Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:16

emilyke12 schreef:
kan ik iemand hier blij maken met 25% en 21% korting bij divoza? heb kortingscodes ontvangen, maar ben toch niet van plan om daar direct iets te kopen
als je ze wil hebben stuur maar een pb ;)

Ik heb ze ook ontvangen: 1x 25% en 2x 21% op 1 artikel naar keuze. Te bestellen voor zondag 21 juni. Iemand die ze graag wil?
(Daarnaast nog 25% op een vliegen-, exeem-, zomerdeken en 25% op zomercollectie kleding.)

Nog een vraagje aan diegenen met een Micklem combi: vorige keer plaatste ik een foto (https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=55FB935F) met bit, waarop iemand van jullie, Nynke04 dacht ik, zei dat hij zo goed hing qua hoogte (jukbeen mooi vrij). Als ik het hoofdstel als kaptoom wil gebruiken heb ik twijfels: ik zit al snel op het weke deel van de neus als ik wat druk op het touw zet. Ik moet wel zeggen dat als ik tussen de neusriem en het neusbeen voel hij vast genoeg gesnoerd is, maar er zitten toch nog holtes aan de zijkanten. Misschien zet zich dat nog wat beter als hij wat vaker gebruikt is. Dit zorgt natuurlijk ook voor speling. Hoe doen jullie dat? Toch de neusriem wat vaster aansnoeren of de bakstukken een gaatje hoger? Of maak ik me zorgen om niets?

Een wat foto's ter vergelijking:
Wat hoger:
Afbeelding
Afbeelding

Wat lager:
Afbeelding
Afbeelding

Jaime_

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:31

Ik zou persoonlijk gaan voor de wat hogere variant

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:28

Ja ik ook!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 20:41

Wat ik begrijp van de Micklem plaatjes bijgeleverd als je het hoofdstel koopt, is dat de neusriem op het bot dient te zitten en niet boven de neusholtes onder de huid. Zal ff kijken of ik het plaatje kan uploaden. Uitleggen is niet zo m'n ding :o . Maar volgens deze theorie zit de hoge variant goed en de lage niet.

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 21:53

Bij mijn paard zat er ook veel ruimte rondom de neus. Ook reageerde hij er niet goed op, dus heb ik 'm weer terug gestuurd.
Als ik dat gezegd heb, blijf ik er bij dat ie bij de lagere variant beter zit rond het jukbeen. Maar inderdaad, op het neusbot lijkt het een gaatje hoger fijner te zitten.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:18

Ik moet ook kiezen bij mijn paard. Gat hoger en hij zit op jukbeen. Gat lager en dan komt hij net wat meer op het neusbeen te zitten. Aftasten maar wat voor je paard het meet comfortabel is

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:39

En als je er een langere frontriem aandoet (of even checkt zonder frontriem) en dan je keelriem een gaatje kleiner zet. Zit het dan niet meer rond het jukbeen dan er op?

Ik zou voor longeren als kaptoom zeker voor de hoge variant gaan, eventueel met rijden wat lager zetten.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:40

Gedeelte waar de riem naar voren loopt komt er dan alsnog overheen bij mijn paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:50

Wel lastig als het zo wel net wel/net niet past, zou voor kaptoom ook kiezen voor de hogere variant :j

Hier erg blij met de multi II, zowel met bit als bitloos. Kaakgekruist vindt mijn haflinger niks, maar dat wist ik ook al. Maar op de sidepull loopt ze fijn en op de kingekruiste versie heerlijk. Sidepull wil ze nog wel eens wat gaan hangen, op de kingekruiste versie doet ze dat niet :)

Hier met bit:
Afbeelding

Afbeelding

Hier met kingekruist:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:07

Bedankt voor jullie adviezen! Als kaptoom dus sowieso een gaatje korter, qua rijden zal ik beide eens uitproberen. Ook een langere frontriem is het proberen waard.

Leuke foto's Olina! Fijn dat het jullie zo goed bevalt.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:21

Leuke foto's Olina!

Voor het longeren vond ik hem zelf niet zo fantastisch, de multi die ik kon uittesten. Hoofdstel schoof toch wel, ondanks dat er weinig kracht op de longe komt.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 23:44

Waren er nou meer hier waarbij paard een schuurplekje op de neus kreeg?

Pony had vanmorgen een kaal plekje op de neusbrug onder zn neusriem, even kijken of dat toevallig is, anders maar bontje eronder denk :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 00:00

Ze hebben bij EJ nu 25% korting zie ik..
Word toch wel aantrekkelijk om dan de multi te bestellen.

Maar toch even een vraag. Passen de 'normale' frontriemen er gewoon op die gemaakt worden voor enkel kopstuk?
Of moet de lus breder als bij een normaal hoofdstel?

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 00:07

De lus moet juist smaller dan bij een gewoon hoofdstel/kopstuk.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 07:32

Ik heb gewoon een normale frontriem erop, en die blijft goed zitten. Bij m'n stalgenootje schuift een gewone frontriem naar onder.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:18

Het hangt van de lussen af. Ik had een andere frontriem besteld en heb speciaal vermeld om de lussen kleiner te maken (had de maat doorgegeven).
Dit is kennelijk niet gebeurd en lussen waren koeien te groot. Schoof enorm hard.

Nu in de winkel één gaan halen met kleine lussen en die lijkt al veel beter te zitten, nog niet kunnen testrijden

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:23

Ik heb zwarte tiewraps onder mijn frontriem lussen gedaan... nu zakt mijn frontriem niet meer :D

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:55

Dat is wel een goede tip Naapienaap! *duikt de schuur in om tiewraps te zoeken*

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:42

Van het weekend een micklem multi bridle mogen lenen om te proberen met mijn Haflinger.
Wat een openbaring! Hij loopt er zoveel fijner op dan op een gewoon hoofdstel.
Dus nu maar gauw opzoek naar een micklem.

Ik moet de standaart horse hebben. Weet iemand welke maat dat is? Is dat cob of full. Als ik bij Agradi kijk staan alleen de maten pony, cob, full of extra full erbij...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:43

Karin92 schreef:
Van het weekend een micklem multi bridle mogen lenen om te proberen met mijn Haflinger.

Ik moet de standaart horse hebben. Weet iemand welke maat dat is? Is dat cob of full. Als ik bij Agradi kijk staan alleen de maten pony, cob, full of extra full erbij...

Full :j

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:49

Azmay schreef:
Karin92 schreef:

Full :j

Dankjewel :D

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:14

Vandaag contact gehad met Divoza om te vragen wanneer mij hoofdstel komt (eind mei besteld).
Zij hebben contact gehad met Horseware in Ierland en daar konden ze geen duidelijke datum aangeven..... Ze verwachten over twee weken....
Ik heb gedacht om het hoofstel bij Agradi te bestellen maar daar zijn ze duurder, zitten er geen teugels bij en hebben ze ook een verwachtte levertijd, dus dat risico ga ik niet lopen.
Ik vind het wel heel erg jammer, ik had gehoopt dat ik er nu al een week mee had kunnen rijden...

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:40

Dat is wel heel erg balen Veersche. Zeker omdat je hem al zo lang geleden besteld hebt.
Vind dat best wel slecht.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:08

ik ben maar weer even op een goede aanbieding aan het wachten , of hoop er nog tweedehands tegen aan te lopen in maatje cob

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:53

welk merk teugel liefst met clip,past mooi bij de bruine micklem.