Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Een zadel met zelfde zitvlakmaten kunnen afwisselend wel/niet op paarden passen qua lengte. Bij mijn vorige paard heb ik een keer een zadelpasser laten komen die een heleboel verschillende 18 inch zadels had, en daar zat zo 10 cm verschil in de lengte in. Zat er ook een bij die op mijn vorige (wat langere) paard te lang was. Het boomzadel wat ik zijn laatste jaren voor hem had was een kort model wat qua lengte net op deze paste, maar helaas had hij er de bouw totaal niet voor. Ook op maat zijn er wel boomzadels die wel zouden passen, maar dat zijn geen leuke bedragen voor een zadel waar je jonkie misschien na 2 maand weer uitgroeit. 
(pmarena, nogmaals bedankt voor de tips
)Phillipa schreef:Geen boomloos vraagje, maar wat voor kaptoom/hoofdstel(?) heb je?
Zadel vind ik ook erg gaaf. De schoudervrijheid lijkt me echt![]()
![]()
voor je paard, super! Toch die lipica maar even in de gaten houden... De naam is al voorbestemd

GaelleS schreef:Bestaan er ook western banaansingels ?
pmarena schreef:Fjorden... lekker voor op de BBQ
En zoo prijzig zeg
tweedehands ga ik dat al zeker niet vinden denkik

ze moeten wel een beetje body blijven hebben hoor
Mews schreef:Ik heb vandaag weer gereden op mijn puppy-paard met de Heather Moffett, dus nu ook eens een behoorlijke rijfoto ervan:
[ Afbeelding ]
(meer hier: [RIJ-ITP] Puppy-IJslander Brellir in de binnenbak)