[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:31

Dat vraag ik me bij die regenpijp dus ook af, Jenny - ik zie het nut er niet van - je houdt de wervelkolom vrij, maar ik verwacht niet dat er door al die lagen materiaal ook maar iets de kans krijgt om in de rug te drukken, behalve dan die regenpijp... je bips heeft geen scherp randje, evenmin als je zitbeen knobbel.

Vilt is prima, maar let er op dat je de rand afschuint - dat kan dus net zo goed een boosdoener zijn. Andere optie is een dunner laagje foam er in (er zijn winkels die schuim verkopen) en daar op een iets kleiner uitgeknipt yoga matje. Let ook hierbij op de randjes - scherpe hoekjes kunnen wel irriteren. Harde dingen naar jou toe, zachte dingen naar de rug van het paard en ietsje ruimer gesneden dan het harde ding (ben ik logisch nu???)

Heb je die HD inlagen van BF los, of heb je er een BF pad bij? Want die kan je ook gewoon gebruiken.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:41

Bedankt voor het meedenken :)

Ik heb nog zwarte inlages liggen die uit de agradipad komen. Is dat ook foam? Zal ik die eens bovenop de inlages van ghost doen? Of heeft dat niet zoveel zin voor de extra drukverdeling die ik wil? Ik heb er eigenlijk nog niet zo veel verstand van :o Ik heb geen bf pad helaas, wel de hd inlages van barefoot. Voor het fijne zijn die voor mij wat te dik, waardoor ik breed kom te zitten. Maar paard gaat natuurlijk voor. Die hd inlages passen wel in mijn agradipad, maar dan schuift het zadel weer zo naar achteren..

De inlages in mijn ghostpad zijn eigenlijk net even te smal en vullen de ruimte niet helemaal, vooral dat roze zit precies op dat plekje niet, en dat zit dichtbij de drukking. Misschien valt daar nog winst te behalen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:45

gecompliceerd hè? :(:)
Ik ken de agradi inlagen niet - maar maak het niet te dik - desnoods dunner, maar zeker niet (veel) dikker

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 15:04

Becidor heeft op zijn site wel een mooie beschrijving van inlages :-)

Nu even twijfelen over:
- toch mijn hd inlages (knippen of mattes dekje open knippen)
- vilt
- barefoot memory foam
- barefoot stevige inlages
- fra 3mesh

:(:) :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 15:56

Ik heb evt. Nog dikkere inlagen voor in de ghost pad..

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:32

Vraagje.

Ik denk erover om een ander boomloos zadel aan te schaffen. Mijn Barefoot Barrydale zit heerlijk, maar ik heb chronische heupklachten en rijden is al ruim een jaar erg ongemakkelijk. Ik wil dus kijken naar een zadel met hele smalle zit. Of het de oplossing is, geen idee, maar het is het proberen waard.
Ik kan echter alleen een nieuw zadel bekostigen als de huidige eruit gaat. Ik kan nergens op de boktmarkt advertenties vinden van barrydale (maat 1) zadels dus ik heb geen idee wat ik daarvoor kan vragen.
Hij is op het moment nieuw verkrijgbaar voor 669 euro plus pad á 129 euro. Hij ziet er heel erg goed uit voor een drie jaar oud zadel (helaas weinig kunnen rijden).

Weten jullie wat een realistische vraagprijs is? Dan weet ik of het überhaupt zin heeft om naar een nieuw zadel te kijken (als ik hem al kan verkopen).

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:38

Ik weet niet wat een realistische prijs is maar over het algemeen verkopen tweedehands barefoot zadels erg goed voor een goede prijs :j Gewoon te koop zetten dus :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:21

Gewoon proberen idd met een bedrag wat je ongeveer nodig zal hebben voor je nieuwe zadel. Meeste Arizona's maat 1 stonden toen voor rond de €500,- Ik had mijne met 2 singels en 2 pads aangeboden en met gegraveerde beugels en verkocht voor mij vraagprijs van €750,- in relatief korte tijd (wat ik absoluut niet verwacht had). Moet ook beetje mazzel hebben dat net iemand dat zoekt en in je regio.

Qua smallere zadels kom je denk ik al snel bij Ghost uit.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:42

MissCharlie schreef:
Vraagje.

Ik denk erover om een ander boomloos zadel aan te schaffen. Mijn Barefoot Barrydale zit heerlijk, maar ik heb chronische heupklachten en rijden is al ruim een jaar erg ongemakkelijk. Ik wil dus kijken naar een zadel met hele smalle zit. Of het de oplossing is, geen idee, maar het is het proberen waard.
Ik kan echter alleen een nieuw zadel bekostigen als de huidige eruit gaat. Ik kan nergens op de boktmarkt advertenties vinden van barrydale (maat 1) zadels dus ik heb geen idee wat ik daarvoor kan vragen.
Hij is op het moment nieuw verkrijgbaar voor 669 euro plus pad á 129 euro. Hij ziet er heel erg goed uit voor een drie jaar oud zadel (helaas weinig kunnen rijden).

Weten jullie wat een realistische vraagprijs is? Dan weet ik of het überhaupt zin heeft om naar een nieuw zadel te kijken (als ik hem al kan verkopen).

Ik heb mijn bruine barrydale maat 2 laatst verkocht voor 700. Zadel was amper gebruikt en zag er goed uit. Inclusief pad, beugelriemen, beugels en standaard inlages.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:05

Of een heather moffet hipsaver erop?

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:46

Buitenzinnig schreef:

:D

Wat voor zijn dat? En passen die in een piccolo pad?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:45

Heeft iemand hier ervaring met de mesh inlages van fra?Of heeft iemand ze in handen gehad?

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:03

Thanks voor de reacties. Ik zou dan inderdaad naar de Ghost kijken. Ik heb laatst op die van een stalgenootje gereden en dat zat zoo smal, ik was stomverbaasd wat een verschil dat gaf. Maar niet lang genoeg getest om te voelen hoe dat met mijn heupen ging.

Raamzicht schreef:

Zijn die in Nederland te koop of te testen?

ManonGrr schreef:
Ik heb mijn bruine barrydale maat 2 laatst verkocht voor 700. Zadel was amper gebruikt en zag er goed uit. Inclusief pad, beugelriemen, beugels en standaard inlages.

Goh, dan heb je bijna het aankoopbedrag al terug..

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:17

MissCharlie schreef:
Thanks voor de reacties. Ik zou dan inderdaad naar de Ghost kijken. Ik heb laatst op die van een stalgenootje gereden en dat zat zoo smal, ik was stomverbaasd wat een verschil dat gaf. Maar niet lang genoeg getest om te voelen hoe dat met mijn heupen ging.

Raamzicht schreef:

Zijn die in Nederland te koop of te testen?

Een lotgenoot (bij mij kunnen ze in het ziekenhuis niks vinden) maar ik stapte altijd een aantal keer af in een wel 3 uur durende buitenrit. Ik had constant pijn en stapte vaak met tranen af, als ik er al af kwam. Mijn Cherokee zit heerlijk, alleen mijn heup/links been |( .

Toen is 'Teteltee' gekomen en de Ghost getest & later gekocht, en nu hoef ik er nooit meer af, heb ik de Eper paarden 4daagse gereden en geen (tot weinig) pijn meer!!! *\o/*

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:23

Bij mij precies dezelfde ervaring met de Ghost! Jaren opzoek geweest naar een zadel dat en op mijn tankje past en waar ik pijnvrij langere ritten op kan maken, zo heerlijk dat dat met de Ghost eindelijk gelukt is! Met heup/bekken klachten kan dat smallere zitten zo'n wereld van verschil maken.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:26

MissCharlie schreef:
..

Dan ga je volgende keer (ben je er morgen na middag?) langer! Je mag hem ook zelf pakken hoor, je hebt de sleutel :D

Zit je iig droog _O- _O-

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 23:14

Roosyes schreef:
Een lotgenoot (bij mij kunnen ze in het ziekenhuis niks vinden) maar ik stapte altijd een aantal keer af in een wel 3 uur durende buitenrit. Ik had constant pijn en stapte vaak met tranen af, als ik er al af kwam. Mijn Cherokee zit heerlijk, alleen mijn heup/links been |( .

Toen is 'Teteltee' gekomen en de Ghost getest & later gekocht, en nu hoef ik er nooit meer af, heb ik de Eper paarden 4daagse gereden en geen (tot weinig) pijn meer!!! *\o/*

Wat fijn dat het nu zo goed gaat! Helaas herken ik je verhaal, ik heb ook allemaal scans gehad, niks te zien. Ik heb alleen ook klachten buiten het rijden (zoals niet op één zij kunnen slapen) dus ik twijfel wel een beetje of het zadel echt genoeg verschil maakt om weer regelmatig te kunnen rijden. Zo'n passervice klinkt zeker interessant, maar dat is dan een momentopname en ik ben meer benieuwd naar de gevolgen op langere termijn. Daarnaast mis ik ook wel wat merken.

Marocje schreef:
Dan ga je volgende keer (ben je er morgen na middag?) langer! Je mag hem ook zelf pakken hoor, je hebt de sleutel :D

Zit je iig droog _O- _O-

Heel lief van je! Zeker omdat je zadel gloednieuw is.
Maar ik bedoelde met langer dat ik zeg maar een paar keer achter elkaar ermee rijd, want als ik nu ineens lang ga rijden ga ik er sowieso last van hebben. Ik heb nog meer spieren hihi.

Ik snap het droog zitten niet helemaal geloof ik :+

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 23:20

Roosyes, mag ik dit op Facebook zetten? :)

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 23:22

MissCharlie schreef:
Roosyes schreef:

Wat fijn dat het nu zo goed gaat! Helaas herken ik je verhaal, ik heb ook allemaal scans gehad, niks te zien. Ik heb alleen ook klachten buiten het rijden (zoals niet op één zij kunnen slapen) dus ik twijfel wel een beetje of het zadel echt genoeg verschil maakt om weer regelmatig te kunnen rijden. Zo'n passervice klinkt zeker interessant, maar dat is dan een momentopname en ik ben meer benieuwd naar de gevolgen op langere termijn. Daarnaast mis ik ook wel wat merken.

Ik heb natuurlijk 'constant' pijn. Met lopen/opstaan/zitten/liggen. En met rijden, maar in vergelijking tussen de Cherokee en de Ghost heb ik veel minder pijn tot bijna niet aanwezig. Het is nu de 'gewone' alledaagse pijn... Nog steeds wil m'n linkerbeen niet tegen mijn paard, maar ik kan wel weer doen wat ik het aller liefste doe.
Met boomzadel ging dat niet en Cherokee bleek hem ook niet te zijn, dus ik dacht te gaan mennen. Tot de Ghost!!

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 23:24

Kwetal schreef:

:j

Mag ik daar een mooier verhaal van maken + foto morgen? :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 23:25

Dat is toch geweldig!!! :-) :j

En dankjewel dat het mag.... +:)+

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 23:35

Roosyes schreef:
Kwetal schreef:

:j

Mag ik daar een mooier verhaal van maken + foto morgen? :D

Maar natuurlijk - je bent net op tijd - had al bijna op "sent" gedrukt :oo

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 00:07

pleiada schreef:
Heeft iemand hier ervaring met de mesh inlages van fra?Of heeft iemand ze in handen gehad?

Ik gebruik ze in mijn fra westernpad zijn heel fijn.

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 07:09

Ik heb enorm last van bekkeninstabiliteit door mijn EDS. Ik kon anders niet langer dan 45 minuten in het zadel zitten en dat was dan al wat lang, afstappen ging dan niet meer zo geweldig #). Nu met de Ghost Firenze kan ik zelfs 2 of 3 dagen achter elkaar rijden zonder echt last te hebben. Vorig weekend zelfs 2 uur het bos in geweest zonder af te moeten stappen! *\o/* Ik ben helemaal fan van mijn nieuwe zadel!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 08:33

Jennyxx schreef:
Buitenzinnig schreef:

:D

Wat voor zijn dat? En passen die in een piccolo pad?

Deze zijn van Ghost :)
We hadden op een gegeven moment veel te dikke inlagen, welke voor sommigen welk werkten, maar voor veel niet. We zijn dus op de huidige dikte van de inlagen gekomen.

Ja hoor, past in de piccolo pad