Ervaringen met LeMieux?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
996981
Berichten: 9937
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 18:35

Dekje vandaag binnen gekregen, heeft het een grijze rand i.p.v. een zwarte -O-
Weet niet of ik hem nu nog wel wil...

pantarhei

Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 23:00

Peelie schreef:
Figo88 schreef:
Heeft iemand ervaring met deze website? Ze zijn daar wel erg goedkoop.. :=

https://www.xsscsonline.com/lemieux-prosport-suede-dressage-square-saddlepad-p-313762.htm

Als ik iets in mn winkelmandje probeer te stoppen dan blijft mijn mandje leeg. Dat vind ik vaak al twijfelachtig.

Anders reviews googlen?


Kan geen enkele review vinden van ze en ook geen enkel contactmogelijkheid of adres, erg vaag. Heb jij een account aangemaakt peelde?

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 00:21

Ik kocht normaal voor mijn springzadel altijd veelzijdigheidsdekjes.

Is de lemieux luxury prosport veelzijdigheid ook geschikt voor onder een springzadel?

Capriootje

Berichten: 6793
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 00:34

Snorlex schreef:
Ik kocht normaal voor mijn springzadel altijd veelzijdigheidsdekjes.

Is de lemieux luxury prosport veelzijdigheid ook geschikt voor onder een springzadel?


Voor springzadel zou ik gaan voor de Cc dus de close contact. Die liggen echt heel erg mooi :j

debravanesch

Berichten: 889
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 08:26

Ik heb me gisteren de Pro Ice boots van Lemieux aangeschaft (verwacht het pakketje vandaag). Door een oude blessure is het belangrijk dat mijn paard zijn kogel na het werk gekoeld wordt en in deze lijkt de kogel goed mee in te zitten in vergelijking met de ice vibe packs bijvoorbeeld.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:30

Die site ziet er echt niet betrouwbaar uit als je het mij vraagt. Maar als je er 30/35 euro aan durft te wagen, kan je het proberen.


De ice boots lijken mij ook fijn voor het koelen, heb er geen ervaring mee. Maar mocht ik ooit zoiets nodig hebben, dan zou ik ook gaan voor zoiets.

Nouvel

Berichten: 28585
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:48

Heeft iemand hier ervaring met de dekjes met de bont op de rug?
Blijven die mooi en zijn ze goed te wassen?
En misschien tips waar ze niet zo duur zijn...

Capriootje

Berichten: 6793
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 10:24

Nouvel schreef:
Heeft iemand hier ervaring met de dekjes met de bont op de rug?
Blijven die mooi en zijn ze goed te wassen?
En misschien tips waar ze niet zo duur zijn...


Ik heb de merino wol wash en na het wassen even uitborstelen met zo’n klittenband borsteltje en dan zijn ze weer als nieuw :j al het bont ook van losse bontje en mattes singel etc.

Peelie

Berichten: 13439
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 10:49

pantarhei schreef:
Peelie schreef:
Als ik iets in mn winkelmandje probeer te stoppen dan blijft mijn mandje leeg. Dat vind ik vaak al twijfelachtig.

Anders reviews googlen?


Kan geen enkele review vinden van ze en ook geen enkel contactmogelijkheid of adres, erg vaag. Heb jij een account aangemaakt peelde?

Nee. Omdat ik het niet vertrouw. Ze hebben ook veel meer producten die ook niet paard gerelateerd zijn. Het voelt een beetje als een verkapte aliexpress.

pantarhei

Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 11:21

Nouvel, ja ik rij ermee en borstel ze na rijden en als ze weer droog zijn uit met harde borstel, dan gaat vuil en zweet er weer uit. Was maar eens in de twee maanden of zo. Dan natmaken, insmeren bont met haarconditioner mens en dan gewoon in de wasmachine op fijnwas programma met vloeibare zeep die ik ook voor de gewone was gebruik. Laten drogen en dan met je handen of grove haarborstel doorkammen en als nieuw

blokfluit
Berichten: 87
Geregistreerd: 11-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 12:25

Heeft er al iemand ervaring met die goedkope website?

Drico

Berichten: 4495
Geregistreerd: 14-06-08

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 12:35

Ik denk dat niemand het aandurft om daar te bestellen. Zoals men vaak zegt: te mooi om waar te zijn :Y)

SteffiiY

Berichten: 22551
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 12:42

Ik heb even wat gegegens nagetrokken van de website, maar is inderdaad niet betrouwbaar. Word ook vanuit een land aan de andere kant van de wereld beheert. ;)

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 13:50

debravanesch schreef:
Ik heb me gisteren de Pro Ice boots van Lemieux aangeschaft (verwacht het pakketje vandaag). Door een oude blessure is het belangrijk dat mijn paard zijn kogel na het werk gekoeld wordt en in deze lijkt de kogel goed mee in te zitten in vergelijking met de ice vibe packs bijvoorbeeld.

Hebben jullie hier ervaring mee?


Die zijn een stuk goedkoper dan de ice vibe boots!
Zat ik laatst nara te kijken maar zijn hele wisselende ervaring mee. Dus voor dat prijskaartje durf ik ‘t niet aan haha.

Die van Lemieux kende ik niet.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 16:41

Romanoff schreef:
debravanesch schreef:
Ik heb me gisteren de Pro Ice boots van Lemieux aangeschaft (verwacht het pakketje vandaag). Door een oude blessure is het belangrijk dat mijn paard zijn kogel na het werk gekoeld wordt en in deze lijkt de kogel goed mee in te zitten in vergelijking met de ice vibe packs bijvoorbeeld.

Hebben jullie hier ervaring mee?


Die zijn een stuk goedkoper dan de ice vibe boots!
Zat ik laatst nara te kijken maar zijn hele wisselende ervaring mee. Dus voor dat prijskaartje durf ik ‘t niet aan haha.

Die van Lemieux kende ik niet.


Ik heb deze boots wel, alleen nog niet gebruikt. Kan evt van t weekend wel eens kijken hoe het werkt en je een foto sturen?

LisaaSophie

Berichten: 623
Geregistreerd: 17-02-13
Woonplaats: Naaldwijk(westland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 17:17

Romanoff schreef:
debravanesch schreef:
Ik heb me gisteren de Pro Ice boots van Lemieux aangeschaft (verwacht het pakketje vandaag). Door een oude blessure is het belangrijk dat mijn paard zijn kogel na het werk gekoeld wordt en in deze lijkt de kogel goed mee in te zitten in vergelijking met de ice vibe packs bijvoorbeeld.

Hebben jullie hier ervaring mee?


Die zijn een stuk goedkoper dan de ice vibe boots!
Zat ik laatst nara te kijken maar zijn hele wisselende ervaring mee. Dus voor dat prijskaartje durf ik ‘t niet aan haha.

Die van Lemieux kende ik niet.



Ik heb ze en helaas al veel moeten gebruiken.
Ze zitten super mooi en blijven goed zitten.

Handig netje waarin de icepack kan en ook van dat zilvere folie wat de kou binnen houd. Toevallig een keer zon icevibe om 1 gehad en om de ander de lemieux (een was is vergeten in te vriezen dus van iemand voor andere been geleend). Beide benen waren even koud.

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 18:00

Maar de Ice vibe boots zit een trilstripje bij in, die moet je altijd in combi gebruiken, zegt iig die mevr op het filmpje :P
Dan koel je het been maar zorg je wel dat de doorbloeding beter is.

Die van LeMieux is dus echt alleen voor koelen bij zwelling / blessures.
Want pezen laten afkoelen alleen daar vertraag je de doorbloeding weer mee.

En dan heb je er ook 4 nodig, want waarom zou je achterbenen niet behandelen? :P

pantarhei

Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 22:04

Koelen is achterhaald volgens nieuwe inzichten, stagneert de doorbloeding en vooral ook de werking van de lymfebanen. Heet worden heeft een natuurlijke helende functie

Nouvel

Berichten: 28585
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 22:37

pantarhei schreef:
Nouvel, ja ik rij ermee en borstel ze na rijden en als ze weer droog zijn uit met harde borstel, dan gaat vuil en zweet er weer uit. Was maar eens in de twee maanden of zo. Dan natmaken, insmeren bont met haarconditioner mens en dan gewoon in de wasmachine op fijnwas programma met vloeibare zeep die ik ook voor de gewone was gebruik. Laten drogen en dan met je handen of grove haarborstel doorkammen en als nieuw


Dank je!
Ik ga er eentje proberen!

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 23:07

pantarhei schreef:
Koelen is achterhaald volgens nieuwe inzichten, stagneert de doorbloeding en vooral ook de werking van de lymfebanen. Heet worden heeft een natuurlijke helende functie


Ja en toch komt het koelen ook weer om de hoek. Alle sporters met ijsbaden en koude therapie.

Voor warming up is sowieso warmte beter.
Maar na de training is koelen prima, maar niet langer dan 10min. Onderzoeken laten zien dat de benen behoorlijk in temp kunnen oplopen.

Uitstappen met deken is ook helemaal niet goed voor paarden, die moeten eerst even uitdampen om de warmte kwijt te kunnen..

pantarhei

Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 23:32

In de humane sport wordt nog vrijwel niets met lymfe gedaan, in de paarden wel. Eens met dekens, paard heeft zeer groot spierpakket aan de buitenkant lijf en in verhouding weinig huid dus idd beter zonder deken uitstappen. Gebruik hem na lezing sportarts endrancepaarden nooit meer een deken bij het rijden, ook niet bij vorst

Seventeen
Berichten: 1204
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 00:25

De meest gemaakte fout met benen icen en koelen is de duur. Koelelementen, zoals ijs als koud water, mogen er maximaal 20 minuten omzitten. Dan doet het ook werkelijk waar iets voor de benen. Als je langer dan 20 minuten koelt, gebeurt juist het tegenovergestelde, dan worden de pezen warmer.

Ik heb zelf nog geen ervaring met de Lemieux boots, wel al getwijfeld om ze op te halen omdat ik een 2e set nodig heb. Ik heb nu de ice-vibes, die mij goed bevallen, maar heb als 2e paar niet perse een coolboot met trilfunctie nodig.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 00:34

Capriootje schreef:
Snorlex schreef:
Ik kocht normaal voor mijn springzadel altijd veelzijdigheidsdekjes.

Is de lemieux luxury prosport veelzijdigheid ook geschikt voor onder een springzadel?


Voor springzadel zou ik gaan voor de Cc dus de close contact. Die liggen echt heel erg mooi :j


Besteld :))

Figo88

Berichten: 2647
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 08:28

SteffiiY schreef:
Ik heb even wat gegegens nagetrokken van de website, maar is inderdaad niet betrouwbaar. Word ook vanuit een land aan de andere kant van de wereld beheert. ;)


Ik was inderdaad ook al bang dat er iets niet goed zou zijn met die website. En ook ik kreeg de producten niet in mijn winkelwagen. Hierop heb ik ze gemaild met de vraag of ze weten wat het probleem is, maar ik was vooral benieuwd naar hoe en of ze überhaupt zouden reageren. Dit was meer dan een week geleden en ik heb nog steeds niks gehoord.
Ik wacht het verder ook niet meer af, jullie reacties bevestigen mijn gevoel en zeker ook de reactie van SteffiiY zegt genoeg.
Jammer, maar inderdaad een gevalletje van te mooi om waar te zijn :')

debravanesch

Berichten: 889
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 09:14

Romanoff schreef:
Maar de Ice vibe boots zit een trilstripje bij in, die moet je altijd in combi gebruiken, zegt iig die mevr op het filmpje :P
Dan koel je het been maar zorg je wel dat de doorbloeding beter is.

Die van LeMieux is dus echt alleen voor koelen bij zwelling / blessures.
Want pezen laten afkoelen alleen daar vertraag je de doorbloeding weer mee.

En dan heb je er ook 4 nodig, want waarom zou je achterbenen niet behandelen? :P


Klopt, daarom dat de ice vibe boots ook zo verschrikkelijk duur zijn, maar je kan ook enkel de ice packs bestellen, maar leken mij onhandig