Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 17:51

Hebben jullie de ervaring met de nieuwe rambo micklem nu al dan? Die is namelijk net uit. Dat is nieuw en ander leer en het model is aangepast tov de oude rambo micklem die al jaren op de markt is.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 17:53

Ik niet. Ik sta er wel open voor overigens, ik vind het concept heel mooi :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 18:05

Het idee qua model blijft hetzelfde, dus hoef het niet te proberen, nee. Er wordt gevraagd wat we ervan vonden en ik vind het dus niet bijzonder en de paarden zo'n model ook niet. Ook in het voorbeeld waarover het gevraagd wordt vond ik het niet echt goed qua pasvorm.

Dat nog even los ervan dat geen van mijn paarden een standaard maat hoofdstel passen en dat bij zulke hoofdstellen eigenlijk nog krapper komt. Dat blijft toch wel een groot nadeel van standaardmaten waardoor veel anatomische hoofdstellen helemaal niet meer anatomisch correct zijn voor dat paard. En dat zie je dus vrij vaak voorbij komen waardoor bepaalde punten juist niet vrij liggen.

Maar misschien verbaast het me qua kwaliteit nog. Bij oude model waren er ook partijen die beter waren en slechter waren, dat enorme verschil vond ik dus juist een reden voor slechte prijs kwaliteit verhouding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 18:31

Nee maar omdat ze specifiek vroeg naar het nieuwe model. En ik lees dus jullie die allebei niet gehad hebben :D dan is het een klein beetje bijzonder toch om er wat over te zeggen?

De antwoorden leken nu namelijk dat jullie die wel getest hadden maar het gaat om de oude dus. Dat kan natuurlijk wel anders zijn.

Ik vond de micklem altijd wel fijn maar wel rotleer ja. Ik heb de nieuwe nog niet in handen gehad dus daar kan ik niks over zeggen.

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 18:36

Ik heb het oudere competition model met goede badge leer en ben er na 5 jaar nog steeds tevreden over en ben dan dus ook zeer benieuwd naar de 2.0 versie. Heb ook een multibride oude versie met slechte badge leer en dat is indd net karton

Twijfel al langere tijd om de 2.0 aan te schaffen maar wil eigenlijk wachten tot hij bij divoza komt omdat ik daar nog flinke cadeaubon van heb. Ben hem tot nu toe nog niet in winkels tegengekomen.

Dus ook ik ben zeer benieuwd naar de ervaringen van mensen die wel de 2.0 hebben gekocht!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 11:42

Ik ben dan ook wel benieuwd naar de nieuwe leerkwaliteit. Vond het destijds een mooi hoofdstel maar het leer was zo stug en hard dat mijn merrie hem niet fijn vond.

IBLZL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 14:26

Wat zijn de ervaringen van de Schockemohle Theta bij de mensen die hem hebben gehouden?

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 18:36

Ik heb vandaag mijn donkerbruine Theta binnen gekregen. En hij is echt heel donkerbruin, bijna zwart. T is heel slecht weer dus paarden waren niet happy met de passessie. :')

Paard waar ik m voor heb gekocht (wel blij mee, even finetunen en morgen mee rijden);
Afbeelding

Dus ben benieuwd met rijden morgen, hij is heel gevoelig en laat ook wel merken als hij het geen fijn hoofdstel vindt.

En gepast op de fjord (keelriem te strak op de foto, krijg de neusriem net aan op t 1e gaatje dicht en frontriem gaat echt net);
Afbeelding

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 18:38

Als de oren een maat voor de blijheid zijn, zou ik retourneren :+

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 18:42

Rocamor schreef:
Als de oren een maat voor de blijheid zijn, zou ik retourneren :+

Ze moesten eerst passen en daarna t land pas op, daar ging t mis. _O-

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 18:46

Je hebt lef, herinner me nog een voorval van iemand die dat ook deed, waarvan het paard met het net nieuwe item er vandoor ging...

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 18:48

Rocamor schreef:
Je hebt lef, herinner me nog een voorval van iemand die dat ook deed, waarvan het paard met het net nieuwe item er vandoor ging...

Was dat ook geen fjord toevallig? :+
Gelukkig ging ie nu rollen toen ik met Hugo aan het passen was. :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 18:53

We kunnen ook proberen de regen te retourneren?

IBLZL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 18:57

Graag ;(

MyWishMax schreef:

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 18:58

Neeeeee liever niet, dan komt het nog een keer voorbij. 1x is genoeg.

Klopt Daan, het zou ook geen Fjord zijn... benieuwd hoe je bruintje het morgen vindt

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 18:59

Lzzl schreef:
Graag ;(

MyWishMax schreef:

Maar echt, maandag was het hier te droog en nu alles zeiknat… |(

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 19:02

MyWishMax schreef:

Met veel plezier, echt joh, ik ben het zo beu. Morgen komt hipica om zadels te passen, met enkel een buitenbak is dat niet zo handig -O- gelukkig is het voor haar geen probleem, ze zei dat het wellicht net droog was dan. Ik bewonder haar optimisme :')

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 20:14

Daannvd92 schreef:
Ik heb vandaag mijn donkerbruine Theta binnen gekregen. En hij is echt heel donkerbruin, bijna zwart. T is heel slecht weer dus paarden waren niet happy met de passessie. :')

Paard waar ik m voor heb gekocht (wel blij mee, even finetunen en morgen mee rijden);
[ [url=m/5RX3H1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus ben benieuwd met rijden morgen, hij is heel gevoelig en laat ook wel merken als hij het geen fijn hoofdstel vindt.

En gepast op de fjord (keelriem te strak op de foto, krijg de neusriem net aan op t 1e gaatje dicht en frontriem gaat echt net);
[ [url=m/2G5Aja.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi hoofdstel zeg! Welke maat is dit? Vindt het ook zo mooi dat de bakstukken zo ver zijn teruggesneden!

Heb zelf ook een Fjord, maar bij bijna alle hoofdstellen komt het bakstuk bijna in d'r oog. Rijd nu dus met de stubben freedom, maar dit ziet eruit als een mooi alternatief!

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 20:46

Crista schreef:
Daannvd92 schreef:

[ [url=m/5RX3H1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2G5Aja.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi hoofdstel zeg! Welke maat is dit? Vindt het ook zo mooi dat de bakstukken zo ver zijn teruggesneden!

Heb zelf ook een Fjord, maar bij bijna alle hoofdstellen komt het bakstuk bijna in d'r oog. Rijd nu dus met de stubben freedom, maar dit ziet eruit als een mooi alternatief!

Ja herkenbaar hoor! Dat t te dicht bij zijn oog zit heb ik ook snel met hoofdstellen.
Dit is een maat full, maar mn fjord is echt heel groot en heeft van bijv de Micklem een extra full (halsters ook, dit hoofdstel is voor hem voor t mooie te klein).

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 21:08

Heb hem ook binnen :):) vind hem ook erg donkerbruin wel! Maar heel erg mooi leer inderdaad

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 22:40

Ik heb vandaag de Lingus binnen gekregen en gepast. Ik twijfel een beetje of ie wel of niet goed zit, ben niet zo bekend met dit type hoofdstel. Wat vinden jullie?

Ik vind hem hier wat dicht op het jukbeen lijken te zitten.
Afbeelding

Hier neusriem een gaatje lager en de bitriempjes een gaatje korter.
Afbeelding

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 23:03

Dan vind ik de tweede beter passen, maar idd het bakstuk ligt best dicht tegen het oog. Zijn de oren goed vrij?

Wel grappig dat je paard echt 2 keer exact hetzelfde poseert, moest al kijken of het geen photoshop was :+

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 23:09

Ik zou er sowieso een andere frontriem aan doen, want die vond ik te krap zitten en nu heeft hij inderdaad niet veel ruimte bij de oren.

Er was blijkbaar iets heel interessants te zien buiten, hij stond heel braaf stil te kijken. Makkelijk foto's maken. :')

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 08:52

Hij is binnen :D
Afbeelding
Afbeelding

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 09:16

ik heb zeker gemist waarom iedereen dezelfde hoofdstel heeft gekocht haha