[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Raamzicht

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 14:48

Jammer dat je de korfjes niet los kon leveren. Toen ik ze kocht stond de optie met korf er niet bij. Wat gaan ze kosten?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 14:52

Aha, ik zie dat de volwassenenmaat bij Barefoot uitverkocht is *\o/*

Als het goed is houdt dat in dat de nieuwe batch zonder gaatjes in de beugels is vastgezet maar er omheen vastgemaakt is :)

Dan wacht ik dat even af tot die binnenkomen, zal ik van de week wel bericht over krijgen :j
(prijs is nu 39,95 voor de volwassenen-versie en 36,95 voor de kids)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 14:56

super Pmarena, dan ga ik ook korven bestellen als ze binnen zijn, en de leuke voortassen en broeksriem van Barefoot...die wou ik al zolang *\o/*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 15:01

Oeh die riem gaat uit de collectie denk ik hoor, ik heb er ook nog maar een paar liggen...welke maat zou je dan willen....? Kan ik het even in de gaten houden :)

Ik heb hem zelf ook, ideaal ding :+:

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 15:03

Ik heb net deze besteld.. http://www.divoza.com/nl/veiligheidsbeugel-rvs

Hoor verschillende dingen, maar alles heeft zijn voor- en nadelen denk ik? Dit is sowieso veiliger dan wat ik heb (niks dus..) Vraag me alleen af of dat elastiekje echt nodig is, maar ws wordt de druk verkeerd verdeeld zonder elastiek?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 15:06

Lijken inderdaad op die van Podium, al lijkt het voetbed wel wat dikker van de Amidale's. Je gaat sowieso altijd copycats hebben.. Ik ben er alleszins heel tevreden over.

Heb nog andere beugels in mijn handen gehad op een TREC wedstrijd, waren stukje goedkoper maar vond het echt cheap ogen.. De lijm hing langs alle kanten, voetbed leek al los te komen.. Dus dan betaal ik liever wat meer.. :) Ik heb van Amidale ook die met de rubberen zijkanten waar ik ook wel tevreden over ben, maar deze zijn wel nog een stukje veiliger.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 15:08

Marocje schreef:

Hoor verschillende dingen, maar alles heeft zijn voor- en nadelen denk ik? Dit is sowieso veiliger dan wat ik heb (niks dus..) Vraag me alleen af of dat elastiekje echt nodig is, maar ws wordt de druk verkeerd verdeeld zonder elastiek?

heb daar jaaaaaaaren mee gereden, gelukkig nooit nodig gehad.
1 nadeel, de rekken verduren na een tijd, er komen barstjes in en dan springen ze stuk, of in het bos kan je ze verliezen door achter een struik of tak te blijven hangen. Je moet er dus in reserve houden.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 15:09

pmarena schreef:
Oeh die riem gaat uit de collectie denk ik hoor, ik heb er ook nog maar een paar liggen...welke maat zou je dan willen....? Kan ik het even in de gaten houden :)

Ik heb hem zelf ook, ideaal ding :+:

105 dacht, heb een buikje :o, blijkbaar al de grootste maat?

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 15:13

Pmarena verkoop jij eigenlijk ook iets van beugel draaiers? Voor als je beugels zonder gedraaid oog gebruikt. Als je begrijpt wat ik bedoel? En dan niet voor fenders maar voor engels gebeuren?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 15:16

De tip die ik ooit kreeg (was voor fender wel) was je beugels op je zadelsteun/bok lang laten, de beugelriemen draaien en dan er een bezem doorsteken. Dan blijven ze normaal gezien na enkele keren gedraaid :j

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 15:30

Dank! Ik ben heel irritant daarin, wil ze echt 90 graden gedraaid. Daarom heb ik beugels met gedraaid oog. Maar eigenlijk zijn mijn beugels zonder gedraaid oog fijner behalve dan dat ze geen gedraaid oog hebben.. Haha tja.. Weet dat er voor western fenders een soort turners bestaan. Maar dit dwaalt nogal af van boomloos...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 15:32

Ik verkoop geen beugeldraaiers voor Engelse beugels, maar verstrek wel een gratis tip :P

http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/stijgbeugels-draaien/

De stijgbeugels met elastiek hebben dat elastiek naar mijn mening puur voor de ruiter die bvb. snel zijn beugels kwijtraakt. Dat elastiek helpt om je voet in de beugel te houden omdat het er ook weer niet direct af ligt.

En als je je beugel toch kwijt raakt, dan ga je zo met je teen prikken tot je het "gat" gevonden hebt zeg maar, en dat valt niet mee als er geen gat is :P

Ik vond het met de Safestyle beugels ook vrij lastig om ze dan weer goed terug te vinden want je kan niet "prikken" en voelen dat je ze goed recht onder je voet hebt zeg maar, zoals je gewend bent :o

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 15:38

Dank je pmarena. Ik zal het eens testen. De draai bult hield me tegen. Maar ben ook wel blij met de beugels die je me geleverd hebt. Probeer alleen nog altijd de combi te vinden van wat ik zoek. Ik heb denk ik een beugel tic.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 15:41

Ik ken het euvel hoor, zelf ook zó veel beugels gehad en geprobeerd :=

Ik vind de gedraaide met korf gewoon helemaal prima, hoef geen vering want dat geeft alleen maar een instabiele zit :o

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 15:46

Fabel over veiligheidshaken aan je zadel: 1e - ze gaan vaak niet open :o 2e - als ze al open zijn en je maakt een rare beweging, schieten je riemen er van af :oo 3e - als je naar beneden valt (je valt zelden omhoog :D ) heb je kans dat hij nog steeds niet los komt. -O-
Er bestaat zoiets als een Swiss Clip - duur gebakkie -http://www.waldhausen.com/pferde/sattelzubehor/steigbugel-und-bugelriemen/swiss-clipc-patented-quick-release-clip.html#more
Dat ding schijnt 100% te werken, maar geen idee of dat ook bij een kindje gebeurt. Beugel met korfje verkoopt iedereen - alle winkels die het assortiment van Harry's Horse voeren hebben compositie beugels (of ze kunnen ze bestellen) - ook een kindermaat met korfje http://www.compositi.be/wp-content/uplo ... 24x681.jpg
Of je koopt het korfje los - past op elke Fillis beugel.

Volgens de fabrikanten van IJslander beugels, met gedraaid oog, kan je die ook als veiliger beschouwen :)

Dan zijn er nog beugels die kiepen wanneer je voet in een rare stand komt (door een val bijvoorbeeld) en de beugels-met-elastiekje heb je ook zonder elastiek in een chique vorm (en kleur). En tot slot nog d K'val beugels - maar daar weet ik weer niet van of die ook in kindermaten bestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 15:54

Weet iemand fijne brede niet verende korf beugels. Dus voor aan fenders of de brede beugelriemen?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 15:56

EZ ride, Podium....etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:01

Meeste ervan hebben vering.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:03

Podium verkoopt ze ook zonder voetbed - en anders even zoeken op plaatjes van "safety stirrups"

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:25

pmarena schreef:
Ik ken het euvel hoor, zelf ook zó veel beugels gehad en geprobeerd :=

Ik vind de gedraaide met korf gewoon helemaal prima, hoef geen vering want dat geeft alleen maar een instabiele zit :o

Krijg last van knieën na lange ritten met vnml draf. Ik bedoel ook geen flexibel beugels daar krijg ik weer enkel klachten van (die zijn dan aan het stabiliseren tegen de flexibiliteit in) maar bijv wat vering voetbed zoals sommige compositi beugels. Maar die zijn weer niet met gedraaid oog ;)
Of misschorn is de vering van de gehele beugel wel wat a la gpg. Maar daar verkopen ze de losse adapters niet meer van. Ach het houdt je van de straat he? ;-)
Voorlopig zijn jouw beugels met breed voetbed en gedraaid oog het fijnst. Neem de knie klachten maar even voor lief. Voor extra veiligheid misschien die met korf kopen als ze binnen zijn. Anyway. Ik vind beugels erg interessant :-D zal nu verder even niet meer over posten want straks moeten ze dit topic nog hernoemen :-D

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 17:26

Marocje schreef:

Met deze rij ik nu ook. Met een loszittend pos-telastiekje :D Maar die beugels wegen ongeveer een kilo per stuk, dus ik heb graag lichtgewichtbeugels (met gedraaid oog, en korfje voor mijn dochter :P ).

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 17:59

Ik heb net samen met Raya00 een heerlijke rit gemaakt mét de Arizona Fur ( foto's en verslag komen nog ;) ) Aan het zadel zitten gedraaide beugels met breed voetbed en een korfje. Deze beugels rijden echt heerlijk! :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 18:11

Ja, leuk, je hebt dan toch met mijn zadel gereden!! *\o/*

Ben je al verliefd....? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 18:23

Kwetal schreef:
Podium verkoopt ze ook zonder voetbed - en anders even zoeken op plaatjes van "safety stirrups"

Ik zoek al een tijd fijne namelijk...meeste zijn te smal of te verend.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 18:26

pmarena schreef:
Ja, leuk, je hebt dan toch met mijn zadel gereden!! *\o/*

Ben je al verliefd....? :)

:j :j :j :')