turtlelito schreef:@Mews: wat een schatje! Rood staat hem super! Wat het zadel betreft: ik vind dat je redelijk achter op de rug zit. Ik snap je probleem: heel kort ruggetje en je moet er zelf ook lekker in zitten natuurlijk. Heb je aan de voorkant ook geen ruimte meer om te schuiven (iets naar voren dus?).
Ja, snap je punt. Ik heb mezelf nooit in het zadel gezien tot ik wat meer ging rijden; met passen heb ik het erop gelegd, erop gezeten en wat gestapt, en ik + paard waren allebei ontspannen eronder, daarom de keuze gemaakt het te nemen (Bret is een behoorlijk gevoelig propje, dus als hij er directe pijn van had weet ik bijna zeker dat hij het had laten weten). Als ik erop zit merk ik het zelf ook helemaal niet. Ik denk omdat het geheel van zachte materialen is en het idee is dat de druk van alles in het zadel verdeeld wordt door die zachte materialen, waardoor je minder dan bij bv een boomzadel of zadel met kopijzer hebt dat het directe drukkingen veroorzaakt. Het viel mij dus ook pas op toen ik voor het eerst foto's ohz had. 
Je bedoelt om naar voren in het zadel te schuiven, dus zelf verder naar voren zitten? Dat moet ik eens kijken, heb wel redelijk wat ruimte over vooraan, dus ik ga de volgende keer eens met rijbroek rijden zodat ik beter kan zien dan met slobberjoggingbroek waar en hoe ik zit, en dan wat uitproberen. Bedankt voor de tips!