voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:19

Wat goed Paintlinger! Wat een aanpassing'kje wel niet kan doen.
Geniet lekker van je ghost! Ik doe het iig wel met mijn ghostje :)

Paintlinger

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:37

Morgen een georganiseerde buitenrit met meerdere tinkers :)

Dus dat genieten, dat komt helemaal goed!!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:43

Dat klinkt goed paintlinger :D

Even een vraagje voor de barefoot experts :) welke singel raden jullie aan bij de barrydale? Bijvoorbeeld die stretch & breath singel? Komt die er ooit nog in bruin, nee zeker?

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:02

ik was met een 2e hands arizona bezig.
is tie net verkocht. :(

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:38

Ach zonde zeg...... :(:)

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:46

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 01:53

mariska32 schreef:

van op de markt hier? dan ben ik wss de schuldige :o

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 09:12

Boefje _O-

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 09:18

Duhelo schreef:
mariska32 schreef:

van op de markt hier? dan ben ik wss de schuldige :o

nee hoor was een andere. :D

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 09:29

Zijn er eigenlijk nog tevreden Trekker gebruikers?
Ik lees de laatste tijd vrijwel alleen maar wisselvallige of negatieve reacties en dat ze weer de verkoop ik gaan.

Ik weet dat het toen voor mijn haf uiteindelijk ook niet ok ws, maar twijfel toch weer voor mijnn fjord, gewoon omdat het principe me aanspreekt.

Mss toch beter voor stratrekk kijken.

Zijn er inmiddels al meer ervaringen met Hidalgo?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 09:54

Ik zou voor een BF ten alle tijden voor een Stretch & Breath singel gaan :j

Ben blij dat ze deze eindelijk hebben willen maken, zit er al jaren om te vragen :P

Het is in principe gewoon een FRA / Westip geheel elastische singel, deze geven super goede resultaten qua stabiele ligging bij Barefoots. Alleen zit er om die van BF dan nog een zacht hoesje omdat het materiaal zo stug is :)

De prijs is ook heel fijn, ik ben er helemaal blij mee +:)+

Ik verwacht eigenlijk dat niemand de lederen singels meer koopt nu er een goedkopere en (i.m.o.) betere is, en dat er dan vanzelf ook wel een keer een bruine versie van zal komen. Maar dat verwacht ik van het jaar niet meer eigenlijk :P

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 09:56

Ik ben tot nu toe erg tevreden met mijn trekker en mijn paard ook..Ik heb al veel boomloze zadels gehad maar door de vorm van mijn paard lag het achter vaak niet goed waardoor het iets ging klapperen..Deze ligt mooi stabiel en ze heeft na het rijden een hele mooie ontspannen rug..

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:02

TinePine schreef:
Bij drukkingen zie je in ieder geval veel kleinere droge plekjes dacht ik. Heb je de pommel er al eens ´los´ opgehad. Dus zonder zadel om te kijken hoe deze ligt/ aansluit?

Ja heb ik gedaan. Die ligt imo gewoon goed :j Zadel schuift ook niet oid..

Edit: ik zie dat ik pmarena hier al eens een pb over heb gestuurd en dat de droge plekken op dezelfde plek zaten.. :') Dan heb ik m'n antwoord in principe ook al, haha :Y)

Hm, zo'n singel klinkt goed! Misschien ook maar 's naar kijken..
Laatst bijgewerkt door Rianne_ op 05-08-12 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Wubbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:03

Nog even terug gekomen op de beugelriem bontjes. :D
Ik heb ze nu een aantal keren goed geprobeert, maar de lamsvacht gaat verkleven en gaat ook iets zakken tijdens het rijden. :o
Ik gebruik ze nu niet meer als beugeriem bontjes, maar als singelhoes bontje en dat werkt ook prima. :j

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:30

mmm...dat is wel jammer.
Gebruik je ze intensief?
Met verkleven bedoel je dat het bontje zelf minder word (niet meer zo zacht dan bedoel ik)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:40

pmarena: komen die stretch en breath's er ook in westernversie? en welke maat? (ik heb nl een 110 cm nodig, minimum)
ik had ook nét de FRA gekocht voor mijn london, toen een weekje later die stretchers in de winkel kwamen, had ik het geweten ...

Wubbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:43

nientje78 schreef:
mmm...dat is wel jammer.
Gebruik je ze intensief?
Met verkleven bedoel je dat het bontje zelf minder word (niet meer zo zacht dan bedoel ik)

Ik heb ze intensief gebruikt en met zowel een gewone rijbroek (zonder chaps of rijlaarzen) als een capri ligging.
En met verkleven bedoel ik dat de vacht in elkaar gaat zitten en niet meer fluffy is zeg maar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 11:14

pmarena schreef:
Ik zou voor een BF ten alle tijden voor een Stretch & Breath singel gaan :j

Het zal wel teveel gevraagd zijn :o maar komt er nog eens zoiets in banaan/halfronde vorm?
Ik heb de gewone FRA/Westip gebruikt met testen, maar merk dat bij mijn pony een halfronde singel toch stabieler is. Hij heeft een snel een beetje een puntbuik van het gras en dan is een rechte singel toch niet echt alles. Ik gebruik nu een norton halfronde singel met elastiek, deze
Afbeelding

Opzich heel tevreden over (zeker gezien de prijs van 23 euro) maar ik vind het materiaal wel wat zweterig en ik denk ook niet dat deze singel heel slijtvast is.

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 11:29

TinePine schreef:
Ik had het in het begin ook, maar na een paar weken zat ik als een huis.
Misschien heb je hier iets aan? http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Geeft-een-Barefoot-wel-genoeg-steun/

Ik heb het gelezen en vind dit eigenlijk alleen maar een bevestiging dat het niet helemaal de balans heeft zoals het hoort voor veel mensen. Anders zouden ze er geen pagina op een site aan gaan wijden. Volgens mij komt het echt doordat het zadel gewoon te breed is tussen de benen. Zonder zadel zit je veel meer aan je paard dan met de barefoot. Mijn benen die hangen veel te ver van het paard af en anatomisch wordt het me gewoon onmogelijk gemaakt om aan te sluiten. Op een plat boomzadeltje zonder wrongen heb ik helemaal geen last, sterker nog ik heb graag zadels zonder veel wrongen. Een andere boomloosrijdster die een ander merk heeft is ook op mijn paard gestapt en die had hetzelfde probleem en vond het ook veel minder zitten dan haar boomloos zadeltje.

Ik heb een london

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 11:45

Pasdedeux - raar, het probleem wat jij beschrijft hoor je vaker bij de Lexington, dat komt door de andere zit. Heb je al de wrongen er af gehaald? (die onder het zweetblad zitten) En is dit zadel al ingereden? (ik kan niet meer zo ver terugkijken in de geschiedenis, dus sorry als je dat al hebt aangegeven en ik het niet heb gezien)
*edit* het is niet nieuw - hmmmmm :\ hoe oud is het en wellicht was er toen een andere constructie? Maar daar kan pmarena beter antwoord op geven.

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:36

Het is niet heel oud, het is er 1 met vps systeem, maar goed ik ben eruit, ik verkoop het gewoon weer. Dat moet wel lukken gezien er veel tevreden gebruikers zijn. Misschien heeft het met mijn lengte te maken. Heb met de wrongen al vanalles geprobeerd, had er ook 2 paar wrongen bij. Maar ik kom amper in de buurt van de zweetbladen dus er hadden net zo goed geen zweetbladen aan kunnen zitten. Dus voor de liefhebber heb ik een london te koop incl zachte pommel, wolachtige zitting, compleet, met vps en onderlegpad.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:45

Misschien beter een andere zitting? Wol is dikker....

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:50

Loes'sCorner schreef:
Zijn er eigenlijk nog tevreden Trekker gebruikers?
Ik lees de laatste tijd vrijwel alleen maar wisselvallige of negatieve reacties en dat ze weer de verkoop ik gaan.

Ik weet dat het toen voor mijn haf uiteindelijk ook niet ok ws, maar twijfel toch weer voor mijnn fjord, gewoon omdat het principe me aanspreekt.

Mss toch beter voor stratrekk kijken.

Zijn er inmiddels al meer ervaringen met Hidalgo?

Wat betreft mijn klanten wel - over het algemeen, tenminste.... er zijn altijd mensen die na verloop van tijd minder gelukkig zijn met hun zadel, van welk merk dan ook.

Van Hidalgo nu een paar testritten gehad (klanten, dus niet van mezelf) waarvan enkele bestellingen. Moet zeggen dat ze meeste mensen het beste uit de voeten kunnen met de middelste prijsklasse. De goedkope zijn wat hard om op te zitten (gewoon een minder gepolsterde zitting en dat zijn we niet meer gewend - ik ook niet :o ) Maar de Spaanse Valencia ll en de Caracas ll zitten heel fijn. De Venice ll (dressuur) heb ik hier niet, maar hoor daar weer hele goede berichten over van de collega's (wbt klanten tevredenheid) Ik wil er wel 1 hebben, dus dan kan dat ook getest worden.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:38

Pmarena: Bedankt voor het antwoord :) Als de voor mij geschikte BF gevonden heb dan moet die singel er maar bij :) Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar een Barrydale (puur op het uiterlijk afgaande) en dan zou het mooist natuurlijk een bruine zijn :P Maargoed, als die er niet is tegen de tijd dat ik tot aanschaf overga dan maar een zwarte :)

Voor de mensen met de Barrydale: Wat voor hoofdstel hebben jullie daarbij? Ik wil gewoon graag een engels hoofdstel (dus met bit) en dan uiteraard bij voorkeur 1 die bij de Barrydale past :) Iemand tips?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:12

Wubbo schreef:
Nog even terug gekomen op de beugelriem bontjes. :D
Ik heb ze nu een aantal keren goed geprobeert, maar de lamsvacht gaat verkleven en gaat ook iets zakken tijdens het rijden. :o
Ik gebruik ze nu niet meer als beugeriem bontjes, maar als singelhoes bontje en dat werkt ook prima. :j

Verbaast me eigenlijk niet echt, je drukt er toch constant op, het schuurt constant langs je zadel....dat kan toch ook bijna niet fluffy blijven lijkt me :o Ik zie er sowieso niet zoveel in, zo'n bontje voor om je beugelriemen....maar er vragen best wat mensen naar dus er zal wel een behoefte aan bestaan blijkbaar.... :P

Past dat, als singelhoes??