Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:26

Dott, mijn tinker heeft een kale plek gekregen op haar neus , ook op de plaats waar het ringetje vastzit op de Multi. Ik rij bitloos en gebruik het hoofdstel ook als kaptoom tijdens het grondwerk.

Die bontjes van Dabo zien er goed uit! Niet zo zwaar en opvallend als de bontjes uit de handel. Effen op je site klikken, Dabo ;)

bernadetl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:28

lukka63 schreef:
welk merk teugel liefst met clip,past mooi bij de bruine micklem.

Ik heb ze van passier precies dezelfde kleur, ik heb ze alleen zonder clip

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:40

Ik gebruik bij mij merrie ook een bontje van Dabo. Mijn merrie had geen plekje op haar neus maar irriteerde zich wel wat aan het ringetje. Nu is dat helemaal over :)

Afbeelding

veersche

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:51

Ik geef divoza ook niet de schuld, zij doen hun best om de klant te helpen: goede klantenservice.

Het is alleen jammer dat het zo lang duurt....

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:37

Kan je dan niet beter je bestelling cancellen en het bij de Paardendrogist halen? Zijn allemaal direct leverbaar. Excuses als ik erover heen gelezen heb als je de korting oid gebruikt hebt. Heb alleen destijds ook mijn hoofdstel bij Divoza besteld, zelfde verhaal. Na 12 weken heb ik t alsnog gecancelled en het ergens anders weg gehaald.

http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... 782?v=True

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:42

Zijn er hier ook Micklem Multi gebruikers die eerst de oude versie hebben gehad en nu de nieuwe, de Micklem Multi II oftwel de Deluxe hebben? Ik heb voor alle paarden al jaren een Rambo Micklem Multibridle en twijfel om nu een Deluxe aan te schaffen. Zijn er meerdere voordelen? Is het leer mooier/beter oid?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:36

Ik ga vanavond weer eens met mijn gewone hoofdstel rijden, na ruim een halfjaar alleen micklems gebruikt te hebben, ben benieuwd of ik enig verschil merk.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 19:53

Wij hebben de II gekregen, omdat de oude versie die we eerst hadden ontvangen beschadigd was en ze geen oude modellen meer hadden. Ik heb ze dus vlak na elkaar gezien. De II voelde steviger, beter onderlegd en heeft een bredere neusriem. Verder was hij redelijk hetzelfde.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 09:33

Heb gisteren bruine micklem ontvangen erzitten 4 korte riempjes bij zijn deze voor bit ?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 09:42

Ja die zijn voor het bit. Er zitten 2 maten bij als het goed is :)

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 11:23

:o
Capriootje schreef:

dank :o

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 12:29

@sylva: ik heb inderdaad een kortingsactie gebruikt....

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:34

lukka63 schreef:
:o
Capriootje schreef:

dank :o

Haha ja, ik moest ook ff puzzelen. Neem aan dat je er ook een uitvouwkaart bij hebt ontvangen? Daar staan de mogelijkheden op uitgelegd en op het plaatje is goed te zien hoe het hoofdstel in elkaar zit. Voor bitloos heb ik ook een tijdje zitten staren :')

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 23:15

Jaime_ schreef:
Ik ga vanavond weer eens met mijn gewone hoofdstel rijden, na ruim een halfjaar alleen micklems gebruikt te hebben, ben benieuwd of ik enig verschil merk.

En, hoe is het rijden gegaan ?

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 13:29

Na een groot gedeelte van het topic door te hebben gelezen ben ik nog positiever gaan nadenken over het aanschaffen van een micklem hoofdstel (multi) . Graag zou ik hem 2de hands kopen maar ze zijn bijna niet te vinden. Nu zit ik over de maat te denken. Heb veel gelezen dat ze beetje klein vallen bij de kaak. Ik heb een haflinger met hoofdstel maat van cob maar vaak zijn de neusriemen aan de kleine kant en soms zelfs echt te klein. Iemand een idee welke maat ik nodig zou hebben?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 13:46

Dan zou ik Full nemen. Mijn kruizing tinker heeft ook cob hoofdstellen normaal, die dan allemaal eigk net aan passen. Heb van de micklem maat full en die zit hem perfect

Marein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 17:44

Mandje, ik zou ook een full nemen. Mijn tinker heeft voor haar halsters maat cob, maar na het lezen dat de micklem Multi nogal klein uitvalt, heb ik een full besteld en die past prima!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:19

Ik denk idd ook de standard horse mandje.. Past mijn haflinger perfect!

Ik zie trouwens dat je vlak bij woont, anders kom je n keer langs met je paardje om te passen.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 08:12

Hier ook full ipv altijd cob bij mijn paard met breed hoofd. Past super! Alleen de frontriem was iets te krap dus een ander erop gedaan.

Afbeelding

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 09:03

Mijn pony heeft altijd qua maat een grote pony / kleine cob en cob lijkt wat ruim te zitten (zie vorige pagina). Ik ga voor de zekerheid ook maar een maatje pony passen nu.

Maar als de neusriemen vaak aan de kleine kant zijn kun je denk het beste maat full proberen mandje.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:07

Mijn full Multi past niet op mijn 2 jarige die normaal cob halsters heeft, hij zit te ruim bij haar neusriem. Gelukkig is het hoofdstel voor haar moeder en daar past hij wel op neem ik aan.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 21:51

Hoi! Ik ben, onder andere door dit topic, enthousiast geworden over de Rambo Micklem. Nu denk ik erover om een hoofdstel aan te schaffen voor mijn Haflinger. Klopt het dat het verschil tussen de Multi en de Competition is dat de Multi een extra ring op de neusriem heeft en dus als kaptoom gebruikt kan worden en waar ook bitloos mee gereden kan worden, en dat de Competition van soepeler leer is gemaakt dan de Multi? In dat geval zou mijn voorkeur uitgaan naar de Competition.
En welke maat zouden jullie aanraden voor mijn Haflinger? Ik heb nu een hoofdstel met gecombineerde neusriem van Lemetex in maat cob. Die past perfect. Zit op alle gaatjes precies in het midden. Ook in de meeste halsters (m.u.v. Pagony) heeft hij maat cob. En zouden jullie het aanraden om ook bitclips te gebruiken? Hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:54

Westhof schreef:
Hoi! Ik ben, onder andere door dit topic, enthousiast geworden over de Rambo Micklem. Nu denk ik erover om een hoofdstel aan te schaffen voor mijn Haflinger. Klopt het dat het verschil tussen de Multi en de Competition is dat de Multi een extra ring op de neusriem heeft en dus als kaptoom gebruikt kan worden en waar ook bitloos mee gereden kan worden, en dat de Competition van soepeler leer is gemaakt dan de Multi? In dat geval zou mijn voorkeur uitgaan naar de Competition.
En welke maat zouden jullie aanraden voor mijn Haflinger? Ik heb nu een hoofdstel met gecombineerde neusriem van Lemetex in maat cob. Die past perfect. Zit op alle gaatjes precies in het midden. Ook in de meeste halsters (m.u.v. Pagony) heeft hij maat cob. En zouden jullie het aanraden om ook bitclips te gebruiken? Hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

Je klinkt een beetje als mij, ik werd ook enthausiast door onder andere dit topic, en heb er inmiddels een aangeschaft. De Competition. Ik heb de Multi ook even in handen gehad in een winkel later en toch heel blij dat ik de Competition heb gekocht. Vond het leer wat fijner en luxer ogen en voelen.
Mijn verzorgpaard heeft gewoon maat Full dus dat heb ik ook gekozen dus daarbij kan ik je niet heel erg helpen. Maar als je haflinger een beetje een breed groot hoofd heeft zou ik denk ik kiezen voor een Full.

Misschien is er iemand in de buurt met een Micklem waarvan je hem een keertje kan passen? :)

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:16

@ Westhof

Ik heb de nieuwste versie van de multibridle (omdat ik momenteel alleen maar bitloos rijd)... in maat cob voor mijn haf die van halster altijd full heeft voor zijn kaak breedte... en van hoofstellen full in het geval ze klein vallen en cob voor de hoofstellen die wat ruimer vallen

De vorige versie multibridle had ik in het full... die zat in principe prima... maar met de gaatjes zeg maar hoog . Ik moet zeggen het leer wordt snel soepel... en het rekt ook nog wat uit...

Vandaar dat ik van de nieuwe een cob heb genomen... en die past prima...

Ik heb in ITP een topic waar je het hoofstel goed op kunt zien.. hoe het zit...

[RIJ-ITP] Ons L1 debuut ennnn BB springen :-)

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:17

Bedankt voor jullie reacties :) Twijfel nog wel steeds aan de maat, omdat ik zoveel verschillende dingen lees. Zag dat ze bij Divoza nu ook korting geven op dit hoofdstel, dus moet wel snel beslissen... Krijg je er trouwens standaard riempjes voor het bit bij geleverd?