Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
PetraVANL schreef:Nou, ik ben bang dat WOW voor mijn paard niet geshcikt is. Mijn strada is inmiddels echt te klein bij haar schoft geworden(knelt dus ernstig) Na een extreme reactie tijdens het passen(rug wegdrukken, bokken en spontaan kreupel lopen) en daardoor het vermoeden van rugproblemen ben ik de volgende dag op mijn strada zadel gaan zitten;
http://www.youtube.com/user/PetraVanL#p ... JaQ6ApaHxY
2:48min
Paard heeft behoorlijk rugtrauma dus gekke reacties zijn nooit uitgesloten. Echter kon ik hier normaal opstappen en heeft manlief zelfs een rondje aan de hand gestapt(nooit verwacht dat dat zou lukken na de dag ervoor met wow passen)
Vandaag heb ik een tweedehands wow-tje op haar gelegd (goede boommaat zelfde kussens maar dan met stiklijn(enige verschil)) helaas kon ik dat niet mooi op film krijgen maar opstappen heb ik maar niet overwogen... :
http://www.youtube.com/user/PetraVanL#p ... N9O23hjcfs
Nu een lastige vraag, een wow zit er niet in zoals jullie zien, voor mij met mijn bekken problemen is dit zadel echter helemaal het einde, de smalle zit in het midden van de lepel zeg maar zorgt ervoor dat ik savonds na een kwartiertje rijden nog kan lopen.. Ook in de vlakke zit is dit erg goed merkbaar.. Weet iemand toevallig een zadel welke dit ook heeft? bij voorkeur;
verstelbaar
GEEN flair/cair/andere lucht
prijs onbelangrijk!
Maris schreef:Steinstein, ik had even gemist dat je je wow zadel nog niet had ! ik dacht dat je tegelijk met iemand anders hier op Bokt besteld had ??
Je hebt geloof ik een shallow zit he ?
Mooi zadel hoor ! moet je veel wennen ? en je paard ?
Groetjes,
Maris
Kaspar schreef:Wat heb ik een prut Wow!
Eerst lag het zadel continue op mijn paard zijn nek, nu dat probleem opgelost is hebben we weer de volgende ellende: mijn paard heeft een flinke drukplek langs de ruggegraat van dit zadel. Dus de fitter maar weer een mail gestuurd om een afspraak te maken. Ik word hier toch zo moedeloos van. Zadel in januari 2011 geleverd gekregen en enkel nog maar ellende en kosten aan gehad.
PetraVANL schreef:@laura1986 Het zou kunnen maar er zit al een C boom in dus dan moet strada als eerst een grotere boom maken
PetraVANL schreef:Heb strada nog niet gesproken, maar ze hebben geen bredere maten. . Mijn paard is erg rond en ook bij de schoft zelf erg breed..
Precious20 schreef:Zit de drukplek onder het kussen? Of zit het eerder op de ruggegraat zel, daar waar het zadel géén contact maakt met de rug?
Heeft je paard al ooit eens een blokkade in zijn rug gehad?
Veel vragen, I know...
Mijn paard krijgt dus ook een soort van drukplekken (zeg maar eerder zwellingen) op zijn ruggegraat. Ik kan je de technische uitleg van DA en fysio niet meer geheel geven, maar het kwam er dus op neer dat dat plekken zijn die al eerder gekwetst/geblokkeerd zijn geweest en dat dat weefsel door het bewegen van de lucht nu gaat stuwen. Dat geeft dus die 'drukplekken'. Ze zijn trouwens een uurtje na het rijden alweer verdwenen en mijn paard heeft er geen last van.
PetraVANL schreef:Nou, ik ben bang dat WOW voor mijn paard niet geshcikt is. Mijn strada is inmiddels echt te klein bij haar schoft geworden(knelt dus ernstig) Na een extreme reactie tijdens het passen(rug wegdrukken, bokken en spontaan kreupel lopen) en daardoor het vermoeden van rugproblemen ben ik de volgende dag op mijn strada zadel gaan zitten;
http://www.youtube.com/user/PetraVanL#p ... JaQ6ApaHxY
2:48min
Paard heeft behoorlijk rugtrauma dus gekke reacties zijn nooit uitgesloten. Echter kon ik hier normaal opstappen en heeft manlief zelfs een rondje aan de hand gestapt(nooit verwacht dat dat zou lukken na de dag ervoor met wow passen)
Vandaag heb ik een tweedehands wow-tje op haar gelegd (goede boommaat zelfde kussens maar dan met stiklijn(enige verschil)) helaas kon ik dat niet mooi op film krijgen maar opstappen heb ik maar niet overwogen... :
http://www.youtube.com/user/PetraVanL#p ... N9O23hjcfs
Nu een lastige vraag, een wow zit er niet in zoals jullie zien, voor mij met mijn bekken problemen is dit zadel echter helemaal het einde, de smalle zit in het midden van de lepel zeg maar zorgt ervoor dat ik savonds na een kwartiertje rijden nog kan lopen.. Ook in de vlakke zit is dit erg goed merkbaar.. Weet iemand toevallig een zadel welke dit ook heeft? bij voorkeur;
verstelbaar
GEEN flair/cair/andere lucht
prijs onbelangrijk!