voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:48

Alou schreef:
@Pamarama:

Ik zie het niet zitten om met dubbele inlages te gaan rijden, het zadel vind ik al redelijk op de pony liggen en het is al heel breed, en op die manier zal ik er nog hoger op zitten, ik wil wel graag het idee hebben van contact met mn pony.

Kniewrong seatsaver vind ik er niet uitzien.
Deze dingen lossen ook het naar voren schuiven van het zadel niet op.
Dit zadel is voor mij en mijn pony gewoon niet ideaal, voor mij en mijn andere paardje is die beter.

Ik wil ook geen ander model barefoot want daar zal ik het niet mee oplossen.

Met dit als info heb ik geen opties meer :)

Anoniem

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:50

Ik vraag toch ook geen optie om het zadel goed voor mij en mijn paard ta laten worden ik ben benieuwd welk zadel, korter is, met wat meer steun en van een ander merk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 18:09

je mag mijn trekker best passen,voor reiskosten?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 18:26

Sorry dat ik een poging deed om je te helpen hoor :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 18:31

Nee vind het lief dat je het probeert, maar ik ben er gewoon een beetje klaar mee. Ik gebruik hem nooit en dat is zonde. Voor mijn opleiding is het wel belangrijk om een goed zadel te hebben waar we mee kunnen trainen en dat gaat beter als je tevreden bent met hoe het past voor jou en je paardje.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 18:33

Snap ik :j

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 19:39

Daphneeeej schreef:
@paintlinger: Heb je een erg rond paard? Wat voor singel gebruik je bij je ghost?
Ik heb ook een ghost zadel en geen problemen met opstappen van de grond. Ik heb een Grandeur (ghost vormig)pad met enkele inlages plus extra inlages bij de schoft. Ik gebruik een mates anatomisch gevormde singel en het zadel schuift met opsteigen niet opzij. Soms alleen naar achter als ik hem te ver naar voren had gelegt (wat dus een positief iets is).

Ik heb een rechte leren singel..........
Mijn paard is wel iets rond maar heeft een normale schoft..dus niet echt een abnormaal model oid.
Misschien zou een andere singel iets kunnen doen...

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 08:32

Zo, ik heb eindelijk alle 252 pagina's doorgelezen :) kwam al een aantal foto's tegen van de barrydale op t paard, maar ben benieuwd of er nog meer of nieuwe foto's zijn? Voor mijn jonge haf wil ik dus graag een boomloos aanschaffen over een tijdje, en mijn voorkeur gaat kwa uiterlijk uit naar de barrydale, vind m prachtig! Ik wil het zadel alleen wel erg graag testen, want ik moet er wel lekker in zitten natuurlijk :) echter wordt dat natuurlijk wat lastig op mijn jonge, onbeleerde paard en heb ik helaas ook geen ander paard tot mijn beschikking waar ik het op kan proberen :) iemand een idee??

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 09:06

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 09:57

Ik vind het een gaaf zadel :D denk dat ik ook een maat 2 moet, heb vorige week op een London maat 1 gezeten en dat vond ik wel wat krapjes :) alleen geen idee of mijn paardje een maat 2 past :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:42

Weet niet waar je woont maar ik heb een Barrydale special edition maat 1 en je mag hem komen testen op mijn paard....

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:43

Wat een informatie! :wow: . Ik heb niet alle 252 pagina's doorgelezen, zal ik in mijn vakantie eens wat tijd voor reserveren. Ik heb een vraagje aan de "ervaren" mensen over de pads onder een boomloos zadel.

Mijn paard is vrij kort en ik heb dan ook recent mij Startrekk Comfort normaal ingeruild tegen een shorty versie. Nu had ik bij normale een heel fijne pad eronder liggen:
Afbeelding

Afbeelding

De pad heb ik nog maar deze is aanzienlijk groot onder mijn nieuwe zadel, dat zo'n 8 cm korter is dan het oude zadel dat op de foto te zien is. Daardoor heb ik het idee dat het zadel nu beter ligt maar dat ik hem dan toch achter op zijn rug "druk" laat voelen door te lange pads en daardoor misschien mijn insteek van een korter zadel verpest door te lange pads. Is dit zo of kan dit geen kwaad omdat er geen "directe" druk op wordt uitgeoefend?

Ik ben nu zoek naar een nieuwe fijne pad voor onder het korte zadel en ik kwam de Massimo Pad van Green Distance tegen. Dit lijkt een van de enige "ademende" pads die ik vind. Dit is echter een universele maat dus dan vraag ik me nog af of deze wel goed zou zijn voor mijn shorty versie... Iemand ervaring of meningen over deze pad i.c.m. met de shorty versie?

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 11:40

Superliesje, jammer dat je in Groningen zit, anders kon je bij mij testen :)
Mijn haf doet het prima met de maat 2. Voor het mooie is een maat 1 waarschijnlijk beter... Maar ze heeft geen last van de maat 2 en ik zit prima. Dus ik ben toch voor "te ruim" dan 'te krap'.

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 13:23

Ik heb zelf een BF London in de limited edition kleur. Het rijd heerlijk, maar helaas heb ik zulke korte pootjes dat ik net onder het zweetblad uit kom. Persoonlijk vind ik dit niet lekker rijden en staat het ook in de verkoop. Dus als er nog liefhebbers zijn voor de Barefoot London Nut compleet pb even.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:08

Zoek, bedankt voor het aanbod, maar ik woon in het noorden van de provincie Groningen dus dat is helaas een beetje te ver weg! Voor Wendy geld hetzelfde uiteraard :D

Het heeft ook allemaal geen haast gelukkig :) Misschien is pony wel heel braaf, en kan ik er eerst een aantal keren zonder zadel opzitten, en dan gewoon een testzadel aanvragen voor 2 weken bijvoorbeeld :) Andere ideeen zijn uiteraard ook nog steeds welkom :)

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 09:28

Nou ik heb mijn barefoot een paar keer geprobeerd maar vind het echt niet zitten. Hebben jullie dat niet dat je alleen maar op 2 punten op je binnenbenen het paard raakt en voor de rest niet in de buurt komt van je paard. Ik heb echt geen brede maar met een barefoot zit ik zowat in spreidstand. Ook zit ik met een holle rug terwijl ik dat van nature juist helemaal niet heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 09:33

@pasdedeux: Ik heb dat in het begin even gehad toen mijn zadel nog nieuw was maar nu (maandje later gok ik) helemaal niet meer, je moet het zadel echt inrijden als je een nieuwe hebt.
Had je dit probleem ook met een testzadel? Die zijn al wat meer ingereden, en voelen echt anders dan een nieuwe.

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 10:19

Het is geen nieuw zadel dus daar kan het niet aan liggen. In de galop ga ik ook een soort naar voren zitten, heel apart. Maar ik zie het meer op foto's bij paarden met een barefoot. Het plakken aan het zadel is lastiger. Ik ga het nog wel een paar keer proberen maar ik zet het dan weer op internet. Mijn paard vind het wel oke voor de rest en wel fijn is dat ik mn zitbeenknobbels voel die ik normaal gesproken nooit voel.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 10:30

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 10:47

welk model heb je, pasdedeux?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 13:11

Klinkt alsof je niet op je billen zit, maar dat kun je toch gewoon wèl doen? :)

Heel veel ruiters zitten meer op hun zachte delen zeg maar dan op hun zitbeenknobbels, en daarbij klopt het dan wel dat je er ook vaak holle ruggen bij ziet en je dus voornamelijk op je dijbenen rust i.p.v. op je kont...je zit immers niet op je kont :P

Heb je je beugelophanging niet te ver naar achteren gedaan ofzo, waardoor je je bekken niet goed kunt kantelen? :)

Het is absoluut niet zo dat je in een Barefoot ineens een "doosruiter" :o wordt, normaal gesproken leren doosruiters juist beter "zitten" op hun billen, maar je hebt er natuurlijk altijd hardnekkige bij waardoor je ze ook op Barefoots wel op de foto ziet staan :P

Kwestie van uitzoeken dus waardoor je je bekken niet goed kantelt op de Barefoot, de beugelophanging tever naar achteren waardoor je benen naar achteren worden getrokken, lijkt me de meest logische verklaring maar dat kun je zelf te paard het beste beoordelen, waardoor het nu komt dat je niet goed op je billen gaat zitten :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:55

Ik kom ook weer s binnen vallen. Lees altijd wel mee maar verder weinig verstand van.. Ik zelf rijd nog steeds met de Barefoot London op m'n haflinger. Nu ben ik voor de tweede keer deze droge plek tegengekomen na het rijden:
Afbeelding
Iemand enig idee hoe dit kan/of dit erg is?

Edit: dit zit aan beide kanten op precies dezelfde plek

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:04

Volgensmij komt daar toch meer lucht net zoals bij de ruggegraat, waarschijnlijk heb je nog wat ruimte onder de pommel.
Of niet?

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:21

Bij drukkingen zie je in ieder geval veel kleinere droge plekjes dacht ik. Heb je de pommel er al eens ´los´ opgehad. Dus zonder zadel om te kijken hoe deze ligt/ aansluit?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 18:58

Woehoe *\o/*

Ik heb een anatomische singel gekocht voor aan mijn schuivende ghost.
Nu het is probleem helemaal opgelost en ik heb heeeeerlijk gereden.

Wat een superzadel!!