Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:47

lukka63 schreef:
welk merk teugel liefst met clip,past mooi bij de bruine micklem.

Als ik jou was zou ik gewoon op zoek gaan naar een mooie bruine teugel die je fijn vind en mooi vind, en er dan van die clips bij kopen. Ze zijn meestal ook bij een ruiterzaak te verkrijgen en niet heel duur.
Als je echt op zoek gaat naar teugels met clips heb je niet heel veel keuze. Ik heb er wel een van FRA (zwart) bij EJ gekocht, maar ik wil nu toch een andere aanschaffen met stopjes.. :o

Allegra

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:36

Jawel hoor, afhankelijk van hoe groot je paard is. Als je zoekt naar ijslander teugels vind je er heel veel met clips.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:48

Ik heb inderdaad ook gewoon losse clips aan al mijn teugels, ideaal!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 23:50

Ik had jaren lang losse clips aan mijn teugels, inderdaad ideaal, tot een stalgenootje me vertelde dat die clips eigenlijk voor het paard helemaal niet zo fijn zijn..
Hij zei: 'stel je voor, je hebt een mes tussen je tanden geklemd. en nu ga ik de hele tijd met een theelepeltje tegen dat mes aan tikken'
Heb ze er meteen afgehaald...

Mijn paard klaagt niet zo snel. maar nu ik dit weet denk ik dat het toch best irritant geweest moet zijn voor haar. Al die 'ruis'.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 00:34

Dan rijd je wel met bit neem ik aan?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 08:41

In de westerntopics is men ook altijd erg tegen clips aan de teugels omdat deze het paard in de mond irriteren. Bitloos maakt het natuurlijk niet uit.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 09:14

Dabo, ik weet dat jij bontjes maakt voor onder de micklem, maar gebruik je die zelf ook?

Heb t al eerder gevraagd maar geen reactie, zijn er meer mensen waarbij paard een schuurplekje krijgt onder de neusriem?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:04

Die mensen zijn er wel Dott, ben er al een paar keer iemand tegen gekomen in dit Topic.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:34

Ik heb wel wat foto's met neusbontjes gezien, maar heb toen zo veel van t topic doorgelezen dak me niet kan herinneren of ik gelezen heb over schuurplekjes :o vandaar mn vraag. Dank je voor je reactie.

Vind wel apart, want hij had nu een klein kaal plekje op zn neusbrug, had ie met zn normale hoofdstel nooit.
Misschien niet goed gepoetst ofzo :') mocht t vaker gebeuren ook maar een neusbontje eronder denk.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:27

Dott schreef:
Dabo, ik weet dat jij bontjes maakt voor onder de micklem, maar gebruik je die zelf ook?

Heb t al eerder gevraagd maar geen reactie, zijn er meer mensen waarbij paard een schuurplekje krijgt onder de neusriem?

die van mij kreeg in het begin een soort drukking onder het ringetje, ik heb er toen een hele tijd een bontje van dabo om gehad, werkt super!

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:05

Nouvel schreef:
Dott schreef:

die van mij kreeg in het begin een soort drukking onder het ringetje, ik heb er toen een hele tijd een bontje van dabo om gehad, werkt super!

Bij een stalgenootje van mij, is het ook kaal, en een soort van 'eelt' ontstaan.
Het lijkt mij te komen, door schuren??

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:28

op de plek onder de ring zit een bobbel in het leer, ik denk dat dat bij gevoelige huid irritatie geeft

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:33

Ahhh, duidelijk,
ze heeft er volgens mij al wel een bontje onder.
Zal vanavond eens opletten +:)+

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:27

Nouvel schreef:
Dott schreef:

Ja bij hem volgens mij ook op dat plekje

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:54

Ach ja ik blijf maar gewoon wachten op mijn hoofdstel en hopen dat het snel komt.
Ik vraag me wel af waarom het leveren zo lang duurt.....

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:06

Omdat Rambo de vraag niet kan bijhouden. Het hoofdstel wordt zoveel meer gekocht dan de afgelopen jaren. Zeker omdat ze nu ook nieuwe modellen hebben, en ik heb ook het idee dat er meer promoties op zijn dan vroeger.

Nederland is heus niet het enige land wat dit hoofdstel aanbied, van over de hele wereld. Divoza oid. plaatst zijn bestelling bij Rambo. Rambo geeft het door aan de fabriek. Elke tussenstap heeft hetzelfde idee als jou. Waarom duurt het zo lang. Wel, teveel vraag, te weinig aanbod.

Even op kleine schaal:
Als jij 30 armbandjes maakt. Een heel jaar verkoop je dat daar 2 van per maand. Ineens zegt iemand het door en willen 20 mensen een armbandje. Ja die 6 overige armbandjes kan je nog wel opsturen, maar de volgende 14 personen moeten wel even wachten tot er eentje gemaakt wordt. De eerste 4 gaan zeggen, oh dat is nog snel geleverd. Maar de volgende gaan wel wat beginnen zeuren want zij willen hun armbandje ook sneller.

Mensen kunnen tot op heden nog steeds niet toveren :D

Iemand zei hier ook dat het slecht was van divoza dat het zo laat geleverd werd. Daar kan divoza niets aan doen, divoza informeert wel naar te verwachte leveringstijd. Mocht ze niets laten weten wanneer het er misschien ooit zou zijn, of je informeert naar dat je wat anders kan nemen/geld terug/... dan zou het slecht zijn ja. Maar divoza (en overigens de meeste andere ruitershops welke dit hoofdstel niet hebben) willen ook gewoon dat het snel bij de klant komt zodat die tevreden is. Zij moeten ook maar wachten wanneer het aankomt.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 17:31

Ja ik vind het ook jammer dat het zo lang duurt. Maar goed, geduld is een schone zaak.
Hoop alleen wel dat het hoofdstel past anders moet ik straks nog langer wachten. :+

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:02

Komt ff binnen vliegen. Vorige week had de Divoza in Leek nog diverse rambo's liggen. Welke maat en soort weet ik niet, maar er hingen er meer als 1.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:30

Sodeletuut schreef:
Dan rijd je wel met bit neem ik aan?

Ja ik rij met bit (heb een competition)

Dott schreef:

Ja klopt, ik maak 'kinbontjes' maar die passen ook perfect onder de neusriem van de Micklem, zie foto.

Afbeelding
Ik rij er niet mee, onder de Competition zit geen bobbeltje, mijn merrie heeft dus geen schuurplekjes op haar neus. Foto was puur voor het voorbeeld :D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:42

Zou dat dan puur door dat bobbeltje van de multi komen?

Ik hou het iig in mn hoofd Dabo. Even kijken of dit eenmalig was :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:49

Dabo, staat goed!
Denk je dan dat die ijzeren clips ook bitloos vervelend zullen zijn??

Ik ben zo blij met het hoofdstel, kijk nou hoe goed hij staat <3
Afbeelding

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:52

Hoe hebben jullie het ringetje van de multi er af gehaald? Kan je het gewoon open plooien met een tang of over geknipt?
En als het het open plooit, beschadig je dan het leer niet?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:12

Sodeletuut schreef:
Dabo, staat goed!
Denk je dan dat die ijzeren clips ook bitloos vervelend zullen zijn??

Ik ben zo blij met het hoofdstel, kijk nou hoe goed hij staat <3
[ [url=m/dbh0WW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Denk niet, omdat het niet aan een bit zit.
Staat idd mooi. Maar vind ik stiekem bij mn eigen ook :o
die koudbloed hoofden kunnen dat brede van de multi mooi hebben vind ik.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:29

het was even zoeken, maar hier een foto van die van mij met bontje onder de neusriem:

Afbeelding

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 09:52

Deze week het DeLuxe hoofdstel binnen gekregen!

Ik twijfel alleen heel erg over de maat, bij beide dames heb ik aan beide kanten nog 1 gaatje over om omhoog te gaan, alleen de ringen bij de neusriem zitten heel dicht bij het bit. De kaakriem daarentegen zit bij de een op het eerste gaatje en bij de ander een gaatje verder. Dus of een watertrens erin hangen of toch een maatje kleiner proberen?

Ik heb wat foto's bijgevoegd. Van voren kun je ook goed zien dat het leer nog moet gaan vormen.

Afbeelding

Afbeelding

En bij de andere pony:

Afbeelding

Afbeelding