Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MissCharlie schreef:Vraagje.
Ik denk erover om een ander boomloos zadel aan te schaffen. Mijn Barefoot Barrydale zit heerlijk, maar ik heb chronische heupklachten en rijden is al ruim een jaar erg ongemakkelijk. Ik wil dus kijken naar een zadel met hele smalle zit. Of het de oplossing is, geen idee, maar het is het proberen waard.
Ik kan echter alleen een nieuw zadel bekostigen als de huidige eruit gaat. Ik kan nergens op de boktmarkt advertenties vinden van barrydale (maat 1) zadels dus ik heb geen idee wat ik daarvoor kan vragen.
Hij is op het moment nieuw verkrijgbaar voor 669 euro plus pad á 129 euro. Hij ziet er heel erg goed uit voor een drie jaar oud zadel (helaas weinig kunnen rijden).
Weten jullie wat een realistische vraagprijs is? Dan weet ik of het überhaupt zin heeft om naar een nieuw zadel te kijken (als ik hem al kan verkopen).
Raamzicht schreef:Of een heather moffet hipsaver erop?
ManonGrr schreef:Ik heb mijn bruine barrydale maat 2 laatst verkocht voor 700. Zadel was amper gebruikt en zag er goed uit. Inclusief pad, beugelriemen, beugels en standaard inlages.
MissCharlie schreef:Thanks voor de reacties. Ik zou dan inderdaad naar de Ghost kijken. Ik heb laatst op die van een stalgenootje gereden en dat zat zoo smal, ik was stomverbaasd wat een verschil dat gaf. Maar niet lang genoeg getest om te voelen hoe dat met mijn heupen ging.Raamzicht schreef:Of een heather moffet hipsaver erop?
Zijn die in Nederland te koop of te testen?
MissCharlie schreef:Thanks voor de reacties. Ik zou dan inderdaad naar de Ghost kijken. Ik heb laatst op die van een stalgenootje gereden en dat zat zoo smal, ik was stomverbaasd wat een verschil dat gaf. Maar niet lang genoeg getest om te voelen hoe dat met mijn heupen ging.
..
Roosyes schreef:Een lotgenoot (bij mij kunnen ze in het ziekenhuis niks vinden) maar ik stapte altijd een aantal keer af in een wel 3 uur durende buitenrit. Ik had constant pijn en stapte vaak met tranen af, als ik er al af kwam. Mijn Cherokee zit heerlijk, alleen mijn heup/links been.
Toen is 'Teteltee' gekomen en de Ghost getest & later gekocht, en nu hoef ik er nooit meer af, heb ik de Eper paarden 4daagse gereden en geen (tot weinig) pijn meer!!!
Marocje schreef:Dan ga je volgende keer (ben je er morgen na middag?) langer! Je mag hem ook zelf pakken hoor, je hebt de sleutel
Zit je iig droog![]()
MissCharlie schreef:Roosyes schreef:Een lotgenoot (bij mij kunnen ze in het ziekenhuis niks vinden) maar ik stapte altijd een aantal keer af in een wel 3 uur durende buitenrit. Ik had constant pijn en stapte vaak met tranen af, als ik er al af kwam. Mijn Cherokee zit heerlijk, alleen mijn heup/links been.
Toen is 'Teteltee' gekomen en de Ghost getest & later gekocht, en nu hoef ik er nooit meer af, heb ik de Eper paarden 4daagse gereden en geen (tot weinig) pijn meer!!!
Wat fijn dat het nu zo goed gaat! Helaas herken ik je verhaal, ik heb ook allemaal scans gehad, niks te zien. Ik heb alleen ook klachten buiten het rijden (zoals niet op één zij kunnen slapen) dus ik twijfel wel een beetje of het zadel echt genoeg verschil maakt om weer regelmatig te kunnen rijden. Zo'n passervice klinkt zeker interessant, maar dat is dan een momentopname en ik ben meer benieuwd naar de gevolgen op langere termijn. Daarnaast mis ik ook wel wat merken.
Jennyxx schreef:Buitenzinnig schreef:Ik heb evt. Nog dikkere inlagen voor in de ghost pad..
![]()
Wat voor zijn dat? En passen die in een piccolo pad?