En is een Quevis prettiger dan de Quilty als je iets stevigere bovenbenen hebt? Ivm de plaatsing van de wrongen?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bonjoy schreef:Met wat voor inchmaat komt een normale maat Ghost eigenlijk overeen?
En is een Quevis prettiger dan de Quilty als je iets stevigere bovenbenen hebt? Ivm de plaatsing van de wrongen?
MarliesR schreef:Ik lees al een tijdje mee om te kijken wat nu de ervaringen zijn met de huidige boomloze zadels. Mijn merrie is nu bijna drie (april) en gaat nog flink veranderen (Frederiksborger, dus barok en zwaren nog lang uit). Ik heb nu een Kent & Masters, maar vraag me ernstig af of die passend op haar te krijgen is (zadelmaker komt volgende week even kijken, anders kan die gelijk de verkoop in). En als hij wel passend te krijgen is, acht ik de kans erg groot dat hij continue weer aangepast moet worden. Om die reden dus nu aan het kijken naar boomloze zadels.
Met name de Ghost spreekt mij erg aan. Stalgenoot heeft toevallig net een Ghost Barocco (Picollo) gekocht die ik er even op mocht leggen. Zelf heb ik waarschijnlijk een gewone nodig aangezien ik nogal een peerfiguur heb en dus brede bovenbenen. Als ik dit zie vraag ik mij alleen wel erg af of een gewone wel op haar past qua lengte? Mijn interesse zou uitgaan naar een Ghost Roma (en dan wellicht zonder blokken zodat er iets meer ruimte voor mijn been is).
Echt inrijden ga ik overigens pas op zijn vroegst deze winter en waarschijnlijk volgend voorjaar doen, maar voor die tijd wil ik al wel oefenen met zadel, singel, klapperende beugels etc. En als ik wel serieus voor Ghost ga kijken wil ik er nog wel een passervice bij.
[ [url=m/tXHfgO.jpg]Afbeelding[/url] ]
En bij een Ghost ben je toch ook dekjes/pads met speciale inlagen nodig? En hebben jullie normale kussens, of extra dikke kussens?MarliesR schreef:Ik lees al een tijdje mee om te kijken wat nu de ervaringen zijn met de huidige boomloze zadels. Mijn merrie is nu bijna drie (april) en gaat nog flink veranderen (Frederiksborger, dus barok en zwaren nog lang uit). Ik heb nu een Kent & Masters, maar vraag me ernstig af of die passend op haar te krijgen is (zadelmaker komt volgende week even kijken, anders kan die gelijk de verkoop in). En als hij wel passend te krijgen is, acht ik de kans erg groot dat hij continue weer aangepast moet worden. Om die reden dus nu aan het kijken naar boomloze zadels.
Met name de Ghost spreekt mij erg aan. Stalgenoot heeft toevallig net een Ghost Barocco (Picollo) gekocht die ik er even op mocht leggen. Zelf heb ik waarschijnlijk een gewone nodig aangezien ik nogal een peerfiguur heb en dus brede bovenbenen. Als ik dit zie vraag ik mij alleen wel erg af of een gewone wel op haar past qua lengte? Mijn interesse zou uitgaan naar een Ghost Roma (en dan wellicht zonder blokken zodat er iets meer ruimte voor mijn been is).
Echt inrijden ga ik overigens pas op zijn vroegst deze winter en waarschijnlijk volgend voorjaar doen, maar voor die tijd wil ik al wel oefenen met zadel, singel, klapperende beugels etc. En als ik wel serieus voor Ghost ga kijken wil ik er nog wel een passervice bij.
[ [url=m/tXHfgO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Moet nog een singel aanschaffen, maar heb er toch eens opgezeten te paard. Lag muurvast dus past heel erg mooi! De kussens tegen bridging zijn echt ideaal voor mijn merrie. Super fijn. Heb er dus een gratis pad bij gekregen (twv +/- 100 euro) en extra inlagen + vilt inlagen.
Zit echt lekker ook. 

Zo op foto lijkt ie wel heel klein
Maar in het echt past hij gewoon netjes. De Freemax was voor haar echt aan de lange kant. Dit is een mooie tussenoplossing! En mijn kont past nog prima in het zadel ook.
Maar is prima om mee te beginnen. De pad heeft ook handige inlagenvakken.
Bonjoy schreef:Bedankt voor de snelle antwoorden, daar kan ik zeker wat mee!En bij een Ghost ben je toch ook dekjes/pads met speciale inlagen nodig? En hebben jullie normale kussens, of extra dikke kussens?
En qua gewicht, zijn het lichte zadeltjes? (Volgens het winkelwagentje op de site van buitenzinnig is het pakketje 4kg, hihi)
Maartje1990 schreef:Wij hebben de gewone kussens eronder dat is prima. Weet niet in welke gevallen de dikkere inlages/kussens gebruikt worden.
.
DubbelDun schreef:@Jackytje: ik ben benieuwd hoe het zadel ligt als de pad er onder ligt en je hebt aangesingeld. Niet op alle foto's ligt ie helemaal goed nu
Heb geen westernsingel (meer), dus dat kan voorlopig nog niet. Hoop er eentje te scoren op Equitana.
Spreek je dan over de kussens? Ik dacht het eens te proberen op de manier zoals ik mijn Trekker aanpaste, met de dekensingel en plastic zak.

ik ben erg benieuwd!