yole schreef:(het gaat hier snel, bij deze lijkt men bericht al meteen off-topic)
Nee hoor

Al denk ik niet dat je hier iets te koop mag aanbieden, daar is een ander deel van het forum voor.
Maar welkom! en alle ervaringen kan je hier wel kwijt hoor

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Huertecilla schreef:Geven we de eer voor het slowtopic op bijvoorbeeld mensenwelzijn aan Francis?
yole schreef:Voor de liefhebbers van de Malibaud Randonnee, ik heb hier een wijd model te koop (zoals hier al meermaals werd aangehaald, past een wijde malibaud dus NIET op Haflingers en dergelijke). Ik heb het een tijdje gebruikt met een corrector pad op mijn (forse) anglo-arabier maar heb hier geen goed gevoel bij (of is dit voldoende?) Het is zowat het enige zadel waar ik me echt goed in voel... balen! Iemand ervaring met de nieuwe maat forty?
Francis schreef:Ik vraag me af waar dat aan lag en of jullie daar geen last van hebben. De harde seat vind ik geen probleem, daar kan ik goed op zitten en ik weet dat dat op lange afstanden juist prettiger is, maar die randen deden me echt zeer, later in de auto op weg naar huis voelde ik die randen nog in m'n benen staan en ik zou me daarop geheid hartstikke stuk rijden.
Francis schreef:Ik vroeg me alleen af hoe het kwam dat ik zo'n last van die bars had.. 't was een beetje een desilusie...
Francis schreef:Maar 't viel me gewoon zwaar tegen dat ik met alleen benen af laten hangen al zo'n pijnlijke rand voelde en vroeg me af of dat dus aan mij ligt of dat anderen dat - als ze hun benen gewoon losjes af laten hangen - ook voelen.
Huertecilla schreef:yole schreef:Voor de liefhebbers van de Malibaud Randonnee, ik heb hier een wijd model te koop (zoals hier al meermaals werd aangehaald, past een wijde malibaud dus NIET op Haflingers en dergelijke). Ik heb het een tijdje gebruikt met een corrector pad op mijn (forse) anglo-arabier maar heb hier geen goed gevoel bij (of is dit voldoende?) Het is zowat het enige zadel waar ik me echt goed in voel... balen! Iemand ervaring met de nieuwe maat forty?
Beetje bruut om het al te koop aan te bieden als je er lekker in rijdt en niet weet of het past?!
Ik kan me niets vorstellen bij ´omdat het maar net de bovenkant van de schilden in de corrector raakt´.
Ik heb de sleuf in de CorrecTor ruimer gemaakt voor meer ventilatie en opdat ik deze verder in de kamer kan trekken.
yole schreef:Toch wel, je voorstelling was precies goed! De corrector verder in de kamer trekken is misschien een mogelijke oplossing.
Huertecilla schreef:yole schreef:Toch wel, je voorstelling was precies goed! De corrector verder in de kamer trekken is misschien een mogelijke oplossing.
Ok. Dat was het enige wat ik me erbij kon bedenken.
Bedankt voor het plaatje. Dat was inderdaad wat ik dacht.
De bovenlijn van de CorrecTor is wat recht voor de kamer van de Malibauds waardoor het niet hoog genoeg kan liggen. Ook voor de ecuyer.
Ik heb het toch al fors wijder vanwege de ventilatie = koeling;
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7M6QGUSC.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YV6MN3NL.jpg
De zadelpanelen liggen volledig op de panelen van de CorrecTor.
De CorrecTor maakt uiteraard niet dat het zadel beter past. De CorrecTor maakt het draagvlak groter = de gemiddelde druk lager. Vlakt verder vooral dynamische drukpieken af.
Pas het zadel zonder wat ook en kijk of het breed genoeg is. ´Brede´boom is relatief inderdaad
yole schreef:PS: Ik had de link nog niet meteen gelegd... but it's the man himself!Het is dankzij jouw website dat ik een 4-tal jaar geleden mijn inzicht en rijstijl wat heb bijgesteld en de malibaud en corrector heb leren kennen. Great job!
Huertecilla schreef:yole schreef:PS: Ik had de link nog niet meteen gelegd... but it's the man himself!Het is dankzij jouw website dat ik een 4-tal jaar geleden mijn inzicht en rijstijl wat heb bijgesteld en de malibaud en corrector heb leren kennen. Great job!
Bedankt.
Fijn dat je dit terugkoppelt; DAT is waar Bandida me door heeft kunnen overtuigen te schrijven.
Cambiar schreef:Echter ik stel me vragen bij de kussens aan de onderkant, dikke memory-foam vulling, of deze na lang gebruik nog voldoende dempen.
Mijn Malibaud:
http://i48.tinypic.com/skz6zo.jpg
lakshmi schreef:Ik lees en leer nog altijd meemet 13 honden blijft er weinig tijd over om bij te reageren
![]()
Als ik volgende keer bezoek krijg vanuit NL komt er een zuid-Amerikaans zadel mee. Heb er hier helaas geen foto's van.. Hopelijk binnenkort. En moet al weer op zoek naar een zadel, want meneer gaat steeds vaker mee uit rijden. Hier helaas nog steeds geen authentieke zadelmaker kunnen vinden, wie weet is Bedouin al wat meer te weten gekomen..?
Verder droom ik ook mee over een boerderij, wij zijn op zoek in het noorden, niet te ver van Tunis vandaan waar manlief vandaan komt. Net zo mooi als zuid Frankrijk en een stuk goedkoper
Huertecilla schreef:Cambiar schreef:Idem hier...helaas past de Malibaud niet op m'n paardjes, maar toch, u geeft me veel inspiratie!!
![]()
![]()
Graag gedaan deel 2.
fojoe schreef:Huertecilla schreef:
![]()
![]()
Graag gedaan deel 2.
ik doe even mee![]()
ik heb jouw site leren kennen nog vóór ik op bokt zat, en er enorm veel uit geleerd.
ik heb daardoor ook een malibaud getest, maar die was veel te breed voor mijn bekken.
jammer, want op mijn paardje lag hij perfect.