Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 21:09

Mijn zadel is geleverd! Echt superblij mee. Zit heerlijk en is superchique met de witte bies. Laat de schoft mooi vrij en ligt heel netjes. <3

Mijn paard moet nog even ervaren en wennen dat hij met dit zadel gewoon normaal kan bewegen. Na wat staakgedrag aan het begin pakte hij het echter steeds beter op. Positief uitgangspunt om hem nu eindelijk dan weer goed aan het lopen te krijgen.

Buiten dit alles heel blij met de service van Arno. Ondanks dat ik niet uit de voeten kon met de leenzadels en ik extreem lang heb moeten wachten op mijn nieuwe zadel, kan ik niet anders zeggen dan dat hij het zeer netjes met me geregeld heeft. *\o/*

En nu hopelijk heel wat fijne rij-uurtjes met mijn heerlijke nieuwe zadel.

lovey_ou

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 00:27

Nu wil ik ook mijn zadel :')

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 10:36

Eerlijk gezegd hoop ik dat hij mijn eigen zadel nog kan aanpassen, anders moet ik net zo lang als jullie gaan wachten. :')

Sunrise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:40

Heeft toevallig iemand hier ook ervaring met custom zadels?
Ik ben zo aan het zoeken en ik hoor heel veel goede verhalen over de brandt zadels en de service! Ik vraag me af, waarom zijn de custom zadels zoveel duurder terwijl ze van brandt ook geweldig zijn..
Ben benieuwd of iemand met beide ervaring heeft :)

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:42

Er loopt een heel custom topic, wellicht kun je daar ook nog info uit halen.:-)

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:00

Xivura zo lang als ik gewacht heb is een uitzondering begreep ik. 25 weken...Normaal is 12-14 weken, dat vond ik aan het begin ook lang, maar nu achteraf gezien was dat zó voorbij hehe.

Voor Custom is idd een apart topic. Voormalige stalgenootjes van mij waren er heel blij mee, maar daar is de levertijd zeker langer dan bij Brandt. In ieder geval standaard 16 weken maar heb geregeld berichten gehoord van 5 tot 7 maanden. Weet niet of dat nog zo is. Heb ook Custom overwogen omdat zij meer keus hebben qua types, maar de prijs en lange levertijd hielden me tegen. En ik vond AB zó heerlijk zitten dat ik bij het 1e consult gekozen heb voor AB.

jolo25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:49

Sunrise schreef:
Ik ben zo aan het zoeken en ik hoor heel veel goede verhalen over de brandt zadels en de service! Ik vraag me af, waarom zijn de custom zadels zoveel duurder terwijl ze van brandt ook geweldig zijn..

Met beide ervaring....Custom is een hoop geld maar had het jaren eerder moeten doen. Had mij en mijn paard een hoop ellende en geld gescheeld.

Amikaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:04

Amaii paard nu volledig in de staak, wil onder het zadel echt niet meer draven, denk dat de grens door te strakke boommaat van mijn oude zadel bereikt is.. :-(
Nu nog 15 dagen geduld hebben en hopen dat Arno ons uit de Brandt kan helpen! ! :-)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:25

Na het doorlezen van dit topic ook helemaal blij geworden en een mailtje eraan gewaagd wat voor opties er zijn. Qua prijzen.. Ik kom na 20 pagina's hier nog geen prijzen tegen :=
waar moet ik aan denken bij een nieuw dressuurzadel van hem? En hoe konden jullie het customizen regelen? Heeft hij voorbeeldfoto's van zadels qua opties?

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:18

Er zijn in het topic wel wat prijzen genoemd hoor, maar zal lastig te vinden zijn. Voor zover ik weet beginnen de dressuurzadels op 1825 en komt er afhankelijk van de opties een meerprijs bij.

Op de facebookpagina kun je wat foto's terugvinden van die opties.

Amikaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:30

Info van 24 februari 2016:

De kosten van een opmaat gemaakt dressuurzadel type San Dressage, SB en Royal S. bedraagt € 1900,-.
Het Mono Close Contact zadel bedraagt € 1975,-.
U kunt voor deze prijs zelf het model kiezen, de diepte van de zit en het type kniewrong bepalen.
Het zadel wordt standaard in zwart rundleer geleverd.

Uiteraard zijn er meerdere mogelijkheden zoals: een andere kleur leer, diverse leersoorten, biesje, lakleer in de lepel, Swarovski steentjes in het zadel.
Voor deze opties geld een meerprijs.

Het is inderdaad mogelijk om in de tussentijd een zadel van ons te lenen, echter hoeft dit niet van ons eigen merk te zijn maar kunt u in ieder geval wel vooruit.
De levertijd klopt, de ligt ongeveer tussen de 12 - 14 weken.

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:42

Wat kost een pas consult om te controleren of je AB zadel nog goed ligt?

Amikaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:46

@irisje2: denk dat niemand je dat hier kan zeggen, zal er wellicht ook aan liggen wat de reisafstand is.
Je kunt dit denk ik het beste navragen door Brandt te bellen of te mailen

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:02

Amikaa schreef:
Info van 24 februari 2016:

De kosten van een opmaat gemaakt dressuurzadel type San Dressage, SB en Royal S. bedraagt € 1900,-.
Het Mono Close Contact zadel bedraagt € 1975,-.
U kunt voor deze prijs zelf het model kiezen, de diepte van de zit en het type kniewrong bepalen.
Het zadel wordt standaard in zwart rundleer geleverd.

Uiteraard zijn er meerdere mogelijkheden zoals: een andere kleur leer, diverse leersoorten, biesje, lakleer in de lepel, Swarovski steentjes in het zadel.
Voor deze opties geld een meerprijs.

Het is inderdaad mogelijk om in de tussentijd een zadel van ons te lenen, echter hoeft dit niet van ons eigen merk te zijn maar kunt u in ieder geval wel vooruit.
De levertijd klopt, de ligt ongeveer tussen de 12 - 14 weken.

Dark havanna: 50 euro extra
Chestnut: 100 euro extra

extra opties:
Laklepel: 100 euro extra (zwart) laklepel bruin: 125 euro extra
Biesje: 30 euro extra
Lakbiesje: 80 euro extra
extra zachte zit: 50 euro extra

De prijsopgave van de extra opties is wel van 2014. Maar extra zachte zit is sowieso hetzelfde gebleven en ik gok de rest ook. Als ik kijk naar wat ik moet betalen klopt het niet helemaal. Ik moet iets minder betalen maar dat kan ook komen omdat ik zo'n 30 extra opties heb :')

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:05

Dat zijn idd oude prijzen voor de opties :D

Ik betaalde in 2015 € 100, = extra voor Dark havanna, extra zachte zit € 50 euro en € 125,00 voor lakfacing

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:57

Ooh kijk, nu wordt het al meer duidelijk :D thanks!!

Sunrise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:44

jolo25 schreef:
Sunrise schreef:

Met beide ervaring....Custom is een hoop geld maar had het jaren eerder moeten doen. Had mij en mijn paard een hoop ellende en geld gescheeld.

Hoe bedoel je ellende? Heb je met Brandt zadels een hoop ellende gehad?

Ik weet dat er een apart topic is over de custom zadels, maar mijn vraag was of er iemand met beide zadelmakers ervaring had en dat kan ik in het andere topic natuurlijk ook niet vinden. ;)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:18

Mijn zadel is klaar *\%/* *\%/*

Ben stiekem wel een beetje bang dat de wijzigingen die ik later heb gedaan niet zijn doorgekomen of dat ie toch niet zo eruit ziet als dat ik hoopte _O-

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:24

Wow wat snel zeg! Na ja, dat is het voor mij al snel....Wanneer krijg je hem? Ik heb ook mijn twijfels of de wijziging in de dikte van de wrong wel doorgekomen is. Kan het niet goed beoordelen zelf, maar ik zit heerlijk dus eigenlijk maakt het me niet echt meer uit ;-)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:44

Naja laat ik het anders zeggen ik stond op de lijst van de leverancier. 2 mei worden de zadels geleverd en 4 mei komt Arno langs dus dat is wel snel :))

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:59

Dat is inderdaad best snel. Altijd fijn om een datum te hebben.
Als ik af ga op mijn ervaring dan denk ik niet dat je zadel tegen gaat vallen. Ik had dezelfde spanning hoor, vind ik wel mooi, zit het wel lekker, gaat het goed passen op mijn paard en vooral: gaat hij er onder lopen??? Ik kan je zeggen dat ik mijn zadel fijner, mooier en beter vind dan de paszadels en leenzadels van AB waar ik de afgelopen maanden op gezeten heb ;-) Komt vast goed!

Heb trouwens nog even op de bon gekeken wat ik kwijt was aan de extra's.Dat was 175 euro, niet gespecificeerd. Maar als ik het me goed herinner 125 voor het kalfsleer op de zitting en kniepads en 50 voor het witte biesje. Zadel besteld in 2015 ;-)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 19:42

Ooh even een vraagje! Wat voor soort zadelstang hebben jullie in de kast hangen? Ik ben dus echt opzoek naar een stang en niet naar een steun omdat dan de kussens er op leunen. Ik zie tegenwoordig alleen maar van die inklapbare zadelstangen die je dus eigenlijk aan een muur of iets kan bevestigen. Iemand ervaring mee om dat in de kast te hebben? Vind die dingen er over het algemeen niet al te stevig uit zien en als mijn zadel er zo'n beetje 23/7 op ligt... :=

Ooh en ik ben te lui om een dekje eronder te doen dus zoek wel echt een stang
Laatst bijgewerkt door lovey_ou op 11-04-16 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 19:44

ik doe gewoon een dekje over me steun heen is er niks aan de hand ook op aanraden van arno

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 19:48

Even aangepast want ik wil er geen dekje onder leggen.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:45

Ik heb ook een steun en heb er mijn bontje op gelegd. Die inklapbare zadelsteun lijkt mij ook niet helemaal ideaal. Maar je hebt ze toch ook wel die niet inklapbaar zijn?