Haar website is www.customtreeless.tk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lars_Alida schreef:Er gaat niets boven Groningen en een goede BM.
Kom eens proberen.
pmarena schreef:Welnee, nu haal je oorzaak en gevolg door elkaar hoor
Veel mensen die ooit eens een ritje op een Barefootje gemaakt hebben, zeggen dat ze vinden dat "Barefoot" niet genoeg steun geeft. In 99% van de gevallen gaat het dan om mensen die normaal gesproken op een Engels zadel met veel wrong rijden en die zelf niet zo'n goede onafhankelijke zit hebben, en dan ook nog eens op een Cheyenne model terechtgekomen zijn zodat ze helemaal overdonderd worden door het paard-gevoel en het gebrek aan kniewrong.
Daarom is die pagina gemaakt, omdat ik die vraag vaak kreeg van: "klopt het dat een Barefoot weinig steun geeft?".
Normaal gesproken rijden mensen die veel zonder zadel of op een westernzadel rijden, of die gewoon een goede onafhankelijke zit hebben, zo weg op de modellen zonder kniewrongen. Mensen die er steun op missen moeten meestal even wennen en hun zit vinden, en dan zitten ze ook prima stevig. Maar er zijn natuurlijk altijd mensen die op een bepaald model niet lekker stevig kunnen zitten, ook na een tijd wennen.
Wat dat betreft is het ook geen wonder-zadel natuurlijk, niet iedereen vindt elk zadel fijn en dat is bij een Barefoot niet anders
Heb je niet gewoon veels te korte pootjes waardoor het wel erg veel zadel is tussen ruiter en paard?
Ik ben zelf 1m60 met korte pootjes en heb geen enkele behoefte om met een Barefoot model met kniewrongen te gaan rijden, een Cheyenne is zelfs al wat lomp. Ik zit het lekkerst op een Atlanta of Arizona met die korte zijkantjes, en dan een dijwrong-seatsaver voor wat extra steun tijdens noodstops / springen / heuveltjes rijden