Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:22

Fu_Qi schreef:
Ik heb een vraag, kan je op de Micklem hoofdstel een Pessoa/Pelham bit aan bevestigen ?
Want ik zie alleen maar normale bitten er aan.
Zo ja, krijgt het bit een andere werking daardoor ?

Bedankt alvast :)

Geen ervaring, maar het lijkt me dat het ophang gedeelte hetzelfde is als een normaal bakstuk van een hoofdstel

Heb een plaatje gevonden op I-net met een pelham eraan: http://www.forelockandload.com/media/ca ... pelham.jpg

Leen

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:32

Het staat ook in het boekje wat je er bij krijgt dat het met die bitten gaat. Alleen ga je wel wat meer druk op de neus krijgen aangezien je bit aan je neusriem vast hangt.
Overigens ben ik geen voorstander van een bit met hefboomwerking te gebruiken met lage of sperriem. Dit heeft dezelfde functie. Beetje erg opgesloten dan. Paard kan ook niet de druk ontwijken moest je er wat te veel opzetten. Maar dat is natuurlijk hoe je er zelf tegen aan kijkt.

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:43

Vandaag ben ik gaan buitenrijden met mijn multi en is het riempje aan de neus dus geknapt ;(
Afbeelding

Afbeelding

Iemand die dit ook heeft gehad?
Wat zou ik nu moeten doen? Mailtje sturen naar rambo? Want heb er echt niks geks mee gedaan ofzo, neusriem zat selfs vrij los

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:57

Qua bestellen heeft Dochorse echt goede service...

Denk dat je met een pelham bit wel extra druk op de neus krijgt, de bakstukken zijn veel korter en je werkt zo ook in op de neus.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 17:32

emilyke12 schreef:
Vandaag ben ik gaan buitenrijden met mijn multi en is het riempje aan de neus dus geknapt ;(
[ [url=m/CLN58D.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pccNZa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand die dit ook heeft gehad?
Wat zou ik nu moeten doen? Mailtje sturen naar rambo? Want heb er echt niks geks mee gedaan ofzo, neusriem zat selfs vrij los

Waar heb je hem gekocht en hoe lang heb je hem? Zou in eerste instantie mail doen naar het bedrijf waar je hem gekocht hebt of ermee terug gaan, anders idd rambo een mail sturen

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 18:01

Het probleem is dus dat ik em nog maar 2 maanden geleden 2e hands heb overgenomen, ga even navragen aan degene waar zij hem vandaan had. Hopelijk maakt dat niet uit, maar vrees ervoor :(

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:14

emilyke12 schreef:
Het probleem is dus dat ik em nog maar 2 maanden geleden 2e hands heb overgenomen, ga even navragen aan degene waar zij hem vandaan had. Hopelijk maakt dat niet uit, maar vrees ervoor :(

Maar ik denk dat een schoenmaker dit voor een klein prijsje wel weer bij elkaar kan naaien :(:)

Ik heb hem inmiddels besteld: klein vraagje, als je longeerd zonder bijzetteugels met de rambo micklem multi laten jullie het bit dan zitten of halen jullie dat eruit?

mariekebons

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 23:09

Wat is jullie ervaring met het kaakgekruist (bitloos) gebruiken van de multi? Ik gebruik hem nu vooral of met bit, of zonder bit de side-pull. Maar omdat mijn race half arabiertje in het bos er nog al van houd om met haar hoofd in de lucht en haar rug hol (terwijl we juist zo hard aan het trainen zijn op goed gebruik van haar rug.. :() rond te rennen, wilde ik toch ook graag de kaakgekruist gebruiken. Zodat als ik dan haar toch wat in tempo moet tegenhouden, een groot deel van de druk ook achter de oren komt en niet alleen op de neus (sidepull) of in haar mond (bit).
Maar ik vind dat de kaakgekruiste erg stug is en moeilijk terug viert als je de druk van de teugels haalt. En dat terwijl je als 'beloning' natuurlijk wilt dat hij goed loslaat wanneer je zelf de druk loslaat.
Wat is jullie ervaring ermee?

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 07:26

Ik ben niet zo tevreden over het bitloze gebruik. Heb geen ervaring met andere hoofdstellen, dus kan niet vergelijken, maar vindt inderdaad dat het niet echt makkelijk loslaat. Het is allemaal wat grof ( voor mijn paard, maatje cob, oud model multi). Vind hem als sidepull nog het beste, maar dan vind ik hem toch weer wat schuiven.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 08:44

Aangezien mijn ruin altijd erg druk is met zijn hoofd ben ik serieus aan het overwegen om ook een Rambo Micklem Multi aan te schaffen. Nu 25% korting bij de EJ dus dat scheelt weer een boel :)) Mijn ruin past een maat full qua hoofdstel goed, alleen heb ik niet veel ruimte over bij zijn neusriem. Een gewone aansnoerneusriem past hij bijvoorbeeld niet :') Hij heeft een lang en groot hoofd, zijn huidige hoofdstel is er een van Schockemuller. Wat denken jullie, een maat full of extra groot? De extra groot hebben ze bij de EJ niet meer in het bruin, en zijn zadel is een bruine BF Barrydale :))

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 09:05

Moeilijk, ik zou voor een full gaan. De extrafull blijken wel erg groot te zijn. Je kan ook het kin en kaak riempje laten verlengen mocht dat nodig zijn, kan bij rambo zelf maar ook gewoon bij schoen- of zadelmaker.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 09:09

Ja lastig he? Denk dat ik voor de gewone full ga :j Een gewone neusriem past hij immers, en als de frontriem niet te smal uitvalt dan past die ook wel om zijn brede voorhoofd. Straks maar even langs de EJ :D

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:21

mariekebons schreef:
Wat is jullie ervaring met het kaakgekruist (bitloos) gebruiken van de multi? Ik gebruik hem nu vooral of met bit, of zonder bit de side-pull. Maar omdat mijn race half arabiertje in het bos er nog al van houd om met haar hoofd in de lucht en haar rug hol (terwijl we juist zo hard aan het trainen zijn op goed gebruik van haar rug.. :() rond te rennen, wilde ik toch ook graag de kaakgekruist gebruiken. Zodat als ik dan haar toch wat in tempo moet tegenhouden, een groot deel van de druk ook achter de oren komt en niet alleen op de neus (sidepull) of in haar mond (bit).
Maar ik vind dat de kaakgekruiste erg stug is en moeilijk terug viert als je de druk van de teugels haalt. En dat terwijl je als 'beloning' natuurlijk wilt dat hij goed loslaat wanneer je zelf de druk loslaat.
Wat is jullie ervaring ermee?

Mijn ervaring is inderdaad dat de sidepull en kingekruisde makkelijker 'loslaten.' Het is natuurlijk wat stugger leer (met rippeltjes bij mij in ieder geval). Bij normale kaakgekruisde is het zachter leer wat makkelijk 'released' kan worden. Ik heb hem hierom ook verder nooit op de kaakgekruisde gepakt omdat het enorm veel druk gaat geven en mijn merrie daar gewoonweg niet tegenkan. Liep wel tegen hetzelfde probleem aan: een hete pony. Uiteindelijk loopt ze nu super op de sidepull en kingekruisde door haar eigenlijk puur opnieuw het stoppen aan te leren, omdat ze telkens erdoor heen liep.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:01

Afbeelding
*\o/* *\o/*

Maat paard en hij past! Hij loopt er super op :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:05

Die van mij past ook goed :D
Afbeelding

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:07

Interessant topic, toch blijf ik het lastig vinden welke maat ik moest kiezen. paardje heeft een beetje een vreemd hoofd kwa vorm, extreme ramsneus met een flinke deuk, ronde kaken en toch past hij soms cob hoofdstellen op het grootst en soms zijn full hoofdstellen weer te groot voor hem... Heb de gok maar genomen en de Full besteld, hopelijk past dat!

Wat een knappe paardjes hierboven met de hoofdstellen.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 23:19

Bedankt xxVon en Leen, heb nu een beter beeld bij.

Hoe vallen deze hoofdstellen (Rambo Micklem) onder Haflingers ?

En hebben jullie een positieve ervaring mee ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 23:22

Ik heb een haf van 1.40 en wij hebben maat small horse/cob. Die past heel goed :j

Foto's staan wel in dit topic geloof ik.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 23:23

Olina schreef:
Ik heb een haf van 1.40 en wij hebben maat small horse/cob. Die past heel goed :j

Foto's staan wel in dit topic geloof ik.

Okay, de mijne heeft normaal een kleine cob.
Pony maat is echt te klein en bij Cob moet ik 1/2 gaatjes bij schieten.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 06:47

Ik ben tot nu toe tevreden over de rambo micklem. Ze loopt er nog fijner op dan op een lage neusriem. En vind de micklem ook nog eens mooier. :)

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:11

Bij agradi verkopen ze de nieuwe micklems ook in verschillende kleuren?? *\o/* *\o/*
Of is dat al oud nieuws?

Edit: alleen de teugels hebben meerdere kleuren..

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:28

Azmay en Berdien, wat een knappe paardjes!!

Ik baal heel erg dat ik toch dat stomme bakje invlecht elastiekjes mee heb besteld bij Agradi. Die is namelijk niet voorradig en daarom wordt het hele zooitje pas volgende week verstuurd :x

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:03

Ik heb voor mijn haflinger maat full (standart Horse). Mijn haf heeft een redelijk grof hoofd en is 1.46m groot.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 12:28

Omdat dit nu een topic is over anatomische hoofdstellen en niet meer specifiek over de Micklem...

Ik krijg binnenkort tóch weer een partij NEPPERS! Hoeveel, maten, kleuren, weet ik nog niet.. :D :D
Nou niet dit hele topic gaan vol spammen, beter mij pb sturen dan ;) :D

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:23

Dabo schreef:
Omdat dit nu een topic is over anatomische hoofdstellen en niet meer specifiek over de Micklem...

Ik krijg binnenkort tóch weer een partij NEPPERS! Hoeveel, maten, kleuren, weet ik nog niet.. :D :D
Nou niet dit hele topic gaan vol spammen, beter mij pb sturen dan ;) :D

Heb je misschien een foto daarvan?