[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:45

Oh ja...quibje ik ben benieuwd!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:00

waauw Kirsha, die xxl past als gegoten :D Het zadel ligt echt perfect vind ik!

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:01

oeja, vergeten foto te maken, ff kijken, heb er waarschijnlijk nog wel een van toen ik schaapje op arizona had, ff zoeken

hier dus:
Afbeelding

op mijn london ligt een groter schaap, waardoor je het zadel amper nog ziet :D

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 06:11

Ja de XXL ligt echt perfect :j Was wel bang dat het voorover zou kiepen of strak zou trekken maar dat doet het gelukkig niet en paard loopt er ook goed onder. Het gekke is dat ik zelf ook meteen heel anders zit, het is net of ik nu meer steun in de rug heb en daardoor makkelijker rechtop zit.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 08:17

Hoe zit dat vast quibje?

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 09:12

ik heb gaatjes gemaakt en daar leren veters door gedaan, die ik onder de seat heb doorgehaald en aan de ringetjes heb vastgemaakt die her en der zitten

nu bij de london heb ik omdat de zweetbladen natuurlijk langer zijn, ook gebruik gemaakt van post elastieken, zal vandaag foto maken

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 09:17

Oh handig!! Ben benieuwd. Heb hier nl ook nog een schaap liggen :)

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 09:37

ik vind het echt superlekker zitten, moest alleen wel mijn beugels korter maken :D

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 11:28

Dik schaap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 11:43

Hmmm, nu ik mijn schaap toch niet meer als pad gebruik zou ik zoiets ook wel kunnen fabrieken :D

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 11:50

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 11:54

Mijn schaap op mijn oude equiflex was eigenlijk de bedoeling eronder, maar was te klein helaas dan maar erop. :D
Afbeelding

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 13:22

Ohhh die schaapjes zien er zooo heerlijk comfortabel uit! <3

Net even Kirsha nageaapt en mn pommel weer ns bloot gepast... En op zoek naar een maatje groter. In januari was de XXL echt nog te groot, zat ik na een stukje draf halverwege de hals, maar nu toch weer nodig omdat ie rechts echt te krap is. Nooit moeten verkopen :+ Maargoed, snuitje doet het zo waanzinnig goed op het moment, dat ze natuurlijk heel mooie spieren aan het kweken is :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 13:44

En daarom verkoop ik mijn pommels niet die blijven gewoon in mijn kast liggen zodat ik kan verwisselen wat nodig is. ;)

Ze zijn ook erg comfortabel ben alleen bang dat met de gelzitting niet echt meer nodig, maar ach je weet het maar nooit. :D

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 14:27

Beginnersfoutje :D :+

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:02

De kogel is door de kerk mijn Lexington gaat eruit. De London ligt net even beter op haar rug en hoewel ik de Lexington fijner vindt zitten ga ik voor de London. Je ziet toch wel verschil, zeker na het rijden dan ligt het zadel nog mooi recht en niet voorover. De pasvorm is voor paardlief toch wel verschillend en het belangrijkst.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 13:21

@akke_sSpring: heb je hem nu te koop gezet?
Ik merk dat het nog best lastig is een 2dehands zadel goed te verkopen. Ok, mijn zadel staat er nog maar een week op, maar ik krijg boden van 400 euro, terwijl ik 15 maanden geleden nog 1030 euro er voor betaald heb. Terwijl ik dacht dat ik al best laag zat met 550 euro :o

Wat ik mij nou af vraag over die pommels; zorgen die nu juist niet voor puntsbelasting?

Nog een weekje wachten en dan kan ik hidalgo's testen *\o/*

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:20

Ms wat hoger te koop zetten zodat je kunt zakken naar het bedrag dat je er voor wilt hebben hinke

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:24

Ja, ik heb mn Lex te koop gezet. Komende maandag stuur ik haar nog om er een nieuwe rits in te laten zetten en dan is het gewoon weer een heel net zadel.

Je vraagprijs is zeker netjes, maar kopers proberen het onderste uit de kan te halen. Ik heb op mijn nieuwe boomzadels ook altijd veel geld ingeleverd. Wat ik zo zie qua tweedehands Barefoots is dat de handel redelijk is en ik hoop mn Lex vlot kwijt te zijn. Het is een zadel met een wat diepere zit en ik hoop dat met name de dressuurruiter die het moeilijk vindt de overstap te maken, juist daardoor overtuigd wordt. We zullen het zien.

De pommels hebben een vlak oppervlak en als de maat goed past dan sluit het netjes aan. Daar komt dan een inlage en onderlegger onder dus in principe kan dat geen puntbelasting geven. Er zijn verschillende maten dus je kunt het doorgaans goed passend maken.

Hidalog testen....leuk!! Veel plezier!!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:56

Zeg, er kan zeker geen fork in een cheyenne he?
Ik zie op de foto's niet zo duidelijk die rits, dus ik ga er vanuit dat dat alleen gaat bij arizona modellen.
En de singel zal dan natuurlijk ook alleen daarop gaan he?
Ik heb de barefoot site doorgelezen incl faq maar dan denk ik dat ik dat overlezen heb als het erop staat :o

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:57

chimello schreef:
Zeg, er kan zeker geen fork in een cheyenne he?
Ik zie op de foto's niet zo duidelijk die rits, dus ik ga er vanuit dat dat alleen gaat bij arizona modellen.
En de singel zal dan natuurlijk ook alleen daarop gaan he?
Ik heb de barefoot site doorgelezen incl faq maar dan denk ik dat ik dat overlezen heb als het erop staat :o

Als je de rits vervangt door een veter kan dat :) Maar een fork past idd niet in een cheyenne. Komt omdat de Cheyenne 1 rits heeft en de arizona en nevada 2 ritsen

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:59

De pommel in Hidalgo zadels zijn flexibel toch? Hoe zijn deze opgebouwd?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:04

Eén ding scheelt alvast, de Lexington wordt niet heel vaak tweedehands aangeboden, het is niet één van de meest gangbare modellen. Dat kan lastig zijn omdat je net iemand moet treffen die er één zoekt, maar aan de andere kant heb je dan weinig concurrentie van anderen en als mensen er echt graag zo één willen hebben zijn ze meestal wel bereid ervoor te betalen. Dat is met bijvoorbeeld VPS-loze Cheyennes wel anders, daar staan er vaak meerdere tegelijk van te koop en dan krijg je zulke lage biedingen dat je bijna aan jezelf gaat twijfelen :\

Een pommel zou juist geen puntbelasting geven toch? Zeker bij zadels met VPS wordt de druk verdeeld dus dan lijkt het me niet dat alles op de pommel komt te staan. Ik heb bij mijn VPS-loze zadel ook nooit drukplekken gezien.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:06

Mijn lex was ik in een week kwijt

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:11

Ik had trouwens ook moeite met het verkopen van mn boomzadel. Op bieden zetten via marktplaats (ben je een paar euro aan kwijt) bracht nog het meeste op.

Mn bruine VPS loze london was ik (zelfs met kapotte rits) echt zo kwijt.