Wat een onwijs tof hoofdstel!!! Jammer dat ze er niet meer zijn anders had ik er ook wel eentje willen bestellen . Nouja,... de volgende keer beter!!:D!
Ik heb nog geen foto's, maar binnenkort komt er iemand foto's maken, dus dan komt dat uitgebreid in beeld
Ik heb wel filmpjes van het rijden. Helaas heb ik geen vergelijkbare filmpjes met mijn oude hoofdstel. Maar ik zie zelf duidelijk terug dat zijn aanleuning een stuk constanter en rustiger is. Ik moet wel zeggen dat ik ook een ander bit heb, omdat het de combinatie watertrens en hoofdstel was waardoor hij een wondje kreeg en onrustig was. Ik heb nu een dubbelgebroken bustrens. Niet heel anders, alleen het tussenstukje is bol (watertrens heeft een plat tussenstukje) en het is ander metaal.
Werkt de rem ook beter bij jullie paarden? Mijne wil nogal graag hard gaan en drammen als de training te moeilijk word
Schangah
Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-10 22:49
Ik krijg een full via bitloosrijden, wil voordat ik heb bestel eerst testen. Ik zal er foto's van maken en jullie laten weten wat mijn paard er van vindt.
enkele offtopic reacties verwijderd. Willen jullie het ontopic houden? Bedankt!
avaluna
Geplaatst: 29-03-10 07:34
Nog niet veel kunnen doen, maar afgelopen zaterdag de pony's gelongeerd met het hoofdstel, mét bit, maar gebruikt als kaptoom. Ging erg fijn! Ik houd jullie op de hoogte!
gr_roos
Geplaatst: 29-03-10 07:37
Van het weekend weer 2 X gedressuurd zonder bitklipjes en ze liep weer heel fijn. Geen klipjes dus voor mijn paard.
Met de Competition wel, wel zonder bitclips. Met de Multi tot op heden niet.
Bismarck
Geplaatst: 30-03-10 18:37
Ik heb hem net binnen, maar ik vind hem nogal strak zitten onder de kaak. Ik heb het riempje op het laatste gaatje. En ook de neusriem zit op zijn wijdst. Terwijl normaal gesproken een Full hoofdstel goed past. Hebben meer mensen daar last van?
avaluna
Geplaatst: 30-03-10 18:44
@Martina: volgens mij is dat al meermaals aangekaart. Sowieso zit het wat strakker dan bij een normaal hoofdstel en de ervaring van enkelen hier in het topic is dat het zich nog zet en het dan ruimer is en het niet meer op het eerste gaatje hoeft. Correct me if I'm wrong.
Dat klopt Avaluna, maar het probleem is denk ik, 'wat is een beetje strak'? Tussen strak en strak zit wel verschil. Kun je anders een foto maken martina1 hoe het nu zit?
Bismarck
Geplaatst: 30-03-10 22:02
Ja ik zal morgen even een foto maken, want ook het losmaken vind ik erg moeilijk gaan. Moet echt heel veel kracht zetten omdat het zo strak zit en nog stug is.
ik heb normaal een cobmaat hoofdstel en deze is bij mijn paarden aan de kleine kant. De oplossing: paard met kleiner hoofd erbij kopen
Nu heb ik een prachtige RMH die het hoofdstel past en het er goed op doet. Liefst had ik nog een zelfde hoofdstel in een grotere maat en in het lichte bruin zoals de foto op de eerste pagina.
Mijn paard reageert echt super op het hoofdstel! De kaptoom werkt erg fijn en hij hangt en schud veel minder met zijn hoofd! Ben er erg blij mee!
colunder
Geplaatst: 31-03-10 20:31
Ik heb vandaag die van mij opgehaald bij het postkantoor. Ik heb een full en heb hem gelijk gepast. Bij allebei mijn pony's zit de frontriem en keelriem goed,maar zit de neusriem volgens mij te laag. En als ik de neusriem hoger zou doen dan zitten die rondjes waar je het bit aan moet doen weer te hoog. Ik zal binnenkort eens foto's maken. Ik ben bang als ik een maat kleiner neem dat de front en keel riem niet meer passen.
Edit: ik heb even op de foto van Evelienepien gekeken maar bij haar zit dat ringetje voor de bitriempjes ook zo hoog. Dan zijn die bitriempjes toch veel te kort??
Billy
Geplaatst: 31-03-10 21:07
Odin met zn Competition Hij is wel erg donker geworden na het olien. Vind het wel mooi zo