Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:51

Jaime_ schreef:
Lima84 schreef:
S_suus, ik heb het hoofdstel half juni terug gestuurd en nog altijd geen geld ontvangen...
Kan nou dus niet zeggen dat dit erg vlotjes verloopt...

Volgens de wet koop op afstand moet ze het geld (bestaande uit aankoopbedrag + eenmalig de verzendkosten) binnen 14 kalenderdagen nadat jij bij hun hebt kenbaar gemaakt het product retour te sturen. De termijn gaat in op het moment dat jij daar melding van hebt gemaakt, niet op het moment dat zij het product retour ontvangen.
Als ik jou was zou ik ze een officiële brief/mail sturen waarin je ze sommeert het geld binnen 3 werkdagen over te maken en dat je verder evt. andere juridische stappen onderneemt.

Ook dat helpt niet, hoor gewoon niets van ze. Wilde vandaag bellen, maar je kunt alleen bellen als ik al werk. Op vrijdag als ik vrij ben kun je ze weer niet telefonisch contacteren. Das allemaal niet erg, als ze zouden mailen. Maar toen ik wilde bestellen waren ze hartstikke snel... Nu er service verleend moet worden niet meer.

Snorkel8

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:52

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:04

Ik heb vandaag van iemand een multi bridle overgenomen. Ga hem straks passen.

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:44

Xpinoxx Ik heb die ook vorige week gekregen.
Volgens mij is dit de 2, ik heb het idee dat de neusriem enzo wat breder is. Maar zeker weten doe ik het niet...

Ik heb vandaag eindelijk mijn multi bridle gepast bij mij haflinger & ermee gelongeerd!
Ow wat ben ik blij dat ik hem eindelijk heb, dit is zoveel fijner dan mijn kaptoom die ik had met rechtopstaande ringen.
Binnenkort maar eens even proberen met rijden :D

Ik ben alleen vergeten om een foto te maken :o

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:23

Helaas ik ben toch echt bang dat mijn micklem full te groot is :(. Maar aan de andere kant ben ik bang dat een cob te klein gaat worden. Er zit nu veel ruimte tussen de neusriem aan de zijkant van haar hoofd. Ook vind ik het ringetje waar de bitclips aan vast gaat veel te dicht op het bit zitten waardoor bitclips geen nut hebben. Heb foto's gemaakt. eerst wat lager gelijk met het jukbeen en wat hoger. Ook vind ik hem nog laag op de neus uitkomen. Hij schuift ook van links naar recht als ik het ringetje op de neus gebruik. De neusriem raakt nog net de inhammen van haar neus. Wat denken jullie? Zou houden of toch cob proberen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:44

hij lijkt toch prima te passen? Bij mij schuift hij ook wel wat als ik het ringetje op de neus gebruik.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:49

Op de foto's lijkt het ook beter als in het echt :? . Is het normaal dat je bijna je hele hand aan de zijkant er tussen kan doen zonder dat het strak gaat zitten?

Ik heb nog een cob op marktplaats gevonden die ga ik denk ik maar kopen om te kijken of dat beter is. Ik raak de micklem die het slechtste past op mijn haf vast wel weer kwijt.

Sammie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:52

Ik heb ook een micklem besteld (ook maar full) en vandaag gepast en heb hetzelfde als wat jij zegt. Bij mij past er ook een hand tussen bij de zijkant. Wellicht dat dit ook nog wat te maken heeft met dat het leer zich nog wat meer gaat vormen?

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:57

bitclips hebben ook geen functie op deze manier. Heb ze er even tussen gehad maar gingen alleen maar los hangen. Twijfel enorm

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 17:25

Ik heb die van mij vanmiddag ook geprobeerd voor het eerst maar die sloot wel mooi aan.
Maar ik heb hem wel bitloos gedaan, dus weet nog niet hoe die zit met bit eraan...

Misschien toch eens een cob proberen inderdaad, degene die je besluit weg te doen raak je echt wel weer kwijt. Ze zijn zo gewild...

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 19:38

Lima84 schreef:
Ook dat helpt niet, hoor gewoon niets van ze. Wilde vandaag bellen, maar je kunt alleen bellen als ik al werk. Op vrijdag als ik vrij ben kun je ze weer niet telefonisch contacteren. Das allemaal niet erg, als ze zouden mailen. Maar toen ik wilde bestellen waren ze hartstikke snel... Nu er service verleend moet worden niet meer.

Ik herken echt wat je zegt, tussen 09.30 en 11.30 telefonisch bereikbaar verder? Niks.

Mailen, ja bij mij waren ze ook super snel totdat ze ermee kwamen het e.e.a aan te moeten passen wegens klachten.
Volgens mij heb ik ze vd week op fb ook weer gevonden ze heten er anders, en ook daar word amper gereageerd.

Je hebt het over :
http://www.horseboutique.nl/winkel/fd-h ... l-special/

toch?

Edit: dit is hun fb pagina als ik het goed heb.
Zoals je ziet gaan ze daar ook zowat nergens op in .
https://www.facebook.com/EslavitasEquis ... hoto_reply
Laatst bijgewerkt door S_uus op 12-07-15 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 19:53

mandje schreef:
Helaas ik ben toch echt bang dat mijn micklem full te groot is :(. Maar aan de andere kant ben ik bang dat een cob te klein gaat worden. Er zit nu veel ruimte tussen de neusriem aan de zijkant van haar hoofd. Ook vind ik het ringetje waar de bitclips aan vast gaat veel te dicht op het bit zitten waardoor bitclips geen nut hebben. Heb foto's gemaakt. eerst wat lager gelijk met het jukbeen en wat hoger. Ook vind ik hem nog laag op de neus uitkomen. Hij schuift ook van links naar recht als ik het ringetje op de neus gebruik. De neusriem raakt nog net de inhammen van haar neus. Wat denken jullie? Zou houden of toch cob proberen.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Vind hem niet raar liggen maar kan natuurlijk nu niet voelen hoeveel ruimte er tussen zit
Wel kan ik je vertellen dat je het hoofdstel (kom niet op de naam hoe gedeelte heet) achter de oren verkeerd om hebt zitten. De uitsparingen horen richting de ruiter te zitten om zenuwen te ontzien.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 19:55

Bij Asra heb ik ook wat ruimte maar cob heeft hem qua neusriem nooit gepast , dus dat risico ga ik nu niet nemen al helemaal niet omdat er over Micklem juist gezegd word dat het klein valt.

Wanneer ik hem cob hoofdstel om doe, dan past de neusriem meestal nét op gat nummer 1, waardoor ie imo te strak zit.
Bij full heb ik vaak teveel van het riempje over maar ik kies liever hoe ik de neusriem vast maak dan dat ik maar 1 keuze heb , vandaar altijd full :)

Ik heb overigens geen multi , longeren blijft zoals het was en bitloos rijden hoeft van mij niet en anders had ik het bitloze hoofdstel niet moeten verkopen haha.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 19:58

tinkersjakie schreef:
mandje schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Vind hem niet raar liggen maar kan natuurlijk nu niet voelen hoeveel ruimte er tussen zit
Wel kan ik je vertellen dat je het hoofdstel (kom niet op de naam hoe gedeelte heet) achter de oren verkeerd om hebt zitten. De uitsparingen horen richting de ruiter te zitten om zenuwen te ontzien.

Kopstuk.

Maar je krijgt het ding in elkaar gezet en al opgestuurd, lijkt me wel gek als zij het verkeerd om opsturen :P

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:10

De mijne zat ook verkeerd om in elkaar gezet, terwijl er wel een pijl met 'front' op naar de juiste richting staat.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:13

Na wat zoeken op internet en het filmpje nog even te hebben bekeken heb ik hem omgedraaid. Het frontpijltje wees ook naar achteren.
Ik hem hem 2de hands gekocht misschien heeft de vorig eigenaar het per ongeluk omgedraaid.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:54

Mandje , op je bovenste foto zit je neusriem beter onder t jukbeen .
Lijkt op de andere foto s het geheel een gaatje hoger te hebben gedaan .
Bitclips gebruik ik niet !
Ze zijn trouwens bij alle micklem dezelfde grootte zowel de pony als Large Horse
Dat is beetje gek

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:47

Leen schreef:
De mijne zat ook verkeerd om in elkaar gezet, terwijl er wel een pijl met 'front' op naar de juiste richting staat.

Ooh :)*
Zal eens even bij mij kijken dan, zou knap stom zijn haha

Edit: Front moet toch richting de oren wijzen dan of hoe bedoel jij het precies?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:52

Ach jee ik heb het ook verkeerd om geloof ik :
Afbeelding

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 22:04

Nee hoor, zo zit die goed. Het lijkt alsof het uitsparingen voor de oren zijn, maar dat is het niet. Het dient net om de druk verder van de oren weg te halen door het oppervlakte naar achteren uit te breiden.

Front wijst idd. naar de oren. Maar er zijn hier een paar geweest waar dat verkeerd gedrukt was :') dus pijltje stond naar achter...

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 22:21

Het klinkt indd logischer dat de 'boogjes' of wel uitsparingen richting de oren moeten zodat die meer ruimte hebben.
Snap dus ook best dat het wel eens fout gaat, maar je hebt mijn twijfel weggenomen ! Thnx :D

Voor de rest zit ie wel goed naar jouw idee?
Ik heb een stalgenoot gevraagd zij werkt tevens bij Divoza maar wist het ook niet helemaal zeker.
Ze meende van wel, maar ja dan denk ik weer aan dat neusbotje.

Leuk man een nieuw type hoofdstel _O-

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 22:23

Ik zou toch een cob proberen denk ik. Vooral qua breedte bij de neusriem. Qua bakstuk en keelriem lijkt dat makkelijk te kunnen..

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 22:35

S_uus schreef:
Ach jee ik heb het ook verkeerd om geloof ik :
[ Afbeelding ]

Zo zit ie goed! :D leuk hè zo'n verwarrend hoofdstel, je zal er zeker van uit gaan dat dit voor de oren was maar dit hoofdstel is ontworpen voor zenuwplekken/punten te vermijden.

Qua cob of full durf ik niet zo te zeggen. Ben alleen bang dat cob misschien te klein wordt en dat dan de bakstukken over het jukbeen lopen ipv er achter.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:56

Mijn multi micklem is helaas te groot -O-
Iemand die een cob heeft die een full nodig heeft? Mijne is bruin maar ik heb zelf geen voorkeur voor kleur.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:59

oh wat zonde zeg!
onze pony met cobmaat past de standard ook.
kun je 'm niet ruilen?