[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:41

Bliksem schreef:
Buitenzinnig schreef:
Jawel, dat is een gratis oplossing voor klanten waarbij het singelsysteem schade aan de beugelriemen of onderkant zweetblad aanbrengt.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Mijn beugelriemen zitten inderdaad regelmatig na een lange rit net vast daaronder. Biothane is heel sterk, maar je begint wel wat schade te zien. Is het van vilt of..?

Nee deze zijn van lorica; kunstleer

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 08:00

Wat staat die Barrydale mooi op je paard ENGEL! Ik vind dit normaal geen mooi zadel, maar dit plaatje klopt gewoon!

Buitenzinnig schreef:
Jawel, dat is een gratis oplossing voor klanten waarbij het singelsysteem schade aan de beugelriemen of onderkant zweetblad aanbrengt.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Oh dat ziet er niet verkeerd uit. Ik zal morgen eens goed kijken wat er nou precies in mijn zweetblad krast/graaft.

Beugelriemen kan ik inderdaad sowieso wel eens omdraaien. Heb als het goed is nog ergens van die hoesjes, als mijn vriend die niet 'opgeruimd' heeft :')

Mijn bijrijder ging van het weekend met zadel en al ernaast. Was vergeten aan te singelen := schrok er wel van want de week ervoor had ik nog echt bijna naast mijn paard gelegen en was het zadel echt gewoon geen centimeter verschoven, mijn bijrijder reed alleen maar een volte. Maar goed, die 2 gaten maken best verschil kennelijk!

Ik heb gisteren een half pad besteld, ben heel benieuwd hoe die gaat bevallen! Ik vroeg me alleen wel wat af: ik heb gelezen dat de half pad onder het dekje moet, wat ik op zich prima vind hoor. Maar dat zou voor ruggengraatvrijheid zorgen, dat heeft mijn Ghost met kussens toch zelf ook al? Ik zie dan niet perse het verschil tussen bovenop of onder het dekje. Kan iemand dit verhelderen? :)

Zinzi_jewel

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 08:44

Ik denk dat t vooral belangrijk is dat je je dekje correct eronder legt . En niet strak op de rug .
Ik ga ook met half pad proberen maar wel dekje onderop
Maar ik wil dit omdat ik graag een ander kleurtje dekje wil maar zeker niet op de laatste plaats omdat een dekje makkelijker uit te wassen is als een complete pad
Ik houdt van schoon

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:18

Ik wil inderdaad ook graag mijn dekjes wat vaker wassen. Heb nu een Kifra square pad, het bont blijft met regelmatig kammen super netjes en schoon, maar het dekje... Die moet onderhand gewoon echt de was in.

Ik baal wel een beetje van de kwaliteit overigens. Ik heb wat losse 'draadjes' hangen nu al en het dekje ligt niet helemaal mooi, het is net of het een beetje opkrult zeg maar. Had beter een zadelvormige kunnen nemen volgens mij.

Vena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:44

Weet iemand of de barefoot just adjust zitting op een cheyenne maat 0 zou passen?
Of is de barrydale maat 0 de enige optie voor een klein zadel met wrongen?

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:45

Hoi, hoe vinden jullie deze cheyenne passen? Ik zal vanmiddag nog even een betere foto maken.Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:51

Fortitude schreef:
Ik wil inderdaad ook graag mijn dekjes wat vaker wassen. Heb nu een Kifra square pad, het bont blijft met regelmatig kammen super netjes en schoon, maar het dekje... Die moet onderhand gewoon echt de was in.

Ik baal wel een beetje van de kwaliteit overigens. Ik heb wat losse 'draadjes' hangen nu al en het dekje ligt niet helemaal mooi, het is net of het een beetje opkrult zeg maar. Had beter een zadelvormige kunnen nemen volgens mij.

Dat had ik ook met die van mij. Wordt nu niet meer gebruikt, heb de BF omgeruild voor een BM. Barefoot moet nog de verkoop in, dan gaan alle pads die erbij horen (2x Grandeur en 1x Kifra) ook weg.

Fair, er valt weinig te zeggen op basis van deze foto :)

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:55

Oke, dan zal ik vanmiddag een betere maken. Van de zijkant en vierkant staan is het handigst?

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:26

Fortitude schreef:
Wat staat die Barrydale mooi op je paard ENGEL! Ik vind dit normaal geen mooi zadel, maar dit plaatje klopt gewoon!

Eerste keer dat mijn pony van 1,43m een paard genoemd word, haha

Ben er ook super blij mee *D

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:53

Iets waar ik nieuwsgierig naar ben na het doorlezen van bijna het hele topic... Ik zie regelmatig voorbij komen dat mensen hier met biothane beugelriemen rijden. Ben me aan het oriënteren op mijn mogelijkheden straks. Mijn huidige T-webbers kan ik helaas niet meer gebruiken gezien de gesloten ophanging.

Vanuit de Endurance weet ik dat er meerdere mensen zijn geweest met knappende beugelriemen van biothane. Soms door uitscheurende gaten en soms door "materiaalmoeheid". De laatste keer dat ik het heb gehoord is al wel weer een tijdje terug aangezien ik niet meer heel actief bij de Endurance wereld betrokken ben.

Heeft hier daar nooit iemand last van gehad? (Misschien worden ze tegenwoordig sterker gemaakt?).

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:29

Kunnen jullie op deze foto's zien hoe jullie het zadel vinden liggen?

Afbeelding

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:31

Ligt wel aardig volgens mij? Maar weet je zeker dat het een Barefoot is? :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:36

Ziet er goed uit :)

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:38

Oke! Fijn om te horen.

Nee ik weet het niet zeker :o Maar dat is de enige die er op lijkt. Ik kan hem ook nergens op internet vinden en ik heb eerder in deze groep gevraagd of iemand wist wat voor zadel het wel is, maar daar had ik geen reactie op. Ik denk dat het een oudere versie van de barefoot Cheyenne is.

Hij lijkt ook heel erg op het boomloze zadel van Pfiff, maar mijn zitvlak is net anders. Ik weet wel dat er eerst westernbeugels aanzaten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:47

Ik denk het namelijk niet, gezien het golvende stiksel op de zweetbladen en de aparte vorm "armpjes" van de zitting langs de pommel :)

Het model komt me wel bekend voor maar ik kan er niet op komen... :=

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:05

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 12-02-22 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:07

Ah ja die zal het zijn! Ik ben al van alles langs gegaan maar die was me even ontglipt, goed gevonden +:)+

Ik wist dat ik hem eerder gezien had :D

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:47

Ghost staat niet op equitana, ik herhaal: geen ghost op equitana.

Wel barefoot en allemaal andere toffe dingen :)) ben gisteren geweest! Echt tof!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:06

Afbeelding
Afbeelding

Weet iemand wat ik op mp voor deze london maat 1 kan vragen is uit 2013.
Zeer netjes en nog niet echt ingereden.. .( Gewoon een vraag! Verkoop hem hier dus niet.. voor mijn bericht weer wordt verwijderd)

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:12

MarliesR schreef:
Iets waar ik nieuwsgierig naar ben na het doorlezen van bijna het hele topic... Ik zie regelmatig voorbij komen dat mensen hier met biothane beugelriemen rijden. Ben me aan het oriënteren op mijn mogelijkheden straks. Mijn huidige T-webbers kan ik helaas niet meer gebruiken gezien de gesloten ophanging.

Vanuit de Endurance weet ik dat er meerdere mensen zijn geweest met knappende beugelriemen van biothane. Soms door uitscheurende gaten en soms door "materiaalmoeheid". De laatste keer dat ik het heb gehoord is al wel weer een tijdje terug aangezien ik niet meer heel actief bij de Endurance wereld betrokken ben.

Heeft hier daar nooit iemand last van gehad? (Misschien worden ze tegenwoordig sterker gemaakt?).

Ik heb dit ook wel eens gehoord maar nooit meegemaakt. Mijn grootste overweging om geen biothane te nemen is omdat biothane hard is en een beetje antislipt op leer. Wanneer het schuurt wint de biothane het over het leer. Bij mij zag je dat best wel terug op mijn laarzen. Ik heb nu al een jaar of 8 de zelfde zachtlederen beugelriemen van marengo. Niet goedkoop maar nog altijd in perfecte staat. (Alleen nu beschadigd het biothane van de ghost dan weer de beugelriemen :') Dat zou wel een argument zijn om wel biothane beugelriemen te nemen.)

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:28

Ik ben trouwens al een tijdje benieuwd of iemand ervaring heeft met de (semi boomloze) spaanse zadels van Deuber en partner? (http://www.deuber.de )

Ik heb wel eens wat gelezen over de goedkopere uitvoeringen van hen, de (spaanse zadels v. ) Startrekk, en dat was niet altijd even positief. Je zag ze een tijd ook veel tweedehands. Maar ik zie eigenlijk vrij weinig op bokt langskomen over zowel Deubers normale spaanse zadels als de Startrekks. En dat terwijl er toch best wat verkooppunten en klassieke ruiters in NL zijn.

Iemand?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 20:29

Over het algemeen is D&P een goed merk en ik zie de StarTrek niet als een goedkopere uitvoering. De spaanse variant ken ik niet alleen de westernsoort en dat is zeker geen slechte kwaliteit.

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 20:39

DubbelDun schreef:
Over het algemeen is D&P een goed merk en ik zie de StarTrek niet als een goedkopere uitvoering. De spaanse variant ken ik niet alleen de westernsoort en dat is zeker geen slechte kwaliteit.

Over de western en normale modellen lees ik altijd hele goede verhalen. Ik ken een aantal mensen die de espaniola hebben gehad maar dat schoof vaak, of men vond de zitting niet fijn. Te recht of/en te breed zitten. Geen mooie gevormde kussens.
De Deuber barock hebben gewoon een veel mooiere kussen en zitting opbouw vergeleken de startrekk espaniola. Dat is echt een pannekoek vergeleken de Deubers barock. Daar betaal je ook voor natuurlijk. (espaniola rond de 1200, de barocks vanaf 2100 tot meer dan 3000 )

(Ik heb er helaas nooit in gezeten. Maar ik heb nu een Ghost en dat is natuurlijk ook gewoon een veredelde pannekoek vergeleken die prachtige zadels van D&P barock. :o )

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 20:45

Secritlin: kunt kijken wat de richtprijzen ziin op de bokt markt en op marktplaats?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 20:45

Ik vind de boomloze modellen van Startrek allemaal wat breed ogen qua zitting. Of het ook echt breed zit is natuurlijk ook met het paard te maken waar het op ligt.
En het prijsverschil zal ergens op gebaseerd zijn :)
Bijv. een Hilason (BM-model) is 1/3-1/4 van wat een originele kost en dat verschil is te zien, maar voor dat geld zijn het nog geen slechte zadels. Wél merk je verschil in minder goed passen en ruiters die in een BM toch echt beter zitten.