Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:34

Ik vind het ook niet meer dan normaal, dat je met een ander merk zadel gewoon naar een algemene zadelmaker gaat om op te laten vullen en na te laten kijken. De meeste goed aangeschreven ruitersportzaken die ook zadels verkopen, kunnen dat doen of laten doen.

Je gaat ook niet met een Peugeot naar een Volvo dealer om hem te laten repareren toch. :? En als hij nou tijd over had oké, maar de beste man is hartstikke druk!

Ik heb gisteren een zadel bij Arno besteld! Heb er 3 geprobeerd, en het nu wordt een op-maat zadel met verschillende facetten van elk. In ieder geval een SB type zei hij, mono close contact met 'A la Selhorst' extra wrong :D en diepe zit. Gewoon zwart zonder poespas of blingbling, alleen een lakbiesje. Zondag komt hij nog even een leenzadel passen en brengen. Echt een service, wie hoor je nou nog meer op een zondag naar klanten komen?

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:53

Dus ook voor de SB gevallen Koortje :D Me too. Ook geen blingbling, alleen wit biesje. Heb Arno net aan de lijn gehad. Het duurt bij mij zo lang omdat het onderkussen anders wordt ivm de pasvorm van mijn paard. Daar moesten aparte patronen voor gemaakt worden. Eind volgende week weet de fabriek wanneer ze gaan leveren en kan ik worden ingepland. Nog een week of 3/4 geduld dus *\o/*

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:53

Naja zo gek is het eigenlijk ook niet. Ik heb, van wat ik tot nu toe van hem gezien heb, liever geen ander aan mijn zadels als Arno en laat ik nou net een ander merk springzadel hebben..

PartoutZ

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:40

Arno doet ook andere merken hoor :)
Ik heb een AB dressuurzadel en een Stübben springzadel. Als hij voor m'n AB komt, dan kijkt hij ook gewoon m'n Stübben na :j

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 16:20

Maar je bent al klant, dat is verschil.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 17:59

Ik ben wel vereerd dat hij het extra rokje/wrong voortaan naar mij vernoemd "a la Selhorst" _O-

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 18:36

Is denk ik van korte duur want het was eerst vernoemt naar Schaddelee ;)

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 18:44

@loveyou misschien wisselt die ons af hahaha. Ik heb nog een extra hoge achterkant aan laten meten & extra hoge/dikke wrongen :)

Maar heb het idee eerlijk gestolen van LL

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:29

lovey_ou schreef:
Is denk ik van korte duur want het was eerst vernoemt naar Schaddelee ;)

Ik was toch echt de eerste hoor, had hem vorig jaar begin april al ontworpen met Arno :D

door mij heeft Miss Schaddelee ook zo'n zelfde besteld :P

Alhoewel ik vanaf November 2014 gewacht op het 1e zadel met rokje....
In Maart was hij er dus eerst in het echie bekeken en dus niet helemaal de 1e,
maar wel met de speciale wrongen in combinatie met het extra rokje op de MCC!
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 26-02-16 19:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:33

hahahaa jep zo is het LL :P wel beetje aanpassingen dan hahahaha :P
Anders was ik er geeneens op gekomen , wist dat de joune ook niet gemakkelijk zat :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:36

Mijn houding, zit en rijden is ook enorm verbeterd met rijden :j

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:42

Daarom, eerst was ie waarschijnlijk vernoemt naar jou toen heette het Schaddelee nu heet het weer anders. Ach als het beestje maar een naam heeft :')

Kusjes_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:21

wat zijn de kosten voor een niet rondgedraaid hoofdstel, met lakneus en Swarovski frontriem? :o

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:44

Kusjes_Britt schreef:
wat zijn de kosten voor een niet rondgedraaid hoofdstel, met lakneus en Swarovski frontriem? :o

Hoe vaak heb je hem gecontact vanaf je vorige post in oktober := ?

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:46

;( mijn merrie heeft een drukplek op haar rug. Donderdagavond is Arno komen passen, en zondagochtend haal ik de dekens eraf, drukplek op haar rug. Heb haar tussen donderdagavond en zondag niet gereden dus kan me niet voorstellen dat het door iets anders komt.

Zondagochtend kwam Arno ook een leenzadel brengen, wat we dus helaas niet hebben kunnen passen vanwege die plek. Hij constateerde inderdaad ook een drukplek. Denkt misschien aan die gesp die op de achterste stoot zit, ze daar gevoelig op is. Ik baaaaaal echt enorm want heb dus het leenzadel niet kunnen proberen én niet kunnen rijden en ik twijfel nu ook of mn definitieve zadel tzt dan wel goed is voor haar.
Vervelende bijkomstigheid ook nog dat ik ook niet kan longeren omdat de longeercirkel net een zandstrand is.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:50

Balen.... Kan Arno het niet aanpassen? Meestal is hij wel creatief met dit soort probleempjes!

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:14

listiglistje schreef:
Balen.... Kan Arno het niet aanpassen? Meestal is hij wel creatief met dit soort probleempjes!

Geen idee, konden zondag niks passen.
Had jou nog ge-appt trouwens :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:16

Koortje schreef:
listiglistje schreef:

Geen idee, konden zondag niks passen.
Had jou nog ge-appt trouwens :D

Ja was vergeten te antwoorden, zat toen op mijn paard,
daarna vergeten omdat ik het NK verder gekeken heb :+ vandaar hier ff...

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:23

:+

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:46

Vandaag eindelijk een AB zadel op kunnen halen! Super blij ermee, zit heerlijk zacht.

Nu wil ik natuurlijk een afspraak maken om hem te komen controleren/aanpassen.

Hoe ziet zo'n afspraak eruit? Moet je ook nog op je paard stappen?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:42

Ik moet Arno binnen kort ook maar weer eens gaan bellen, of even een mailtje sturen. Paardlief is een beetje de breedte in gegaan qua spieren dus de vulling moet denk ik weer wat aangepast worden. :D

Je moet inderdaad even een rondje rijden met je zadel :j

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:21

Pattyy_ schreef:
Hmm dat is apart, ik heb gemaild met de dame die daar werkt. Was zo geregeld. Misschien nog eens vragen, dat ze het nu wel doen?

Ik heb na jouw berichtje gemaild, maar krijg weer geen reactie. Lichtelijk vermoeiend zo.. :(

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:36

Wat kost een consult bij hem om je AB zadel te controleren? Natuurlijk met uitzondering van aanpassingen.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 15:19

irisje2 schreef:
Wat kost een consult bij hem om je AB zadel te controleren? Natuurlijk met uitzondering van aanpassingen.

Even bellen of mailen, volgens mij kostenloos.

Mijn leenzadel ligt echt niet goed. Eergisteren tijdens het rijden 3 keer af kunnen stappen om het goed te leggen en te proberen aan te singelen wat amper meer lukte.
Gisteren had hij een uitvaart en niet telefonisch te bereiken, vanavond nog maar even proberen. Mag gelukkig morgen met de les het zadel van mn instructrice lenen.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 15:40

Ik had dat probleem ook Koortje. Bleek ook een 18 inch gekregen te hebben. Lag achterover en schoof over de schouder heen. Paard wilde er niet onder lopen. Geen probleem, Arno kwam gewoon langs om wat andere zadels te proberen. Helaas wilde mijn paard daar totaal niet onder lopen....Ik ben dus ook heeel benieuwd hoe hij het straks onder het nieuwe zadel gaat doen. Probeer hem nu uit nood weer aan het lopen te krijgen onder mijn (aangepaste) kn maar valt nog niet mee....