Ervaringen Sella zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 23:39

Hier een minder goede ervaring met Sella en Ali.

Mijn 1/2 oude Sella staat nu te koop en vandaag zadelfitter van een ander merk een nieuw zadel aan laten meten.

Erg jammer want de kwaliteit van het zadel is op zich prima, ik heb amper omgekeken naar het poetsen maar zadel is in tiptop staat na een half jaar met 2 grondige beurten. Je zou bijna denken dat hij amper gebruikt is! Dus daar zit het wel goed mee.

Maar de service bij Sella ben ik totaal niet over te spreken en dat is jammer, want als Ali niet mee werkt kun je vrij weinig meer met je aanpasbare zadel.

Maar blij te lezen dat dat niet bij iedereen zo is maar dat is mijn ervaring.

Romanoff

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 07:04

Aii dat is heel zuur Bamsy. Wat is er met jou zadel aan de hand dan? Mag per pb hoor :)

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 07:40

Romanoff schreef:
Aii dat is heel zuur Bamsy. Wat is er met jou zadel aan de hand dan? Mag per pb hoor :)

Met het zadel op zich is niets mis, maar mijn paard is in het afgelopen jaar zo veranderd dat het model van het zadel niet meer past bij hem en mij. Nu ligt het zadel zodanig dat ik met rugpijn van mijn paard af stap.

Daarnaast vind ik de manier waarop Ali met sommige klanten omgaat niet gepast en daarom voor mij geen Sella meer.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 08:25

Er zijn dus meerdere mensen met klachten, maar misschien handig om dit op een of andere manier aan te geven bij hem/een medewerker. Lijkt me toch iets belangrijks voor hem om klanten te houden ipv dat mensen gaan weglopen.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 08:42

Oef bamsy, ik heb nu t zelfde probleem met mn zadel.. zadel was voor ander paard gemaakt, die heb ik verkocht. Zadel is 4mei aangepast op mijn nwe maar ligt nu al te krap. Zelf zit ik er niet goed meer in (stoelzit en ind zere rug na rijden van het compenseren van mn eigen houding)

Zaterdag komt ie bij me dus hoop wel dat hij even de tijd neemt dan en mn klacht serieus neemt..

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 09:25

Ik heb ook een niet zo goede ervaring met Ali. Zijn zadels zijn prima maar de service is om te huilen. Als je geen probleem hebt is het een beste man tot je tegen problemen aanloopt dan is hij niet thuis.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 10:18

Deze klachten zijn mij ook ter oren gekomen plus de nog steeds onbeantwoorde vragen over de bomen en het systeem heeft mij doen besluiten verder te kijken

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 19:54

Dit is voor mij nieuw dat Ali slechte service geeft.
Ik weet dat hij het onwijs druk heeft maar als hij bij mij komt is hij altijd erg meedenkend hij heeft juist problemen met andere merken voor mij opgelost. Geen idee waar jullie tegen aan lopen hopelijk vinden jullie een oplossing.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:10

Jaa Ali is zeker wel vriendelijk en behulpzaam tot je problemen met zijn eigen merk zadel krijgt. Dan is hij niet vriendelijk en ook zeker niet meer voor een oplossing in. Erg jammer zijn zadels zijn prima en zitten erg goed maar voor mij geen sella meer

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:13

Mag ik vragen wat het probleem was?

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:36

Erg lang verhaal maar om verhaal kort te maken. Mijn paard begon al een tijdje vreemd gedrag te vertonen met opstappen maakte ze haar helemaal bol. Ali is hier meerdere keren geweest maar het zadel lag goed mijn paard was stout. Ik vertrouwde het toch niet helemaal en heb een andere zadelmaker laten komen. Zadel lag helemaal niet zo goed kussens pasten niet mooi omdat mijn paard een vrij rechte rug heeft plus dat het zadel op de rug wervel drukte. Met dit verhaal heb ik Ali dus maar gebeld hij wilde er niks van horen wilde hier niet meer komen en wilde geen oplossing proberen te vinden. Ik heb het zadel verkocht. Kan niks anders zeggen dan dat zijn zadels prima zijn en goed zitten maar ik vindt zijn service erg jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 23:06

Ook mijn ervaring!

Hij heeft mij ook altijd goed geholpen. En heb daarover ook altijd mijn waardering geuit. Maar toen 't zadel niet goed bleek te passen, trok hij zn handen eraf.
Ik gaf aan dat het zadel over dr schouder heen gleed en ze dus ging staken. Maar dat kon niet.. en lag het aan t feit dat mijn paard niet onder een 17,5 inch zou willen lopen. Want onder mijn 18 inch had ze wel altijd goed gelopen en daar zat dezelfde boom in. Hij begreep dus niet waarom mijn paard zo staakte.

Deze foto had mijn vriend gemaakt tijdens een pas sessie van het 17,5 inch zadel (demo zadel die ik zou overkopen) en Ali gaf daarbij aan dat hij goed lag. Paard was op dat moment braaf, dus had t zelf helemaal niet in de gaten en ging uit van Ali zijn kunde. Maar kwam er dus later toen ik de fotos terug keek achter, dat hij toen dus al over de schouder kwam.
Afbeelding

Voor rede vatbaar was hij al helemaal niet meer toen ik aangaf een sella te hebben gekocht, omdat het juist zo een mooi concept is en dat als t zadel om welke reden dan ook niet meer past of lekker ligt, hij hem altijd kan aanpassen. En dat ik gewoon een passend zadel wil omdat ik simpelweg niets aan een niet passend zadel heb.

Toen maakte ik van mijn probleem ineens zijn probleem. En werd ie behoorlijk.. Eh boos, om het maar zo te zeggen. Want hij was al 4 keer kosteloos bij mij geweest (1 x om mijn eerste zadel te bestellen, 2e x om de wolvulling na inzakken bij te vullen wat bij de koop hoort, 3e keer heeft hij naar mijn zadel gekeken maar hij moest toch op stal zijn omdat mijn vriendin bij hem (na mijn positieve recensie) bij hem een zadel ging bestellen en de 4e keer dan om t demo zadel te testen/te kopen) Nog gezegd dat ik helemaal niet onwillend was, om gewoon voorijkosten en aanpassings kosten te betalen, als mijn zadel maar weer paste. Maar nee, hij was er klaar mee.
Ik kon mijn oude 18 inch zadel op komen halen en het 17,5 inch terug brengen, hij zou het 18" in dezelfde staat terug brengen, als dat hij hem meegenomen en daarmee klaar..

Ok.... -O-

(om over t feit nog maar te zwijgen, dat ik vervolgens de hele wol heb kunnen laten vervangen door een andere zadel passer, om het nog enigzins passend te krijgen en genoeg vrijheid voor het tussen kanaal te creëren omdat hij t gewoon volgepropt had met wol.)

Het verhaal is even in een notendop geschreven.

Sella zadels zelf, prima zadels!! super concept maar dan moet degene die het verkoopt, wel willen aanpassen als het (om welke reden dan ook) niet (meer) blijkt te passen.

Ik denk echt dat Ali een btje overwerkt is. Hij kan zoveel moois doen maar dan moet hij niet zulke fratsen gaan uithalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 01:46

Wel wil ik nog even zeggen, dat ik een jaar lang, erg fijn heb gereden met mijn 18" zadel. Ik heb Ali toen na een jaar gevraagd eens mee te denken over een oplossing, gezien ik eigenlijk een zadel met wat meer steun wilde hebben. En toen kwam hij dus met de keuze van nieuwe wrongen of het overkopen van dat demo zadel.
Dus op dat vlak heeft hij me echt wel geholpen en meegedacht. Maar het paste dus niet.. Eerst bleken de kussens achter helemaal los te zitten en moest t nog flink gevuld worden. Dat heeft hij toen netjes gedaan en opgelost. Daarna hebben we proef gereden (waarbij de foto dus is gemaakt)
Maar toen gleed t zadel dus blijkelijk al over dr schouders en dat heeft hij niet opgemerkt. Toen ik daar eenmaal zelf achter kwam doordat mijn paard zo ging staken, begon dus het probleem met Ali en sloeg zijn houding om. Hij was er klaar mee en als mijn paard niet onder een "17,5 wilde lopen, dan wilde die dat niet. Hij was tenslotte geen tovenaar.. >;)

Ik ben zelf altijd netjes geweest doch duidelijk, dat ik graag een passend zadel wilde. Wat me niet meer dan logisch lijkt overigens..

Maar ondanks alles ben ik toch dankbaar, voor wat hij in het verleden wel voor ons betekend heeft. Ben in enkele maanden van B naar t M gereden met mijn paard, die altijd moeilijk te rijden was. Dus erg jammer van deze wending en afloop. Maar helaas. Sta je dan met je aangekochte, áltijd aan te passen, sella zadel..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:15

Ik geloof eerlijk gezegd ook niet in de volledig aanpasbaarheid :o
Als enkel de voorboom aanpasbaar is, is dat het enige wat kan veranderen. Nu ben ik (nog) geen zadelmaker maar ik ben toch reuze benieuwd naar het werkelijke concept en hoe het zadel er dus van binnen uitziet zonder kussens en zitting want wat ze beloven is erg interessant, helaas heb ik nog geen informatie gevonden of gekregen.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:18

Ali was bij mij ook een heeeeel stuk minder aardig (pissed :+ ) toen ik zei dat het proefzadel hem niet ging worden, zal eerdaags ook eens een fotootje plaatsen waarom niet.. (moet ik even terug zoeken!).

De rekening voor alles lag de volgende dag ook direct op de mat :') !!!!

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:51

Ik heb tot nu toe een erg fijne ervaring met Ali. En mijn jonkie lijkt goed te ontwikkelen onder het Sella (leen)zadel.

Hij weet dat ik hiervoor een minder fijne (en dat is zachtjes uitgedrukt) ervaring had met een andere zadelmaker. Het enige wat ik van mijn zadelmaker verlang is dat hij mij een zadel levert wat bij mij en mijn paard past, niet meer en niet minder. Ze hebben maar normaal te doen, want ik betaal er voor. En ik betaal niet om afgezeikt te worden.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:13

Ja Ali is echt niet vriendelijk als iets niet in zijn straatje past. En dan is niet vriendelijk nog zacht uitgedrukt

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:21

Ik ben ook erg nieuwsgierig naar hoe die kale boom eruit ziet. Gezien ze hem op de site omschrijven als verend, licht flexibel, en verwisselbaar en altijd passend.
Ik geloof niet in een boomzadel (ook niet boomloos trouwens) wat altijd en op elk paard passend te maken is.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:23

Als ik dit zo lees dan ben ik blij dat ik toen ik twijfelde tussen 2 merken niet voor Sella heb gekozen. Heb ontzettend veel problemen gehad met het zadel waar ik wel voor koos. Fabricagefouten. Maar de zadelmaker heeft al die tijd goede service verleend en altijd gezocht naar een passende oplossing. Wat uiteindelijk bij een ander merk vandaan moest komen. Maar in ieder geval de wil en de service om het op te lossen!

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:36

Ik ben tot nu toe juist ontzettend blij dat ik voor Sella gekozen heb :o
Toen mijn andere paard geblesseerd raakte, heeft Ali niet moeilijk gedaan toen ik het voor haar bestelde zadel annuleerde. Hij is toen nogmaals langs gekomen voor een zadel voor mijn jonkie.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:54

Jaa dat snap ik dat hij daar niet zo moeilijk over doet hij kan aan je verdienen omdat je een zadel koopt. Zodra het een beetje lastig is dan zie je hem van een andere kant

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:58

We gaan het zien ..... ik ben tot nu toe tevreden over zowel de service als het zadel. Mijn paard verandert zichtbaar sinds ik met het leenzadel rij (sinds begin juni).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:33

Waar ik me ook vreselijk aan stoorde waren de negatieve verhalen over andere klanten. Dat is gewoonweg niet professioneel.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:37

Tja, ik zeg dat dan gewoon .... ik hou er niet van en hoef zulke verhalen niet te horen. Het gaat me namelijk niets aan.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 14:02

Ok, super jammer dat er nu een klein aantal mensen zijn die een (extreem) vervelende ervaring met Ali hebben.

Moet wel zeggen dat het in mijn ogen nu erg zwart-wit overkomt om het allemaal over een kam te scheren, als in: het is een aantal keren niet goed gegaan, dus Ali is niet goed. En als t bij een iemand niet goed gaat, doet hij het bij iedereen niet goed.

Ik ben nog steeds erg blij met mijn zadel. Het is het beste zadel waar ik zelf ooit op gezeten heb en ook met de problematiek die ik had, ben ik enorm tevreden over zijn service.
Ik hoop dat die positieve ervaring blijft wanneer mijn zadel weer gecheckt moet worden.