[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesR

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:43

Goed punt!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:57

Ze willen zeggen dat het ook een VZ zadel mag zijn - maar nog steeds Engels.... (bizar, er worden zadels gemaakt in alle landen, mag je dan niet starten met een Kiefer of Zaldi???) 8)7
Je mag dus niet aan de start verschijnen met een Australian Stock zadel, een Spaans (Barok) model etc.
Als je de Ghost nog moet aanschaffen, zou je voor de "verstopte" pommel kunnen kiezen - dan kunnen ze nergens meer over te zeuren....
Afbeelding

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:01

Het is ook eigenlijk überhaupt raar dat er zulke eisen worden gesteld buiten dat het goed moet passen... Als jij in een westernzadel een dijk van een dressuurproef neer kan zetten, wat zou het dan eigenlijk uitmaken? Maar goed, ik ben de Endurance reglementen gewend. Daar is het allemaal een stuk soepeler!

Die weggewerkte pommel had ik inderdaad ook al naar zitten kijken als optie! Ik ga in elk geval naar Equiday speciaal om de Ghost zadels in het echt te kunnen zien en er even op een aantal te kunnen zitten. Ik vind de Ghost USA enorm aansprekend en lijkt me heerlijk voor het inrijden en lekkere bosritjes. Maar op een bepaald punt wil ik ook dressuurwedstrijden gaan starten en dan is een Ghost Roma wellicht een verstandigere keuze. Of heel decadent... Nu een USA kopen en dan wanneer we toe zijn aan starten ook nog een Roma ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:03

Ik wil ook graag de ghost zadels zien.
En even voelen.
Denk dat ik dat dij wrongetje heerlijk zal vinden.
Twijfel wat of ik dan ghost of bv een grandeur fellsattel wil..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:05

pleiada schreef:
De scheerwollen kussens vond ik zelfs iets meer glijden..

Hmm dat is minder, de zwarte zijn dus de meest 'stroeve' optie? (Uiteraard logisch dat de pad en singel ook invloed hebben).

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:15

als je echt anti glijdend wil, dan neem je inderdaad de gewone kussens, een burioni sympanova pad eronder en een FRA singel, die laatste is wel elastisch maar erg stroef, en deze combi ligt hier op mijn dikkerd prima :)

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:21

hier een gewone sympanova ghostpad er onder en zadel blijft 100% liggen op mijn rond gevalletje. Vandaag nog een intensieve dressuurles gehad en zadel is geen mm verschoven :). Ben alleen aan't denken om er iets dikkere inlages in te steken. Kan je deze gewoon ergens los kopen? En welke raden jullie aan voor de iets zwaardere ruiter? (maatje 44 voor 1m65)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:30

Sjintoo schreef:
hier een gewone sympanova ghostpad er onder en zadel blijft 100% liggen op mijn rond gevalletje. Vandaag nog een intensieve dressuurles gehad en zadel is geen mm verschoven :). Ben alleen aan't denken om er iets dikkere inlages in te steken. Kan je deze gewoon ergens los kopen? En welke raden jullie aan voor de iets zwaardere ruiter? (maatje 44 voor 1m65)

Bij BuitenZinnig kan je andere inlagen bestellen

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:32

en welke zou jij aanraden?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 22:12

Sjintoo schreef:

Ik denk dat je dat het beste even privé kunt overleggen met BuitenZinnig of met de Belgische dealer "maat 44 bij 1,65m op een rond gevalletje" :P is iets te weinig informatie om een zinnig antwoord op te geven.

Wat voor inlagen zitten er nu in? zijn die nog goed? wat voor inlagen zitten in de kussens van je Ghost? zijn die nog goed? wat voor ritten maak je?.... dus het beste is overleggen, misschien is het helemaal niet nodig. Of is het beter om iets aan de kussens onder je Ghost te doen....
#hetiszoeenvoudignogniet ;)

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:55

Ikheb mijn Lexington binnen en mijn cheyenne gaat moren de deur uit.
Ik ben van bruin naar zwart gegaan dus letterlijk alles gaat de deur uit. Cap, hoofdstellen, schoenen chaps.
Wat een toestand! Maar ja bruine chaps en schoenen vind ik niet zo mooi op zwart. Ze zijn ook echt donker bruin. Wanneer het cognac was zou het ook nog eens anders zijn.

Nu had ik bruine Mono T beugelriemen en wilde die weer in het zwart maar die van BF zijn best prijzig. Nu heb ik een voordeligere versie van HH gekocht maar die hebben boven geen opening verdorie.
Bij een BF zadel is je gespen voor je beugelriemen natuurlijk dicht. Geen seconde aan gedacht! |o
Wat dom nu ben ik toch genoodzaakt die van BF te nemen.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:06

Kwetal schreef:
Sjintoo schreef:

Ik denk dat je dat het beste even privé kunt overleggen met BuitenZinnig of met de Belgische dealer "maat 44 bij 1,65m op een rond gevalletje" :P is iets te weinig informatie om een zinnig antwoord op te geven.

Wat voor inlagen zitten er nu in? zijn die nog goed? wat voor inlagen zitten in de kussens van je Ghost? zijn die nog goed? wat voor ritten maak je?.... dus het beste is overleggen, misschien is het helemaal niet nodig. Of is het beter om iets aan de kussens onder je Ghost te doen....
#hetiszoeenvoudignogniet ;)

Ok, doe ik :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:59

Ooh ik heb wel bruine laarzen bij mijn zwarte zadel en hoofdstel enzo

Heb spijt van 1 ding dat ik een maat 2 zadel heb .
Maat 1 had me beter gepast
Maar verder dol gelukkig met Mn BF BD
Alleen nog alrijd opzoek naar iets voor de kindjes .
Misschien een ghost maar weer
De quilty
Of een met een zweetblad maat piccolo

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 13:07

je moet niet alleen naar je achterwerk kijken, je bent ook lang..... je moet je benen ergens kwijt en dan is een grotere maat vaak wel beter

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 13:42

Zinzi_jewel schreef:
Ooh ik heb wel bruine laarzen bij mijn zwarte zadel en hoofdstel enzo

Heb spijt van 1 ding dat ik een maat 2 zadel heb .
Maat 1 had me beter gepast
Maar verder dol gelukkig met Mn BF BD
Alleen nog alrijd opzoek naar iets voor de kindjes .
Misschien een ghost maar weer
De quilty
Of een met een zweetblad maat piccolo

Heb je toevallig een foto van hoe dat staat?

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 13:48

mirijam schreef:
Ikheb mijn Lexington binnen en mijn cheyenne gaat moren de deur uit.
Ik ben van bruin naar zwart gegaan dus letterlijk alles gaat de deur uit. Cap, hoofdstellen, schoenen chaps.
Wat een toestand! Maar ja bruine chaps en schoenen vind ik niet zo mooi op zwart. Ze zijn ook echt donker bruin. Wanneer het cognac was zou het ook nog eens anders zijn.

Nu had ik bruine Mono T beugelriemen en wilde die weer in het zwart maar die van BF zijn best prijzig. Nu heb ik een voordeligere versie van HH gekocht maar die hebben boven geen opening verdorie.
Bij een BF zadel is je gespen voor je beugelriemen natuurlijk dicht. Geen seconde aan gedacht! |o
Wat dom nu ben ik toch genoodzaakt die van BF te nemen.

Verfje erover? Neem dan wel indringverf

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 14:23

Welke verf is dat? Ik heb een zwart met witwol zadel. Had via MP paar endurance beugels met leren korf gekocht. Op het plaatje stonden witte, maar t bleken bruine. Niet dat ik er heel veel last van heb, maar zwart staat dan wel mooier.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 15:18

mirijam schreef:
Heb je toevallig een foto van hoe dat staat?

Weliswaar heel ander zadel;

Afbeelding

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 15:27

Dank je! Staat helemaal niet zo gek nog niet ;-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 16:02

Ik denk dat je het ook al een stuk mooier "kloppend" maken door er een dekje bij te zoeken waar zowel je zwarte als bruine kleur in zit :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 16:34

Heb ook al mooie ghost zadels gezien combi zwart/bruin staat echt niet verkeerd!

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 18:36

Ik heb een beetje een probleem met de singelstoten van mijn Ghost. Iemand hier bekend mee?
Deze winter heb ik niet heel veel gereden maar nu de bospaden weer beter zijn probeer ik drie keer per week een uurtje door het bos te scheuren. En dat gaat allemaal heel top: paard ziet er weer goed uit, zadel blijft goed liggen, zweet afdruk is mooi.
Maar het begon mij in eens op te vallen dat de gaten van mijn singelstoten erg uitgelubberd zijn. Ik heb het zadel pas een jaar en gemiddeld twee keer per week mee gereden. Ik singel niet extreem strak aan ofzo. Maar bij de voorste singelstoot zijn de drie gaten die ik ongeveer gebruik zodanig uitgelubberd dat de gesp er nog maar net in blijft hangen. Dat geeft dus dit beeld wanneer je terug komt van een ritje. En ook met de singel los blijft het er zo half in hangen, dit is niet onder druk. Het uiteinde van de stoot duwt zichzelf helemaal uit de passant van de singel. Je ziet het gaatje er onder hoe deze is uitgerekt. Dit is aan beide kanten van het zadel zo.
Nu ga ik er altijd vanuit dat dit niet los kan raken, maar momenteel begin ik me toch een beetje zorgen te maken wat er zou gebeuren als dit los schiet tijdens een galopje.
Of maak ik me zorgen om niks en ziet het er bij iedereen zo uit?
Afbeelding

En dan heb ik ook nog dat de voorste beugelriem haak (waar mijn beugelriem niet in zit) extreem uitsteekt en een flinke hinderlijke bobbel (en gat aan de achterzijde) in mijn zweetblad aan het maken is. Daar zal ik binnenkort een keer een foto van maken. De singelophanging is zich ook een behoorlijk gat aan het graven aan de binnenzijde. Het zijn beide echt dingen die ik wel herken: bij meer dan 10 jaar oude boomzadels. Maar ik heb de ghost pas en jaar..

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 18:37

Fabster schreef:
Welke verf is dat? Ik heb een zwart met witwol zadel. Had via MP paar endurance beugels met leren korf gekocht. Op het plaatje stonden witte, maar t bleken bruine. Niet dat ik er heel veel last van heb, maar zwart staat dan wel mooier.

Ik heb indringverf van Gala. Gewoon bij de schoenmaker gehaald

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 18:46

Iemand een idee of ik ghost ook tegen kan komen op equitana. Ik wil graag voelen en daar gaan wij sowieso heen volgende week en equiday slaan we misschien over dit jaar.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 19:15

Heeft iemand hier toevallig nog een barefoot strech & breath singel liggen van 65 cm waar je niets mee doet? ik wil er graag eentje proberen.