[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 08:18

Mooi die Arizona Fur!!
Maaruh, wat voor beugels zitten eraan? Die zien er ook comfi en veilig uit.

Raamzicht

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 08:35

Ja die fur is mooi! Komen ze ook in korter dan Arizona maat 1?
Kitty,vind op de foto's nu lijken alsof je best wel ver achter op de rug zit. Bij de laatste rib. Misschirn even wat verder naar voor gaan zitten? Of het verrekent omdat oo deze foto's net even achterover /onderuit zit. Kan ook.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:30

Raamzicht schreef:
Kitty,vind op de foto's nu lijken alsof je best wel ver achter op de rug zit. Bij de laatste rib. Misschirn even wat verder naar voor gaan zitten? Of het verrekent omdat oo deze foto's net even achterover /onderuit zit. Kan ook.

Mm misschien heb je wel gelijk hoor, denk dat hij ietsjes meer naar voren mag voor het mooie.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:42

Nee joh als het alleen voor het mooie is zou ik het lekker zo laten. Maar als je twijfelt over waar je met je gewicht komt zou ik even iem laten voelen terwijl je erop zit, laatste rib naar boven volgen. Maar zoals ik al zei wellicht is het gewoon even moment opname omdat je op foto wat ontspannen onderuit/achterover zit.
Ben wel heel benieuwd hoe hij zit hoor! Kon je je knieën goed aansluiten? Dat was mijn issue met barefoot. Maar vind dit wel echt goddelijk eruit zien. Komen er ook testzadels van pmarena?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 13:36

Yup, er is van alles te bekijken en je kunt ook even proberen op woody!
Ik moet nog even een exact lijstje maken maar ik neem heel veel mee, ook piccolo maten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 14:14

Kitty_ schreef:
Raamzicht schreef:

Mm misschien heb je wel gelijk hoor, denk dat hij ietsjes meer naar voren mag voor het mooie.

Ik weet niet hoe de cantle bevestigd is/hoe stevig dat materiaal is, maar op de eerste foto zonder ruiter staat hij naar voren gekanteld, en als je erop zit kantelt hij juist naar achteren waardoor je (misschien wel door de dikke dijbeenwrongen?) verder naar achteren lijkt te kunnen glijden dan op een normale Arizona.
Als je het vergelijkt met de Ghost op de andere pony (en andere Barefoots), dan zie je dat de ruiter door de stevige cantle achter echt in het kuipje gehouden wordt. Die cantle-stevigheid lijkt de FUR (nog) niet te hebben dus dan kom je automatisch verder naar achteren te zitten, vooral als de wrongen wel stabiel zijn. De wrongen en cantle moeten even stevig zijn, wil je de ruiter niet naar voren of naar achteren duwen.
Maar dit was een testmodel geloof ik, dus misschien wordt dit in het echte model nog anders? Want hij ziet er verder wel super uit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 14:49

Dit is nog niet eens een testmodel, dit is puur mijn eigen bij elkaar geraapte zadeltje waarbij de zitting er nog half los op ligt. De echte FUR (ofwel Barefoot Lazy Mountain met knop en Happy Valley zonder knop) zit natuurlijk veel steviger in elkaar, met de zitting en alles echt goed vastgemaakt er op :)

En dan met mooiere singelstoten, en nog een zitversmaller onder de zit die tevens de beugelophanging beter afschermt van de bips van de ruiter, hoewel ik die al totaal niet voelde op mijn samenraapsel waar de Lazy Mountain en Happy Valley op gebaseerd zijn :)

De hoge en zachte cantle is juist fijner dan die van de normale zadels, omdat je altijd tussen cantle en dijbeenwrongen in zit en niet zoals bij een geleidelijk oplopende cantle, deels op die cantle kan komen te zitten.

Want dat is toch wel het nadeel van bestaande cantles, als je daar een beetje op komt te zitten dan is dat niet lekker voor de rug van het paard (waar die cantle dan in geduwd wordt) en zelf kom je wat voorover (bergafwaarts) gekanteld te zitten met alle gevolgen van dien.

Bij een cantle waar je niet op kunt zitten maar die altijd achter je billen zit, heb je dat probleem niet :)

Het is zeker de bedoeling dat er een testzadel van komt :j

Ik verwacht later deze maand wel alvast een sample, dat is zeg maar het 1-na-laatste testmodel van Barefoot zelf dat gemaakt is waarna nog wat dingetjes veranderd zijn. Deze kan op zich wel getest worden maar er zit nog niet die zitversmaller op en de singelstoten zijn ook nog veranderd.

Maar de schaap zitting zit in ieder geval wel goed vast er op en dat scheelt al een berg :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 14:53

Raamzicht: vooralsnog Arizona maat 1 en maat 2. Ik heb gevraagd of ze ook een kids-versie willen maken zeg maar als Arizona Bellis.

En op bestelling willen ze vast ook wel een keer een Arizona maat 0 met FUR zitting maken hoor :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 14:59

Dani_ schreef:
Mooi die Arizona Fur!!

Zijn ook gewoon van die gedraaide beugels met korf, fijnste beugels die ik ooit heb gehad want lekker ruim voetbed, gedraaide ophanging èn veilig door korf :j

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 16:35

Ben nog steeds waanzinnig blij met m'n ghost ...
Probeer alleen t kussen kanaal wat breder te krijgen . Maar dan steekt er dus klittenband van de kussens net buiten t zadel . Zodat je t voelt zitten met je hand .
Is dat een probleem ?
Ik rijdt nu met Kifra pad .
Zie daar dat ie achterop en de schouders wel wat vuil wordt in t midden eigenlijk niet .
Maar zadel draagt dan evengoed prima toch ? Of zou ik iets extra inlagen moeten doen daar
Heb foto

Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:25

Hoe breed wil je dat kussen kanaal krijgen en waarom???

Je paard beweegt meer voor en achter, dus wordt de pad daar ook viezer, je wrijft ahw het vuil er af.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:26

pmarena schreef:
Dani_ schreef:
Mooi die Arizona Fur!!

Zijn ook gewoon van die gedraaide beugels met korf, fijnste beugels die ik ooit heb gehad want lekker ruim voetbed, gedraaide ophanging èn veilig door korf :j

Ik heb ze gelijk besteld! :j

Ik wist niet dat het bestond, gedraaide beugels. B-)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:32

Oh, ik zie ze ook nu pas op je site! Nouja, ik heb net deze besteld.. Hoop dat die ook bevallen? Anders verkoop ik ze wel weer en ga toch voor die korfjes.. (en gedraaide beugels :j )

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:33

De afdruk is inderdaad heel normaal :j Ik heb ook een poosje gedacht dat het niet klopte,maar het net als Kwetal zegt :)

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:36

Kwetal schreef:

Je paard beweegt meer voor en achter, dus wordt de pad daar ook viezer, je wrijft ahw het vuil er af.

Dan beweegt de mijne het meeste achter :D

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:21

Kwetal schreef:

Wilde het iets breder krijgen .
Kan er nu 2,5/3 vingers tussen leggen . Maar dan heb ik die klittenband iets te ver naar buiten .
Iets breder omdat t vorige keer leek dat dat nodig was .
Maar kan t dus iets terug leggen dan

En bedankt voor de vies en beweeg tip . Zo had ik t nog niet bekeken .
En ben altijd bang dat iets niet prettig ligt op haar .
Terwijl ik zo zalig kan zitten in de ghost ...
En paard beweegt ook lekker . Er zit weer voorwaartse drang op ipv op de rem lopen
Blij blij blij

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:30

Wat ben ik blij met boomloos! Gisteren had ik een eindje gereden met mijn pony en ik vond het zadel (Barefoot) al vreemd aanvoelen. Kom ik thuis, ligt hij helemaal voorover gekiept. Vandaag dus maar even weer de pommels gepast en ja, er moest weer een smallere in.
Daarna alleen nog even gepast, nog niet gereden, maar het zag er al een stuk beter uit!

Fijn dat je je eigen zadelmaker kan zijn :j

Hopelijk morgen maar eens kijken of het met rijden ook goed ligt. Anders moet ik misschien gaan spelen met voorin wat meer opvullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:52

pmarena schreef:
Dani_ schreef:
Mooi die Arizona Fur!!

Zijn het dan deze: http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadel ... tstop.html ???

Want dan ga ik die einde van de maand ook ff bestellen, dacht dat ze alleen in kindermaat waren :o

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:00

pmarena schreef:
Dani_ schreef:
Mooi die Arizona Fur!!

Citaat:
Zijn het dan deze: http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadel ... tstop.html ???

Want dan ga ik die einde van de maand ook ff bestellen, dacht dat ze alleen in kindermaat waren :o

:j

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:04

Kitty ik heb het gemist geloof ik maar wat kost jou seat saver hij past ook op de ghost toch!? Mag ook via pb ;)

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:16

missanita84 schreef:
Kitty ik heb het gemist geloof ik maar wat kost jou seat saver hij past ook op de ghost toch!? Mag ook via pb ;)

De paarse is nog een prototype maar past wel op de Ghost. Prijs weet ik nog niet precies...

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:19

Had je al foto's op de ghost ook? Leuk hoor!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:22

Raamzicht schreef:
Had je al foto's op de ghost ook? Leuk hoor!

Yep, staan ook op mijn site i.c.m. de Ghost Quevis en paarse Kifra-pad ;)

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:38

Ah had laatst nog gekeken en zag nog niks. Leuk leuk! Komen ze ook in verschillende kleurtjes? Laat je weten als het zover is? En de prijs? Dank!

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:42

Na lang wikken en wegen heb ik besloten om de ghost te gaan testen *\o/*
Vorig jaar vond ik ze nog heel erg, niet mooi :oo , maar hoe vaker ik ze zie, hoe mooier ik ze vind.
Ik rijd nu een jaar met een bf cherokee, maar icm met mijn brede merens, zit ik met mijn korte pootjes ook erg breed, en een gevolg is regelmatig lage rugpijn, waarvan ik vermoed dat het bij de bekkeninstabiliteit van mijn eerste zwangerschap weg komt. Ik weet dat pmarena mij de kortere zweetbladen adviseerde of de chayenne, maar de chayenne ligt niet erg mooi ivm, geen verplaatsbare singelstoten. En de kortere zweetbladen, kan ik niet echt aan wennen.
Nu hoop ik dat ik met de ghost een smallere zit heb, waardoor ik ontspannender kan zitten, en mijn merens ontspannender gaat lopen. Mocht ik goed zitten en zij goed lopen, dan denk ik dat de cherokee weg gaat. Verder ga ik dan mijn bbp physio te koop zetten, want die ligt nu al werkeloos in de kast.
Dus als het goed is komt dinsdag de roma en firenze hier als testzadel in huis *\o/*