[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:30

Kwetal schreef:
jokari schreef:
ik heb er helaas een met ingebouwde spekvetjes ja, maar madame stelt nog steeds haar eisen. :D Dus dat wordt een boomloos dekje, als ik ga testen. Iberica-dekje kan daar in eerste instantie wel voor dienen.
Nog even wachten tot de testzadels er zijn.

Bij de testzadels zit ook een bijpassend dekje - maar als je liever een schaap hebt, is die van Christ ook prima uiteraard

Oewie !
Ik bedoelde mijn rode Grandeurdekje dat ik onder de Iberica gebruik, daar zitten ook inlages in aangezien truttebeest met Iberica alleen duidelijk niet akkoord was. Maar als er een pad bij de ghost zit, is dat natuurlijk ideaal. Kan ik dat ding gelijk van dichtbij bestuderen.

Suzanne, ik stuur je een pb.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:12

Laulitz schreef:
Jennyxx schreef:
Ik zal zo een foto van de bruine stella op mijn IJslander in mijn profiel zetten (ook beetje haflinger kleuren, al is hij eigenlijk zilverappelbruin).

Ik heb nog een budgettip voor mensen met een drytex barefoot :D De drytexbeugelriemen kunnen wat piepen op drytex en door de dikte voel ik de beugelophanging. Bij leren beugelriemen piept het minder, maar dan nog voel ik de beugelriem onder mijn been. Een mono beugelriem is wat prijzig (55 euro). Nu had ik bij Agradi nylon beugelriemen gekocht voor mijn dochter a 3,37 euro :)) En die blijken heel plat te zijn onder je benen! Ik heb ze zelf getest en doe de gesp wel gewoon naar beneden. Ze zullen wellicht wat uitrekken, maar dan doe ik ze gewoon een gaatje korter of koop ik nieuwe voor dat bedrag :D Ik voel de beugelophanging niet meer :):)

Die had ik ookal op mijn verlanglijstje gezet :D Maar die hebben ze zeker niet in het bruin?

Nee dat dan weer niet ha ha. Maar misschien kan je ze verfen? Ze zijn van nylon dat is toch een soort stof? 8-)

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:13

karev schreef:
Heb je een ijsco jenny haha

ik dacht echt eeb hafje ghehe

>;)

:D

-gaat op zoek naar een foto waar zijn IJslandse bouw op zien is :-) -

draaakje

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:35

Klopt turlelito! Ik ben heel benieuwt. Ik had gister het geld overgemaakt en de pad is vandaag als het goed is al verzonden :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:49

jokari schreef:
Oewie !
Ik bedoelde mijn rode Grandeurdekje dat ik onder de Iberica gebruik, daar zitten ook inlages in aangezien truttebeest met Iberica alleen duidelijk niet akkoord was. Maar als er een pad bij de ghost zit, is dat natuurlijk ideaal. Kan ik dat ding gelijk van dichtbij bestuderen.

Suzanne, ik stuur je een pb.

Grandeur mag ook... en volgens mij heeft Grandeur zelfs nog een snij model van de Ghost dekjes..... :o

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:02

Ik lees af en toe het topic van de sedelogic pad. Is dit ook te realiseren voor boomloos? Of is dit niks. Er zit geen ruggegraadvrijheid in vilgens mij, maar als je dit dekje boven op de boomloospad legt, hoe gaat dit dan qua drukverdeling? Was zo eens een hersenspinsel van mij hoor...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:57

Geloof dat sedelogic ook pads heeft die onder boomloze zadels kan. Even contact opnemen welke dat is. :)*

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:02

En ik dacht nog wel dat ik het wiel had uitgevonden. :Y) Nee hoor, ik was ze nog niet tegen gekomen. Zal eens beter zoeken. Maar zou dat echt beter zijn? Dan zou daar toch meer kenbaarheid aan gegeven moeten worden?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:17

Grrrrr wacht al 10 dagen op nieuwe mono beugelriemen...stomme winkel :(

Vanavond even rondje gehobbeld op de bf bbp..die is me echt wel heilig hoor!!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:19

Nu heb ze even gevolg in het gewone topic en westerntopic. En in het gewone topic is een paar keer de vraag gesteld betreffende ruggengraad vrijheid.

Beginnetje gemaakt om mijn oude western hoofdstel in cognac te verven. Ga maar 1 zijde doen en dit is met de eerste 2 laagjes verf. *\o/*
Afbeelding

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:49

Wow mooi marcella!!

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:42

Mooi Marcella, ik vind cognac altijd erg chic!

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 01:28

Waarmee onderhouden jullie de nubuck leren zadels?
Ik vind het matte bruin van mijn arizona zo mooi, wil ik graag zo lang mogelijk zo houden als dat kan.
Ik heb een potje barefoot cream, is dat geschikt? Want gewoon zadelvet (wat ik op de cheyenne van mijn fjord smeer) maakt toch dat het glad en wat glimmend wordt.

Ik ben nog altijd helemaal in de wolken met mijn nieuwe arizona (met roze pad *\o/* ) voor mijn hafje. Het ligt zó mooi op haar en ik zit er zo heerlijk in!
Van de week voor het idee de arizona ook eens op mijn fjord gelegd, met het idee dat dat veel fijner zou zijn dan zijn cheyenne. Verkeerde aanname, want het zat dus voor geen meter! Voor hem niet en voor mij niet, heel bizar. Had ik ook echt niet verwacht.
Gelukkig heeft hij gewoon z'n cheyenne die op hem prima ligt :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 02:58

Ik gebruik gewoon zadelvet van Kieffer met bijenwas. Het trekt er zo in,het gaat niet glimmen en behoud het mooie matte van mijn Arizona.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:17

Ik gebruik de barefoot crème, gaat t niet van glimmen en trekt snel in! Zal mn zadel binnenkort weer eens onder handen nemen!

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:18

Ohh, ik kom een beetje aso doen :=, heeft er iemand nog een cheyenne met vps in de aanbieding, voor een leuk prijsje :$

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:30

Wat is een leuk prijsje ;)

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:33

Hahaha, ik hoop weer een zadel te kunnen scoren voor 200 euro :o. De cheyenne die ik nu heb heb ik ook voor die prijs gescoord :D en ik wil er een tweede bij voor mijn ruin, omdat hij het er enorm goed onder doet en ik mijn huidige cheyenne gekocht heb voor mijn merrie, waar ik hopelijk a.s. maandag goed nieuw over te horen krijg bij de echo

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:00

Pff, ben bezig om die rits van de Cheyenne ergens te laten maken. Maar niemand die dit voor mij kan doen. Dus denk dat koop niet doorgaat en verder moet zoeken.Baal er van. Iemand nog suggesties omgeving Epe?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:02

geen zadelaanpasser of goeie oldscool schoenmaker in de buurt?

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:04

3 zadelmakers, 1 stuurde me door naar schoenmaker. Maar die doet geen zadels. Hij heeft er geen bok of iets voor dus is niet te doen

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:55

Ik heb mijn zadel opgestuurd naar Customtreeless, zij kan ook ritsen vervangen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:50

dodootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 19:14

Atent schreef:
Pff, ben bezig om die rits van de Cheyenne ergens te laten maken. Maar niemand die dit voor mij kan doen. Dus denk dat koop niet doorgaat en verder moet zoeken.Baal er van. Iemand nog suggesties omgeving Epe?

Hebben jullie niet zo'n turkse naaishop of hoe heet dat. Mijn hoofdstel was kapot, stad en land af geweest niemand die hem kon maken. Maar daar dus wel.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:35

Ja De Turk! En anders moet ineen workshop zadel pimpen organiseren .