hoefijzer schreef:Ik heb een beetje een probleem met de singelstoten van mijn Ghost. Iemand hier bekend mee?
Deze winter heb ik niet heel veel gereden maar nu de bospaden weer beter zijn probeer ik drie keer per week een uurtje door het bos te scheuren. En dat gaat allemaal heel top: paard ziet er weer goed uit, zadel blijft goed liggen, zweet afdruk is mooi.
Maar het begon mij in eens op te vallen dat de gaten van mijn singelstoten erg uitgelubberd zijn. Ik heb het zadel pas een jaar en gemiddeld twee keer per week mee gereden. Ik singel niet extreem strak aan ofzo. Maar bij de voorste singelstoot zijn de drie gaten die ik ongeveer gebruik zodanig uitgelubberd dat de gesp er nog maar net in blijft hangen. Dat geeft dus dit beeld wanneer je terug komt van een ritje. En ook met de singel los blijft het er zo half in hangen, dit is niet onder druk. Het uiteinde van de stoot duwt zichzelf helemaal uit de passant van de singel. Je ziet het gaatje er onder hoe deze is uitgerekt. Dit is aan beide kanten van het zadel zo.
Nu ga ik er altijd vanuit dat dit niet los kan raken, maar momenteel begin ik me toch een beetje zorgen te maken wat er zou gebeuren als dit los schiet tijdens een galopje.
Of maak ik me zorgen om niks en ziet het er bij iedereen zo uit?
[ Afbeelding ]
En dan heb ik ook nog dat de voorste beugelriem haak (waar mijn beugelriem niet in zit) extreem uitsteekt en een flinke hinderlijke bobbel (en gat aan de achterzijde) in mijn zweetblad aan het maken is. Daar zal ik binnenkort een keer een foto van maken. De singelophanging is zich ook een behoorlijk gat aan het graven aan de binnenzijde. Het zijn beide echt dingen die ik wel herken: bij meer dan 10 jaar oude boomzadels. Maar ik heb de ghost pas en jaar..
Prijs/Kwaliteitverhouding? Ik wil niet banketstaaf doen maar die zadels zijn zo goedkoop, dat moet je ergens terugzien.