Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Priscilla_90

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:29

Ik heb ook nog mijn oude AB zadel hier liggen wat nu mijn leenzadel is. Inmiddels heb ik mijn huidige zadel weer terug maar door blessure van paard nog niet mogelijkheid gehad om arno te laten komen & gelijk mijn oude zadel = leenzadel mee te nemen.

17.5 inch
Zwart sb model met laklederen lepel.
Dit zadel krijgt arno dus nog binnen.

Amikaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:18

Priscilla_90 schreef:
Ik heb ook nog mijn oude AB zadel hier liggen wat nu mijn leenzadel is. Inmiddels heb ik mijn huidige zadel weer terug maar door blessure van paard nog niet mogelijkheid gehad om arno te laten komen & gelijk mijn oude zadel = leenzadel mee te nemen.

17.5 inch
Zwart sb model met laklederen lepel.
Dit zadel krijgt arno dus nog binnen.

Welke boommaat is dat Priscilla en wanneer lever je die in?

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:21

boommaat weet ik eigenlijk niet.

Planning lig nu in juni kwa inleveren ( ivm blessure paard met het nakijken etc van me andere goede zadel ) weet niet of die een keer in de buurt is of bv een keer op te halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 20:36

Amikaa schreef:
Especial schreef:
Mijn AB is eventueel te koop.
Type SB, extra zachte zit en dikke wrongen.
17,5 inch en boommaat wide maar dit kan Arno aanpassen naar een smallere boom.
Zadel is 6 maanden gebruikt en in heel goede staat.

Misschien hier iemand die interesse heeft? :)

Ja ik dus! Woon je ver van's-hertogenbosch?

Daar zit ik ver vanaf maar dat kan altijd geregeld worden. In welke prijsklasse zoek je?

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 13:34

Arno was pas gelden bij een stalgenootje en gevraagd of hij eens naar mijn zadel en paard kon kijken.
Het werd een uitdaging zei hij dus van alles genoteerd en mijn gegevens opgeschreven.
Hij zou thuis kijken wat hij had liggen en of hij iets voor elkaar kon krijgen.
Nooit meer iets van gehoord... Komt dit vaker voor?
Anders ga ik maar eens bellen ;-)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 15:49

Gisteren is hij bij mij geweest. Geconstateerd dat het zadel te groot is en ook te groot voor mij is.
Hij gaat dus aankomende week met verschillende onderdelen iets 'in elkaar knutselen' en dan stuurt hij mij deze week dat zadel direct op. Deze kan ik dan een paar weken proberen om te kijken of dat was is.
Vond ik heel netjes van hem. :)

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:46

Ik heb een paar jaar een SB gehad die super lag op mijn tinker. Ik heb de tinker verkocht, met zadel.
Nu heb ik een IJslander en wil als hij straks spier technisch gezien wat meer ontwikkeld is, weer een AB zadel.

Zijn hier mensen die een IJslander zadel van AB hebben?

Amikaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:24

Heeft er iemand een brandt zadel met kortere onderkussens dan de standaard keilkussens?
Ik vraag me af of dit mogelijk is, de standaard kussens zijn te lang voor mijn paard

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:33

Ik ken wel iemand die een maat kleinere kussens heeft dan de zitting zeg maar. Dus 17 inch kussens en 17,5 inch zitting.

Ik ga nu de 3e week in met mijn nieuwe zadel en ben er nog steeds heel blij mee. Staakgedrag is echt over :-) Paard gaat steeds beter en fijner lopen! Merk wel dat de wol echt nog behoorlijk inzakt. Arno had hem van voren wat hoger gehouden waardoor het zadel iets achterover lag. Maar dat blijkt nu een goede beslissing geweest te zijn want hij is echt een eind gezakt al...

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:25

Ik heb 12 mei een afspraak staan! Alleen komt hij 's avonds en ben bang dat de knutten heel erg zijn. Dus misschien toch nog verplaatsen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:30

Bij mij komt hij 30 april langs voor de jaarlijkse check up. Nog steeds heel blij met mijn zadel :)

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:40

Ik heb een 17,5 inch zitting en 17 inch kussens, je ziet er niks van

Amikaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:51

Barb schreef:
Ik heb een 17,5 inch zitting en 17 inch kussens, je ziet er niks van

Mooi dat dat bestaat! Ik ga morgen naar een 17,5 inch kijken en ik heb gevraagd of die mevrouw even op wilde meten,, zij kwam op 46-47 cm uit ( lengte die contact maakt met de rug)
Ik heb namelijk een 17,5 inch zitting nodig maar het standaard 17,5 kussen is te lang voor mijn paard.

Zou jij die lengte van jouw 17 inch kussens voor mij op kunnen meten Barb? Dan weet ik of er een 17 inch kussen onder zit.
En misschien ook iemand die een 17, 5 inch onderkussen op kan meten?
Alvast ontzettend bedankt voor de moeite!

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 21:55

Als je me vertelt hoe ik exact moet meten, wil ik dat morgen wel voor je doen. Ik heb namelijk de indruk dat dit zadel korter is dan mijn KN maat 45

Ik heb overigens diverse zadels van AB uitgeprobeerd, waaronder een type met hele dunne korte kussens. Volgens mij zijn er dus ook nog verschillende type kussens mogelijk, los van de inch-maat. Maar dat zou je even na moeten vragen.

Amikaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:11

Charmaine schreef:
Als je me vertelt hoe ik exact moet meten, wil ik dat morgen wel voor je doen. Ik heb namelijk de indruk dat dit zadel korter is dan mijn KN maat 45

Graag meten aan onderzijde zadel direct naast holle ruimte voor de wervels. afstand die rechtstreek rust op de paardenrug van voorkant tot achterkant, ik zal ff een fotootje meesturen als voorbeeldje
Afbeelding

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:14

Duidelijk ;-) Ga ik morgen regelen voor je!

Amikaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:15

Charmaine schreef:
Duidelijk ;-) Ga ik morgen regelen voor je!

Thanks!!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:14

Iemand had hier laatst gezegd dat ze een afspraak had gemaakt voor tweede hands zadel passen, maar dat er werd gemaild dat Arno op dit moment geen 2e hands zadels meer had?
Die week was Arno bij mij om mijn huidige Hulsebos te controleren. Die was helaas te groot. Hij zou mij dus een aangepast zadel opsturen die ik paar weken kan proberen. Hem heb nu binnen en 't is wel een 2e handse.

Ben wel echt super blij met zijn service. Zadel was er binnen een week en op dit moment nog niks hoeven te betalen. Mag het zadel gewoon paar weken proberen om te kijken of het wat is.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:24

Amikaa, ik heb mijn 17,5 inch op de kussens gemeten, zoals in het voorbeeld. Kwam op 50 cm uit :o Daar schrok ik wel van....Maar wellicht komt dat ook omdat de kussens bij mij voor wat doorlopen, ivm zijn schoft? Mijn paard is niet extreem lang in de rug ofzo....

Amikaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:57

Charmaine schreef:
Amikaa, ik heb mijn 17,5 inch op de kussens gemeten, zoals in het voorbeeld. Kwam op 50 cm uit :o Daar schrok ik wel van....Maar wellicht komt dat ook omdat de kussens bij mij voor wat doorlopen, ivm zijn schoft? Mijn paard is niet extreem lang in de rug ofzo....

Bedankt voor de moeite!
Gisteren een 17,5 inch met 17,5 inch kussen geprobeerd, die is dus idd zo'n 4 centimeter te lang helaas.. dus maar kijken of ik nog een 17 inch MW boom kan vinden om te proberen.
Lastige zoektocht!

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:08

Ik ben ook een beetje aan het twijfelen met mijn AB zadel. Heb nu 17,5inch met m/w boom. Maar een 17 inch pas ik makkelijk in en is gelijk ook wat korter voor haar compacte rug. Ook een wijde boom zal denk ik wel beter passen. Maar afwachten wat Arno zegt in mei.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:53

Hier net gisteren een mail eruit gedaan voor een afspraak om een nieuw zadel te laten aanmeten :j

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:03

Morgen nog een weekje en dan krijg ik mijn zadel *\o/*

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:10

volg dit topic even, ben opzoek naar een arno brandt zadel voor mijn paard, maar wil graag 2e hands ivm prijs

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:14

Kan je eigenlijk pinnen bij afspraak of is het contant?