Akke_sSpring schreef:Ja, ik heb mn Lex te koop gezet. Komende maandag stuur ik haar nog om er een nieuwe rits in te laten zetten en dan is het gewoon weer een heel net zadel.
Je vraagprijs is zeker netjes, maar kopers proberen het onderste uit de kan te halen. Ik heb op mijn nieuwe boomzadels ook altijd veel geld ingeleverd. Wat ik zo zie qua tweedehands Barefoots is dat de handel redelijk is en ik hoop mn Lex vlot kwijt te zijn. Het is een zadel met een wat diepere zit en ik hoop dat met name de dressuurruiter die het moeilijk vindt de overstap te maken, juist daardoor overtuigd wordt. We zullen het zien.
De pommels hebben een vlak oppervlak en als de maat goed past dan sluit het netjes aan. Daar komt dan een inlage en onderlegger onder dus in principe kan dat geen puntbelasting geven. Er zijn verschillende maten dus je kunt het doorgaans goed passend maken.
Hidalog testen....leuk!! Veel plezier!!
Hopelijk verkoop jij je zadel wel snel
Ik denk dat het inderdaad een voordeel is dat er van dat type niet vaak iets te koop staat. Van de isabell werth staat er altijd wel iets te koop.
@Thirzanaomi: dat zou 1 van de redenen zijn om niet zo'n zadel te kopen; voor buitenritten vind ik het mooie zadels maar voor wedstrijden, als je zelf helemaal in een wedstrijdoutfit zit en je paard strakke knotten heeft, vind ik het echt niet mooi.
Fijn dat je een goed bod hebt gekregen!
@kirsha: inderdaad, niet erg realistisch. Ik voelde me ook een beetje banketstaaf toen ik mijn barefoot london terug stuurde, maar hij beviel echt niet zo goed. Dat is juist het idee van zo'n testzadel, dat je er niet meteen aan vast zit.
Mijn paard heb ik vandaag voor het eerst sinds de fysio weer in de longeercirkel beweging gegeven. Ze begon meteen enthousiast te bokken, zo hoog heeft ze nog nooit gebokt
Ik kreeg meteen scheve ogen (want zo'n bokkend paard, dat is natuurlijk levensgevaarlijk! ) maar ik was zelf helemaal blij want dat betekent dat ze nu toch echt losser in haar rug is. Bokken deed ze voor de fysio amper, en dan zeker niet zo hoog
Ik hoop alleen wel echt dat ik met een eventueel semi boomloos zadel haar rug niet meteen weer vast rijd