[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:32

Foto's maken staat op de planning inderdaad :j

Ik heb voordat Barefoot mono T beugelriemen kreeg, wel Wintec Webbers gebruikt.
Gewoon los tornen en opnieuw vastnaaien rond je beugelophanging, ze hoefden er bij mij toch niet meer af en zo wel dan torn je ze weer los :P

Ik vind de meeste andere zadels van A&M ook totaal niet interessant er uit zien :=
Maar deze is gewoon behoorlijk goed nagemaakt :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:45

Wat gaan jullie snel :oo

Over de Bosrand, ik heb die vrouw op Facebook, maar ze doet nog steeds wel in paardenspullen hoor! Alleen het zadel zie ik er inderdaad niet meer op staan, maar wel een hoofdstel en borsttuig...

Geryon, hou je je JustAdjust toch maar zelf? :D

Marcella nog steeds niet helemaal topfit, beterschap :(:)

Pippaa gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst :D En Shirley ook :D En iedereen die ik vergeten ben :=

Draaakje heeft de roze pad binnen, top! Fotooo's!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:48

Mij hoef je niet te feliciteren -O-

't Is meer een restauratieprojekt ...

Kan eventueel wel de pad los verkopen aan de westernliefhebbers ?
Een Grandeur met verwisselbare inlages :j

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:55

@Shirley: gaat hij onder een Arizona/Startrekk Endurance passen en welke kleur is de pad?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:01

Daar weet ik de maten niet van :o

De pad is 68 lang en 42 "hoog" en donkergrijs met zwarte randen en zwart leer en een beige bonten onderkant.Afbeelding

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:04

Sorry Shirley, die is voor mij te lang....... Heb nu een Barefoot maat 0 eronder liggen, en dit scheelt bijna 10 cm. Durf ik niet aan.......

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:51

Helaas geen geld en heb al 3 echt wollen westernpads en 1 andere pad. Spaar dan liever door voor blankets in mooie kleuren. :o

Kopstuk en bakstukken zijn nu ook voorzien van 7 lagen verf. *\o/* Nu nog de lange westernteugels nog. :=

*edit*

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:40

Blijft dat stevig dan pmarena? Heb je ze met de hand weer genaaid? Tis geen leer he

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:47

'Tuurlijk, gewoon de draadjes netjes lostornen, lusje om de beugelophanging heen leggen, en dezelfde gaatjes weer gebruiken om vast te naaien met bvb. ijzergaren ofzo.

Dan is het echt niet slapper of kwestbaarder dan dat het al was :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:56

Split reins verven, een laag of 7 ... Marcella ik bewonder je doorzettingsvermogen en ben benieuwd naar het eindresultaat.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:06

Na het ego bericht van vanochtend, nu maar even uitgebreid reageren:

*Marcella, beterschap :(:) Hopen dat je snel weer op je fjord kan, anders ontploft ie zeker :P
*Draaaaakje, hoe is je nieuwe pad? En waar is je avatar van je mooie tinker! Ik herkende je al niet ;)
*Atent een cheyenne voor een fijne prijs. Die rits kan je vast wel ergens laten maken. Lukt het niet eerst zonder de rits te laten maken? Of moet je de pommel passen/wisselen?
*pmarena een cheap (?) modelletje. Leuk! Maakt het boomloze wat bereikbaarder voor een groter publiek :j
Fijn ook dat het ontwerp ook nog redelijk goed is! Ik zag de zadels van de bosrand laatst nog wel een keertje op marktplaats staan, ik denk een weekje terug?
*Geryon, wat een leuk paardje heb jij zeg! Fijn dat de bespiering steeds beter terugkomt. Wil ik ook :P (maar dan moet ik eerst vaker gaan rijden O:) ). Een banaansingel kan het zadel denk ik wel net wat mooier laten liggen. Ze staan vaak genoeg tweedehands op bokt markt en/of marktplaats. De kieffer comfort en de rossner comfort zijn fijne singels.

Vandaag hebben we het gekochte zadel maar meteen getest.
Het zadel stond gisteren op marktplaats voor een leuke prijs en ik dacht: 'ach, gok er eens op. En is het niks dan verkoop ik hem weer'. Dus contact opgenomen en na wat gemail kon ik hem vandaag ophalen voor een nog leukere prijs O:)
Het zadel zou voor mijn vriend zijn, omdat hij niet op mijn zadel past. Hij rijdt daarbij liever op de fries die bij mijn tinker in de wei staat, dan op mijn lieve tinker meisje :(:) Dus dan zouden we/ze allebei een eigen zadel hebben. In theorie. Want mijn vriend is zo'n muts met alles wat met paarden te maken heeft: caps, rijbroeken/chaps, zadels... Niks past hem goed. Daarom had ik alweer in mijn hoofd om het zadel wat op te poetsen en voor wat meer geld te verkopen.
Maaaaaaar toen kwam de eerste reactie: 'wat zit dit zadel fijn zeg!'. Daar ging m'n geld -O- Aan de andere kant, nu kunnen we straks fijn samen rijden *\o/* Wat gaat dan voor hè, lastige keuze hoor :P

Het zadel is een barefoot london, maat 2, zonder VPS. Ik kon geen serienummer vinden, dus ik heb geen idee van het bouwjaar. Er zit geen fleece onder de pommel (of hadden londons dat nooit?) maar verder lijkt hij vrij oud. Er zit een grandeur pad bij met heavy duty (plank :o ) inlages en een oude barefoot singel van 45 cm. Vriend en paard zijn er zeer content mee, dat is het belangrijkste.

Bij deze de combi vriend+paard+zadel.
Afbeelding
Afbeelding
De beugels gaan de volgende keer een gaatje korter.

Mijn vriend heeft weinig rij ervaring, paard ook. Paard staat regelmatig in het tuig voor de koets, maar ze is een aantal jaar geleden wel onder het zadel beleerd. Ze heeft nu een tijd stilgestaan maar ze pakt het goed op met mijn vriend. Paard en vriend zijn een zeer leuke en ontspannen combi samen.
Paard en ik wat minder, paard heeft me er vandaag gericht afgegooid :x Alleen een blauwe bil en een gekrenkt ego aan overgehouden

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:08

Heb de split reins niet voor niks als laatste gehouden. Moet ze eerst nog schoonmaken en daar gaat ook een hoop tijd in zitten. :=

Hhhmm binnenkort maar eens kijken om nieuwe Chicago screws te kopen, want die gaan dadelijk hard. Ga namelijk leren veters vervangen voor de Chicago screws bij het bit en de teugels. Gelukkig heb al nieuwe buckles liggen om de oude verroeste ringentje te vervangen. En zo word een hoofdstel dat zeker al zo'n 10 jaar oud is weer nieuw. :D

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:13

Ga het weekeind weer rijden en dan ook een foto maken van de nieuwe pad onder mijn Stella :D
Afbeelding
Ik wou eigenlijk deze foto van onze shetlander-puppy gebruiken, maar omdat het zo klein is lijkt ze dan net een zwarte vlek. Dus dan maar een van de poezen :D
Maar ze is wel lief he:
Afbeelding

Wat een mooi zadel die Londen, ziet er heel comfortabel uit!
Sterkte met je blauweplekken (en je ego ;) )

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:14

Wat leuuk pippaa! Ziet eruit als een goeie match! *D Bedoel je niet qua beugels een gaatje langer?

Enne, 't wordt weer voorjaar... alles is hieperdepiep hiep hoera *\o/* of waren het geen vreugdesprongetjes?

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:23

Nee, de beugels moeten niet langer. Hij trekt op de foto z'n hakken al flink op, maar dat kan je niet zo goed zien omdat het zo donker is.
Haha, was het maar waar dat ze hieperdepieper werd. Bij mijn vriend is ze altijd zo lief en ontspannen met rijden, maar zodra ik erop ga zitten is het mis. Ze wordt dan al snel gespannen en draait zich dan plotseling in een fikse galop om richting het hek, waarbij ze ook nog wat bokken geeft. Ik weet niet waardoor, maar het ligt echt aan mij -O-

Het is nu al de derde keer dat ze zo heeft gereageerd en het is voor haar en mij niet fijn, daarom heb ik besloten dat ik niet meer op haar ga rijden. En zij zijn gewoon een hele goede combi. Ach, dan krijgt mijn lieve pony ook weer wat meer aandacht van mij ;)

Edit: en Draaakje, wat een schatje <3 Maar ik vind wolliebollie shetten al snel super schattig :D
Laatst bijgewerkt door Pippaa op 27-03-14 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:23

Pippaa sterkte met je gedeukte ego. Maar een mooi setje zo hoor, maar zou eerder beugels gaatje langer doen dan korter. ;)

Gelukkig word bollie goed in de gaten gehouden. ;) Denk dat ik morgen laat afhangen hoe laat ik wakker of ik wel of niet gaat. En als ik ga dan doe ik maar met de bus dan maar langer onderweg, maar wel beschut zitten in de bus en minder vermoeiend dan een uur op de scooter zitten. :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 09:27

Pippaa: ziet er netjes uit hoor +:)+

Londons hebben volgens mij nooit vacht onder de pommel gehad :)

Als je de inlages omschrijft als plankerig vermoed ik dat het eerder de oude Dubbeldikke of Flex inlages zijn :j

De Heavy Duty zijn veel soepeler namelijk en hoewel er een drukverdelend plaatje in zit is plankerig niet de omschrijving die er bij past :)

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 09:41

Dat zou ook kunnen. De inlages zijn maar heel weinig buigzaam. Zijn die inlages minder goed?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 09:46

Nouja, ze zijn wat stugger. Als je dat zelf vervelend vindt dan is het minder goed :P

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:54

O nee, het voelde heel goed.
Het is zo gaaf dat het zadel zo ontzettend flexibel en ook weinig zadel is, maar daardoor moet het met inlages opgelost worden.
Het geheel voelde heel fijn, je had echt een swingende Fries onder je en het zadel vormde heel mooi mee :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:57

Ziet er prima uit, Pippaa !
Leuk dat je vriend er ook zo enthousiast van wordt :D

En wat een schatje is dat, draaakje, die ziet er inderdaad nog erg puppy uit.
Is hij/zij nog een veulen ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:06

Nou prima toch dan +:)+

Ik vind het een leuk stel zo die 2!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:11

Jeej, ik heb vandaag eindelijk een testritje gemaakt met m'n nieuwe pad. Ik wilde erg graag eens een paarse pad en dit is 'm geworden :D
Ik kan het zadelbontje ook van harte aanbevelen, je krijgt een wat vastere zit :P

Afbeelding

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:14

Waar heb je dat zadelbontje vandaan?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:15

Leuk geheel !

Mooi ook dat bruine bontje :j