Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:08

Charmaine schreef:
Ik had dat probleem ook Koortje. Bleek ook een 18 inch gekregen te hebben. Lag achterover en schoof over de schouder heen. Paard wilde er niet onder lopen. Geen probleem, Arno kwam gewoon langs om wat andere zadels te proberen. Helaas wilde mijn paard daar totaal niet onder lopen....Ik ben dus ook heeel benieuwd hoe hij het straks onder het nieuwe zadel gaat doen. Probeer hem nu uit nood weer aan het lopen te krijgen onder mijn (aangepaste) kn maar valt nog niet mee....

:\

Zaterdag komt hij weer. Heb gevraagd of hij Euroriding heeft liggen, zou hij checken. Vorige eigenaresse reed met een ER Luxor, al jaaaaren, en dat lag goed. Dus ben benieuwd!

Charmaine

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:39

Ga voor je duimen. Als het nou niet lukt met een leenzadel via Arno, dan kun je ook Van Rijs eens polsen. Die verhuren zadels voor 50 euro per maand en die doen veel met ER.

Ik heb overigens net een telefoontje gekregen. 1 april komt Arno mijn nieuwe zadel brengen! En dan maar hopen dat paardlief de sterren van de hemel loopt ;-)

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:44

Charmaine schreef:
Ga voor je duimen. Als het nou niet lukt met een leenzadel via Arno, dan kun je ook Van Rijs eens polsen. Die verhuren zadels voor 50 euro per maand en die doen veel met ER.

Ik heb overigens net een telefoontje gekregen. 1 april komt Arno mijn nieuwe zadel brengen! En dan maar hopen dat paardlief de sterren van de hemel loopt ;-)

Gevaarlijke datum! <<)

Oké dank je voor de tip! Had al op MP gekeken voor een tweedehands ER maar vind dat toch eigenlijk een beetje te gek. Zit ik dalijk met 2 zadels, lijkt me niet de bedoeling....!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 09:47

Na een lange poos wachten ben ik dan ook de gelukkig eigenaar van niet een maar 2 dressuurzadels van Arno ;)

Ik heb het leenzadel gekocht voor de andere paarden die ik rijd en dan houd ik deze speciaal voor mijn vosje ;) Net op tijd voor het nieuwe seizoen!

Deze is bruin, tweede zadel is zwart zelfde model, met bordeaux biesje maar dan met het biesje nog recht achterop. Dat is tegenwoordig rond.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 10:22

Mooi hoor!!!

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:00

Hoi! Iemand hier nog een bruin Brandt zadel in de aanbieding toevallig :)?

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 12:30

Oeeh mooi hoor!

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:32

Heel mooi vera_pino!
Vind je het niet zonde om beugelriemen over het zweetblad te dragen?

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:35

Mooi ja! Bijna iedereen kiest voor van die dikke wrongen ...Ik heb ze wat dunner besteld

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 16:51

Dank jullie <3

wietske100 schreef:
Heel mooi vera_pino!
Vind je het niet zonde om beugelriemen over het zweetblad te dragen?

Nee ik heb eerder gemerkt dat het weinig uitmaakt qua slijtage. Bij mijn vorige zadel had ik ze eronder en ook slijtplekken op het Zweetblad. Plus nog belangrijker dit is beter voor je zadel. Beugelriem erop zorgt ervoor dat je Zweetblad mooi plat blijft, zitten ze eronder kan het zweetblad gaan bollen.

@charmaine, ik kreeg dit model om te proberen dat beviel dus het is exact nagemaakt. Zijn de standaard wrongen.

Dientje45

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:29

Citaat:
Zaterdag komt hij weer. Heb gevraagd of hij Euroriding heeft liggen, zou hij checken. Vorige eigenaresse reed met een ER Luxor, al jaaaaren, en dat lag goed. Dus ben benieuwd!

Binnenkort wel, want ik ga een Euroriding Diamant inruilen voor een nieuw zadel (hij komt 21 maart nieuw zadel aanpassen)

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 10:30

Dientje45 schreef:
Citaat:

Binnenkort wel, want ik ga een Euroriding Diamant inruilen voor een nieuw zadel (hij komt 21 maart nieuw zadel aanpassen)

Als het goed is komt hij vanmiddag met weer een ander leenzadel, dus dat is dan te vroeg :D
Ik hoop echt dat we er uit komen. Door alle wisselingen en gedoe ben ik inmiddels wat onzeker geworden en erg aan het twijfelen of ik de juiste keuze heb gemaakt. Ik rij nu met het Amerigo zadel van mn instructrice. Dat zadel is 12 jaar oud en ziet er nog super uit, nooit wat mis mee geweest. Ik hoop dat dat straks met AB ook zo is. Ben toch ook wat aan het rondkijken en zie door de bomen het bos niet meer. Toch ook een Amerigo, of weer een Euroriding, of wat anders.... en wie is er nu echt onafhankelijk en komt ook met meer A merken dan alleen 1 of 2 eigen merken?
Pfffffff weet het even niet meer hoor! -O-

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 11:49

Hoe is het gegaan Koortje? Nog gelukt met het leenzadel?

Ik snap je gevoel hoor. Er is ook zoveel keus...Voordat ik voor AB koos heb ik 5 pasconsulten gehad en zo'n 25 zadels gepast. AB was het enige zadel wat echt goed lag op mijn paard én waar ik heerlijk op zat. Dat 1e pasconsult liep paard prima onder het AB-zadel. Bij geen van de 4 leenzadels wilde hij fijn lopen dus dan begin je inderdaad te twijfelen aan je keus....Zal 1 april wel merken hoe het uitpakt....

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:56

Meneer kwam gisteren 3 kwartier te laat dus heb afgezegd. Zou vandaag om 13:00 komen maar wilde weer afbellen. Komt nu straks en daarom moet ik nu haasten. Laatste kans voor meneer!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 13:31

Koortje schreef:
Meneer kwam gisteren 3 kwartier te laat dus heb afgezegd. Zou vandaag om 13:00 komen maar wilde weer afbellen. Komt nu straks en daarom moet ik nu haasten. Laatste kans voor meneer!

3 kwartier valt toch wel mee....meestal is dat lastig voor hem om precies op tijd te zijn,
gezien zijn route (door het hele land) en er zijn klanten waarbij het wat uitloopt.
Hij belt hier altijd keurig een half uur van te voren, als hij eraan komt.

Hier in het begin ook vaak geweest om het zadel weer aan te passen (ligt aan het paard, niet aan AB),
Maar iedere keer keurig kostenloos gekomen en aangepast.
Hier dus super tevreden, paard is er ook echt onder gegroeid en ik ben een heel stuk beter gaan zitten :)

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 16:06

3 kwartier vind ik ook meevallen. Het is inderdaad best lastig plannen zoals LL zegt. Ik denk altijd maar zo: hij neemt wel de tijd voor je.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 09:52

Nou hij zou tussen 16:00 - 17:00 komen dus om 17:15 had ik gebeld of hij al in de buurt was omdat mn paard op de poetsplaats klaar stond (die had ik van te voren al gereden) en toen moest hij nog minimaal een half uur rijden. En aangezien ik thuis bezoek had en 2 kleine kindjes die naar bed moesten, dus toen heb ik het verzet. :-)

Heb nu een heel fijn Hulsebos leenzadel.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:37

Fijn dat het is opgelost Koortje! Ben jaloers hehe. Nog 3 weekjes wachten dan kan ik hopelijk ook aan de bak :-)

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:23

Nu is het 'probleem' dat ik het leenzadel ook helemaal geweldig vindt! :oo
Ik overweeg om dat misschien over te kopen, hij was nog niet aan mijn eigen zadel begonnen. Twijfel twijfel....
Iemand nog meer zn AB zadel in tweekleur laten maken zoals het zadel van Hulsebos?

Zoefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:26

Nou, door het hele land? In deze uithoek kwam hij spijtig genoeg al niet. Geen AB voor mij... :n

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:31

Zoefken schreef:
Nou, door het hele land? In deze uithoek kwam hij spijtig genoeg al niet. Geen AB voor mij... :n

Wat raar, In Zeeland heeft hij naar mijn weten veel klanten? (een paar ken ik persoonlijk)

Ook naar het topje van Groningen rijdt hij....

Zoefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:33

Vond het ook een beetje vreemd, aangezien ik hier in het topic ook Zeeland voorbij zag komen.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 13:05

Bijna heel Nederland. Onderste gedeelte van Zeeland (wat tegen België aanzit) niet, maar klanten kunnen eventueel wel ergens naartoe komen als de mogelijkheid daar is.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 13:40

Koortje schreef:
Nu is het 'probleem' dat ik het leenzadel ook helemaal geweldig vindt! :oo
Ik overweeg om dat misschien over te kopen, hij was nog niet aan mijn eigen zadel begonnen. Twijfel twijfel....
Iemand nog meer zn AB zadel in tweekleur laten maken zoals het zadel van Hulsebos?

Heb hem zelf niet maar ik geef iemand les die een tweekleurige heeft. Erg sjiek en na 4 jaar nog steeds in superstaat bij niet al te fanatiek poetswerk.

Ze heeft bruin met zwart of heeeeeel donkerbruin.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 14:11

Als dit zadel je heel erg goed bevalt, waarom zou je dan wachten op een nieuwe? Tenzij het prijstechnisch natuurlijk beter is om een nieuw zadel aan te schaffen...