Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
__Amber__ schreef:Misschien ga ik nu een hele domme vraag stellen haha maarr; bovenop de Roma pad zit een klittenband? rand, waar dient die voor?
Ik heb nog niet heel veel met m'n nieuwe zadel gereden maar de keren die ik reed had ik een heeeel blij paard onder me. Een beetje te blijDus tot nu toe super!
turtlelito schreef:Hebben mensen hier ervaring met de Engel pads? Ik ben op zoek naar een nieuwe pad voor ander mijn Startrekk (Shorty) en dit lijkt een goede optie (ik heb echt iets met lamsvel/wol nodig ivm gevoelig huidje van paardje), maar ik zie nog niet veel ervaringen hiermee.
tiwi1969 schreef:https://youtu.be/I19xrxkgrNo
Een duidelijk filmpje met uitleg over droge plekken bij een boomzadel. Daar waar het zadel statisch is en dus geen beweging zijn droge plekken normaal.
Doordenkend zou dat bij een boomlooszadel onder de beugelophanging zijn, dat is sowieso al de plek waar het minste beweging in de rug zit.
Skyefate schreef:Goed idee! Ik heb niet meteen iemand om erop te komen zitten, spijtig genoeg. Er zijn heel wat mensen te bang om op haar te zitten, al weet ik begot niet waarom. Misschien statuur? De enige die het wél durft heeft gisteren een ongeluk gehad met het vijlen van de hoeven van haar paard en heeft de spieren rond haar knie ernstig verokken, misschien zelfs gescheurd. Die moet ik met geweld van de paarden afhouden nu, me dunktIk zal eens moeten gaan socializen...