[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:15

Dat is een koopje :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:18

Maakt wind dan echt uit daarvoor? Of is het meer ook stof enzo op stal? Gelukkig geen ervaring mee maar ik vind het wel rot voor je dat je steeds zo in de lappenmand zit...zal ook niet helpen met fijn werk vinden denk ik....hopelijk voel je je snel beter :(:)

Het Arizona-namaak zadeltje is wel aardig wat ik ervan verwachtte eigenlijk :)
Wordt gemaakt in India, ik heb hem gewoon bij de producent gekocht.

Het is basic kwaliteit en verwerking, het leer is niet bijzonder maar ook zeker niet slecht, ik vind het echt een leuk zadeltje en voor deze prijs vind ik het echt een prima kwaliteit basis-zadeltje :j

Het is een keurig model, er zit een ruglijn met wat schoftruimte in, goed model fork en cantle, alles is stevig doorgestikt... het is niet zomaar grofweg nagemaakt met slechte vormgeving zoals je bij veel goedkopere boomloosjes ziet maar dit is echt gewoon een heel bruikbaar zadel.

De tooling is wat oppervlakkig, het leer heeft wat rimpels en krasjes / butsjes hier of daar, de veters zijn van heel zacht en breed flutleer...maar dat is allemaal puur de afwerking, dat kan ook niet anders voor die prijs. Het valt mij echt enorm mee.

Het lijkt mij gewoon prima gebruiks-kwaliteit en vormgeving. Ziet er niet perfect strak uit qua leerkwaliteit maar dat boeit op zich weinig voor de functionaliteit en het leer is wel vrij soepel en dik.

Hij is best netjes nagemaakt qua vormgeving en dat is zeer positief +:)+

Hij heeft natuurlijk wel wat minder schoftruimte dan de Arizona, de beugelophanging is niet verplaatsbaar, er zit geen VPS in en qua materialen en afwerking is de kwaliteit gewoon wat minder. Je moet ook maar afwachten hoe duurzaam hij is verder gezien bvb. de fenders met siernagels vastzitten aan de onderliggende riem en verder niet meer genaaid zijn, maar er zit wel weer netjes nylon achter de riemen :)

Ik durf dit zadeltje best te verkopen eigenlijk, gewoon duidelijk erbij zeggen dat het geen topkwaliteit is en dat je niet moet vallen over een optisch minpuntje in de categorie krasje / putje / rimpeltje / stikseltje hier of daar, maar hij lijkt mij echt prima bruikbaar als je niet al te veel geld uit wilt of kunt geven.

De kussens vind ik wel maar een beetje zo-zo, beetje rare vulling zit er in, weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken :P Die zou ik er altijd gewoon onder vandaan halen en er gewoon een goede pad met inlages onder gebruiken, en dan lijkt hij mij eigenlijk behoorlijk vergelijkbaar met een oudere Arizona zonder VPS, alhoewel die ook wel net wat degelijker in elkaar zal zitten, maar deze lijkt zeker goed genoeg en ziet er toch wat leuker uit met die bewerking :)

Hij is wel vrij oranje van kleur vind ik!

En ik was wel verbaasd over hoe zwaar dit zadel is, dat had ik echt niet verwacht!
Ik snap ook niet zo goed waar dat gewicht vandaan komt :P
Laatst bijgewerkt door pmarena op 27-03-14 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:18

Dat dacht ik ook. Die rits komt vast goed. Nu nog uitzoeken wat voor pommels erbij zitten. Die ik er los bij heb staat niets op. En nog een singel van 45cm.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:21

Klinkt heel positief!

Klein tipje (waar je waarschijnlijk zelf al lang aan had gedacht)
Als ik op mijn werk(grote bakkerij) ergens een proef-iets/testmodel krijgen van een bedrijf dan moeten we goed in ons achterhoofd houden dat het niet wil zeggen dat alles er zo netjes afgewerkt uitziet.
Omdat ik begreep dat je het zadel van de leverancier opgestuurd had gekregen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:28

Dat is helemaal waar :j

Daarom heb ik het ook gewoon als klant besteld zeg maar, en mezelf niet bekend gemaakt ;)
Er valt ook zeker wel wat op aan te merken hoor, de cantle daar hebben ze echt een beetje een rimpelig stuk leer voor gebruikt. Maar eerlijk gezegd gebeurt dat bij Barefoot ook wel eens. Zo'n zadel van Barefoot bied ik dan met korting aan.

Een zadel zoals deze "nepperd" in deze prijsklasse daarbij mag zoiets geen probleem zijn vind ik, daar is de prijs ook naar dat je geen perfectie mag verwachten. Dat je een degelijke vormgeving krijgt vind ik dan al heel wat en dat is het belangrijkste :j

Maar je ziet ze toch al een paar jaar in Nederland en Duitsland verkocht worden, ze zien er steeds heel aardig uit op foto's en de mensen die ze gebruiken zijn er ook bijna altijd wel positief over.

Zo af en toe wees ik ook wel eens een klant op de advertentie op Marktplaats, als ik dacht dat ze met dat zadel geholpen zouden zijn i.v.m. te klein budget voor een Barefoot en niet zulke zware eisen zeg maar.

Nu wilde ik dat weer doen maar zag ik hem niet meer aangeboden worden -O-

Heb dus even de producent erbij gezocht en er toch maar eens 1 besteld. Wilde al een paar jaar kijken wat het nu eigenlijk was en het is inderdaad gewoon een leuk gebruikszadeltje dus misschien koop ik er wel een paar in zodat hij weer in Nederland gekocht kan worden want het was toch wel een leuke optie voor mensen :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:34

Wind is tocht en stof zal er ook wel mee te maken hebben. Heb niet voor niks een aantal jaren geleden mijn parkieten moeten opruimen vanwege de stof. Hoop eigenlijk dat het gewoon weer ruim 14 jaar duurt voor ik weer echt bronchitis heb, want de eerste was namelijk zo lang geleden van de 2de keer.

En betreffende werk is het nu balen dat er een hoop gevangenissen weg zijn en hierdoor is er een hoop ervaren beveiligers opnieuw op de markt gekomen en is het wat lastiger om als starter ertussen te komen. Zeker als je dan ook geen auto heb.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:38

Ah, super slim om het zo te bestellen :D
Klinkt echt als een heel erg leuk zadeltje.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:46

Ik vond de kwaliteit ook erg meevallen vergeleken met de prijs. Heb er helaas nog niet mee kunnen rijden, singel en dekje staan in bestelling maar duurt wel erg lang... :(
Ga jij ze voor ongeveer dezelfde prijs als de bosrand aanbieden pmarena? Dan kan ik geïnteresseerden naar jou verwijzen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:47

Ben benieuwd of je ze gaat verkopen pmarena :)

Ik kom even een foto spammen van mijn toppertje. Ik ben zo trots en zo blij!!! <3 <3 <3

Het is fijn om een zadel te hebben dat gewoon altijd past. Mijn pony gaat dankzij de barefoot echt lekker voorruit. Denk dat sommigen nog wel weten hoe onbespierd hij was..

Dit was vandaag na het rijden
Afbeelding

<3 <3 <3

Denk dat zo'n banaanvormige singel wel beter is?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:49

Sica schreef:
Ik vond de kwaliteit ook erg meevallen vergeleken met de prijs. Heb er helaas nog niet mee kunnen rijden, singel en dekje staan in bestelling maar duurt wel erg lang... :(
Ga jij ze voor ongeveer dezelfde prijs als de bosrand aanbieden pmarena? Dan kan ik geïnteresseerden naar jou verwijzen.

O heb jij er ook 1, wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?
En wanneer was dat? Ik vind het zo maf dat ze ze ineens niet meer aanbieden van de Bosrand, ik zie helemaal geen paardenspullen meer van ze staan, lijkt wel alsof ze ermee gestopt zijn :?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:50

Ha Geryon weer eens een foto, leuk!

Een goede C-vormige singel zou wel netter staan inderdaad :j

Wil paard niet herkenbaar op de foto? :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:51

Geryon knap paard zo met zijn setjes hij had alleen geen zin om te kijken zo te zien. :j :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:58

Hij kijkt een beetje arrogant weg he _O-

Ik ga wel even kijken of ik zo'n singel tweedehands kan krijgen. Zadel ligt wel al véél beter nu er wat meer mee gereden is en Geryon wat meer spieren heeft gekregen, het ligt veel rechter. Ben echt helemaal blij met Barefoot.

Gister ook, gereden met de Barefout contour bridle (bitloos) en het Barefoot zadel. Helemaal Barefoot gek haha :D

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:58

pmarena schreef:
Sica schreef:

O heb jij er ook 1, wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?
En wanneer was dat? Ik vind het zo maf dat ze ze ineens niet meer aanbieden van de Bosrand, ik zie helemaal geen paardenspullen meer van ze staan, lijkt wel alsof ze ermee gestopt zijn :?

Ja, alleen heb ik hem in Duitsland besteld bij AM reitsport, precies hetzelfde zadel voor 269 incl. verzenden. De Bosrand vroeg 399 dacht ik.
Ze zijn wel vaker even afwezig van MP volgens mij, ik heb al eerder dat bitloze hoofdstel met die brede neusriem bij hun besteld, maar toen ik hem opgestuurd had gekregen was de advertentie er ineens af :?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:05

Oh, okee, dan doen ze steeds een partijtje zeker :)

Ik meende dat het bij de Bosrand vaak een pakket was van zadel met pad en hoofdstel ofzo?

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:07

Ja, die heb ik ook voorbij zien komen inderdaad, volgens mij was zo'n pakket dan 450 euro en het zadel los 399 of was het nou 350?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:10

Atent schreef:
Dat dacht ik ook. Die rits komt vast goed. Nu nog uitzoeken wat voor pommels erbij zitten. Die ik er los bij heb staat niets op. En nog een singel van 45cm.

Die Kieffer is 45 cm :j

Wat ziet jouw paard er prachtig uit, Geryon <3

En leuk van dat zadeltje, Bianca !
Ga je het ook zelf in gebruik nemen om uit te testen ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:27

Nee, ik rij zo weinig.....heb voor Rena en mij nu echt die Arizona basis met de schaap zitting met steunblokken erop, wil niks anders meer :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:30

pmarena schreef:
En ik was wel verbaasd over hoe zwaar dit zadel is, dat had ik echt niet verwacht!
Ik snap ook niet zo goed waar dat gewicht vandaan komt :P

Inhoud van de kussens? :P

Leuk dat je dit doet! Ben benieuwd!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:32

Nee die kussens wegen niks, raar spulletje is dat :P

Zal de beugels eens los voelen, vaak valt het tegen hoe zwaar die zijn :P

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:34

Haha, zou je voor de grap eens open moeten maken, soms kom je de raarste dingen tegen in zadels (voornamelijk boom-zadels uit Pakistan/India etc. Boomloos weet ik niet)

Wellicht ligt het inderdaad aan de beugels

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:46

heb je een voorbeeld foto van het zadel pmarena?

iemand nog belang bij een barefoot singen van 55 cm?

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:50

Je ziet wel meer van A&M Reitersport op ebay, qua dressuurmodellen enzo. Vind ze wel interessant, maar ik betwijfel de pasvorm. Wel superleuk pmarena, dat je dat test. Altijd prettig als iemand die meerdere zadels in handen heeft gehad z'n mening daarover geeft :j heeft toch zeker wel een meerwaarde.

Gister de XXL pommel (van Roelke :D ) gepast. Iets aan de grote kant, maar wel beter dan de L. Gister viel me ook weer op wat een heerlijke spierbundel mn paard wordt <3

Geryon heb je ook nog een voor-foto? Ik vind dat altijd mega leuk, "paard-in-ontwikkeling-foto's" :D

Marcella die kleuren lijken goed bij elkaar te passen idd! Tof!

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:08

Shirley schreef:
Atent schreef:

Die Kieffer is 45 cm :j

Wat ziet jouw paard er prachtig uit, Geryon <3

En leuk van dat zadeltje, Bianca !
Ga je het ook zelf in gebruik nemen om uit te testen ?

vraagprijs?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:28

Mn c singel is er en mn beugelriemen ook
maar is er nog een handige harry die de tip voor mij heeft...

De beugelriemen die ik heb besteld van wintec, de mono riemen,zijn aan de bovenkant dicht genaaid zodat er een lus zit. Die lus schuif je dus bij engelsr zadels om de beugelriem haak..

alleen bf heeft dichte beugelriem ophangingen. Lol. Ik dacht aan een musketonhaak maar zal dat heen druk geven?

Andere tips welkom :D