[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 17:25

De D ring is 5 mm

DubbelFun

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 17:42

Dat is die aan mijn BM ook :)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:05

Bedankt! Dat is idd een mooie maat en dan was het gezichtsbedrog!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:03

het biothane trouwens, ik heb een oudere versie van de roma en op een stukje is het biothane wat aan het slijten, maar er zit nog een nylon kern in die nog totaal niet aangetast is. Dus kwa stevigheid heb ik geen schrik :P

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 22:09

Kwetal schreef:
Voor het graven in het zweetblad is tevens een (gratis) oplossing voorhanden...

Hier ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar :o

Ik draag mijn (Ghost) beugelriemen onder het zweetblad, die zijn ook al bezig om te graven zag ik :(

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 22:18

Gewoon een soort hoesje om dat deel waar de ringetjes aan zitten - door ons "SpongeBob" genoemd :+ (het lijkt een beetje op het broekje van SpongeBob)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 22:35

Kwetal schreef:
Gewoon een soort hoesje om dat deel waar de ringetjes aan zitten - door ons "SpongeBob" genoemd :+ (het lijkt een beetje op het broekje van SpongeBob)

ja! En ze doen hun werk fantastisch goed! Klant van mij heeft ze van vorige week en ze was er heel blij mee!
Spongebob _O- :')

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:30

mirijam schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Ooh ik heb wel bruine laarzen bij mijn zwarte zadel en hoofdstel enzo

Heb spijt van 1 ding dat ik een maat 2 zadel heb .
Maat 1 had me beter gepast
Maar verder dol gelukkig met Mn BF BD
Alleen nog alrijd opzoek naar iets voor de kindjes .
Misschien een ghost maar weer
De quilty
Of een met een zweetblad maat piccolo

Heb je toevallig een foto van hoe dat staat?

Heb ik zo geen foto van
Maar zal iemand vragen van de week een foto te maken
Ik heb alles zwart
Zwart paard , zwart zadel etc
Alleen laarzen bruin
De bruine Ariat rijd ik mee
Soms wil ik paard wel eens aankleden met bruine peeskapjes
En een hoofdstel is zwart maar heb wel bruine teugels
Maar an sich vindt ik bruine laarzen helemaal niet stom bij zwart tuig

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 00:20

Ik ben zelf in het bruin (laarzen, cap, jas) en paard gekleed in zwart/wit zadel. Blauw hoofdstel, blauwe rijbroek, wel weer bruine teugels en bruine beugels <<) . Nadat ik mijn zadel had besteld, vroeg ik me af, waarom ik nou eigenlijk een zwart zadel had besteld. Ik heb alles in t bruin. Gewoon nooit bij stil gestaan. Volgende keer maar weer.... Wel een zwart airbagvest. Compenseert weer iets.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 04:29

Ik heb een vraagje; ik heb een Barefoot Cheyenne gekocht naar ik vind de pads onder boomloze zadels altijd zo lelijk. Kan ik ook gewoon met mijn bontje (Mattes lamsvellen onderlegger) en dekje (Anky pad) onder mijn zadel rijden. Zo niet; waarom niet? Ik ben heel benieuwd!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 07:46

Dan zou ik je anky pad over het boomloze pad doen en die hele onderlegger weghalen. Of een halfpad aanschaffen als je de normale boomloze pad nog niet hebt aangeschaft.

De boomloze pads met de inlages moet je inderdaad wel hebben omdat deze zOrgen voor (extra/betere)drukverdeling en ruggengraat vrijheid. Maar opzich met een halfpad (dat is ook een pad met inlagen alleen dan kleiner) en een gewoon pad/dekjes kun je prima rijden.

Er zijn echter ook hele mooie boomloze pads op de markt. Kijk bijv eens naar de engel of kifra pads. Ik kan echt kwijlen bij t Zien van de kifra square pads :~

Edit: https://kifrahorse.nl/Boomloos#filter:3 ... 1f5cdd10b9

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 09:21

Fortitude schreef:
Kwetal schreef:
Voor het graven in het zweetblad is tevens een (gratis) oplossing voorhanden...

Hier ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar :o

Ik draag mijn (Ghost) beugelriemen onder het zweetblad, die zijn ook al bezig om te graven zag ik :(

Heb je de gespen van de beugelriemen boven of onder?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 09:23

mindful schreef:
Kwetal schreef:

ja! En ze doen hun werk fantastisch goed! Klant van mij heeft ze van vorige week en ze was er heel blij mee!
Spongebob _O- :')
spongebob kan heloen,maar niet tegen gravende beugelriemen. Sponge bob zit nl. Om het plaatje van de singelstoten. Als mensen hun beugelriemen onder het zweetblad gebruiken dan komen die over spongebob heen. Ik denk dat de gesp onderaan dragen al een stukje uitmaakt

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 09:43

Nog even mijn mooie Barrydale spammen hoor. Super fijn zadel waar je alle kanten mee op kan. Zowel voor dressuur werk als een lekker buitenritje

Afbeelding

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 10:03

Bz: ik kan spongebob niet vinden om ke site waar staat die?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 10:27

Die staat er niet op

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 10:30

Vandaar! Verkoop je die niet dan?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 10:34

Jawel, dat is een gratis oplossing voor klanten waarbij het singelsysteem schade aan de beugelriemen of onderkant zweetblad aanbrengt.
Afbeelding
Afbeelding

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 14:16

mooie tinker Engel!

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:36

Thanx Waaslander

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:56

_ENGEL_ schreef:
Nog even mijn mooie Barrydale spammen hoor. Super fijn zadel waar je alle kanten mee op kan. Zowel voor dressuur werk als een lekker buitenritje

[ [url=m/SMIRME.jpg]Afbeelding[/url] ]

staat prachtig!

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:57

Mijn cap en jas zijn ook (nog) bruin dus misschien laat ik het wel even hierbij.

Ben erg blij met mijn Lexington, maar helaas zaten er geen wrongen bij. Heeft iemand wrongen liggen voor de verkoop?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:23

hoefijzer schreef:
Ik heb een beetje een probleem met de singelstoten van mijn Ghost. Iemand hier bekend mee?
Deze winter heb ik niet heel veel gereden maar nu de bospaden weer beter zijn probeer ik drie keer per week een uurtje door het bos te scheuren. En dat gaat allemaal heel top: paard ziet er weer goed uit, zadel blijft goed liggen, zweet afdruk is mooi.
Maar het begon mij in eens op te vallen dat de gaten van mijn singelstoten erg uitgelubberd zijn. Ik heb het zadel pas een jaar en gemiddeld twee keer per week mee gereden. Ik singel niet extreem strak aan ofzo. Maar bij de voorste singelstoot zijn de drie gaten die ik ongeveer gebruik zodanig uitgelubberd dat de gesp er nog maar net in blijft hangen. Dat geeft dus dit beeld wanneer je terug komt van een ritje. En ook met de singel los blijft het er zo half in hangen, dit is niet onder druk. Het uiteinde van de stoot duwt zichzelf helemaal uit de passant van de singel. Je ziet het gaatje er onder hoe deze is uitgerekt. Dit is aan beide kanten van het zadel zo.
Nu ga ik er altijd vanuit dat dit niet los kan raken, maar momenteel begin ik me toch een beetje zorgen te maken wat er zou gebeuren als dit los schiet tijdens een galopje.
Of maak ik me zorgen om niks en ziet het er bij iedereen zo uit?
[ Afbeelding ]

En dan heb ik ook nog dat de voorste beugelriem haak (waar mijn beugelriem niet in zit) extreem uitsteekt en een flinke hinderlijke bobbel (en gat aan de achterzijde) in mijn zweetblad aan het maken is. Daar zal ik binnenkort een keer een foto van maken. De singelophanging is zich ook een behoorlijk gat aan het graven aan de binnenzijde. Het zijn beide echt dingen die ik wel herken: bij meer dan 10 jaar oude boomzadels. Maar ik heb de ghost pas en jaar..

Ik vind het pinnetje van jouw gesp er maar zo weinig doorsteken, je zou verwachten dat deze verder over het rollende deel van de gesp steekt en dan zal ie ook niet zo snel uit het gat komen.

Ik lees hier overigens mee, heb voor mijn klein compact Tinkertje al jaren een heel oud model Cheyenne, zonder VPS en met een pommel in een model waar de nieuwe pommels niet in passen.

Naast dit zadel heb ik een boomzadel (Massimo dressuur) welke mijn Tinker op het moment fijner vindt liggen dan de Cheyenne.

Ik heb gedacht aan andere inlages, maar iets zegt me dat ik wellicht eens voor een ander boomloos zadel moet kijken en neig zelf naar de Ghost.
Die heb ik jaren geleden ook gehad, maar kreeg deze niet fijn op z'n rug, maar achteraf wijt ik dit meer aan mijn onkunde dan aan het zadel.
Laatst bijgewerkt door LBLGypsyCobs op 19-03-17 22:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:26

Ondertussen zijn ds ghosts natuurlijk een stuk anders ook weer danneen paar jaar terug

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:34

Buitenzinnig schreef:
Jawel, dat is een gratis oplossing voor klanten waarbij het singelsysteem schade aan de beugelriemen of onderkant zweetblad aanbrengt.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Mijn beugelriemen zitten inderdaad regelmatig na een lange rit net vast daaronder. Biothane is heel sterk, maar je begint wel wat schade te zien. Is het van vilt of..?