn

mijn lijfje was zodanig dat ik stiekum de gedachte had weer eens op te stappen
man wat ben je dan blij met een boomloos zadel :D
zijn bespiering is afgelopen jaar echt veel afgenomen

maar het ging ineens niet zo goed door de hitte .. ging spontaan over mijn huig ..
ondanks in de schaduw, met licht briesje , goed drinken (water) pet om hoofdje te beschermen ineens zo ziek als een hond ,door de hitte bevangen , hele rare gewaar wording

had meelij met de paarden op de weide , die hebben eerder last van de warmte dan wij mensen
al hebben die altijd schaduw tot hun beschikking
en dan hoor je de koetsen voor bij komen .. was voor de menners vast lekker op de wagen
maar of de paarden er ook zo over dachten :=

ben voorlopig blij dat het weer wat koeler is ..

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:35

Hallo,

Ik heb een vraagje over de Libra zadels.

Kan je ze echt gebruiken zonder pad met inlages of toch beter met?
En hoe zijn ze in vergelijking met de barefoot zadels?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:01

hallo,
ik heb nu een barefoot maat 0
nu ben ik erover het denken om een 2e hands barefoot maat 1 te kopen ( ivm maat o moeilijk te krijgen )
zou op deze pony een maat 1 passen ( ligt hier een maat 0 op )
http://www.mijnalbum.nl/Album=R3AGQNJ6

alvast bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:05

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:11

pmarena schreef:
Ik heb nog een DryTexje in bruin liggen, maat 1. Is om duistere redenen een flink gat in de zijkant gesleten, daar zou eigenlijk een strook leer overheen gezet moeten worden zodat het er weer netjes uitziet. De bijbehorende bruine DryTex beugelriemen zijn ook gescheurd, het DryTex dan, de nylon kern is gewoon nog heel. Zadel mag inclusief die beugelriemen en een zelfgemaakte maar goed functionerende pad met inlages weg voor 150 euro.

Heeft deze ook dat je de beugelriemen kan verstellen.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:47

Alou schreef:
romyloverrr schreef:
hallo,
nu ben ik erover het denken om een 2e hands barefoot maat 1 te kopen ( ivm maat o moeilijk te krijgen )

alvast bedankt

Ik zou toch zoeken naar een maat 0. Er staat er een op marktplaats:
http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/diere ... ousPage=lr

ik zal je het even de situatie wat meer uitleggen.

ik zoek een goed zadeltje
om de kinderen die kunnen rijden en bij ons op vakantie zijn een rondje te laten stappen.
maar die hebben niet allemaal een rijbroek bij zich, dus ze gaan met de gewone broek in het zadel = krassen
en mjin broertje die met bp rijd, die niet gewoon af kan stappen omdat hij dan echt een stuk naar onder valt.
en aan de onderkant van de bp zit iets van ijzer zodat, elke keer als hij afstapt krassen maakt.

ik zou mijn zadel graag ( redelijk ) krasvrij houden, vandaar ik een goedkoop ( max. 200 euro ) zadeltje zoek
en die van die prijsklasse zijn in maat 0 eigenlijk bijna niet te krijgen en als ze te krijgen zijn zjin ze binnen no time verkocht

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:19

Ik snap goed dat je dan geen duurder zadeltje wilt kopen. Ik denk echter dat je een maat 1 echt niet kwijt zal kunnen op die pony. Nul oogt al groot.

Ook zullen de kindjes wel erg ruim zitten in een 1, al maakt dat voor even natuurlijk weinig uit. Misschien zou je beter een merkloos boomloosje kunnen kopen, en dan wel een kleiner maatje. Of misschien vind je een kids zadeltje van Barefoot. Ik denk dat het beter zal zijn wanneer een kind wat aan de grote kant is voor het zadeltje, dan wanneer het zadel echt veel te groot is voor de pony.

Mijn zusje heeft een pony van 1,35 en daar hebben we ook een maat 0 op. Nu is mijn zusje redelijk groot (maat 38) maar het blijft beter passen dan een maat 1 naar mijn mening. Ideaal is deze combi nog niet, dat weet ik :) Enigszins betaalbare zadels van een goed boomloos merk die én goed flexibel zijn, én kort genoeg, én genoeg ruimte bieden voor een ruiter met maat 38... Ik zoek een speld in een hooiberg :+

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:48

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 08:26

Romylover: ik zou daar eigenlijk geen grotere op leggen hoor, deze maat 0 op de foto is al groot zat :)

Marcella: ik heb het idee dat ik de vraag misschien niet helemaal snap :?

Barefoot heeft altijd gewoon normale beugelriemen die dus ook gewoon normaal te verstellen zijn? :)

O wacht even! Je bedoelt denk ik de beugelophanging van klittenband! Nee dat heeft hij niet, hij is van vorig jaar en toen was dat er nog niet :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 08:39

Rider01 schreef:
Als iemand nog een oud boomloos (beleer)zadel heeft liggen voor weinig mag je even pb'en
Mag best oud en versleten zijn, pony sloopt hem toch tijdens het onderzoeken (of gooit hem in de mesthoop, net als mijn poetskist :+ )
romyloverrr schreef:
hallo,

alvast bedankt

http://www.bokt.nl/markt/ad/56502/booml ... sternzadel

Zadeltje is 55 cm lang, (weet niet of dat te lang is voor de pony?)