wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:49

MarChak schreef:
Margreet Bouwmeester van Alona

Margreet heeft hij bij mijn paard aangemeten en die heeft een hele hoge schoft, dus wel apart dat ze dat zegt.

Ik rij er echter maar zelden mee omdat ik voor mijn gevoel lekker rij met mijn Euroriding en qua lopen merk ik helemaal geen verschil.
Mijn paard gooit erg hoog op en je zou met een WOW beter kunnen blijven zitten, maar ik heb juist het gevoel dat ik veel minder goed blijf zitten en meer op en neer wiebel.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:28

Bourrelier schreef:
DendroFleur schreef:
Toch vraag ik me af of een hoge schoft vaak niet eigenlijk te weinig bespiering is.

Ja en nee.
Je hebt ook paarden die zijn gewoon slanker in de bovenlijn, dan wordt er snel artrofie geroepen, ( ook zo'n rare benaming, spier zit er echt nog wel, die is niet dood ) maar dan is het gewoon een mooie slanke getrainde schoft. Naarmate je consequent doortraint, wordt de bespiering ook langer, dus weer slanker. Ik pas iig heel erg op met het uitspreken van weggevallen schoftspieren, dat hoeft het nl echt NIET altijd te zijn.
Het is de trapezium spier die invalt, je kan het vaak wat beter herkennen aan de hals, die valt dan nl ook weg, de bovenlijn van de hals.

Dat had ons paard ook toen we hem kochten. Deuk voor de schoft en naast de schoft. Nu is hij gespierder en voller geworden en dan lijkt de schoft ook minder aanwezig.

Afbeelding
Sorry voor het zielige plaatje.

Helaas heb ik geen nu-foto's maar de schoft is nu voller geworden, minder stijl vanaf de zijkant. Hij is nu opgenomen in de totale belijning. Daarbij lijkt de rug ook omhoog te zijn gekomen.
Hij wordt trouwens niet met een Wow gereden maar met een Korrektorpad onder een KN.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 13:03

Bovenstaande foto toont een paard met een deukje bij de overgang schoft-hals. Dit gaat met een zadel of andere training ook niet weg, dat is gewoon de bouw.
Een smalle hoge schoft, dat is vaak een bespieringsprobleem, een bredere hoge schoft niet. DE hoogte blijft gelijk, dat is iets wat je nooit kunt veranderen met een goed of fout zadel. Wel de bespiering.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 13:07

germie schreef:
Bovenstaande foto toont een paard met een deukje bij de overgang schoft-hals. Dit gaat met een zadel of andere training ook niet weg, dat is gewoon de bouw.

Daar deel ik je mening niet.
Deze deuk gaat idd niet weg door een goed passend zadel, maar wél door correcte training..

MarChak

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 13:35

@DendroFleur Ben benieuwd naar een foto van je paard zoals hij nu is?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 15:39

Mijn wow ligt weer helemaal goed ( met grote dank aan Iris ) ! Stootriemen van voren zitten niet meer vast aan de "schroefbevestiging" zodat het zadel minder strak op de schoft wordt getrokken + grotere headplate.

Wie van jullie rijdt er met een H singel ? Het schijnt met deze singel gemakkelijker te zijn om de voorste stootriem wat losser te laten dan de achterste, zodat de schoft/schouder meer ruimte heeft. Maar ik vertel het misschien nu niet helemaal goed hoor.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 15:47

ik heb mijn zadel met zo'n singel gekocht. bij het proef rijden was het meteen duidelijk dat het anders toch sneller ging klepperen op zijn rug (heeft hij met alle zadels).

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:08

steinstein schreef:
De wowfitter die mij is geweest had het erover dat er speciale kussens zijn voor paard met een zeer hoge schoft.
kussen die voor het zadel liggen zodat het zadel wat naar achter ligt en kussens die aan de achterzijde meer konden worden opgepompt. Helaas weet ik niet meer welk type het is.

Hierbij de gevraagde foto's.
Zoals je ziet zijn de kussens meer naar voor geplaatst dan bij een 'normale' WOW.
De kwaliteit van de foto's is niet zo goed maar je kan wel duidelijk zien wat ik bedoel.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MBJSXZ7E.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-F8NON468.jpg

Leanevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:40

Ik zou mijn wow volgende week voor de kerst krijgen..Nu heb ik net arie gebeld en hij zei dat het zadel nog niet op de post kon door de hevige sneeuwval in engeland...ZO balen! Kan echt niet wachten! Hoe lang hebben jullie moeten wachten voordat jullie je wow kregen?

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 20:18

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:06

Leanevb schreef:
Ik zou mijn wow volgende week voor de kerst krijgen..Nu heb ik net arie gebeld en hij zei dat het zadel nog niet op de post kon door de hevige sneeuwval in engeland...ZO balen! Kan echt niet wachten! Hoe lang hebben jullie moeten wachten voordat jullie je wow kregen?

Levertijd was 6 weken alleen duurde het nog iets meer dan een week omdat de zadelpasser niet eerder kon. Uiteindelijk dus iets meer dan 7 weken.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:52

DendroFleur schreef:
Hij wordt dus niet met een Wow gereden maar alleen met Korrektorpad. Daarbij voornamelijk buitenritjes met zijn bijrijdster. Ze hebben wel een paar lessen gehad en dan zag je hem heel erg verbeteren. Maar het is een ouder paard die we aardig in de kreukels kochten.

Hij ziet er stukken beter uit, eerste foto nogal mager nekje, ribbetjes, rug met afdruk van het zadel erin, en dat zie ik nu allemaal niet meer terug. Netjes hoor. Zal niet alleen aan de lucht in de korrektorpad liggen, maar hij is mooi opgeknapt!

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:54

caro_vt schreef:
Zoals je ziet zijn de kussens meer naar voor geplaatst dan bij een 'normale' WOW.
De kwaliteit van de foto's is niet zo goed maar je kan wel duidelijk zien wat ik bedoel.

Duidelijk genoeg je foto's, dus eigenlijk blijven zo de kussens op dezelfde plek op de rug liggen, dus net achter het schouderblad, maar gaat de zitting zo iets naar achteren waardoor er meer ruimte voorin de kamer komt.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:28

hier duurt het 6 tot 8 weken maar ivm met kerst enzo kan het wel tot 10 weken duren :(

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:49

Morgen komt de Marjolein.
Hoop zo dat ze het zadel mooi passend kan krijgen.

Leanevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:20

Pfff echt lang:( ik hoop niet dat ik uiteindelijk 10 weken moet wachten...Maja niets aan te doen als het wel zo is.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 10:17

naar gesprek met marjolein hopen wij binnenkort ook een nieuwe wow te bestellen 8 tot 10 week wachten :( maar dat is wel de moeite waard.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 10:56

ik heb met aanmeten en service hele goede ervaringen met jaqueline koster uit zwaanshoek ;) schwung-online

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:11

steinstein schreef:
Morgen komt de Marjolein.
Hoop zo dat ze het zadel mooi passend kan krijgen.

en, heeft Marjolein je kunnen helpen ? Vast wel !

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:52

hoe is het gegaan stein stein?

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:39

MarChak schreef:
caro_vt schreef:

Duidelijk genoeg je foto's, dus eigenlijk blijven zo de kussens op dezelfde plek op de rug liggen, dus net achter het schouderblad, maar gaat de zitting zo iets naar achteren waardoor er meer ruimte voorin de kamer komt.

Precies !
Een erg 'eenvoudige' maar wel doeltreffende oplossing zo !
Ben er alvast heel tevreden mee.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 21:56

Ja steinstein we zijn nieuwschierig hoe het is afgelopen!

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 21:59

Hoi :o

ik ben opzoek naar een nieuw zadel voor mijn fjord, en ik ken iemand die een oudere wow heeft, met de volgende gegevens:

Headplate 0. Standaard kussens zonder tab en met stichline, 18 inch.

Zou dit geschikt kunnen zijn voor mijn fjord? Of kan iemand mij uitleggen wat het betekend? :o

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:13

Headpkate 0 is smal hoor. Als ik in je profiel kijk zie ik een aardig breed paard.
18 inch is soms ook op het randje wat er op een fjord past qua lengte.
Zijn over het algemeen niet de langste paarden.
Verder heb ik er geen verstand van.
Headplate is wel te vervangen. Als de rest goed zou zijn, is die headplate zo vervangen.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:15

Dankje needje! De 18 inch zal nog niet het grootste probleem zijn, maar hij heeft idd een brede boommaat!
Dan is ie niet echt geschikt nee, bedankt :D