Een kleinerend toontje wat me helemaal niet aanstaat

Ik denk dat het JUIST belangrijk is dat mensen met paarden zich verdiepen, omdat je niet (altijd) de deskundige op zn woord moet geloven. Want wie zegt dat iemand deskundig is???
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
unamie schreef:germie schreef:De maestoso heeft wel een redelijk diepe zit, maar geen gedwongen of gesloten zit.
maar wel een slag in de boom
germie schreef:En aangepast aan mijn paard. Perfect zadel.
Mijn zadelmaker heeft gegarandeerd dat het een goed zadel is, en dat er niets mis is met de boom. Het is iemand van de oude stempel die eerst het paard wil zien voordat hij een zadel verkoopt. Er gaat geen zadel de deur uit voordat het aangepast is aan het paard.
germie schreef:Het komt een beetje over alsof je geen andere meningen dan die van van Triest wilt accepteren. Ik heb mijn zadel bij Kootstra vandaan en ben erg te spreken over hem. En hij verkoopt geen troep. Als de boom van de Maestoso hem niet aanstond, dan had hij het zadel niet willen verkopen. Ik heb hem hier specifiek naar gevraagd.
Citaat:de slag in de boom en de gevolgen daarvan
unamie schreef:germie schreef:Het komt een beetje over alsof je geen andere meningen dan die van van Triest wilt accepteren. Ik heb mijn zadel bij Kootstra vandaan en ben erg te spreken over hem. En hij verkoopt geen troep. Als de boom van de Maestoso hem niet aanstond, dan had hij het zadel niet willen verkopen. Ik heb hem hier specifiek naar gevraagd.
is het niet anderom? Waarom? Wie zegt nu dat hetgeen ze jouw hebben laten zien en wat jij gelooft allemaal juist is?
Wat is nu defintie in detail van slecht?
Slecht voor de ruggewervel?
Slecht voor de spieren? Slecht voor???
En welk onderzoek onderschrijft deze mening?
En met andere woorden: Als van Triest zo verschrikkelijk en vreselijk deskundig en goed is, hoe kan die dan telkens weer ruimte hebben voor nieuwe klanten, als alle oude klanten blijven. Temeer ook omdat die oude/vaste klanten telkens weer terug blijven komen voor controle ed?
En waarom lees en hoor je er niets van bij de top? Dit spreekt zich zo snel rond en al helemaal als het paard daar beter van blijft/wordt ed? En dan kun je nog zo bescheiden zijn of wezen...unamie schreef:en heb jij de kale boom van je zadel wel eens op je paard zien liggen?
want daar gaat dit topic over,nl de slag in de boom en de gevolgen daarvan
wil jij niet weten of het nu wel of niet slecht zou zijn?
of vetrouw je blind op de mening van kootstra, zonder ooit gezien te hebben hoe de (kale) boom op je paard ligt.
Alane schreef:hoe kaal is de boom die ze jouw hebben laten zien?
Alane schreef:en hoe vaak is die boom gebogen of erger verbogen zodat elke buiging daarna steeds verder van de werkelijkheid af komt te staan en een steeds onrealistischer beeld geeft.
alane schreef:is het niet anderom? Waarom? Wie zegt nu dat hetgeen ze jouw hebben laten zien en wat jij gelooft allemaal juist is?
Wat is nu defintie in detail van slecht?
Slecht voor de ruggewervel?
Slecht voor de spieren? Slecht voor???
En welk onderzoek onderschrijft deze mening?
En met andere woorden: Als van Triest zo verschrikkelijk en vreselijk deskundig en goed is, hoe kan die dan telkens weer ruimte hebben voor nieuwe klanten, als alle oude klanten blijven. Temeer ook omdat die oude/vaste klanten telkens weer terug blijven komen voor controle ed?
En waarom lees en hoor je er niets van bij de top? Dit spreekt zich zo snel rond en al helemaal als het paard daar beter van blijft/wordt ed? En dan kun je nog zo bescheiden zijn of wezen...
Smystique schreef:Citaat:de slag in de boom en de gevolgen daarvan
de vermeende slag in de boom bedoel je denk ik?
unanamie, ik volg dit topic toch al een behoorlijk tidjje en je gedraagt je inderdaad alsof je alwetend bent en schuift alles wat niet strookt met jouw gedachten van de hand.
je komt erg betweterig over en laat weinig ruimte voor anderen die andere ervaringen of meningen hebben. daarbij kan je niet eens precies verwoorden of desnoods bewijzen hoe jij denkt dat het zit.
je doet in feite precies hetzelfde, afgaan op 1 deskundige en je ogen sluiten voor de rest.
lekker offtopic (zeik nu mij maar af)
Maar door die defensieve houding van jou is mij het plezier ontgaan om hier nog te reageren.
jammer hoor
lvanbattum schreef:Mijn verhaal over diepe bomen.
Ik heb het afgelopen jaar 3 zadels gehad en ze leken goed te liggen op mijn merrie en ook mijn kont paste erin.
Eerst een boomlooszadel maar dat gaf vreemde reacties van mijn merrie.
Mijn stokoude kieffer was te breed geworden en die was op.
Ik heb een euroriding diamant gehad als derde zadel, lag als een huis maar mijn merrie kwam steeds in protest. Nu heb ik weke delen reuma en alles waarbij je in een houding geduwd wordt doet vreselijk zeer. Ik kon steeds moeilijker zitten en al helemaal niet normaal want mijn benen en kont zaten vast.
Na aardig wat rondjes met boksalvo`s de bak zijn rond gegaan en de fysio erop af te hebben gelaten dus weer een ander zadel gekocht.
IK heb er wel 100 zadels opgehad. Uiteindelijk is het een Kieffer Orphee geworden met normale zit en een semi-flexibele boom en megalange zweetbladen omdat ik zelf ook erg lang ben.
Zodra er een zadel met diepe zit op gaat heb ik spontaan pijn en zit ik vast (help!!) en gaat mijn merrie spontaan in protest.
Mijn merrie is erg verwend en zodra ze in protest komt is er wat mis. Dat geeft ze zo duidelijk aan.
lvanbattum schreef:welke fisio heb jij?Mijn verhaal over diepe bomen.
Ik heb het afgelopen jaar 3 zadels gehad en ze leken goed te liggen op mijn merrie en ook mijn kont paste erin.
Eerst een boomlooszadel maar dat gaf vreemde reacties van mijn merrie.
Mijn stokoude kieffer was te breed geworden en die was op.
Ik heb een euroriding diamant gehad als derde zadel, lag als een huis maar mijn merrie kwam steeds in protest. Nu heb ik weke delen reuma en alles waarbij je in een houding geduwd wordt doet vreselijk zeer. Ik kon steeds moeilijker zitten en al helemaal niet normaal want mijn benen en kont zaten vast.
Na aardig wat rondjes met boksalvo`s de bak zijn rond gegaan en de fysio erop af te hebben gelaten dus weer een ander zadel gekocht.
IK heb er wel 100 zadels opgehad. Uiteindelijk is het een Kieffer Orphee geworden met normale zit en een semi-flexibele boom en megalange zweetbladen omdat ik zelf ook erg lang ben.
Zodra er een zadel met diepe zit op gaat heb ik spontaan pijn en zit ik vast (help!!) en gaat mijn merrie spontaan in protest.
Mijn merrie is erg verwend en zodra ze in protest komt is er wat mis. Dat geeft ze zo duidelijk aan.
Citaat:wat is eigenlijk jou bijdrage in dit topic
kom ook nu eens met feiten, waarom een diepe zit NIET slecht zou zijn
of vind je gewoon dat het niet slecht is, omdat je denkt dat het zo is (over betweterig gesproken)
en nogmaals cer en dubbeldun snapte me WEL, waarom zou het dan aan mij moeten liggen?
en wat kan ik er aan doen dat jullie het niet snappen
Smystique schreef:
Dit bedoel ik dus.
En nee met zulke mensen ga ik verder geen inhoudelijke discussie meer voeren...
Misschien eens goed om wat zelfreflectie toe te passen.
Veel plezier nog met snauwen in dit topic.
Dikke X
lvanbattum schreef:Ik ben wel benieuwd naar deze reacties. Dus als je ze wilt delenEerst een boomlooszadel maar dat gaf vreemde reacties van mijn merrie.
unamie schreef:germie schreef:Het komt een beetje over alsof je geen andere meningen dan die van van Triest wilt accepteren. Ik heb mijn zadel bij Kootstra vandaan en ben erg te spreken over hem. En hij verkoopt geen troep. Als de boom van de Maestoso hem niet aanstond, dan had hij het zadel niet willen verkopen. Ik heb hem hier specifiek naar gevraagd.
is het niet anderom?
unamie schreef:en heb jij de kale boom van je zadel wel eens op je paard zien liggen?
want daar gaat dit topic over,nl de slag in de boom en de gevolgen daarvan
wil jij niet weten of het nu wel of niet slecht zou zijn?
of vetrouw je blind op de mening van kootstra, zonder ooit gezien te hebben hoe de (kale) boom op je paard ligt.
unamie schreef:wat is eigenlijk jou bijdrage in dit topic
kom ook nu eens met feiten, waarom een diepe zit NIET slecht zou zijn
of vind je gewoon dat het niet slecht is, omdat je denkt dat het zo is (over betweterig gesproken)
en nogmaals cer en dubbeldun snapte me WEL, waarom zou het dan aan mij moeten liggen?
en wat kan ik er aan doen dat jullie het niet snappen
als het je écht interesseerd... ga dan ook eens (net als ik) met eigen ogen bekijken wat er mis is/kan zijn met een diepe zit
en geef dan nog eens je mening
Citaat:Graag ga ik met iedereen in discussie over deze onderwerpen, hieraan zit wel een kosten plaatje , kennis en ervaring moet betaald worden, anders heeft het geen waarde.
Citaat:mischien ben ik wel de zoveelste....
DubbelDun schreef:Wie heeft bepaald dat je paard een moeilijke rug heeft; de physio of een zadelverkoper met te weinig verschillende modellen/maten
zitake schreef:DubbelDun schreef:Wie heeft bepaald dat je paard een moeilijke rug heeft; de physio of een zadelverkoper met te weinig verschillende modellen/maten
Ik denk gewoon dat ze bedoelt dat haar paardje geen standaardrug heeft. Waarom moet dit bepaald zijn door een zadelverkoper of een physio. Een gewone mens kan dit ook vaak zien hoor, bv paarden met hogere schoft, weinig bespierde rug, lange rug, korte rug,...