[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty_

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:24

Thanx :-) Dat zadelbontje heb ik van een stalgenootje overgenomen.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:47

Ja, ze is nu 10 maanden oud Shirley :D

Heel mooi Kitty! Ben ook echt heel blij met de roze variant :D

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:00

Zo hehe eindelijk de cheyenne uotgetest. Blijft mooi liggen met de c singel. Was van plan een uurtje te rijden maar dat werdt 2,5..oeps.

hoe langrr ik er in zat hoe makkelijker. Galopje is
Nog even wennen hoor. Mijn benen wiebelden een beetje haha..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:01

Phillipa schreef:
Je ziet wel meer van A&M Reitersport op ebay, qua dressuurmodellen enzo. Vind ze wel interessant, maar ik betwijfel de pasvorm. Wel superleuk pmarena, dat je dat test. Altijd prettig als iemand die meerdere zadels in handen heeft gehad z'n mening daarover geeft :j heeft toch zeker wel een meerwaarde.

Gister de XXL pommel (van Roelke :D ) gepast. Iets aan de grote kant, maar wel beter dan de L. Gister viel me ook weer op wat een heerlijke spierbundel mn paard wordt <3

Geryon heb je ook nog een voor-foto? Ik vind dat altijd mega leuk, "paard-in-ontwikkeling-foto's" :D

Marcella die kleuren lijken goed bij elkaar te passen idd! Tof!

De echt goede voor foto's heb ik niet meer.. Dit was alweer een tijdje later en al iets beter.

Afbeelding

En dus nu dit
Afbeelding

Kirsha schreef:
Wat gaan jullie snel :oo

Over de Bosrand, ik heb die vrouw op Facebook, maar ze doet nog steeds wel in paardenspullen hoor! Alleen het zadel zie ik er inderdaad niet meer op staan, maar wel een hoofdstel en borsttuig...

Geryon, hou je je JustAdjust toch maar zelf? :D

Marcella nog steeds niet helemaal topfit, beterschap :(:)

Pippaa gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst :D En Shirley ook :D En iedereen die ik vergeten ben :=

Draaakje heeft de roze pad binnen, top! Fotooo's!

Jep :D Al ben ik wel aan het kijken naar andere barefoots, heel stiekem.. :')

Shirley schreef:
Mij hoef je niet te feliciteren -O-

't Is meer een restauratieprojekt ...

Kan eventueel wel de pad los verkopen aan de westernliefhebbers ?
Een Grandeur met verwisselbare inlages :j

Wat ga je met het zadel doen dan? :D

Pippaa schreef:
Na het ego bericht van vanochtend, nu maar even uitgebreid reageren:

*Marcella, beterschap :(:) Hopen dat je snel weer op je fjord kan, anders ontploft ie zeker :P
*Draaaaakje, hoe is je nieuwe pad? En waar is je avatar van je mooie tinker! Ik herkende je al niet ;)
*Atent een cheyenne voor een fijne prijs. Die rits kan je vast wel ergens laten maken. Lukt het niet eerst zonder de rits te laten maken? Of moet je de pommel passen/wisselen?
*pmarena een cheap (?) modelletje. Leuk! Maakt het boomloze wat bereikbaarder voor een groter publiek :j
Fijn ook dat het ontwerp ook nog redelijk goed is! Ik zag de zadels van de bosrand laatst nog wel een keertje op marktplaats staan, ik denk een weekje terug?
*Geryon, wat een leuk paardje heb jij zeg! Fijn dat de bespiering steeds beter terugkomt. Wil ik ook :P (maar dan moet ik eerst vaker gaan rijden O:) ). Een banaansingel kan het zadel denk ik wel net wat mooier laten liggen. Ze staan vaak genoeg tweedehands op bokt markt en/of marktplaats. De kieffer comfort en de rossner comfort zijn fijne singels.

Haha zo zat ik eerst ook. Toch maar vaker gaan rijden dus :+ Thanks voor de tips!

draaakje schreef:
Ga het weekeind weer rijden en dan ook een foto maken van de nieuwe pad onder mijn Stella :D
Afbeelding
Ik wou eigenlijk deze foto van onze shetlander-puppy gebruiken, maar omdat het zo klein is lijkt ze dan net een zwarte vlek. Dus dan maar een van de poezen :D
Maar ze is wel lief he:
Afbeelding

Wat een mooi zadel die Londen, ziet er heel comfortabel uit!
Sterkte met je blauweplekken (en je ego ;) )

Ben benieuwd! Ben zo jaloers op jou met je stella haha :D

Kitty_ schreef:
Jeej, ik heb vandaag eindelijk een testritje gemaakt met m'n nieuwe pad. Ik wilde erg graag eens een paarse pad en dit is 'm geworden :D
Ik kan het zadelbontje ook van harte aanbevelen, je krijgt een wat vastere zit :P

Afbeelding

Wauw staat chique zeg dat bontje erbij!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:01

Phillipa schreef:
Je ziet wel meer van A&M Reitersport op ebay, qua dressuurmodellen enzo. Vind ze wel interessant, maar ik betwijfel de pasvorm. Wel superleuk pmarena, dat je dat test. Altijd prettig als iemand die meerdere zadels in handen heeft gehad z'n mening daarover geeft :j heeft toch zeker wel een meerwaarde.

Gister de XXL pommel (van Roelke :D ) gepast. Iets aan de grote kant, maar wel beter dan de L. Gister viel me ook weer op wat een heerlijke spierbundel mn paard wordt <3

Geryon heb je ook nog een voor-foto? Ik vind dat altijd mega leuk, "paard-in-ontwikkeling-foto's" :D

Marcella die kleuren lijken goed bij elkaar te passen idd! Tof!

De echt goede voor foto's heb ik niet meer.. Dit was alweer een tijdje later en al iets beter.

Afbeelding

Kirsha schreef:
Wat gaan jullie snel :oo

Over de Bosrand, ik heb die vrouw op Facebook, maar ze doet nog steeds wel in paardenspullen hoor! Alleen het zadel zie ik er inderdaad niet meer op staan, maar wel een hoofdstel en borsttuig...

Geryon, hou je je JustAdjust toch maar zelf? :D

Marcella nog steeds niet helemaal topfit, beterschap :(:)

Pippaa gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst :D En Shirley ook :D En iedereen die ik vergeten ben :=

Draaakje heeft de roze pad binnen, top! Fotooo's!

Jep :D Al ben ik wel aan het kijken naar andere barefoots, heel stiekem.. :')

Shirley schreef:
Mij hoef je niet te feliciteren -O-

't Is meer een restauratieprojekt ...

Kan eventueel wel de pad los verkopen aan de westernliefhebbers ?
Een Grandeur met verwisselbare inlages :j

Wat ga je met het zadel doen dan? :D

Pippaa schreef:
Na het ego bericht van vanochtend, nu maar even uitgebreid reageren:

*Marcella, beterschap :(:) Hopen dat je snel weer op je fjord kan, anders ontploft ie zeker :P
*Draaaaakje, hoe is je nieuwe pad? En waar is je avatar van je mooie tinker! Ik herkende je al niet ;)
*Atent een cheyenne voor een fijne prijs. Die rits kan je vast wel ergens laten maken. Lukt het niet eerst zonder de rits te laten maken? Of moet je de pommel passen/wisselen?
*pmarena een cheap (?) modelletje. Leuk! Maakt het boomloze wat bereikbaarder voor een groter publiek :j
Fijn ook dat het ontwerp ook nog redelijk goed is! Ik zag de zadels van de bosrand laatst nog wel een keertje op marktplaats staan, ik denk een weekje terug?
*Geryon, wat een leuk paardje heb jij zeg! Fijn dat de bespiering steeds beter terugkomt. Wil ik ook :P (maar dan moet ik eerst vaker gaan rijden O:) ). Een banaansingel kan het zadel denk ik wel net wat mooier laten liggen. Ze staan vaak genoeg tweedehands op bokt markt en/of marktplaats. De kieffer comfort en de rossner comfort zijn fijne singels.

Haha zo zat ik eerst ook. Toch maar vaker gaan rijden dus :+ Thanks voor de tips!

draaakje schreef:
Ga het weekeind weer rijden en dan ook een foto maken van de nieuwe pad onder mijn Stella :D
[ Afbeelding ]
Ik wou eigenlijk deze foto van onze shetlander-puppy gebruiken, maar omdat het zo klein is lijkt ze dan net een zwarte vlek. Dus dan maar een van de poezen :D
Maar ze is wel lief he:
[ Afbeelding ]

Wat een mooi zadel die Londen, ziet er heel comfortabel uit!
Sterkte met je blauweplekken (en je ego ;) )

Ben benieuwd! Ben zo jaloers op jou met je stella haha :D

Kitty_ schreef:
Jeej, ik heb vandaag eindelijk een testritje gemaakt met m'n nieuwe pad. Ik wilde erg graag eens een paarse pad en dit is 'm geworden :D
Ik kan het zadelbontje ook van harte aanbevelen, je krijgt een wat vastere zit :P

[ Afbeelding ]

Wauw staat chique zeg dat bontje erbij!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:46

Ziet er goed uit Kitty!

En knappe Khaleesi, ik blijf het echt een snoepje vinden <3

Geryon krijgt een zadelverslaving :=

_Deniise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:55

Jeej, ik ga het zadel van pmarena overkopen :D Wat ze had besteld om te zien of het wat was, haha. Dat namaak barefoot zadeltje

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 18:17

hihihi goed bezig

zo maf, tijdje geleden waren er een heleboel die een arizona zonder vps zochten in maat 1 en nu ik hem verkoop wil niemand hem :n

morgen gaat mijn schapenlondon mee op weekend, heb er zininin

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 18:32

Vind het echt jammer had hem met vps zo willen hebben dan had ik zonder uitproberen gewoon eentje genomen.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 18:37

Verdorie quibje ik had gehoopt dat hij al weg was, dan kom ik tenminste niet meer in de verleiding, want ik blijf vóór VPS-loos :')

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 18:39

:D ;)

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 18:47

Ik ben ook voor vps loos haha, maar heb jammer genoeg echt een maat 2 nodig. Mijn oude vpsloosje valt nog net niet uitelkaar maar hij zit zooooo lekker :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 18:48

Is vps niet net makkelijker door die drukverdeling? Ik heb vanalles erover gelezen en nu durf ik geen vps loze te kopen omdat ik bang ben dat ik de inlages van een pad niet goed krijg en aangezien ik het zadel voor meerdere paarden zou gebruiken ik dus beter met vps kan nemen. Maar nu ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig waarom er zoveel voorstanders van zonder vps zijn :o

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 18:51

Mijn merrie heeft een wat holle rug en met vps is te stug voor haar waardoor het zadel als het ware brugt. Ik heb zelf 2 pads, 1 met dubbele inlage's en 1 met heavy duty inlage's en geen last met de drukverdeling, stevig genoeg om de ruggengraat mooi vrij te houden maar toch zo soepel dat het de lijn van haar rug volgt.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:03

Ah, op die manier. Mijn tinker heeft ook een wat hollere rug en wat hogere schoft. Maar de ander totaal niet, die is rond met lage schoft. Moeilijk dat combineren steeds. Maar weer wat geleerd in ieder geval.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:15

Nah, VPS kan een diepe ruglijn ook prima volgen hoor, kwestie van inrijden, een Barefoot kan niet ècht bruggen :)

Troost je Quibje, ik heb er ook nog 1 liggen zonder VPS :P

Ik ben benieuwd wat je er van vindt Denise :j
Ik heb foto's en wat meer info over dat Utah-zadeltje op Marktplaats staan.

En de Barefoot forken passen er inderdaad ook in en hij valt exact als een Arizona maat 1....is echt heel aardige namaak dit, ook wel eens leuk om te zien na al die ontzettende vormeloze goedkope rommel, pffft :P

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:25

Ik had dan wel de nut, die is stugger als de gewone arizona, en hij brugde toch echt! Aan de voorkant afdruk van het zadel, aan de achterkant afdruk van het zadel en in het midden niks, ik kon er ook al was het zadel aangesingeld zo mijn hand onder schuifen bij het middenstuk dus voor mij toch een teken dat hij brugt en geprobeerd met shims maar dat werkte ook niet.
Dus ja wat het was geen idee, maar zelfs na een jaar lag het zadel nog steeds niet lekker in tegenstelling tot de vpsloze.
Wil niet zeggen dat met vps waardeloos is, totaal niet, voor mijn jonge merrie, mocht ze nog niet verkocht zijn tegen die tijd, komt er ook een barefoot en dan waarschijnlijk wel met vps.
Zoveel paarden zoveel mensen en zoveel wensen en wat voor de 1 wel werkt werkt voor de ander soms niet :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:26

Als je zelf als volwassene in het zadel zit bestaat het gewoon echt niet dat hij brugt, daar is hij niet stevig genoeg voor Y;(

Dat hij niet netjes ligt dat kan natuurlijk wel :j

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:30

Yess, ik heb mijn boomloos ponyzadeltje verkocht. Nu mijn roze pad nog. De verzorgster heeft vandaag even op de Cheyenne gereden, voor het eerst op een boomloos zadel, ze was verliefd. Zal vanavond een fotootje plaatsen. Dankzij Shirley heb ik een singel. Ik heb het vermoeden dat de pommel die er nu inzit te groot is, heb foto met de andere er los op. Maar dan moet eerst de laptop aan kan via mijn telefoon geen foto's plaatsen.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 20:26

pmarena, ik heb mijn spulletjes al binnen, bedankt! Kan ik deze nieuwe inlages nu het beste op de oude PU-foam inlages leggen, of de oude er gewoon uit halen?

_Deniise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 20:34

pmarena schreef:
Nah, VPS kan een diepe ruglijn ook prima volgen hoor, kwestie van inrijden, een Barefoot kan niet ècht bruggen :)

Troost je Quibje, ik heb er ook nog 1 liggen zonder VPS :P

Ik ben benieuwd wat je er van vindt Denise :j
Ik heb foto's en wat meer info over dat Utah-zadeltje op Marktplaats staan.

En de Barefoot forken passen er inderdaad ook in en hij valt exact als een Arizona maat 1....is echt heel aardige namaak dit, ook wel eens leuk om te zien na al die ontzettende vormeloze goedkope rommel, pffft :P

Nu alleen nog een pad nodig :D iemand suggesties? Er staat eentje op de boktmarkt met de maten 34 x 36 cm. Lijkt mij niet dat dat centimeters zijn?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 20:39

Ik kan me ook niet voorstellen dat een bf brugt! Maar wat betekenen die droge plekken dan, pmarena? Ik heb het ook onder mijn zadel. Best grote droge plekken. Meer druk op die plekken? Niet dat dat per se slecht is, vps + hd inlages lijkt mij sowieso wel goed de druk verdelen!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 20:48

_Deniise_ schreef:
Nu alleen nog een pad nodig :D iemand suggesties? Er staat eentje op de boktmarkt met de maten 34 x 36 cm. Lijkt mij niet dat dat centimeters zijn?

Shirley dat nog een barefoot Arizona pad te koop dacht ik. ;)

Ben vandaag even lekker naar bollie geweest met de bus en er een emmer haar vanaf gehaald beestje was daar erg blij mee. :D

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 20:52

Idd Shirley heeft nog een pad!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 20:54

Grrrrrrr...nu ligt de c singel zo dicht op de oksel en doordat het stug leer is heeft karev nu een schaafplekje in de oksel