[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:34

Sonja89 schreef:
Mirjam1202 schreef:
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Mijn IJslander lijkt qua kleur in zomervacht verdacht veel op een Haflinger en wij rijden rond met een bruine Cheyenne. In mijn profiel staat een fotootje! Vind het zelf erg mooi staan :D

Ik heb een vraagje over inlages: heb de laatste 1,5 jaar rondgereden met PU foam inlages en die voldeden prima. Nu zijn ze toch echt wel wat dunner geworden en de komende maanden wil ik langzaam wat meer gaan rijden met mijn jonkie, dus tijd voor nieuwe. Maar er zijn zo veel varianten, welke kan ik nu het beste nemen?

Wat info: we zullen zo'n 3x per week gaan rijden. Een standaardritje is bij ons een uur tot anderhalf uur en af en toe pakken we een langere rit van zo'n 2,5 uur met stukken draf (lichtrijden). Ik zelf weeg zo'n 52 kg.

Voor de zekerheid wil ik eigenlijk wel iets dikkere inlages nemen dan de PU foam die ik nu heb, want rugpijn wil ik liever voorkomen dan genezen. Welke raden jullie aan?

Hier heb ik geen ervaring mee, sorry!
Maar ik heb de foto's gezien, en het lijkt idd erg leuk!

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:49

Dankjewel marcella

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:12

Ik zal zo een foto van de bruine stella op mijn IJslander in mijn profiel zetten (ook beetje haflinger kleuren, al is hij eigenlijk zilverappelbruin).

Ik heb nog een budgettip voor mensen met een drytex barefoot :D De drytexbeugelriemen kunnen wat piepen op drytex en door de dikte voel ik de beugelophanging. Bij leren beugelriemen piept het minder, maar dan nog voel ik de beugelriem onder mijn been. Een mono beugelriem is wat prijzig (55 euro). Nu had ik bij Agradi nylon beugelriemen gekocht voor mijn dochter a 3,37 euro :)) En die blijken heel plat te zijn onder je benen! Ik heb ze zelf getest en doe de gesp wel gewoon naar beneden. Ze zullen wellicht wat uitrekken, maar dan doe ik ze gewoon een gaatje korter of koop ik nieuwe voor dat bedrag :D Ik voel de beugelophanging niet meer :):)

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:44

Jennyxx schreef:
Ik zal zo een foto van de bruine stella op mijn IJslander in mijn profiel zetten (ook beetje haflinger kleuren, al is hij eigenlijk zilverappelbruin).

Ik heb nog een budgettip voor mensen met een drytex barefoot :D De drytexbeugelriemen kunnen wat piepen op drytex en door de dikte voel ik de beugelophanging. Bij leren beugelriemen piept het minder, maar dan nog voel ik de beugelriem onder mijn been. Een mono beugelriem is wat prijzig (55 euro). Nu had ik bij Agradi nylon beugelriemen gekocht voor mijn dochter a 3,37 euro :)) En die blijken heel plat te zijn onder je benen! Ik heb ze zelf getest en doe de gesp wel gewoon naar beneden. Ze zullen wellicht wat uitrekken, maar dan doe ik ze gewoon een gaatje korter of koop ik nieuwe voor dat bedrag :D Ik voel de beugelophanging niet meer :):)

Die had ik ookal op mijn verlanglijstje gezet :D Maar die hebben ze zeker niet in het bruin?

Buitenzinnig

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:52

Meer informatie en prijzen w.b. de Ghost zadels staan op de site. Binnenkort zijn er ook testzadels beschikbaar! De Quilty, Florac en Lipiza :)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:54

Heb je een ijsco jenny haha

ik dacht echt eeb hafje ghehe

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:07

Buitenzinnig schreef:
Meer informatie en prijzen w.b. de Ghost zadels staan op de site. Binnenkort zijn er ook testzadels beschikbaar! De Quilty, Florac en Lipiza :)

*\o/*
Is een speciale pad aan te raden ? Of zijn de kussen dik genoeg om er een gewoon dekje onder te gooien (niet dat dat mooi gaat ogen haha) ? Kan ik als Belg ook bij jou een testzadel aanvragen ? Of doe ik dat bij Don ? Of 'moet' ik Bert daarvoor aanspreken ?

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:21

Buitenzinnig schreef:

Als Ghost-leek :o ben ik wel benieuwd naar opbouw van deze zadels en of bv het kopdeel dus ook flexibel is? Ik stuur je ook nog even een PB :)

Sonja89 heb je een zadel met VPS? Volgens mij is er een variant die nét iets steviger is dan de standaard inlages, misschien een idee? En ik neem aan dat je niet direct met een jonkie 1,5 uur gaat rijden? Dus gok niet dat er zo snel rugpijn ontstaat wanneer je dit rustig zou opbouwen eigenlijk :) De hele dikke HD inlages worden aanbevolen voor zadels zonder VPS. (http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Inlages-in-de-pads/)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:30

Buitenzinnig schreef:

jokari schreef:
*\o/*
Is een speciale pad aan te raden ? Of zijn de kussen dik genoeg om er een gewoon dekje onder te gooien (niet dat dat mooi gaat ogen haha) ? Kan ik als Belg ook bij jou een testzadel aanvragen ? Of doe ik dat bij Don ? Of 'moet' ik Bert daarvoor aanspreken ?

Jokari - ik heb Bert aangeschreven, maar daar heb ik nog geen antwoord van - dus tot die tijd gewoon met Suzanne/BuitenZinnig onderhandelen.

Ik adviseer altijd een boomloos dekje, tenzij je een paard hebt met ingebouwde spekvetjes.... hoeft niet perse van Ghost te zijn, Christ en Grandeur hebben ook wel iets dat past

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:42

ik heb er helaas een met ingebouwde spekvetjes ja, maar madame stelt nog steeds haar eisen. :D Dus dat wordt een boomloos dekje, als ik ga testen. Iberica-dekje kan daar in eerste instantie wel voor dienen.
Nog even wachten tot de testzadels er zijn.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:46

*\o/* Hier is het feest!

Nouja, mijn zadel verslaving is weer bezig hoor :+ Ik heb toch die halve 'voor onderdelen' Randolls van de Markt gekocht. Dit word de basis voor mijn project 8-)

Plannen zijn:
- inlagevakken aan de onderkant van het zadel bevestigen en afwerken met schaap
- van schuimrubber dij blokken maken
- de cantle vullen met zacht materiaal en verhogen
- de hele bovenkant afwerken met afneembaar schaap
- de beugelriemophanging fixen of er af halen en extra klittenband er op zetten voor een verplaatsbare ophanging
- een soort padding op de zitting (onder het schaap) maken ipv een seatsaver

Ik heb nog 3 schapenvachten liggen dus schaap genoeg :P Heb ook al rondgemaild voor schuimrubber...
Wish me luck en ik zal uiteraard foto's maken!

Het erge is dat die evolution pro contact me ook aan het roepen was en een bruine cheyenne drytex ook bij mij wilde komen :') Help!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:50

wahahaha Safiera. Veel plezier met je project alvast ! Negeer de rest maar. Iemand zal je vast verlossen van die stemmetjes. :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:51

Safiera schreef:
*\o/* Hier is het feest!

Nouja, mijn zadel verslaving is weer bezig hoor :+ Ik heb toch die halve 'voor onderdelen' Randolls van de Markt gekocht. Dit word de basis voor mijn project 8-)

Plannen zijn:
- inlagevakken aan de onderkant van het zadel bevestigen en afwerken met schaap
- van schuimrubber dij blokken maken
- de cantle vullen met zacht materiaal en verhogen
- de hele bovenkant afwerken met afneembaar schaap
- de beugelriemophanging fixen of er af halen en extra klittenband er op zetten voor een verplaatsbare ophanging
- een soort padding op de zitting (onder het schaap) maken ipv een seatsaver

Ik heb nog 3 schapenvachten liggen dus schaap genoeg :P Heb ook al rondgemaild voor schuimrubber...
Wish me luck en ik zal uiteraard foto's maken!

Het erge is dat die evolution pro contact me ook aan het roepen was en een bruine cheyenne drytex ook bij mij wilde komen :') Help!

Gaaaaaaaf, ben onwijs benieuwd!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:54

Wie weet waar je in Nederland HAF westernpads nog kan kopen/bestellen? Aangezien Just Western niet meer bestaat.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 00:02

Lous schreef:
Wie weet waar je in Nederland HAF westernpads nog kan kopen/bestellen? Aangezien Just Western niet meer bestaat.

Als het goed is bij Country Mill in Nijkerk - gewoon even bellen of mailen en vragen. Dat was de importeur van HAF in Nederland....

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 00:03

jokari schreef:
ik heb er helaas een met ingebouwde spekvetjes ja, maar madame stelt nog steeds haar eisen. :D Dus dat wordt een boomloos dekje, als ik ga testen. Iberica-dekje kan daar in eerste instantie wel voor dienen.

Bij de testzadels zit ook een bijpassend dekje - maar als je liever een schaap hebt, is die van Christ ook prima uiteraard

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 00:08

Arthurs Westernstore heeft er vaak ook heel veel liggen. In ieder geval wel bij de XXL Christmas sale. ;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 00:18

jokari schreef:

Het testen van een Ghost zadel is inclusief pad. Uiteraard kun je daar zelf mee wisselen en kijken wat het prettigst is voor je paard.
het is al mogelijk om een testzadel aan te vragen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 00:27

Marcella schreef:
Arthurs Westernstore heeft er vaak ook heel veel liggen. In ieder geval wel bij de XXL Christmas sale. ;)

Had je het tegen mij? :o

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 08:17

Ja, geloof dat ze daar wel eens HAF western pads hebben Lous.

Whoehoe, ik heb een roze pad gekocht :D

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 10:17

@draaakje: die roze die op de bokt markt staat (samen met de paarse en blauwe)? Ik ben nl. heel benieuwd hoe die zijn, dacht al dat iemand hier zich daar wel aan zou gaan wagen.........

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:05

Lous schreef:
Marcella schreef:

Had je het tegen mij? :o

Ja voor de haf pads. ;) :j

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:10

Okee dan had ik het goed begrepen ;). Wil elk jaar naar de Sale van Arthur's,maar niemand die mee wil.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:11

Ik heb net een western HAF pad besteld bij een Duits bedrijf. Eens kijken hoe dat gaat.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:14

Ik ga gewoon alleen dan kan ik zelf beslissen wanneer ik naar huis wil. :+ ;)

Ze hadden de afgelopen keer echt hele stapels liggen van de haf pads met de Christmas XXL sale. :j