Arno Brandt zadel

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 07:41

Veel smeren met vet :)
Verkleuren voorkom je niet, maar als je veel vet smeert beperk je het wel.

Faelynn

Berichten: 3169
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:25

Arno is gister bij ons geweest *\o/*
Van de 4 dressuur zadels die ik geprobeerd heb is het een combinatie van 3 geworden.
De diepe zit van het close contact zadel, met de knie wrongen van het vlakkere zadel en de gewone lange zweetbladen van weer een ander type dressuur zadel :D
Maar nu... Ik kon niet kiezen welke verfraaiing ik er eigenlijk op wil dus echt dat deze week nog even naar hem door mailen zodat ik wat kan nadenken.
Ik wil eigenlijk sowieso een lak stukje op de lepel. Dat kost dan alleen al wel weer €100 extra, die swarofski steentjes vind ik ook wel erg mooi er bij alleen dan word het me wel weer iets te duur, dat is ook nog is +€200 of zoiets geloof ik dus laat dat denk ik maar zitten.
Maar nu de aller moeilijkste keuze :Y) Welke kleur leer.
Bijna alles wat ik heb is bruin, maar heb ook wel weer zwarte dingen, vind bruin heel mooi, maar zwart ook wel weer heel sjiek. Dus wat nou als ik een 2 kleurig zadel neem, deel zwart deel bruin O:)
Wat denken jullie? haha

NadiaM

Berichten: 1129
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:33

Wat zijn die BR dingen? :o

Priscilla_90 schreef:
Hierbij de foto's van mijn huidige zadel met swarovski lepel.
Let niet op de troep was hem aan het schoonmaken :)
[ Afbeelding ]


[ Afbeelding ]

_Fleur

Berichten: 2078
Geregistreerd: 29-10-04
Woonplaats: ridderkerk

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:42

hoesjes voor je beugels :)

vera_pino

Berichten: 1897
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:43

Beugelhoezen ;)

Ik steek mijn beugels op aan de buitenkant dan rusten ze op de beugelriem en niet direct op het zadel.

lovey_ou

Berichten: 5532
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:50

Ik smeer ook veel met vet, bijna iedere keer wel na het rijden omdat het leer nu nog nieuw is.

Ik moet ook nog een oplossing voor het beugel probleem. Ik heb ze onder mijn zweetbladen. Opsteken is dus geen optie anders krijg je zo'n bobbel onder je zweetbladen :') Maar ze gaan er ook niet zo gemakkelijk vanaf _O- Nu heb ik wel vrij dikke en stugge beugelriemen. Moet ze ook nog inrijden met dit zadel want zat voor dit zadel 2 gaatjes korter dus dan kom je natuurlijk weer opnieuw op zo'n stug gedeelte :=

mywayzidane
Berichten: 1800
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 23:43

Arno adviseert altijd je beugelriemen over het zweetblad te gebruiken, dit omdat anders het zweetblad scheef kan worden. De beugelriemen houdt je zweetblad op zijn plaats.
Verder moet je goed kijken naar de steun waar het zadel opligt. Een stang is vele malen beter aangezien je dan geen vorm/afdruk krijgt in de kussens.

roosje78

Berichten: 2278
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 07:47

Joehoe, eindelijk het besluit genomen en ja wel, er komt een Brandt zadel voor mijn paard. Maar nu, wat wil ik er allemaal op hebben. Dus ik heb de laatste 30 pagina's doorgespit voor leuke ideeen en ik heb er wel een aantal gezien. Maar nu de vragen:
Listiglistje, bij jou zie ik een lakrandje. Blijft dat mooi? Gaat dat niet kapot/scheuren?
En bij iemand anders zag ik een gouden biesje. Blijft de kleur goed?
Ook las ik bij iemand dat je voor 50 euro een extra zachte zit kunt krijgen. Maar wat houdt dat in?

Alvast heel erg bedankt voor het antwoorden en meedenken!

listiglistje

Berichten: 14431
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:01

roosje78 schreef:
Joehoe, eindelijk het besluit genomen en ja wel, er komt een Brandt zadel voor mijn paard. Maar nu, wat wil ik er allemaal op hebben. Dus ik heb de laatste 30 pagina's doorgespit voor leuke ideeen en ik heb er wel een aantal gezien. Maar nu de vragen:
Listiglistje, bij jou zie ik een lakrandje. Blijft dat mooi? Gaat dat niet kapot/scheuren?
En bij iemand anders zag ik een gouden biesje. Blijft de kleur goed?
Ook las ik bij iemand dat je voor 50 euro een extra zachte zit kunt krijgen. Maar wat houdt dat in?

Alvast heel erg bedankt voor het antwoorden en meedenken!

Dat je extra zachte zit :D heerlijk! net een kussen onder je kont!

Lak blijft heel erg mooi! Geen spijt van *D

roosje78

Berichten: 2278
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:33

Is dat dan van ander materiaal, dan wol? Heb je verschil gevoeld tussen normaal en extra zacht?

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:35

Er zit dan volgens mij een gelzitting in :j
Ik krijg dat ook, heb er nu al zin in om mee te rijden, heeeeeerlijk zacht :D

roosje78

Berichten: 2278
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:36

Oh, dat is inderdaad erg lekker *D

NadiaM

Berichten: 1129
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:54

Oh handig, kan ik ook wel gebruiken.
Ik had ze nog nooit gezien.

_Fleur schreef:
hoesjes voor je beugels :)

Crazy_boon
Berichten: 673
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: neverland

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:52

IK heb een zilveren bies en deze is (gelukkig) ook heel mooi gebleven en is nog steeds zilver, ook met het poetsen. (3 jaar oud al ondertussen bijna :) )

irisje2

Berichten: 854
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:39

Ik heb een extra zachte zit. Toen Arno kwam moest mijn zadel mee naar de werkplaats. Kreeg een leenzadel ook een AB en was zonder extra zachte zit en je merkt het echt!

Linda2B
Berichten: 662
Geregistreerd: 04-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:43

Ik heb twee weken geleden mijn nieuwe zadel gekregen. Nou ja, eigenlijk 3 weken geleden, maar helaas was mijn paard flink wat breder geworden dus moest hij even mee terug.
Ik ben er heel blij mee! Hij loopt er heerlijk onder. Moet zelf wel erg wennen maar dat komt gedeeltelijk doordat ik de laatste tijd op een geleend Wintecje heb gereden (groot verschil) en gedeeltelijk doordat ik zelf bijna een half jaar niet kon rijden door een knieblessure en dus weer van ver moet komen qua conditie en handigheid.
Ik heb een mono close contact zadel met een extra zachte zit. Verder helemaal standaard.


Afbeelding

roosje78

Berichten: 2278
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 07:53

Oh, wat ziet dat er goed uit <3

Bah, ik heb even zitten rekenen. De mijne wordt dus opgemeten op 12 juli, dan 12-14 weken levertijd + vakantie... Dat wordt dus December... ;(

roosje78

Berichten: 2278
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 10:26

Helaas, het gaat nog later worden. De afspraak van 12 juli kan niet doorgaan vanaf mijn kant, dus het wordt 25 juli. Ach, nog langer de tijd om te dromen :))

Linda2B
Berichten: 662
Geregistreerd: 04-04-08

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 16:21

Weet dat het niet bij iedereen zo is, maar mijn zadel was eerder klaar dan de verwachte 10 tot 12 weken!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 12:41

Ooh toch best wel een beetje boos nu :n
Arno is in mei bij mij geweest en had toen aangegeven dat ik half juli even moest bellen over de voortgang. Ook mbt een afspraak maken omdat ik van begin augustus tot half september weg ben met vakantie. Ik bellen, wilde de telefoniste eerst eigenlijk niet eens een afspraak maken ( voor september.. Kom op.. Als dat zadel dan nog niet af is... En anders spreken we toch opnieuw wat af?)

Uiteindelijk na uitleg situatie mocht dit dan toch. Naahh ik kan 6 dagen in de week, alleen echt de zaterdag niet ivm mijn werk. Vorige keer moest ik ook al de volledige zaterdag mijn hippische bedrijf dichtgooien alleen om een zadel te laten aanmeten, dat kan ik niet zomaar nog een meer doen.
Waren geen andere opties aldus haar. Ook niet op latere momenten, alleen op de zaterdagen wilden ze komen na half september. Anders moest ik de bestelling maar annuleren. Vroeg in de ochtend of start van de avond was ook geen optie op zaterdag voor hun.

Heb het daarna maar afgehouden en gezegd dat ik het tegen die tijd wel zie, maar vind dit echt een hele slechte service en totaal niet meedenken. Ik snap dat je een route wil aanhouden, maar zo star in je planning? Ik ben echt super flexibel verder :n en zo ver vooruit qua planning, dan wordt ik toch gewoon ergens de eerste en kun je alles in deze regio daar bij plannen? Iemand moet toch de eerste zijn op een dag?

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:54

Wat raar... een afspraak op zaterdag was bij ons niet mogelijk, omdat Arno dan alleen in zijn eigen regio werkt.
Volgens mij ligt Enschede niet echt in zijn regio?!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:30

Nee klopt. hij zit twee uur van ons af.
vind het bizar dat hij geen route kan maken op een andere dag.
Mij lijkt, eentje moet de eerste zijn op een dag qua afspraak en daar pas je toch nieuwe afspraken op aan? Waarom twente alleen op de zaterdag? En zijn toch wel meer mensen die op bepaalde dagen nooit kunnen?
Ik vind het nogal apart dat er in AL die maanden niet eentje min of meer in de richting van Enschede zit. Ik kan verder elke dag op werkelijk elke tijd namelijk.

irisje2

Berichten: 854
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: NL

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:38

Bij mij is hij op dinsdag en donderdag geweest dacht ik. Op die donderdag kwam hij vanuit het noorden en reed als laatste mijn kant op. Ik woon in de achterhoek (Ligt onder twente).

mywayzidane
Berichten: 1800
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 19:49

Als jullie eens wisten hoeveel uur Arno in een week werkt dan is het heel normaal dat hij de zaterdagavond en zondag "vrij" wil houden voor zijn gezin. Het is namelijk soms ook best leuk om z'n zoon eens te zien. Vaak staat hij op zondag nog zadels te repareren dus echt vrij is hij dan ook niet. Hij is gemiddeld per week al 80 uur bij de klanten (voor 23:30 uur is hij nooit thuis en voor 2:30/3:00 uur ligt hij nooit in bed) en daarnaast heeft hij de reparatie zadels nog.

Het besluit is al een tijdje geleden genomen om nieuwe klanten met een ander merk zadel dat niet via Arno is aangekocht niet meer aan te nemen. Hoe vervelend ook voor deze klanten.

Op de zaterdag staan normaal gesproken ook de klanten rondom huis maar eens in de drie weken zit hij van woensdag tot en met zaterdag in Groningen en Friesland en worden op de zaterdag klanten ingepland die op de terugweg zitten naar Lieshout.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:22

Dat is uiteraard bekend. En heb ik veel respect voor..
Maar tussen nu en november werkelijk geen enkel tijdstip/dag beschikbaar buiten de zaterdag om, voor een custom made Branndt zadel van ruim 2500 euro om af te leveren. Er was geen enkele discussie mogelijk, er is mij letterlijk aangeraden dan maar de bestelling te annuleren.

Wederom, ik ben werkelijk alle andere dagen en tijden beschikbaar, er is nergens iets in te passen? Niet eens een ' ik kijk even in de agenda de komende tijd en bel je later terug of er opties bijkomen'