Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MissCharlie schreef:Thanks voor de reacties. Ik zou dan inderdaad naar de Ghost kijken. Ik heb laatst op die van een stalgenootje gereden en dat zat zoo smal, ik was stomverbaasd wat een verschil dat gaf. Maar niet lang genoeg getest om te voelen hoe dat met mijn heupen ging.
Een lotgenoot (bij mij kunnen ze in het ziekenhuis niks vinden) maar ik stapte altijd een aantal keer af in een wel 3 uur durende buitenrit. Ik had constant pijn en stapte vaak met tranen af, als ik er al af kwam. Mijn Cherokee zit heerlijk, alleen mijn heup/links been.
Toen is 'Teteltee' gekomen en de Ghost getest & later gekocht, en nu hoef ik er nooit meer af, heb ik de Eper paarden 4daagse gereden en geen (tot weinig) pijn meer!!!
jokari schreef:jep hier ook ! Barefoot : nope. Sensation : nope. Boomzadel met wrongen : nope. Heupen pikken het gewoon niet meer, ik verga na een kwartier van de pijn. Met Ghost heb ik soms ook nog pijn, maar kan ik tenminste terug rijden. En op goede dagen hou ik het wel een paar uur vol.
Jennyxx schreef:Op de site van pmarena staat meer uitlegEr staat dat ze 2cm zijn. Mij lijken ze dikker. Zal straks eens meten. Al zal het wel kloppen natuurlijk
Denk dat ze dikker lijken, omdat je ze niet kan indrukken?
pleiada schreef:pmarena schreef:
Ik heb er al jaren een paar op voorraad liggen hier, en zelf ook gebruikt
Vind jij ze ook fijn?
MissCharlie schreef:Pmarena, de Arizona heb ik een keer op gereden, maar dat vond ik zo raar zonder zweetbladen. Bovendien heb ik heel erg graag wat steun. De Barrydale geeft mij die genoeg met de kniewrongen,maar als die er niet zouden zijn zou ik op zijn minst dijwrongen willen hebben.
Nu heb ik alleen wel gemerkt dat die dijwrongen wel echt op de goede plek moeten zitten, met mijn lange stelten.
MissCharlie schreef:Pmarena, de Arizona heb ik een keer op gereden, maar dat vond ik zo raar zonder zweetbladen. Bovendien heb ik heel erg graag wat steun. De Barrydale geeft mij die genoeg met de kniewrongen,maar als die er niet zouden zijn zou ik op zijn minst dijwrongen willen hebben.
Nu heb ik alleen wel gemerkt dat die dijwrongen wel echt op de goede plek moeten zitten, met mijn lange stelten.
In Canada reed ik alle paarden met een Sensation en dat zat fantastisch, maar als ik dan een keer wat serieuzer reed of paard een rare beweging maakte, dan gingen mijn benen alle kanten op
pmarena schreef:Het nieuwe Arizona FUR zadel krijgt trouwens ook een soort versmaller tussen zadel en zitting, ben benieuwd hoe dat werkt
Temeraire schreef:pmarena schreef:Het nieuwe Arizona FUR zadel krijgt trouwens ook een soort versmaller tussen zadel en zitting, ben benieuwd hoe dat werkt
Ik word steeds benieuwder naar dat zadel![]()
Ik rij met een boomzadel dressuur, en heb daarnaast een barefoot arizona, en soms is het toch wel fijn om wat smaller te zitten op mijn dressuurzadel.
Met mijn Arizona heb ik dat mijn knieën het paard/zadel niet raken als het ware. Hebben meer mensen dit? Ik kan me voorstellen dat je dit met een ghost ook kan hebben?