Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:05

Afbeelding

Dit zadel is het. Woensdag ga ik weer rijden en wil ik denk ik wel beslissen of ik het wil of niet.
Inmiddels weet ik wat de nieuwprijs is, dus kan ik ook beoordelen of de vraagprijs goed is of niet. Hij heeft nog niet gereageerd op mijn vraag per sms :D

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:07

Charmaine schreef:
Als dit zadel je heel erg goed bevalt, waarom zou je dan wachten op een nieuwe? Tenzij het prijstechnisch natuurlijk beter is om een nieuw zadel aan te schaffen...

Omdat mijn paard geen makkelijke rug heeft en het niet mee viel om dit zadel al te vinden voor haar. Bij een op-maat weet ik - als het goed is!! - zeker dat het wel past straks.

Gisteren heb ik ermee gereden en was ze na afloop wel wat gevoelig op haar rug, terwijl het perfect leek te liggen, niet schoof, het dekje nog net zo netjes lag als met opzadelen, niet klapperde en gewoon goed leek.
VL had `s morgens met zijn springzadel een buitenritje met haar gemaakt, dus ik hoop dat het daar van was. Ben er nu zó op gebrand dat het goed ligt, dat ik me al zorgen maak als ze ietsje gevoelig lijkt op de rug! -O-

Crazy_boon

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:59

Ik heb mijn brandt zadel nu al 2 jaar, en nog altijd super content, ondanks dat mijn paard een moeilijke rug had. En hij ziet nog super goed uit, zeker omdat ik niet vaak invet.

Ik heb ook liever dat Arno wat later komt dan dat hij zich moet haasten om bij de volgende te geraken, DAN gebeuren er pas fouten. Ik zorgde gewoon dat ik voldoende tijd vrijmaakte voor mijn afspraak. Hij belde hier ook altijd ietsjes op voorhand wanneer hij er juist ging zijn.

Ik ben dus nog altijd een heel contente klant.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:18

Hier al sinds 2011 een trotse eigenaar van een AB dressuur :D
Nog steeds een super fijn zadel!!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:16

Zie veel verhalen over AB zadels, maar niet heel veel over het passen en meten bij hem. Hoe bevalt dat? Ik heb hem 1 keer eerder gehad en was toen wel redelijk tevreden, maar dat is al een paar jaar terug.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:34

Xivura schreef:
Zie veel verhalen over AB zadels, maar niet heel veel over het passen en meten bij hem. Hoe bevalt dat? Ik heb hem 1 keer eerder gehad en was toen wel redelijk tevreden, maar dat is al een paar jaar terug.

Hij kijkt wel goed wat het beste bij de ruiter past en wat je voorkeur heeft. En hoe je houding per zadel is. Hij lijkt ook wel goed naar het paard te kijken, echter heeft mijn merrie wel een drukplek gekregen van één van de testzadels.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 08:59

Een van de redenen waarom ik zo blij met mijn Brandt ben is omdat hij luistert en kijkt.

Eerst hoort hij je aan dan kijkt hij naar de rug van het paard dan test je welk type zadel jou het beste past en ook dat schat hij heel goed in. Vervolgens meet hij de rug. Bij mij paste het leenzadel goed toch meet hij het na.

Het zadel was aangemeten op paard 1 leenzadel lag ook super op paard 2. Paard 1 raakt geblesseerd en hij komt terug om paard 2 te meten.

Hij neemt alle tijd voor je. En ja daardoor zal de planning misschien niet altijd perfect verlopen maar hij belt netjes van te voren

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 09:15

Ik kan alleen maar blij zijn met m'n AB omdat hij zo goed is aangemeten :D

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:08

Hoor hier wel heel vaak dat ze over zijn gegaan op een zadel van hem. Konden ze jou zadel dan niet meer passend krijgen of dringt hij gewoon best wel op om een 'nieuw zadel' of 'leen zadel' te gaan proberen en uit eindelijk te kopen?

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:12

Daar kan ik niet over oordelen. Ik wilde een Arno Brandt, ik was niet tevreden over de voorgaande zadels die aangemeten waren. Veelal fabriekszadels wel aangepast aan paard. Maar niet voldoende op mij. Ik wilde maatwerk voor zowel mij als mijn paard. Ik ben op een niveau gekomen waarbij dat het verschil maakt. Ik kan op elk zadel wegrijden maar als het op maat is dan kun je gaan werken aan de finetuning.

Ik merkte met het leenzadel al een wereld van verschil en met mijn nieuwe zadel is dat alleen maar beter. Het ligt als een huis en ik zit eindelijk eens goed in balans.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:22

Ik heb hem ook specifiek laten komen vanwege maatwerk. En omdat eventjes op een AB mocht zitten van iemand die bij ons op wedstrijd was en toen meteen verkocht was.

Mijn ervaring met het 1e pasconsult is dat het een man van weinig woorden is.Kon niet zo goed hoogte krijgen van hem. Hij kijkt echter wel goed naar je paard. Hij twijfelde bij mij tussen een medium en mediumwide boom en heeft me op verschillende zadels gezet om te kunnen zien wat het beste lag bij mijn paard.

Of hij daadwerkelijk goed aanmeet merk ik pas volgende week als mijn nieuwe zadel met speciale kussens komt. Maar daar vertrouw ik nog steeds op ;-)

VEGASS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 11:12

IK HEB mijn ab zadel al vijf jaar, niets dan lof voor Arno. Hij neemt de tijd, is idd niet een man van veel woorden maar ook geen man van gladde verkooppraatjes. Gewoon kundig en begaan. Toen het close contact zadel uit kwam heb ik dat geprobeerd. Vond het niet veel beter als het zadel wat ik heb. En hij adviseerde toen ":gewoon lekker doorrijden op je eigen zadel, dat is altijd het goedkoopste"Nou duidelijk en eerlijk antwoord. Ennnnn iedereen die op mijn zadel zit vindt het een heerlijk zadel. En een uurtje te laat kan idd gebeuren, maar zelf vind je het ook prettig als hij de tijd voor je neemt en niet zenuwachtig op zijn klokje kijkt....

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 16:15

Is inderdaad een nuchtere man. Ook ik was klaar met mijn zadel en wilde perse maatwerk en over Arno niks anders als goede verhalen. Hij heeft bij mij ook eerst gekeken naar mijn oude zadel maar toen hij aan het kijken en drukken was zag ik al dat ie gewoon niet goed lag. En dat bevestigde hij ook. Hij is inderdaad vaak te laat en mensen op mijn stal vinden dat raar. Ik vindt het geen probleem en juist getuige van het feit dat ie inderdaad de tijd voor je neemt. Voor mij was de keuze snel gemaakt. Paard heeft geen zeer moeilijke rug maar heeft volgens mij wel die kleine extra's nodig als souffle's en die heb je op de meeste fabriekszadels niet. Klinkt misschien gek maar door alle verhalen en hoe Arno is vertrouw ik er op dat ik een goed passend zadel krijg. Mede omdat hij dit vaak ook laat zien zover ik het hier lees. Bij andere zadelmakers twijfel ik al gauw.

Voor zover ik heb begrepen past hij geen zadels van andere aan. Alleen bij oude klanten nog en dat begrijp ik best, dit gaat immers ten kosten van zijn klanten die wel een AB zadel hebben. Volgens mij verkoopt ie wel 2dehands zadels maar dat zal je even moeten navragen.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 19:36

Xivura schreef:
Hoor hier wel heel vaak dat ze over zijn gegaan op een zadel van hem. Konden ze jou zadel dan niet meer passend krijgen of dringt hij gewoon best wel op om een 'nieuw zadel' of 'leen zadel' te gaan proberen en uit eindelijk te kopen?

Nee hoor. Hij kwam bij ons bij een stalgenootje om haar AB zadel aan te passen. Ik zocht een zadel voor mijn Fries en hij zei dat hij nog wel een Fryso in de bus had. Fryso ter plekke passend gemaakt en gekocht voor een zéér schappelijk prijsje.

Inmiddels ben ik wel in bezit van een AB zadel, 1 met laklederen biesjes en een swarovski lepel <3

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 19:47

Klinkt goed. :j Vorige keer paste hij mijn KN nog wel aan. Ik heb nu een Hulzebos. Past hij nog wel gewoon eigen zadels aan of alleen AB zadels?

Amikaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 20:10

Zijn er mensen die in het noorden van Nederland wonen er hun (leen?) zadel bij Arno gaan inleveren voor 20 april? 17,5 inch , Boommaat Medium/ wijd of wijd.
Dan komt ie namelijk bij mij om ze te passen ;-)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 20:17

Xivura schreef:
Klinkt goed. :j Vorige keer paste hij mijn KN nog wel aan. Ik heb nu een Hulzebos. Past hij nog wel gewoon eigen zadels aan of alleen AB zadels?

Zie mijn post hierboven. Voor de zekerheid kun je beter mailen. Dan heb je het betrouwbaarste antwoord

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 08:40

Xivura schreef:

Ik heb hem laten komen voor m'n Kentaur. Hij heeft veel moeite gedaan om het zadel aan te passen. Uiteindelijk zei hij: "beter dan dit krijg ik hem echt niet, hier kun je nog twee maanden mee rijden zonder je paard kapot te rijden." Met andere woorden het was wel verstandig om aan wat anders te gaan denken. Hij drong verder nergens op aan.
Ik ben daarna gaan rijden en wat een verschil!! Ook m'n instructrice zei dat hij duidelijk zoveel ruimer liep. Toen wist ik dat ik een AB wilde en heb gebeld voor een afspraak. Arno was verbaasd dat ik belde :D

Dus nee, hij dringt zich totaal niet op. Het is een bescheiden man die passie heeft voor wat hij doet!

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:58

Vanmiddag is Arno Brandt bij mij geweest en heeft een zadel aangemeten op mijn paard. Ik vond het een prettige ervaring. Hij was precies op tijd (nav dit topic ging ik ervan uit dat hij veel later zou zijn). Hij heeft me op verschillende zadels laten zitten, ook nadat ik eigenlijk mijn keuze al had gemaakt. Hij keek goed naar mij en naar mijn paard en zag het ook meteen wanneer het minder fijn lag, wat overeen kwam met mijn eigen gevoel.
Bij mij is het uiteindelijk de SB met Monoblad geworden. Nu nog 12 weken geduld oefenen!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:36

Ik heb trouwens gevraagd of hij nog ander merk zadels aanpast. Wel als je al klant bent geweest bij hem. :j

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:27

Ik heb vanavond een afspraak om mijn zadel optellen laten vullen, ben benieuwd hoe laat het wordt...heb gezegd dat de stal om 22.30 dicht gaat :+

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:04

Hier ook niets dan lof voor de kundigheid van Arno!

Ik ben nog steeds erg blij met m'n nieuwe close contact spring-/eventingzadel <3

Afbeelding

Afbeelding

Amikaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:09

Woww wat een prachtig zadel Lisa91, hele mooi kleurencombinatie ook!

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:12

Wauw! Indd mooi zadel! Toch maar even over nadenken als mijn spaarrekening weer is aangevuld ;-)

Morgen komt mijn dressuurzadel. Toch best zenuwachtig...Zo lang op gewacht...

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:14

Wat betaal je voor een pasconsult? En dan puur dat hij alleen komt en nog niks doet aan je zadel.