[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:14

Maar die was ook wel heel mooi <3

Ik heb mijn VPS-loze London overgenomen van een bekende, maar die heeft daarvoor toch wel een tijdje op MP en de BM gestaan volgens mij.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:16

London ligt op mijn pony ook beter dan de lexington deed. Voelde me in de london meteen een stuk vrijer. Echt heel fijn zadel. En ik kon van de london in een maat 1 terwijl ik een lexington maat 2 had. Heb van de week voor het eerst een echte buitenrit gemaakt met mijn london, wat een heerlijk zadel is het toch :D

Even een vraagje aan de kenners, ik reed van de week met iemand die een cheyenne had met een rits in de cantle, maar bij de koop van het zadel (was tweedehands) kreeg ze een boekje en daarin staat dat hij wel met vps is, is ze opgelicht of kan dit?

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:21

Kirsha schreef:
Maar die was ook wel heel mooi <3

Ik heb mijn VPS-loze London overgenomen van een bekende, maar die heeft daarvoor toch wel een tijdje op MP en de BM gestaan volgens mij.

D'r zijn natuurlijk ook veel london modellen in omloop 2e hands. Denk dat ik idd het voordeel had dat ie bruin was. :D

Zijn er ook mensen die wel eens springen hier? En met welk zadel?

Hinke kwam er nou iemand bij jou langs of komt er een testzadel van Hidalgo?

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:56

Sababber schreef:
Even een vraagje aan de kenners, ik reed van de week met iemand die een cheyenne had met een rits in de cantle, maar bij de koop van het zadel (was tweedehands) kreeg ze een boekje en daarin staat dat hij wel met vps is, is ze opgelicht of kan dit?

pmarena weet dat vast wel! :j En anders serienummer checken :)

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:01

Heb al even kennis gemaakt met het "voldoende steun" principe. De zon scheen in de binnenbak en dat gaf gevaarlijke lichtvlekken op de bakrand. Al briesend door de bak en vanuit een vlotte draf ineens stilstaan... zo handig :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:38

Bedankt voor het snelle antwoord trouwens :)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:42

Chimello, ik heb je ongelukje ook gevolgd, dus je mag hier ook wel foto's spammen van je kleine man hoor O:)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:43

Phillipa schreef:
De pommel in Hidalgo zadels zijn flexibel toch? Hoe zijn deze opgebouwd?

Er zit geen pommel in een Hidalgo. Althans, niet zoals in bijvoorbeeld een Barefoot. In de Milwaukee zit wel een vaste pommel.
De andere zadels van Hidalgo zijn opgebouwd uit leer. De voorkant is verstevigd met extra lagen leer. Dat is flexibel, maar toch stevig genoeg om niet in te klappen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:49

Dat is wel erg off-topic niet? Krijg ik weer op m'n kop van een mod :o

Moeder zit nu nieuwe foto's te uploaden van hem dus zal er zo een paar in het topic zelf zetten!

Ik ga denk ik toch maar (met grote tegenzin..) mijn billy cook verkopen en een tweedehans arizona zoeken. Duurt toch een eeuwigheid voor mijn zadel eens verkocht is. Ik vind de cheyenne echt leuk ook de kleur, maar wil toch wel graag m'n fork en dat gevoel van m'n westernzadel behouden. Eventueel haal ik me er nog een tweedehans cheyenne bij, die kosten niet zoveel. Helaas ben ik niet rijk genoeg meteen een nieuwe aan te schaffen.
Weet niet of ik een test zadel kan aanvragen als ik niet van plan ben nieuw te kopen dus dat gaat het niet worden. Heb echter nooit op een boomloos gezeten. Maar ik heb een vrij onafhankelijke zit, reed vroeger veel zonder zadel dus en lichtrijden doe ik sowieso amper als western ruiter. Alleen wel op de jonge paarden voor hun balans. Dus ik denk dat het zadel me wel heel erg zou bevallen maar zou toch wel graag eens proef willen rijden op eentje. Zijn er meer die er gewoon een gekocht hebben zonder ooit te proberen? :+

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:54

xDonja schreef:
Sababber schreef:

Ik kwam net ook een Nevada met rits in de cantle tegen waarbij stond dat hij VPS had :?

Chimello, dat kan zeker wel hoor. Lang niet iedereen die een testzadel aanvraagt koopt een nieuwe volgens mij :P Ik heb destijds de Cherokee getest en ben daarna niet gespamd of ik een nieuwe wilde kopen ofzo. Moet wel zeggen dat ik de Arizona ook maar op de gok heb gekocht :+

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:00

Maar dat is toch ook l*llig, niet? Ik wil heel graag een zadel kopen! En volgende week testzadel terugsturen...

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:04

Nou, voor ons is het gisteren echt bevestigd.
De Subben veelzeidigheid gaat ECHT de deur uit, en mijn Barefoot Cheyenne, zonder VPS blijft.

Jullie hadden gelezen over mijn eerste ritje, dat deze echt geslaagd was.

Gisteren er voor de 2e keer op gezeten.
(We rijden nog niet super veel. Veel grondwerken voor goede balans! En daarnaast mennen we ook elke week, dus voldoende beweging, buiten het rijden om)

Eerst weer aan de longe, anders stap ik op een lopende tijdbom.
Draven was lekker vlot, mooi achterbeen ondertrade, maar zeker wel ontspannen. Toen ff in galop gezet aan de longe, en dat vind ze moeilijk, daar zoekt ze nog echt balans op.
Na dat ik beide kanten had gehad, ben ik opgestapt.

In het donker, is ze altijd wat wiebelig. Ze schrikt snel, heel erg wakker, en wil er dan ff vandoor.

Ik stapte op. En ze liep best wel makkelijk door de bak heen. Gespannen maar ook wel ontspannen. Ze knapte er niet echt vandoor, soms een paar pasjes draf.
Na rondes stappen, gaf ze zelf lekker na, aan de teugel, rug goed in gebruik, heb k dr in draf gezet.
Het draf ging al een stuk vlotter en beter dan de vorige keer. Ze was wakker, lette goed op. Maar belangrijkste is: Ze gebruikte haar achterbenen goed, en daardoor zakte ze in draf ook zelf!

Na een half uur, heb ik gezegd: Klaar!! En mocht mijn buurmeisje haar uitstappen. Ik hield der wel vast, want ze vertrouwd mij, en piept ze er niet zomaar vandoor.
Ook zij vond het zadel goddelijk zitten, en voelde alles lekker onder haar gebeuren.

Barefoot blijft!!
Misschien volgend jaar, wel een uitbreiding naar een Barrydale, mijn droomzadel :D
(Samen met de TREKKER)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:09

Ik merk dat er een aantal klanten zijn die een zadel hebben getest en vervolgens geen nieuwe kopen. Je bent dan je testgeld kwijt als klant. Ik vind het persoonlijk niet zo'n probleem. Natuurlijk is het leuk als mensen vervolgens een nieuwe bij je kopen, maar als het niet is wat ze hadden verwacht, of dat er een 2e hands wordt gekocht, so be it.
Ik heb liever dat een klant dan een zadel bij mij test zodat ik ze kan helpen bij vragen. Bij een 2e hands zadel weet je nooit precies wat voor kussens er precies onder zitten, etc.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:16

chimello schreef:
Maar dat is toch ook l*llig, niet? Ik wil heel graag een zadel kopen! En volgende week testzadel terugsturen...

Vond ik in het begin ook, maarja, dat is ook een beetje het 'risico van het vak' zullen we dan maar zeggen. Testzadels zijn natuurlijk een hele fijne optie en een mooi stukje service (want laten we eerlijk zijn, het kost bijna niets) maar ik denk niet dat het realistisch zou zijn om te verwachten dat iedere tester een nieuw zadel koopt. Zeker met Barefoots niet, die tweedehands toch wel redelijk makkelijk te verkrijgen zijn.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:21

Hmm ja, ik heb hier in de buurt nu ook geen vrienden die zo'n zadel hebben anders vroeg ik daar eens lief of ik eens mocht proefrijden. Nadeel van op jezelf staan met de paardjes.

(En weer off-topic Kirsha prachtige tinker heb je <3)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:24

Dank je wel :D Je mag mijn Arizona wel proberen maar da's een beetje erg uit de richting :+

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:27

Haha ja behoorlijk!

Denk dat ik gewoon als mijn zadel eens verkocht is eentje koop, zie dan wel weer, ik denk dat ik er toch wel mee kan rijden. Probeer het alleen wel eerst uit op m'n makkelijkste, rustigste en vooral veiligste paard :')

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:53

Ik heb mijn Cheyenne ook gekocht zonder ooit een getest te hebben.
Is mij prima bevallen.
Mijn jonkie was toen nog maar net beleerd, dus kon toch niet echt goed testen.
Heb een gekocht die maar een paar x gebruikt was voor de helft van de nieuwwaarde.

Heeft iemand een idee wat een reële vraagprijs is voor de barefoot fenders en beugels (samen nieuw 104,90 euro) , ze zijn maar een paar x gebruikt. Heeft iemand hier een idee wat een beetje een goede vraagprijs is?

Loess3108

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:55

Ik heb even een vraagje: voor mijn friese dame heb ik op zoek naar een nieuw
zadel. Omdat ik zelf eerder een goede ervaring heb gehad met een Hidalgo zadel ging mijn gedachte onmiddellijk hier naar uit. Nu heb ik de Hidalgo Allicante II op het oog. Maar ik kan geen echt goede reviews vinden van mensen die dit zadel hebben geprobeerd. Want zijn de voordelen en wat zijn nadelen aan dit specifieke zadel?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:57

Ik heb mijn Arizona ook ongetest gekocht en hij bevalt prima. Een boomloos zadel ongetest en ongezien kopen is in mijn ogen niet zo´n probleem. Beetje inlezen op wat je wilt en als je een onafhankelijke zit hebt of kunt kweken is boomloos rijden heel prettig. Je voelt je paard veel beter.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:58

thirzanaomi schreef:
Heeft iemand een idee wat een reële vraagprijs is voor de barefoot fenders en beugels (samen nieuw 104,90 euro) , ze zijn maar een paar x gebruikt. Heeft iemand hier een idee wat een beetje een goede vraagprijs is?

Ik denk dat je ze met geluk voor 50 euro kunt verkopen -O-

Pmarena heeft mij tips gegeven over welk barefoot zadel waarschijnlijk goed op mijn rare paard zou liggen. Aan de hand daarvan ben ik voor de cherokee gegaan en deze heb ik zonder testen gekocht. Wel kon ik het zadel binnen 14 dagen terug sturen, dus ik zat er niet direct per se aan vast ;)

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:59

Pippaa schreef:
thirzanaomi schreef:

Ik denk dat je ze met geluk voor 50 euro kunt verkopen -O-

Ik krijg echt van die biedingen van 10 euro en dan 23 euro, 24 euro, en dat was het tot nu toe :(

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:04

Loess3108 schreef:
Ik heb even een vraagje: voor mijn friese dame heb ik op zoek naar een nieuw
zadel. Omdat ik zelf eerder een goede ervaring heb gehad met een Hidalgo zadel ging mijn gedachte onmiddellijk hier naar uit. Nu heb ik de Hidalgo Allicante II op het oog. Maar ik kan geen echt goede reviews vinden van mensen die dit zadel hebben geprobeerd. Want zijn de voordelen en wat zijn nadelen aan dit specifieke zadel?

Mag ik vragen met welke Hidalgo je gereden hebt? Ik heb de Alicante nooit in handen gehad. Het is een veelzijdigheidszadel. De zitting is nagenoeg hetzelfde als de Venice/Mallorca ll. Alleen de zweetbladen zijn wat verder naar voren geplaatst ten opzichte van de Venice ll

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:39

Ik heb laatst fenders met beugels voor 30 incl verzenden gekocht.

Mijn boomloos gaat goed met het pimpen helemaal leuk.

Vraagje: als je een half pad gebruikt moet de pad dan onder het dekje? Of moet het dekje eerst op de rug?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:51

xDonja schreef:
Sababber schreef:

Zadels met een rits op de cantle hebben ècht geen VPS :n
Dat is namelijk gewoon direct tegelijk aangepast: VPS erin en rits eruit.

Het kan wel zo zijn dat het zadel kussentjes heeft, voor het VPS kwam zijn de zadels een poosje geleverd met simpelweg een ingebouwd setje inlages. Kan best zijn dat de verkoper kussentjes ziet zitten en dan denkt dat het VPS is. Veel mensen hebben toch geen idee wat voor zadel ze hebben, of wat VPS nu eigenlijk is.

Zo zie je bvb. ook wel zadels te koop staan waarbij gezegd wordt dat er geen VPS in zit, terwijl het bvb. een DryTex Cheyenne is en die zijn niet eens zonder VPS gemaakt :P

Dan bedoelt men blijkbaar dat de beugelophanging niet verplaatsbaar is, en noemen ze dat VPS in onwetendheid ofzo :?