Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:22

Ja, 2 maten zelfs.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:29

En wat voegen de bitclips toe?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:35

Bitclips gebruik je om het bit nog stiller te laten liggen en nog wat meer hangend ipv op de lagen/tong. Ideaal dus voor paarden die erg gevoelig zijn op die plekken.

Ik gebruik ze niet omdat het te vast wordt voor mijn paard. Maar het verschilt echt per paard wat ze leuk vinden.

De bitclips maak je vast aan het ringetje van de neusriem en dan aan het bit.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:50

Ik heb ze er ook niet aan. Niet t gevoel dat het nodig is.

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 17:29

Ik heb afgelopen weekend een micklem mogen lenen van iemand waarmee ik op trainingsweekend was.
Ik merkte echt alleen maar voordelen voor mijn haflinger, hij liep zoveel fijner dan op een gewoon hoofdstel. Ik had toen wel de bitclips gebruikt. Dit vond ik zelf ook wel een fijn gevoel geven omdat het bit niet meer makkelijk door de mond getrokken kan worden & had daarnaast ook wel het idee dat mijn paard het wel fijn vond. Maar het verschil kan ik dus niet zoveel over zeggen nog omdat ik alleen nog maar met clips heb gereden.

Ik heb nu zelf ook een besteld en dan ga ik ook proberen of het met of zonder clips nog verschil maakt.
Ik heb zelf ook een haflinger, maar die heeft wel met alles maat full. We hebben de micklem ook gepast en daar kwam uit dat ik wel een standart horse moet hebben. Dat is hetzelfde als maat full wat ik hier in het topic heb begrepen.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 21:12

Ik heb de bitclips er ook niet aan, paard blokkeert daarop (het geheel wordt haar ws te stug denk ik). Hoe minder poespas om het hoofd hoe blijer ze ermee is :)

Sammie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 21:46

Ik zit erover te denken een rambo Micklim multi bridle te bestellen, maar ik zit een beetje met welke maat ik moet bestellen. Ik lees nogal wisselende verhalen over groot/klein uitvallen dus de twijfel is alleen maar meer geworden! Het is voor een paard van 1.55, van halsters heeft hij meestal full op een van de hogere gaatjes of cob op grootste gaatje. Hij heeft geen brede kaak en verder een best smal hoofd.
Het hoofdstel dat ik nu gebruik is cob. Iemand die mij misschien wat advies kan geven?

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 09:47

Sammie12, ik zou dan toch naar een full neigen. Mijn paard hangt ook tussen cob en full in, en haar full Micklem past prima. Een cob ging ook, maar zat slechter.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:36

Ik heb hier een tweedehandse full die ik ga ophalen. Normaal heeft een premiera in cob maat. Duimen dat ie past

lieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:17

Ik was van plan om de rambo micklem deluxe competition maat full in het bruin te kopen. Maar blijkbaar is hij op veel plaatsen uitverkocht en waarschijnlijk pas in September terug in voorraad.

Heeft iemand een idee waar het hoofdstel (online) wel te krijgen is met een maximum levertijd van ongeveer 2 weken?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:09

lieke_ schreef:
Ik was van plan om de rambo micklem deluxe competition maat full in het bruin te kopen. Maar blijkbaar is hij op veel plaatsen uitverkocht en waarschijnlijk pas in September terug in voorraad.

Heeft iemand een idee waar het hoofdstel (online) wel te krijgen is met een maximum levertijd van ongeveer 2 weken?

Heb je dochorse al benaderd? Hij staat online op meer dan een week maar een mailtje/belletje zal uitwijzen hoe of wat denk ik.

Equilotus via facebook, ook WOW dealer zou je ook nog kunnen benaderen.

lieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:15

Capriootje schreef:
lieke_ schreef:

Heb je dochorse al benaderd? Hij staat online op meer dan een week maar een mailtje/belletje zal uitwijzen hoe of wat denk ik.

Equilotus via facebook, ook WOW dealer zou je ook nog kunnen benaderen.

Bedankt, ik zal het eens navragen!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:03

Equilotus (is ook mijn instructrice) heb ik de mijne snel geleverd gekregen. Had eerst het hoofdstel ook kunnen testen bij hun. Zeer tevreden :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:09

Ja fijne service heeft ze inderdaad :)

lieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:33

De hoofdstellen zijn inderdaad nog leverbaar bij Equilotus! Dus ga daar bestellen. Bedankt voor de tip!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:55

Graag gedaan! :) Wel fotootje posten hé *D

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:53

Super, ben blij voor je :D

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 20:20

Ik heb vandaag de multi gekocht, door dit topic ben ik erg enthousiast geraakt. Ik moet wel zeggen dat ik echt even moest wennen toen mijn paardje hem om had. Ik denk dat hij nog een gaatje lager moet. Ik zal morgen eens foto's maken.

Ik vind het leer wat breed, moet daar erg aan wennen. Ik ga wel het ringetje eraf halen :)

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 13:49

Ik heb de Rambo Micklem Competition besteld :D Als advies werd gegeven om bij twijfel voor de grotere maat te gaan, dus ik heb toch een maat full besteld voor mijn Haflinger. Ben benieuwd :)

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 10:04

Heeft iemand hem afgelopen tijd toevallig bij eppeljeck besteld ?

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 10:19

niet besteld maar wel in de winkel gekocht

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 10:51

Oké dus hij was daar gewoon op voorraad mooi!

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 10:54

ja ik was in Heemskerk! wel alleen de multi, niet de competition. Je kan ook even bellen van te voren of ze hem nog hebben :)

Mijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:52

Heeft iemand ook ervaring met gaatjes bijmaken? Is daar ruimte voor bij de kaakriem? Bij de neus en qua 'hoogte' zit hij goed (gepast van vriendin) enkel is de kaakriem net 1 of 2 gaatjes te klein..
Een grotere maat gaat te groot zijn, de andere punten zitten ergens bovenin bij de gaatjes of in het midden.

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:55

Iemand ervaring met Equine shopping/Equine shop?

Die adverteert met een nieuwe webshop op marktplaats met de Micklem voor €110. Maar volgensmij is dit te mooi om waar te zijn...
Ik heb al gemaild en ophalen is niet mogelijk, de website staan alleen 3 artikelen op en verder 0,0 gegevens. Dus geen adres, kvk nr, telefoonr... Alleen een Gmail adres.