Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ZoeyDercks

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 20:57

Mocht iemand een maat cob over willen nemen stuur maar een pb. Anders gaat ie retour.
De full is hier in gebruik!

Afbeelding

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:50

Mocht iemand een full zwart over hebben houd ik me aanbevolen! Ik heb de equitus beta maar zou ook wel eens bitloos willen proberen als we wat hobbelen.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:53

Daannvd92 schreef:
Granoek schreef:
Wel van mijn bruine delta op paard?

Ja is goed! Zal waarschijnlijk wel dezelfde kleur dan zijn

Het is echt donkerbruin wel

Afbeelding

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:56

Granoek schreef:
Daannvd92 schreef:

Ja is goed! Zal waarschijnlijk wel dezelfde kleur dan zijn

Het is echt donkerbruin wel

[ [url=m/xZvmBr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat vind k wel echt een mooie tint bruin!

Ben benieuwd straks, als ie überhaupt komt (en past).

ViveChopin07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 09:59

mcjv schreef:
Mocht iemand een full zwart over hebben houd ik me aanbevolen! Ik heb de equitus beta maar zou ook wel eens bitloos willen proberen als we wat hobbelen.

Er staan er wel een aantal op mp, betaal je alleen wel minstens 100 euro teveel :')

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 10:00

ViveChopin07 schreef:
mcjv schreef:

Er staan er wel een aantal op mp, betaal je alleen wel minstens 100 euro teveel :')

Ff de factuur erbij vragen ;)

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 10:32

ViveChopin07 schreef:
mcjv schreef:

En met dezelfde foto’s als die ze hier in t forum hebben geplaatst, handig wel. :')

Emoreoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 10:50

Iemand een idee van welk merk onderstaand hoofdstel is?Afbeelding

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 12:25

Ja, is een Rambo Micklem. Overigens werden beide paarden van mij er erg boos over.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 12:30

Micklem inderdaad met een PS of sweden kopstuk zo te zien. Dus bakstuk zal iets aangepast zijn waardoor dat op elkaar aansluit. Wel slim gedaan als dit voor paard werkt :j

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-23 12:34

Is een PS sweden kopstuk met frontriem en dan de micklem neusriem

Kopstuk is ook duidelijk van PS, stiksel en de extra stop voor de frontriem zijn niet te missen haha :+

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-23 12:35

Capriootje schreef:
Micklem inderdaad met een PS of sweden kopstuk zo te zien. Dus bakstuk zal iets aangepast zijn waardoor dat op elkaar aansluit. Wel slim gedaan als dit voor paard werkt :j

Heb hem wel vaker zo gezien, kopstuk van de Nirak of Helsinki passen in combi met de micklem zonder dat je hoeft te verbouwen :j

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 12:36

Ik wil nog een Helsinki :j eens kijken hoe paard reageert helemaal zonder neusriem :)

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 12:54

dieseltje09 schreef:

Kopstuk is ook duidelijk van PS, stiksel en de extra stop voor de frontriem zijn niet te missen haha :+

Zijn die stops ook los te koop of je weet? Ik heb een steeds zakkende frontriem. Heel irritant.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-23 14:00

felicity schreef:
dieseltje09 schreef:

Zijn die stops ook los te koop of je weet? Ik heb een steeds zakkende frontriem. Heel irritant.

Zitten er bij de ps of sweden eraan genaaid :D super handig haha!
Maar wat ik nog wel eens doe is met afzakkende frontriemen is aan beide kanten een manen elastiekje om het kopstuk, gaat het ook nergens meer naar toe!

Yara101

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 00:11

Waidida schreef:
Ik zag net dat mijn styx hoofdstel niet toegestaan is op wedstrijd hier. Baal ik wel echt van want ik vond hem geweldig. De reden is dat het geen volledige neusriem heeft (en ook de keelriem maar dat is simpel te omzeilen) Iemand ideetje over hoe ik dit kan oplossen? eventueel alternatieve hoofdstellen die er erg op lijken maar wel een volledige neusriem hebben? Ik baal echt want mijn paard liep ermee als een zonnetje

ik rij zelf nu met het presteq hoofdstel. mijn paard loopt er erg fijn op en staat sinds 1 april als goedgekeurd in het regelement ondanks het ontbreken van de keelriem.
regel wel dat je dit even als screenshot ergens noteert want ben vandaag nog aangesproken dat mijn hoofdstel niet aan de toegestane eisen voldoet. knhs heeft daar echter andere meningen over maar niet iedereen is al op de hoogte van de regels sinds 1 april.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 07:53

Yara101 schreef:
Waidida schreef:
Ik zag net dat mijn styx hoofdstel niet toegestaan is op wedstrijd hier. Baal ik wel echt van want ik vond hem geweldig. De reden is dat het geen volledige neusriem heeft (en ook de keelriem maar dat is simpel te omzeilen) Iemand ideetje over hoe ik dit kan oplossen? eventueel alternatieve hoofdstellen die er erg op lijken maar wel een volledige neusriem hebben? Ik baal echt want mijn paard liep ermee als een zonnetje

ik rij zelf nu met het presteq hoofdstel. mijn paard loopt er erg fijn op en staat sinds 1 april als goedgekeurd in het regelement ondanks het ontbreken van de keelriem.
regel wel dat je dit even als screenshot ergens noteert want ben vandaag nog aangesproken dat mijn hoofdstel niet aan de toegestane eisen voldoet. knhs heeft daar echter andere meningen over maar niet iedereen is al op de hoogte van de regels sinds 1 april.

Leuk voor je! Maar België volgt het FEI reglement en omdat het geen volledige neusriem heeft en geen keelriem is het dus verboden helaas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 09:54

Misschien is het handig als je op een Nederlands forum dan meld dat het om Belgie gaat? Of moeten mensen ruiken dat je van Belgie bent?

Dat praat namelijk wat makkelijker want inderdaad hier is sinds 1 april de verplichte keelriem er af.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 10:24

felicity schreef:
dieseltje09 schreef:

Ik heb bij de schoenmaker de lusjes van mijn frontriem wat krapper laten stikken.
Dat werkt prima!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 10:29

Aangezien ik toegelaten ben tot de human and horse instructeursopleiding moeten we toch echt aan de Kaptoom. Mijn paard heeft een gruwelijke hekel aan een Kaptoom. Heb er denk ik al wel 10 geprobeerd. Zowel goedkopere als duurdere (kramer, Harry’s horse, merkloos, barefoot, Fra, micklem).

Nu wil ik graag een los hackamore hoofdstel waar ik zelf een Kaptoom van maak opgebouwd als een hackamore. Dus neusriem, keelriem, tussenstukje ect. Ik ben daarvoor op zoek naar een hackamore hoofdstel met kaakriem. Die van hooks, de barefoot contour physio en die van dyon ken ik. Is er nog meer op de markt wat ik nog niet ken?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 12:07

Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt, maar wellicht die van PS of Sweden?

Wel vervelend dat je perse met een kaptoom moet werken terwijl je paard aangeeft het niet fijn te vinden. Schiet het doel van zo’n opleiding een beetje voorbij, toch? :+

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 00:35

Ik blijf nog steeds die bitloze schockemohle hoofdstellen voorbij zien komen op marktplaats voor bijna het driedubbele. :+

Ik ben heel blij met mijn equitus beta, maar dit ga ik er via marktplaats niet voor neertikken wetende dat zij er ook zes tientjes voor hebben betaald. :=

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 11:27

Hebben mensen hier al ervaringen met de nieuwe rambo micklem? Ik zag hem op het yt kanaal van Feline en vond hem best leuk! Wat vonden jullie ervan?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 12:59

Ik heb nog geen paard gehad waar die goed bij zat of die hem fijn vond. En in die tijd vond ik de prijs kwaliteit verhouding absoluut niet goed, geen idee hoe dat nu is. Maar toen waren al mijn andere hoofdstellen van betere kwaliteit, ongeacht de prijs.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 17:46

Zelfde ervaring hier, zowel in wat de paarden ervan vonden als de prijs-kwaliteit verhouding.