Bandages moeten verboden worden.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: Bandages moeten verboden worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 22:11

Claudia__ schreef:
merrieveulen schreef:

en als hij een keer flink doortikt is zo'n bandage echt niet voldoende. daarvoor is nou de peesbeschermer uitgevonden.

dus jij zegt dat ik dan beter een peesbeschermer kan kopen?

als het bedoeld is voor het aantikken van de voorbenen met de achterbenen zou ik lekker voor peeskappen gaan ja. beschermt tenminste écht goed, en ze bedekken een minder groot deel van het been, waardoor dus een groter deel minder verhit raakt.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 20:13

Dat vind ik eigenlijk ook, ik zie het nut van bandages niet echt..
dat het misschien leuk bij een setje staat? maar dan zouden er ook peesbeschermers bij kunnen, die zijn teminste wel nuttig!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:34

merrieveulen schreef:
@ avensis, wellicht een andere discussie, maar mijn prioriteit ligt mij mijn dieren, en dat betekent dat ze de hele dag buiten staan, en gezien de luxe die de mijne hebben, zelfs 24/7. dat verlaagt het risico op blessures al aanzienlijk, hoewel mijn paarden ook dagelijks een 'gek kwartier' hebben en zichzelf nooit verwonden hierbij.

euhm.. kan aan mij liggen hoor, maar ik zit zo eens even door je profiel te bladeren....

Afbeelding

leg dat maar eens uit Ach gut Haha!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:37

haha ja klopt die had ik in een set gekocht en voor de foto aangedaan.

ik gebruik ze inderdaad wél ook op de trailer, als Flicka naar de keuring gaat doe ik de bandages van kroonrand tot halverwege sprong- en voorkniegewricht. transportbeschermers kunnen nl gemakkelijk afgetrapt en omlaag getrapt worden, bij bandages gebeurt dat minder snel. is puur om schaafplekjes e.d. te voorkomen, en dus alléén op de trailer.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:40

tuurlijk... wie mooi wil zijn moet (dan toch) pijn lijden? Duivel

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:44

nou ik denk niet dat bandages voor die twee uur per jaar dat ze op de trailer staat echt zoveel pijn doen hoor... bij mij gaat een paard gewoon niet zonder enige vorm van beenbescherming op de trailer, en een peeskap pakt de punt van de knie/ hak en kroonrand nu eenmaal niet mee, dus vandaar. ik vind het zelf een prima oplossing eigenlijk, en niet te vergelijken met gebruik van werk- of stalbandages als dagelijks goed.

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:51

merrieveulen schreef:
@ avensis, wellicht een andere discussie, maar mijn prioriteit ligt mij mijn dieren, en dat betekent dat ze de hele dag buiten staan, en gezien de luxe die de mijne hebben, zelfs 24/7. dat verlaagt het risico op blessures al aanzienlijk, hoewel mijn paarden ook dagelijks een 'gek kwartier' hebben en zichzelf nooit verwonden hierbij.

Ga er nou maar van uit dat ik ook het beste met m'n paarden voor heb, ieder op z'n eigen manier!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:52

merrieveulen schreef:
bij mij gaat een paard gewoon niet zonder enige vorm van beenbescherming op de trailer

bij avensis komt ie niet zonder beenbescherming onder het zadel. ieder z'n ding, duidelijk toch?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:57

avensis schreef:
merrieveulen schreef:

Ga er nou maar van uit dat ik ook het beste met m'n paarden voor heb, ieder op z'n eigen manier!

en waar heb ik ook weer gezegd dat jij niet het beste met je paarden voor hebt?

volgens mij heb ik nl alleen geschreven waarom ik beenbescherming in veel gevallen overbodig vind en waarom bandages mij tegenstaan, niets meer en niets minder.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 00:02

merrieveulen schreef:
wellicht een andere discussie, maar mijn prioriteit ligt mij mijn dieren, en dat betekent dat ze de hele dag buiten staan

merrieveulen schreef:
en waar heb ik ook weer gezegd dat jij niet het beste met je paarden voor hebt?

Alhier maken wij gezamelijk kennis met het werkwoord impliceren.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 00:03

ja, en nu nog een keer waar ik heb gezegd dat jij NIET het beste met je dieren voorhebt? dat schrijf ik nl nergens...

ik schrijf wél dat het voor MIJN dieren en dus voor MIJ prioriteit heeft dat ze meer dan een paar uurtjes op de weide komen. dit zegt echter NIETS over hoe jij het met JOUW dieren voorhebt, wel?

volgens mij impliceer jij meer dan ik! Haha!

BrightVjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 00:06

wat is er mis met bandages.
met rijden heb ik altijd bandages om.
op de trailer . transportbeschermers.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 00:08

cally schreef:
wat is er mis met bandages.
met rijden heb ik altijd bandages om.
op de trailer . transportbeschermers.

misschien even de onderzoeken die gedaan zijn naar bandages doorlezen, dan weet je ook wat een hoop mensen er 'mis' mee vinden.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 00:09

merrieveulen schreef:
ja, en nu nog een keer waar ik heb gezegd dat jij NIET het beste met je dieren voorhebt? dat schrijf ik nl nergens...

ik schrijf wél dat het voor MIJN dieren en dus voor MIJ prioriteit heeft dat ze meer dan een paar uurtjes op de weide komen. dit zegt echter NIETS over hoe jij het met JOUW dieren voorhebt, wel?

volgens mij impliceer jij meer dan ik! Haha!

jij geeft aan dat er een discussie moet plaatsvinden over of je wel of niet het beste met je dieren voor moet hebben of niet, nl. met de woorden "wellicht een andere discussie".

daarmee impliceer je dat avensis niet het beste met haar dieren voor heeft, zou je dat niet doen dan zou er nl. geen discussie mogelijk zijn (tenzij je zelf niet het beste met je dieren voor hebt en dat wat je daarover zei sarcastisch bedoelde).

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 00:12

zo vat jij het blijkbaar op dan...

met 'een andere discussie' doel ik op een discussie over het aantal uren weidegang wat voor een paard gewenst is. NERGENS heb ik gezegd of aangehaald of gesuggereerd dat er ook maar iemand hier niet goed is voor zijn dieren.

alsof ik zo kortzichtig ben dat ik iedere bandagegebruiker bij wijze van meteen een dierenbeul vind... hmmm... daarvoor draai ik toch echt al iets te lang in paardenland mee hoor.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 00:14

zo kwam het anders wel over. kan natuurlijk ook liggen aan de manier waarop je je berichten plaatst en de mate van felheid waarmee je binnen dit topic opereert. We kunnen elkaar immers niet zien.

en over die bandages? ach ja... bandages.
Wat weet ik ook van paarden. Eigenlijk vind ik vrouwen veel interessanter....

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 00:18

ik denk dat jij mijn berichten heel anders interpreteert dan ze bedoeld zijn, want ik heb hier nergens de insteek gehad om een aanval in te zetten. ik heb op één bericht fel gereageerd omdat ik dat een nogal kortzichtige opmerking vond (nl: er zijn meer mensen die het doen DUS ik doe het ook, of iets in die trant).

voor de rest valt het imo erg mee, maar blijkbaar vat jij het anders op dan het bedoeld is. nadeel van alles typen zonder elkaars stem te horen en gezicht erbij te zien. geeft ook niet, we komen er wel uit! Knipoog
Laatst bijgewerkt door merrieveulen op 05-05-08 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt

BrightVjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 00:19

Ach ja ik snap best dat sommige mensen bandages verkeerd vinden.
als je ze te strak doet knel je zijn been zowat af. en als je ze te los doen breekt je paard zowat zijn been omdat het afzakt om het zo maar te zeggen..
maar als je het goed omdoet is er helemaal niks mis mee.
maarjaa
ik gebruik ook vet vaak peesbeschermers.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 00:20

nogmaals, lees de onderzoeken, dan weet je goed waar het over gaat. ook een goed aangebrachte bandage heeft zo zijn nadelen.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 00:22

ben blij dat de druk een beetje van de ketel is.
vond een zijstap als de bovenstaande wel even nodig Tong uitsteken

overigens weer even ontopic: denk dat de manier waarop bandages om zo'n been zitten en de gebruikte stof behoorlijk uitmaakt. heb één van de paarden van avensis weleens z'n bandages afgedaan na een rit en dan voel ik daar geen extreme hitte.

een onderzoek valt of staat met het perspectief waar je het in plaatst. denk dat avensis daar vooral op doelde.

daarnaast heb ik zelf een tijdje met bandages gelopen en heb daar ook maar weinig last van Haha!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 00:25

ik denk dat vooral elastieken bandages met onderlappen en fleecebandages in die zin een 'risico' vormen, acrylbandages vormen een minder dikke laag, maar het is natuurlijk ook kunststof. Flicka gaat dus één keer per jaar naar de keuring en krijgt dan bandages om op de trailer (acrylbandages), maar daaronder wordt het niet extreem heet. desondanks zou ik altijd de voorkeur geven aan bijv. een peeskap als het even kan.

BrightVjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 00:26

.
Laatst bijgewerkt door BrightVjay op 05-05-08 00:34, in het totaal 1 keer bewerkt

BrightVjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 00:27

maar ik vind die elastieke bandages wel gevaarlijk maar dat is mijn mening

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 00:30

dat noem ik nog eens een pittige reactie...

persoonlijk bestudeer ik zoveel mogelijk, zowel voor- als nadelen van een bepaald 'fenomeen' wil ik kennen. dan pas kan je er zeker van zijn dat en of je een goede keuze maakt of ééntje die beter had gekund. ik persoonlijk vind dat wel belangrijk, en eigenlijk simpelweg iets wat je aan je paard verplicht bent. een zekere kennis over datgene waarmee je bezig bent is imo geen overbodige luxe.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 00:30

cally schreef:
maar ik vind die elastieke bandages wel gevaarlijk maar dat is mijn mening

en mag ik vragen waarom je deze gevaarlijk vindt? anky gebruikt ze immers ook.